Gå til innhold

Tar med barn, tross barnefritt bryllup


Gjest bruda

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Skjønner absolutt problemet, TS! Jeg synes det mest problematiske er at barnemoren bare erklærer at hun tar med barnet. Antagelig bråker barnet lite og er ellers lite til bry, men poenget er at når barnet ikke er invitert, SÅ SPØR MAN OM DET ER GREIT, MAN TAR DET IKKE SOM EN SELVFØLGELIG.

Det handler om allminnelig høflighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...

Fortsetter under...

Gjest Helliant

Vi gifter oss nå til lørdagen. Har en søster som fødte lørdagen som var. Invitasjonen ble sendt god stund før jeg fikk vite at hun ventet barnet. Hun er nå 3 barns mor. Vi har sagt til alle at det skal være et barnefritt bryllup og nå blir jeg bekymret over om hun tar med seg babyen. Gjør hun det uten å si ifra merker jeg at jeg kan bli litt snurt. Jeg får kun høre fra min mor at hun kommer til å måtte ta med seg babyen, men det kan bli irriterende for oss at hun ikke sier ifra selv m.t.p bordplassering. Alt er jo klart! Litt egoistiske som vi er så ville vi at det skulle være dagen vår og ikke noe dulling og dalling (For det meste fra min side av familien fordi alle er så barnefrelst)..baby ditt og baby datt.. 

Er det feil av meg å bli litt snurt for at hun ikke sier ifra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helliant skrev (8 minutter siden):

Vi gifter oss nå til lørdagen. Har en søster som fødte lørdagen som var. Invitasjonen ble sendt god stund før jeg fikk vite at hun ventet barnet. Hun er nå 3 barns mor. Vi har sagt til alle at det skal være et barnefritt bryllup og nå blir jeg bekymret over om hun tar med seg babyen. Gjør hun det uten å si ifra merker jeg at jeg kan bli litt snurt. Jeg får kun høre fra min mor at hun kommer til å måtte ta med seg babyen, men det kan bli irriterende for oss at hun ikke sier ifra selv m.t.p bordplassering. Alt er jo klart! Litt egoistiske som vi er så ville vi at det skulle være dagen vår og ikke noe dulling og dalling (For det meste fra min side av familien fordi alle er så barnefrelst)..baby ditt og baby datt.. 

Er det feil av meg å bli litt snurt for at hun ikke sier ifra? 

Eh ja, du er selve kroneksempelet på søster/tante fra helvete. Voks opp.

Anonymkode: 915a1...043

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helliant
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eh ja, du er selve kroneksempelet på søster/tante fra helvete. Voks opp.

Anonymkode: 915a1...043

Og hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helliant skrev (18 minutter siden):

Vi gifter oss nå til lørdagen. Har en søster som fødte lørdagen som var. Invitasjonen ble sendt god stund før jeg fikk vite at hun ventet barnet. Hun er nå 3 barns mor. Vi har sagt til alle at det skal være et barnefritt bryllup og nå blir jeg bekymret over om hun tar med seg babyen. Gjør hun det uten å si ifra merker jeg at jeg kan bli litt snurt. Jeg får kun høre fra min mor at hun kommer til å måtte ta med seg babyen, men det kan bli irriterende for oss at hun ikke sier ifra selv m.t.p bordplassering. Alt er jo klart! Litt egoistiske som vi er så ville vi at det skulle være dagen vår og ikke noe dulling og dalling (For det meste fra min side av familien fordi alle er så barnefrelst)..baby ditt og baby datt.. 

Er det feil av meg å bli litt snurt for at hun ikke sier ifra? 

Det er feil av deg å sitte og vente på å bli snurt uten å ta kontakt med søsteren din og spørre siden du er klar over muligheten. Det kan jo hende søsteren din tar det for gitt at du forstår at babyen må bli med, selv om hun jo selvfølgelig burde snakke med deg. Husk hun er full av hormoner og ikke helt med akkurat nå. Bare ta bort dramaet fra situasjonen og snakk sammen. 

Anonymkode: 6fc58...06e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helliant skrev (24 minutter siden):

Vi gifter oss nå til lørdagen. Har en søster som fødte lørdagen som var. Invitasjonen ble sendt god stund før jeg fikk vite at hun ventet barnet. Hun er nå 3 barns mor. Vi har sagt til alle at det skal være et barnefritt bryllup og nå blir jeg bekymret over om hun tar med seg babyen. Gjør hun det uten å si ifra merker jeg at jeg kan bli litt snurt. Jeg får kun høre fra min mor at hun kommer til å måtte ta med seg babyen, men det kan bli irriterende for oss at hun ikke sier ifra selv m.t.p bordplassering. Alt er jo klart! Litt egoistiske som vi er så ville vi at det skulle være dagen vår og ikke noe dulling og dalling (For det meste fra min side av familien fordi alle er så barnefrelst)..baby ditt og baby datt.. 

Er det feil av meg å bli litt snurt for at hun ikke sier ifra? 

Seriøst. Forventer du at søsteren din skal skaffe barnevakt til en nyfødt baby for å komme i ditt bryllup? Er du virkelig så sjalu at du ikke klarer tanken på at gjestene ser på endre enn deg?

Håper søsteren din ikke kommer i bryllupet ditt hvis hun ikke får lov til å ta med babyen.

Anonymkode: c3dad...9a7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spedbarn teller ikke for barnefritt bryllup. De må ha morens pupp jevnlig, sitter fast i henne som en kroppsdel nærmest. Jeg har vært i barnefritt bryllup, der det var 4 spedbarn tilstede. De tedde seg fint, lå for det meste og sov i vognene sine i gangen.

At spedbarnet må med burde du skjønne av deg selv, synes jeg.

Men ring henne, så hører du hva hun tenker. Så får du eventuelt be henne holde seg hjemme så du slipper å kun få 99% av oppmerksomheten.

Anonymkode: e6689...665

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helliant
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Spedbarn teller ikke for barnefritt bryllup. De må ha morens pupp jevnlig, sitter fast i henne som en kroppsdel nærmest. Jeg har vært i barnefritt bryllup, der det var 4 spedbarn tilstede. De tedde seg fint, lå for det meste og sov i vognene sine i gangen.

At spedbarnet må med burde du skjønne av deg selv, synes jeg.

Men ring henne, så hører du hva hun tenker. Så får du eventuelt be henne holde seg hjemme så du slipper å kun få 99% av oppmerksomheten.

Anonymkode: e6689...665

 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Seriøst. Forventer du at søsteren din skal skaffe barnevakt til en nyfødt baby for å komme i ditt bryllup? Er du virkelig så sjalu at du ikke klarer tanken på at gjestene ser på endre enn deg?

Håper søsteren din ikke kommer i bryllupet ditt hvis hun ikke får lov til å ta med babyen.

Anonymkode: c3dad...9a7

 

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er feil av deg å sitte og vente på å bli snurt uten å ta kontakt med søsteren din og spørre siden du er klar over muligheten. Det kan jo hende søsteren din tar det for gitt at du forstår at babyen må bli med, selv om hun jo selvfølgelig burde snakke med deg. Husk hun er full av hormoner og ikke helt med akkurat nå. Bare ta bort dramaet fra situasjonen og snakk sammen. 

Anonymkode: 6fc58...06e

Forstår at jeg har kommet med et dumt spørsmål ja. Er det mulig! 

Husk å vær hyggelig med hverandre framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helliant skrev (12 minutter siden):

 

 

Forstår at jeg har kommet med et dumt spørsmål ja. Er det mulig! 

Husk å vær hyggelig med hverandre framover. 

Det var da ikke noe som var lite hyggelig med mitt svar? Selv om det sikkert ikke var det svaret du ønsket å høre, så var det jo sagt på en høflig måte. 

Anonymkode: 6fc58...06e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helliant skrev (57 minutter siden):

Og hvorfor det?

Altså en nyfødt i et bryllup kan umulig være plagsomt, BrideZilla

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, ditt sjarmtroll, du fikk meg til å kommer på disse og lignende:

 

DAF60B51-E3D2-4C3C-A93F-CA5A826EBBA9.jpeg

0C1358AD-9182-436C-92C7-BC03517AF6EE.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi giftet oss var det en baby på 16 dager der, det var ikke noe problem. Vi hadde sagt at vi ønsket barnefritt men halloooo!!! jeg kan jo ikke nekte de å ta den med, og den tok absolutt ikke oppmerksomheten fra oss som brudepar

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helliant skrev (10 timer siden):

Vi gifter oss nå til lørdagen. Har en søster som fødte lørdagen som var. Invitasjonen ble sendt god stund før jeg fikk vite at hun ventet barnet. Hun er nå 3 barns mor. Vi har sagt til alle at det skal være et barnefritt bryllup og nå blir jeg bekymret over om hun tar med seg babyen. Gjør hun det uten å si ifra merker jeg at jeg kan bli litt snurt. Jeg får kun høre fra min mor at hun kommer til å måtte ta med seg babyen, men det kan bli irriterende for oss at hun ikke sier ifra selv m.t.p bordplassering. Alt er jo klart! Litt egoistiske som vi er så ville vi at det skulle være dagen vår og ikke noe dulling og dalling (For det meste fra min side av familien fordi alle er så barnefrelst)..baby ditt og baby datt.. 

Er det feil av meg å bli litt snurt for at hun ikke sier ifra? 

Jeg synes det blir feil av deg å reagere på dette. Du kan ikke forvente eller kreve at søsteren din skaffer barnevakt til en baby på en uke. Alternativet er jo at hun lar være å komme. En nyfødt baby gjør veldig lite ut av seg, veldig mange som er så små sover jo stort sett hele døgnet. Har hun en baby som bare hylskriker hele tiden, og bare henger ved puppen, går jeg ut i fra at hun kanskje blir hjemme uansett. 
 

Jeg er i utgangspunktet enig i at et bryllup er brudeparets dag, og det er lov å være egoistisk - men det finnes grenser. Litt forståelse og hensyn må også et brudepar kunne ta. 

Anonymkode: a1b35...31e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du må regne med at hun enten kommer med sin nyfødte baby, eller at hun ikke kommer. 

Ser du for deg noen andre løsninger? 

Det voksne av deg ville vært å ringe og høre hvordan hun har det, og hva hun tenker om bryllupet. Og hvis hun ikke er velkommen med baby grunnet at du ønsker maksimalt oppmerksomhet sammen med din mann, så må du være helt tydelig på det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie og omgangskrets ville gleden vært stor for at søster faktisk kan være med i bryllupet og selvfølgelig med babyen. Alternativet er at både hun og baby blir hjemme. Vil du i det hele tatt at hun skal komme? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helliant skrev (13 timer siden):

Vi gifter oss nå til lørdagen. Har en søster som fødte lørdagen som var. Invitasjonen ble sendt god stund før jeg fikk vite at hun ventet barnet. Hun er nå 3 barns mor. Vi har sagt til alle at det skal være et barnefritt bryllup og nå blir jeg bekymret over om hun tar med seg babyen. Gjør hun det uten å si ifra merker jeg at jeg kan bli litt snurt. Jeg får kun høre fra min mor at hun kommer til å måtte ta med seg babyen, men det kan bli irriterende for oss at hun ikke sier ifra selv m.t.p bordplassering. Alt er jo klart! Litt egoistiske som vi er så ville vi at det skulle være dagen vår og ikke noe dulling og dalling (For det meste fra min side av familien fordi alle er så barnefrelst)..baby ditt og baby datt.. 

Er det feil av meg å bli litt snurt for at hun ikke sier ifra? 

Du kan jo ringe henne å snakke med henne, som om dere var søstre?

Og man forlater ikke et spedbarn hjemme med noen andre. Enten aksepterer du at tantebarnet ditt kommer i bryllupet, eller så må du akseptere at din søster ikke kommer i bryllupet.

Anonymkode: c9b9b...5f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Helliant skrev (På 22.7.2021 den 1.20):

Vi gifter oss nå til lørdagen. Har en søster som fødte lørdagen som var. Invitasjonen ble sendt god stund før jeg fikk vite at hun ventet barnet. Hun er nå 3 barns mor. Vi har sagt til alle at det skal være et barnefritt bryllup og nå blir jeg bekymret over om hun tar med seg babyen. Gjør hun det uten å si ifra merker jeg at jeg kan bli litt snurt. Jeg får kun høre fra min mor at hun kommer til å måtte ta med seg babyen, men det kan bli irriterende for oss at hun ikke sier ifra selv m.t.p bordplassering. Alt er jo klart! Litt egoistiske som vi er så ville vi at det skulle være dagen vår og ikke noe dulling og dalling (For det meste fra min side av familien fordi alle er så barnefrelst)..baby ditt og baby datt.. 

Er det feil av meg å bli litt snurt for at hun ikke sier ifra? 

Det er da ingen normale foreldre som etterlater en nyfødt baby med barnevakt for å selv gå i bryllup. Du får si til din søster at hun ikke er velkommen sammen med babyen, da.

Anonymkode: 24f84...034

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/22/2021 at 2:15 AM, Guest Helliant said:

 

 

Forstår at jeg har kommet med et dumt spørsmål ja. Er det mulig! 

Husk å vær hyggelig med hverandre framover. 

Du fikk ganske fine svar. Ditt svar er mindre hyggelig enn deres 

Anonymkode: b62bf...94c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ringe henne og be henne bli hjemme? Kanskje hun blir glad. Jeg hadde aldri orket å dra i bryllup en uke etter fødsel. Var opptatt med å svette, blø, knapt kunne gå, gråte barseltårer, amme, spise, drikke og duppe av når babyen gjør det. Ville overraske meg om hun kommer i bryllup. Du burde spørre, kanskje hun tar det for gitt at du skjønner at hun selvsagt ikke kommer. Så er problemet ditt løst. Med mindre du da skal bli sur for at hun ikke kommer også selvsagt… 

vet ikke hvor gammel du er, men særlig moden virker du ikke…

Anonymkode: 3fb90...bb2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være glad om din søster kommer, og naturligvis har hun isåfall med seg babyen! Man bruker ikke barnevakt på så små barn.

Om hun ammer så er det ikke engang anbefalt å prøve flaske, da ammingen må etableres. Om hun har fått en sovebaby så vil du ikke merke stort til den. Har hun fått en baby med plager så har nok søsteren din det best hjemme, sammen med babyen.

Anonymkode: 8997d...299

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...