Gå til innhold

Darwinawards


Mann 42

Anbefalte innlegg

Har dere husket å stemme på beste nominerte i årets Darwin Awards? Det er mange gode kandidater, og ventelig blir det en skarp konkurranse. Jeg har litt vansker med å plukke ut en favoritt selv. Hvilke syns dere er den beste? Sjekk linken og kom med innspill.

Fyren som bestemte seg for å turne på drivhjulet til en elevator er en sterk kandidat.

Spøkefuglene som fjernet sperrebukkene over en utgravning i veien og senere samme kveld fyllekjørte ned i det samme hullet, har et snev av poetisk rettferdighet.

Og her er en Dobbel Darwin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere husket å stemme på beste nominerte i årets Darwin Awards?

Jeg synes det er vanskelig å stemme, når den soleklare favoritten ikke er med. Eller mer presist de soleklare favorittene. Nemlig dem som har gått inn for, og fortsatt går inn for, utskiftning av sitt eget folk.

Innlegget er endret iht KGs regler.

Furstina, mod

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, forfriskende. Denne viljen til å gjøre alle problemstillinger om til et spørsmål om den hvite rases undergang, har jeg ikke opplevd siden før Bønna ble sparket ut herfra.

Men det var altså Darwin Awards, hvor idioter av forskjellige slag, redigerer seg selv ut av genpoolen gjennom spektakulært tåpelige stunts med fatale resultater. Driver du med noen risikosport, Max? Kanskje du skulle vurdere å starte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var altså Darwin Awards, hvor idioter av forskjellige slag, redigerer seg selv ut av genpoolen gjennom spektakulært tåpelige stunts med fatale resultater.

Nå var det jo nettopp mitt poeng å påpeke et soleklart favorittilfelle til Darwin Awards. Er du uenig i premisset foreslår jeg at du argumenterer mot det. Men det vet vi jo begge at du ikke kan.

For øvrig har Richard Dawkins påvist at evolusjonen er kollektiv, og således tilbakevist den høyreideologiske individualiserte "darwinismen" som liger til grunn for Darwin Awards. Hvilket ytterligere understreker mitt poeng, at det soleklare favorittilfellet ikke en gang er nominert.

Endret av Max Motstand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jo nettopp mitt poeng å påpeke et soleklart favorittilfelle til Darwin Awards. Er du uenig i premisset foreslår jeg at du argumenterer mot det. Men det vet vi jo begge at du ikke kan.

For øvrig har Richard Dawkins påvist at evolusjonen er kollektiv, og således tilbakevist den høyreideologiske individualiserte "darwinismen" som liger til grunn for Darwin Awards. Hvilket ytterligere understreker mitt poeng, at det soleklare favorittilfellet ikke en gang er nominert.

Neeeei, det er ikke et soleklart tilfelle, siden Darwin Awards er til for dem som på spektakulært og tåpelig vis har tatt livet av seg selv gjennom en eller annen fatal feilvurdering, og dermed permanent redigert seg selv ut av genpoolen.

Det dreier seg altså om konkrete tilfeller, ikke hypotetiske. Hva syns du forøvrig om historiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei, det er ikke et soleklart tilfelle, siden Darwin Awards er til for dem som på spektakulært og tåpelig vis har tatt livet av seg selv gjennom en eller annen fatal feilvurdering, og dermed permanent redigert seg selv ut av genpoolen.

Det dreier seg altså om konkrete tilfeller, ikke hypotetiske. Hva syns du forøvrig om historiene?

På den annen side er jo mange av dem så gamle, at de sannsynligvis har fått barn før de tok kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den annen side er jo mange av dem så gamle, at de sannsynligvis har fått barn før de tok kvelden.

Ja, det er er selvsagt et problem for utvelgelsen. Skal jeg være ærlig, så vet jeg ikke om man tar hensyn til dette når noen blir nominert, eller om det er tilstrekkelig at de er døde og dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere husket å stemme på beste nominerte i årets Darwin Awards? Det er mange gode kandidater, og ventelig blir det en skarp konkurranse. Jeg har litt vansker med å plukke ut en favoritt selv. Hvilke syns dere er den beste? Sjekk linken og kom med innspill.

Fyren som bestemte seg for å turne på drivhjulet til en elevator er en sterk kandidat.

Kikket litt på kandidatene. Det siste der er ikke en elevator, men en skiheis. Lurer dog på hvordan man kan bli kappet i to av en slik en ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt på kandidatene. Det siste der er ikke en elevator, men en skiheis. Lurer dog på hvordan man kan bli kappet i to av en slik en ?

Hm.. kan det være denne ulykken det snakkes om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt på kandidatene. Det siste der er ikke en elevator, men en skiheis. Lurer dog på hvordan man kan bli kappet i to av en slik en ?

My bad. leste den litt for fort.

jeg kan godt se for meg at dersom man turner i den og havner mellom kabelen og hjulet og følger med hele veien rundt, så deles man i to. Sunt kan det ikke være. Det hjulet bærer belastningen av hele trekket nedover til bunnen av bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. kan det være denne ulykken det snakkes om?

Tviler jeg på, for det ser da ut til at denne personen overlevde. Den som omtales i Darwinawards, ble klippet i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk

Tror nesten jeg må stemme på den doble darwinen jeg.

Alt som minner meg om Langbein som sitter på en grein og samtidig sager den av ved enden må jo være en slager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stemme går helt klart til han som satt opp megakompostkvernen under treet han var i ferd med å klippe, og så falt ned i den selv.

Ubetalelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min stemme går helt klart til han som satt opp megakompostkvernen under treet han var i ferd med å klippe, og så falt ned i den selv.

Ubetalelig.

The paramedics found him very dead..

: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele greia er smakløs jeg. Det er folk som har dødd i tragiske ulykker. Ja de har vært dumme, et øyeblikks ubetenkelighet. Men det er tross alt ikke de som sitter igjen, det er de pårørende som sitter igjen med den ekstra belastningen at folk verden over sitter og faktisk LER av dødsulykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk
Jeg synes hele greia er smakløs jeg. Det er folk som har dødd i tragiske ulykker. Ja de har vært dumme, et øyeblikks ubetenkelighet. Men det er tross alt ikke de som sitter igjen, det er de pårørende som sitter igjen med den ekstra belastningen at folk verden over sitter og faktisk LER av dødsulykkene.

Jeg tviler på at det første de gjør er å gå inn på darwinawards for å sjekke om noen ler av akkurat deres kjære, så akkurat det tror jeg ikke er så veldig mye å bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes hele greia er smakløs jeg. Det er folk som har dødd i tragiske ulykker. Ja de har vært dumme, et øyeblikks ubetenkelighet. Men det er tross alt ikke de som sitter igjen, det er de pårørende som sitter igjen med den ekstra belastningen at folk verden over sitter og faktisk LER av dødsulykkene.

Men kanskje det at folk ler av en person som var dum nok til å stille en fliskutter på full guffe under det samme treet som han selv stod oppe i og beskar, (for å spare tid) kan bidra til at nestemann som får den samme idiotiske impulsen, forkaster den? For ikke å snakke om overlevelsesverdien av å huske at man ikke bør koble piercingene sine til elektrisk utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje det at folk ler av en person som var dum nok til å stille en fliskutter på full guffe under det samme treet som han selv stod oppe i og beskar, (for å spare tid) kan bidra til at nestemann som får den samme idiotiske impulsen, forkaster den? For ikke å snakke om overlevelsesverdien av å huske at man ikke bør koble piercingene sine til elektrisk utstyr.

Mhm. Det er lov å håpe.

Men virker i grunn ikke som folk har så lett for å lære av andres feil, jamfør alle trafikkulykkene som følge av totalt uvettig kjøring/fyllekjøring mv. Alle vet jo at det er livsfarlig, men gjør det for det.

Jeg er enig i at disse darwins personene har vært grusomt korttenkte. Men jeg vet også, at dersom det hadde vært en av mine nærmeste pårørende så hadde det vært en ekstra belastning for meg å vite at folk satt rundt og lo av det. Og det er jo ikke de pårørende som har koblet piercingene til elektrisk utstyr... Så, det er nå bare min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm. Det er lov å håpe.

Men virker i grunn ikke som folk har så lett for å lære av andres feil, jamfør alle trafikkulykkene som følge av totalt uvettig kjøring/fyllekjøring mv. Alle vet jo at det er livsfarlig, men gjør det for det.

Jeg er enig i at disse darwins personene har vært grusomt korttenkte. Men jeg vet også, at dersom det hadde vært en av mine nærmeste pårørende så hadde det vært en ekstra belastning for meg å vite at folk satt rundt og lo av det. Og det er jo ikke de pårørende som har koblet piercingene til elektrisk utstyr... Så, det er nå bare min mening da.

Darwin Awards har jo et gitt tema, og har du en venn eller nærtstående slektning som har mistet livet under omstendigheter som fortjener en nominering, så er vel ikke Darwin Awards et sted du oppsøker på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Darwin Awards har jo et gitt tema, og har du en venn eller nærtstående slektning som har mistet livet under omstendigheter som fortjener en nominering, så er vel ikke Darwin Awards et sted du oppsøker på nettet.

Jeg tror nok fort man får vite om det, og det kan umulig være særlig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...