Gå til innhold

Legalisering av hasj.


Gjest dæggern

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Yay or nay?

Please, ikke nå igjen. Det finnes sikkert 100 tråder om dette på KG.

Men hvis du bare er ute etter et ja eller nei, så kan jeg jo alltids svare: Ja, jeg er for legalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si nei pga skadevirkninger, men ja fordi jeg synes det er helt borti natta å skulle stemples som kriminell fordi man foretrekker den rusen fremfor en annen som er lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er innlegget på aktuelle saker?

Det er jo ikke akkurat en nyhet at hasj-vrak og sløve ungdommer vil at hasj skal legaliseres. Da har jeg bare ett tips: reis til utlandet, det blir ikke legalisert i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusteutsagn fra en som ikke har satt seg inn i saken, men bare ser gjennom sine egne moralistiske skylapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusteutsagn fra en som ikke har satt seg inn i saken, men bare ser gjennom sine egne moralistiske skylapper.

Når skal du slutte å være så forutinntatt egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke følger vil en eventuell legalisering forårsake? Er det naturlig å tro at staten vil klare å konkurrere med det illegale markedet? Vil vi kunne forvente å se større omfang av skadevirkninger, psykiske/fysiske?

Jeg er imot et legaliseringsforslag. Jeg er også mot offentlig behandling av mennesker som lider av tobakk- og alkoholskader, men det er en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om hasjpsykose? Veldig trist for de det skjer med og for familien og venner rundt. Jævla idioter som er for legalisering. Snakk om å ødelegge folks psykiske helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mye bedre med glattcelle for den mentale helsen.

Det er bedre med fjortiser i hasjpsykose enn noen netter på glattcella for de som pusher hasj på ungdommer?

Det du kom med var ikke et argument, derfor fikk du ikke et tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om hasjpsykose? Veldig trist for de det skjer med og for familien og venner rundt. Jævla idioter som er for legalisering. Snakk om å ødelegge folks psykiske helse.

Ja det er godt vi har forbudet, så slipper vi at noen får hasjpsykose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke følger vil en eventuell legalisering forårsake?

Mer hasjkonsum. Konsekvensene av dette er bla mindre volumina av hippocampus i befolkningen, noen prosent økning i prosentandelen som hører stemmer og har vrangforestillinger. Første: publikasjon fra universitetet i melbourne fra ifjor. Andre påstand: http://bjp.rcpsych.org/cgi/content/abstract/184/2/110

Mindre kriminalitet, mindre vold blant brukere, ikke lenger slik at ungen din stenges ute fra arbeidsmarkedet pga dop, osv.

Er det naturlig å tro at staten vil klare å konkurrere med det illegale markedet?

Når hasj selges på butikken, så vil illegal pushing bli utkonkurrert.

Vil vi kunne forvente å se større omfang av skadevirkninger, psykiske/fysiske?

Jeg er imot et legaliseringsforslag.

Jeg er for.

Jeg er også mot offentlig behandling av mennesker som lider av tobakk- og alkoholskader, men det er en annen historie.

Enig, det er en annen historie. Jeg er for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si nei pga skadevirkninger, men ja fordi jeg synes det er helt borti natta å skulle stemples som kriminell fordi man foretrekker den rusen fremfor en annen som er lovlig.

Skadevirkningene målt i mortalitet for befolkningen er nok større for alkohol. Større for tillatelse av salg av sjokolade og potetgull også.

Seriøst, noen som hadde blitt med på forbud av salg av meieriprodukter, rødt kjøtt, potetgull, sjokolade med lavt kakaoinnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til at det skal være ulovlig. Hvorfor det?

Selvsagt skal det være legalisert. Selv har jeg ikek noe forhold til dette produktet, men ærlig talt, dette naturproduktet må folk bare kaste seg over lovlig om de ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørt om hasjpsykose? Veldig trist for de det skjer med og for familien og venner rundt. Jævla idioter som er for legalisering. Snakk om å ødelegge folks psykiske helse.

Slik jeg ser det får ikke folk mindre psykoser av at det er ulovlig.

Legaliser det, slik at psykosene blir legale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til at det skal være ulovlig. Hvorfor det?

Selvsagt skal det være legalisert. Selv har jeg ikek noe forhold til dette produktet, men ærlig talt, dette naturproduktet må folk bare kaste seg over lovlig om de ønsker det.

Greit hvis jeg slipper å betale for skadene dette påfører samfunnet, eller jobbe med folk som blir fjerne av senskader.

Grunnen til at det bør være ulovlig er at folk er uansvarlige, og mange klarer ikke engang å ta ansvar for seg selv. Likevel er vi andre forpliktet til å arbeide for å kunne betale kostnadene disse påfører samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit hvis jeg slipper å betale for skadene dette påfører samfunnet, eller jobbe med folk som blir fjerne av senskader.

Grunnen til at det bør være ulovlig er at folk er uansvarlige, og mange klarer ikke engang å ta ansvar for seg selv. Likevel er vi andre forpliktet til å arbeide for å kunne betale kostnadene disse påfører samfunnet.

Samfunnsøkonomisk sett er det langt billigere å legalisere enn å opprettholde forbudet. Tenk hvor mange ressurser innen politivesen, fengselsvesen og rettsvesen som ville blitt frigjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om hasjpsykose? Veldig trist for de det skjer med og for familien og venner rundt. Jævla idioter som er for legalisering. Snakk om å ødelegge folks psykiske helse.

:ler: Hvor mange år har vi hatt dette forbudet nå? Har det forhindret folk fra å bruke det? Nei, men det har kostet ganske mye i politiarbeid, bøtelegging, evt, fengsling for de som ikke betaler bøtene sine. Forbud hjelper ikke noe, jeg hadde skjønt argumentet hvis hasj var noe nytt som stod og banket på døren som vi ikke allerede hadde i omløp, men sånn er det faktisk ikke.

Men psykosene er noe dritt, jeg er enig med deg i det. Men som sagt; det forbudet vi har har ikke hjulpet på det problemet, har det vel?

Ja det er godt vi har forbudet, så slipper vi at noen får hasjpsykose.

:jepp: Problem solved faktisk.. eller, hvordan var det igjen...?

Skadevirkningene målt i mortalitet for befolkningen er nok større for alkohol. Større for tillatelse av salg av sjokolade og potetgull også.

Seriøst, noen som hadde blitt med på forbud av salg av meieriprodukter, rødt kjøtt, potetgull, sjokolade med lavt kakaoinnhold.

Jeg hadde blitt med på forbud mot meieriprodukter og sjokolade med lavt kakaoinnhold. Men ikke det andre, for det liker jeg :jepp:

Samfunnsøkonomisk sett er det langt billigere å legalisere enn å opprettholde forbudet. Tenk hvor mange ressurser innen politivesen, fengselsvesen og rettsvesen som ville blitt frigjort.

Nettopp. MINE skattepenger er faktisk ikke tema i denne debatten. Det er bare et lite gjennomtenkt og litt blindt argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...