Gå til innhold

Bruker kjæresten mye tid på TV/PC-spill?


May Brit

Anbefalte innlegg

Jeg spiller selv en del PS3 og kan godt sitte i flere timer i strekk når jeg er alene.

Når min bedre halvdel er til stede blir det ikke noe særlig mer enn noen runder på et bilspill eller litt skyting i et voldsspill. Da er jeg som regel helt i "koma" fordi jeg konsentrerer meg så mye. Hun har sagt flere ganger at det ikke gjør henne noe og jeg regner med hun tør si ifra hvis det er plagsomt. Noen ganger ligger hun i sofaen og ser på, andre ganger bruker hun PC'en eller er ute og røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

samboern bruker en del tid på data,.men det er åsså hobbyn hans.jeg sitter en del på datan selv og syns det er helt greit så lenge begge er opptatt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det meg som driver mest med tvspill, da kan jeg bli så gal at jeg bare vil spille! Sitter jeg på cafe, lengte jeg hjem til spillet, på det verste! men nå er det final fantasy 9 det er snakk om, det er ikke bare-bare det!

Men heldigvis er jeg lei av det for tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt så spelar me omtrent like mykje her i heimen, gubben og eg. Men me har forskjellige måtar å gjere det på.

Når han spelar forsvinn han heilt inn i det, og han gløymer verda i timesvis. Eg er litt meir "av og på" datamaskina, og tek pauser. Dataspel er den einaste hobbyen til gubben, medan eg har litt fleire, så eg let han stort sett halde på. Det kjipe er vel at det kan gå timesvis utan at han snakkar med meg, sjølv om me er i samme rommet, og det tek i allefall lang tid før han gjør ting i huset som er hans jobb. :)

No spelar me WoW i lag, og raider i lag, og det er ein felles hobby som me har mykje glede av. Ei stund var me hardcore og raida kvar dag i veka, men no er det i utgangspunktet to gonger i veka, og litt tilfeldig ellers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det meg som driver mest med tvspill, da kan jeg bli så gal at jeg bare vil spille! Sitter jeg på cafe, lengte jeg hjem til spillet, på det verste! men nå er det final fantasy 9 det er snakk om, det er ikke bare-bare det!

Men heldigvis er jeg lei av det for tiden. :fnise:

Final Fantasy IX er seriøse greier, det, ja! *nikker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exen min spilte mye wow en periode, og for å ha noe som vi kunne gjøre sammen så endte det med at jeg begynte å spille jeg også. Hadde mye fritid, siden jeg var student uten noe særlig forelesninger, og begynte å spille veldig mye.

Nå var exen min ganske god, og jeg synes ikke det var noe vits å spille hvis jeg ikke kunne banke han, så gjorde min research og havnet til slutt i ett av de 15 beste guildene i europa.

Så slo vi opp, han solgte kontoen sin for rundt 25k, jeg tok en pause på grunn av eksamenstid, og har ikke spilt siden.

Savner det litt da. Kanskje jeg skal flytte henne til en rp-server og gå rundt og rane folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med Tv spill fra svært ung alder og føler ofte at jeg har kastet bort svært store deler av livet mitt på dette. Spesielt ille ble det da jeg begynte med World of Warcraft i 2006. Nå har jeg solgt kontoen min og ikke rørt WoW siden Mai i år, så jeg er nok ferdig med det for godt. Men målet er å bli ferdig med dataspill for godt og finne meg en jente som blir sur av at jeg spiller, så jeg ikke gjør det så mye. Jeg spiller en del akkurat nå for tiden, fordi jeg er deppa og handlingslammet. Men jeg jobber med å få gjort det jeg skal på skolen og hjemme og sånn. Liker å gjøre voksne, kjedelige ting så jeg ihvertfall ikke får dårlig samvittighet i tilegg.

Alt i alt er spilling utrolig lite produktiv og jeg skulle ønske jeg hadde brukt tiden min på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cynthia
Men målet er å bli ferdig med dataspill for godt og finne meg en jente som blir sur av at jeg spiller, så jeg ikke gjør det så mye.

Tror du skal slite med å finne ei jente som _ikke_ hadde blitt irritert over spilling i tide og utide. ;) Mitt forrige forhold ble ødelagt på grunn av dette, og tiltaksløshet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt er spilling utrolig lite produktiv og jeg skulle ønske jeg hadde brukt tiden min på andre ting.

Det handler jo bare om å ikke la det gå for mye prestisje i hobbyen din, slik at den ikke blir den avslappende nedstressingen hobbyer er ment å være, men en jobb nummer to som du betaler for å utføre. Det er ganske få hobbyer som egentlig er særlig produktive - men så er det jo heller ikke derfor man geskjeftiger seg med dem.

Ellers spiller jeg og kjæresten ca. like mye - vi eier til og med en Xbox sammen - uten at det går utover forholdet i noen særlig grad, samtidig som hverken utdannelse eller jobb forfaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg og kjæresten har Nintendo Wii, den står hos han, men vi spiller alltid sammen, 2player :) Ellers så spiller jeg litt Sims, ca 1 time hver gang, 1-2 ganger i uka. Han spiller ikke PCspill, bortsett fra det derre Elasto Mania, det dårlige spillet med den motorsykkelen som skal samle epler? Hehe, husker ikke helt :P Men han får dilla på det innimellom :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, han gjør... Min mann spiller hver eneste dag, hvis han er hjemme. Og utsetter/dropper gjerne andre ting for å spille. Han er 30 år og han spiller ca 40-45 timer i uka, ved siden av jobb..... Det tar LITT overhånd kan man si. Nå er han avhengig, men har enda ikke innsett det selv. Men både jeg og familien hans er innstilt på å hjelpe han ut av dette - når han bare klarer å innrømme ovenfor seg selv at han har et problem (for det har han selvfølgelig ikke, i følge han selv). Hans mor har nå begynt å satt seg inn i hvordan man skal gå frem, ved å snakke med profesjonelle. Vi har kommet frem til at det beste er IKKE å "ta han med tvang/makt", men å få han til, på en eller annen måte, å innse hvor mye han faktisk spiller - og hva dette gjør med forholdet hans til både meg, venner og familie. Han trenger masse, masse oppmuntring og støtte for å klare dette og ikke kritikk og kjeft. Og vi er inneforstått med at vi må være tolmodige og gi han tid. Dette er ikke gjort over natta. Mange hadde nok gitt mannen føyken av dette, for det krever enormt med tolmodighet og man føler men blir utsatt for enorm egoisme når han spiller så mye...men jeg og svigerfamilien backer opp hverandre. Man må tenke litt logisk og ikke bare følelsesmessig i sånne situasjoner, har jeg funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tara

Min hverdag dette. Ikke har han jobb, så han sitter foran datan fra han står opp til han skal sove igjen. Må nesten "tvinge" han til å tilbringe litt tid med meg utenfor pc-rommet. Det er slitsomt, jeg står for alt husarbeid, det har vært sånn lenge, og det spørs hvor lenge jeg orker mer.

Argumentet er alltid...Hva annet skal jeg/vi finne på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mysticgirl

Si meg, hørt om å gå seg en tur i skogen? Finne på gøye ting med venner? Hytteturer, fisketurer?

Djeezezzzz, hadde seriøst klikket i vinkel om jeg skulle levd slik dere gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss har vi både wii, xbox 360 og ps3. Vi har en del spill og vi spiller begge to... Mannen spiller en god del mer enn meg, men jeg gjør ikke noe av det. Jeg synes jo også det er morro med spill og da kan han få lov til å spille! Må få sagt at konsollene ikke er på hver dag og vi gjør mange andre ting i tillegg!!

Dersom mannen spiller for mye tv-spill setter jeg bare i gang med sims 3 på pcen! ;) Så vi har det så fint atte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Si meg, hørt om å gå seg en tur i skogen? Finne på gøye ting med venner? Hytteturer, fisketurer?

Djeezezzzz, hadde seriøst klikket i vinkel om jeg skulle levd slik dere gjør!

Jeg klikker vinkel om jeg ikke får begge deler jeg. Altså friluft og gaming kombinert, sant, jeg kunne overlevd uten gamingen :fnise:

Det er en hobby. Som om noen sitter å strikker i et par timer, sitter vi heller å spiller og er, i mitt tilfelle, sosial og. Klart noen blir avhengig og får et problem. Men har man problemer må man søke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Ja. Går i call of duty, counter strike, eve og final fantasy. Men jeg synes det er kjempegøy å se på og lever meg helt inni det. Final fantasy er et spill vi har blitt enige om er "vårt" og den ene får ikke lov til å spille uten den andre. Han gjør det vanskelige, mens jeg dreper smådyra :fnise:

Men jeg er datanerd selv, er mye på pcn, og spiller alt fra sims3 til poker. Blitt lite av det i det siste pga crappy pc, men er fremdeles nerd.

Han synes det er dødssøtt, ser han smiler når jeg skvetter når en granat eksploderer i CS og han sier han smelter når jeg blir oppriktig lei meg fordi Balthier døde i Final Fantasy.

Jeg må ha en datanerd jeg, hadde ikke klart meg uten ;)

Endret av Emmanuelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er samboer med en datakonsulent. Han spiller av og til TV- eller PC-spill, men er på ingen måte avhengig. Noen ganger er det deilig at han kan gå inn på et annet rom og pusle med sine ting mens jeg sitter i stua med laptopen på fanget og surfer i fred. :)

Før var jeg kjæreste med en som hadde PC som sin største interesse. Helt greit, men ikke like greit når han brøt avtaler pga. spilling. Han kunne f.eks. si at han kom til meg på fredag når jeg kom hjem fra jobb (som var ca. 17:00) og når klokka var 19:00 hadde han fortsatt ikke kommet og ikke gitt beskjed. Flere ganger måtte jeg ringe og etterlyse ham, og han hadde en svada unnskyldning om at han måtte "ordne noe" og han kom da en gang mellom 20 og 22. Det hadde ikke gjort meg noe om det hadde vært avtalen, men når avtalen var at han kom i femtiden og så uteble fordi han satt og spilte dataspill ble det for drøyt for meg. Da kunne jo jeg ha utnyttet tiden og f.eks. møtt noen venninner istedenfor å sitte hjemme og vente på ham! Hvis han kjedet seg i helgen og det ikke var noe på TV satte han seg til å spille TV-spill istedenfor å gjøre noe aktivt som å trene eller treffe folk.

Jeg kan selv bli litt hekta på ting i perioder og sitte flere kvelder på rad og spille, men det skjer kanskje i en uke og ikke hver dag. Det går heller ikke utover soving eller mitt sosiale liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiller vi begge to, så det er ikke noe problem. Jeg spiller kanskje noe mer enn ham, men det er en interesse vi begge har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...