Gå til innhold

Darwinawards


Mann 42

Anbefalte innlegg

Ja, det er er selvsagt et problem for utvelgelsen. Skal jeg være ærlig, så vet jeg ikke om man tar hensyn til dette når noen blir nominert, eller om det er tilstrekkelig at de er døde og dumme.

Nei, det er et kriterium at de ikke har videreført genene sine. I enkelte tilfeller har noen blitt nominert likevel, selv om de egentlig hadde reprodusert seg selv, men de klarte å dra med seg avkommet i dragsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok fort man får vite om det, og det kan umulig være særlig hyggelig.

Enig med deg, og jeg synes det sier en hel del om folk at de faktisk lager en slik award, legger det hele ut i offentligheten og at folk faktisk oppsøker dritten, peker og ler av folk. Er det en måte å hevde seg selv på, eller? JEG er så smart at jeg aldri ville funnet på noe sånt...

Alle er ikke født med samme intelektuelle kapasitet og utgangspunkt, og jeg synes faktisk det er forkastelig å sitte og le av det. Godte seg i andres ulykke... direkte kvalmt faktisk. Og det sier minst like mye om de som ler som dem som dør i disse ulykkene.

Det er ikke noe mindre idiotisk å kjøre for fort, drite i trafikkregler, kjøre etter en øl eller tre, og så forårsake både egen og andres ulykke. Heller hakket værre, og de fleste har kanskje reprodusert seg først til og med, men "uheldigvis" ikke tatt med seg avkommet i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann42
Enig med deg, og jeg synes det sier en hel del om folk at de faktisk lager en slik award, legger det hele ut i offentligheten og at folk faktisk oppsøker dritten, peker og ler av folk. Er det en måte å hevde seg selv på, eller? JEG er så smart at jeg aldri ville funnet på noe sånt...

Jeg tror du er inne på noe der, Mysan. Jeg ville aldri koblet endetarmen min til 10 bars arbeidsluft, og jeg ville aldri stilt meg opp over en fliskutter som gikk på maks turtall mens jeg klamret meg til trestammen med en hånd og et bein og sagde av greiner "for å spare tid".

Jeg ville heller ikke prøvd å styre et fallende tre med hjelp av et tau og min egen kroppsvekt (hvor FÅR de disse syke ideene fra?) og særlig ikke gjennom å tre dette tauet gjennom greinene høyt oppe i et tre nr to. Og hvis jeg skulle forsøke noe så stupid, så ville jeg iallfall ikke knyttet tauet om livet.

Jeg føler meg overlegen folk som gjør slike idiotiske ting, det har du rett i. Og jeg er glad for at de ikke rakk å gjøre noe idiotisk som rammet noen andre. Siden intelligens har en viss arvelighet, så er det også betryggende å vite at deres stupide gener ikke går i arv. Vi får håpe at ikke noen nyttige egenskaper også gikk tapt i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk
Enig med deg, og jeg synes det sier en hel del om folk at de faktisk lager en slik award, legger det hele ut i offentligheten og at folk faktisk oppsøker dritten, peker og ler av folk. Er det en måte å hevde seg selv på, eller? JEG er så smart at jeg aldri ville funnet på noe sånt...

Alle er ikke født med samme intelektuelle kapasitet og utgangspunkt, og jeg synes faktisk det er forkastelig å sitte og le av det. Godte seg i andres ulykke... direkte kvalmt faktisk. Og det sier minst like mye om de som ler som dem som dør i disse ulykkene.

Det er ikke noe mindre idiotisk å kjøre for fort, drite i trafikkregler, kjøre etter en øl eller tre, og så forårsake både egen og andres ulykke. Heller hakket værre, og de fleste har kanskje reprodusert seg først til og med, men "uheldigvis" ikke tatt med seg avkommet i samme slengen.

Regner med at du aldri har ledd av america's funniest home videos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Regner med at du aldri har ledd av america's funniest home videos?
Samtykke og utfall (død) er muligens momenter som bør tas med i resonnementet. Det er en viss forskjell på å drite ut seg selv og å drite ut andre. At den man driter ut i tillegg er død, kan vel også sies å være relevant.

Jeg klikket meg inn på de nevnte eksempler. De var forholdsvis "skånsomme" med tanke på identifikasjon. Men, for de som har kjennskap til saken i utgangspunktet, vil det neppe være et problem å indentifisere hvem/hvilken sak det er snakk om.

For all del: Eksemplene er komiske så det holder. Ingen tvil om det. Men jeg har full forståelse for dem som synes denne siden er kvalm.

Jeg tror heller ikke vi skal overvurdere det preventive aspektet med siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk

Joda, det er selvfølgelig en forskjell. Jeg bare tviler på at noen her ærlig kan påstå at de aldri har ledd av noen som har driti seg ut, uten at personen har gitt samtykke til det først.

Det blir litt dobbeltmoralsk at man kan le av noen hvis de gjør noe dumt og skader seg (litt), men når de faktisk gjør noe så dumt at de skader seg så kraftig at de dør, ja da åker du liksom lukt til helvete hvis du ler av det.

Bare fordi det er en tragedie betyr ikke at det ikke kan være morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Joda, det er selvfølgelig en forskjell. Jeg bare tviler på at noen her ærlig kan påstå at de aldri har ledd av noen som har driti seg ut, uten at personen har gitt samtykke til det først.

Det blir litt dobbeltmoralsk at man kan le av noen hvis de gjør noe dumt og skader seg (litt), men når de faktisk gjør noe så dumt at de skader seg så kraftig at de dør, ja da åker du liksom lukt til helvete hvis du ler av det.

Bare fordi det er en tragedie betyr ikke at det ikke kan være morsomt.

Ikke enig. Det kan være gøy når folk kløner, når de faller osv. Jeg kan le jeg. Helt til jeg skjønner at oi, her skadet personen seg. Da er det IKKE morsomt lenger. Og å le av dødsulykker??? Nei, ærlig talt. Empati er også en fin egenskap, jeg sidestiller den med intelligens jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk
Ikke enig. Det kan være gøy når folk kløner, når de faller osv. Jeg kan le jeg. Helt til jeg skjønner at oi, her skadet personen seg. Da er det IKKE morsomt lenger. Og å le av dødsulykker??? Nei, ærlig talt. Empati er også en fin egenskap, jeg sidestiller den med intelligens jeg...

Hvis det klør i øret og jeg finner ut at jeg skal løse problemet ved å stikke en elektrisk drill inn der, så forventer jeg egentlig ikke særlig sympati fra noen hvis det går galt. Men det er fint at det finnes slike som deg som er villig til å synes synd på en hvilken som helst idiot, samme hvor dumt de oppfører seg.

Hva mener du egentlig med at du sidestiller intelligens med empati? Mener du at det er like viktig, eller at du ikke kan ha det ene uten det andre?

Hvis sistnevnte: Er du virkelig av den oppfatningen at det ikke finnes intelligente sosiopater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis det klør i øret og jeg finner ut at jeg skal løse problemet ved å stikke en elektrisk drill inn der, så forventer jeg egentlig ikke særlig sympati fra noen hvis det går galt. Men det er fint at det finnes slike som deg som er villig til å synes synd på en hvilken som helst idiot, samme hvor dumt de oppfører seg.

Hva mener du egentlig med at du sidestiller intelligens med empati? Mener du at det er like viktig, eller at du ikke kan ha det ene uten det andre?

Hvis sistnevnte: Er du virkelig av den oppfatningen at det ikke finnes intelligente sosiopater?

Jeg mener selvfølgelig at det er like viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...