Gå til innhold

LilleRamona har fått en gutt! :)

LilleRamona

Anbefalte innlegg

Gøy å ha hatt første legesjekk da... så er du liksom i gang føler jeg.. jeg skal jo ikke før i uke 14! leenge til det enda...

skal på privat UL 2 juli.... hun er bare gynekolog, ikke noe spes annet.... men jeg vil bare vite at det er liv laga jeg... før vi sier det til folk... så får vi heller ta vanlig UL i uke 18 når den tid kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gøy å ha hatt første legesjekk da... så er du liksom i gang føler jeg.. jeg skal jo ikke før i uke 14! leenge til det enda...

skal på privat UL 2 juli.... hun er bare gynekolog, ikke noe spes annet.... men jeg vil bare vite at det er liv laga jeg... før vi sier det til folk... så får vi heller ta vanlig UL i uke 18 når den tid kommer..

Ja, får litt mer følelsen av at det er på ordentlig! :) Dro hjem fra jobb i dag fordi jeg var så kvalm... Da jeg kom meg litt ringte jeg gynekologen og etter en lang prat fikk jeg bestilt time der 25 juni. Da er jeg 11+3. Hun sa at hun har bare vanlig ultralyd, men hun kunne se masse sa hun, lunger og hjerne og andre organer, og hvis hun syntes at noe så rart ut så kunne hun henvise meg til en av syv steder i Norge som drev med fosterdiagnostikk, Oslo ville bli det nærmeste for meg. Hun sa også at hun kunne se ganske mye allerede nå, 9+4, men at jeg ventet til uke 12 kunne de se masse. :)

Det virker så enkelt når folk skriver om det her inne, men mange av dem bor sikkert i Oslo, og hvis man da i tillegg har en veldig grei lege, så er det sikkert ikke så vanskelig å bli henvist. Men jeg skal nok slå meg til ro med en vanlig ultralyd!

Det blir moro å kanskje ha et bilde å vise frem allerede når man skal fortelle det da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får litt mer følelsen av at det er på ordentlig! :) Dro hjem fra jobb i dag fordi jeg var så kvalm... Da jeg kom meg litt ringte jeg gynekologen og etter en lang prat fikk jeg bestilt time der 25 juni. Da er jeg 11+3. Hun sa at hun har bare vanlig ultralyd, men hun kunne se masse sa hun, lunger og hjerne og andre organer, og hvis hun syntes at noe så rart ut så kunne hun henvise meg til en av syv steder i Norge som drev med fosterdiagnostikk, Oslo ville bli det nærmeste for meg. Hun sa også at hun kunne se ganske mye allerede nå, 9+4, men at jeg ventet til uke 12 kunne de se masse. :)

Det virker så enkelt når folk skriver om det her inne, men mange av dem bor sikkert i Oslo, og hvis man da i tillegg har en veldig grei lege, så er det sikkert ikke så vanskelig å bli henvist. Men jeg skal nok slå meg til ro med en vanlig ultralyd!

Det blir moro å kanskje ha et bilde å vise frem allerede når man skal fortelle det da! :)

Da skal vi ha ultralyd på samme tid i svangerskapet.. Moro! Da kan vi sammenligne litt fra timene våre. Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi ha ultralyd på samme tid i svangerskapet.. Moro! Da kan vi sammenligne litt fra timene våre. Moro!

Ja, det var moro! :) Jeg skal skrive full rapport her når det er overstått. Bare 9 dager til nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste ukene har jeg syntes at tiden har gått utrolig seint. Men nå har jeg hatt et par dager "ferie", vært og besøkt ei venninne og sett AC/DC (som var en helt konsert!! :tommelsmil:), så da var jeg plutselig over 10 uker uten at jeg har tenkt over det en gang! :) Det eneste negative med det er at jeg ikke fikk veid meg verken i går eller i dag, veier meg på tom mage hver mandagsmorra, når det er ny uke i svangerskapet. Men jeg får ta det i morra, er sikkert ikke noen forandring ennå uansett, så det er ikke så veldig spennende ennå.

Er utrolig glad for at alt har gått bra så langt. Jeg er fortsatt en god del kvalm, og kan bli veeeldig utslitt av små anstrengelser. Og puppene har begynt å bli litt ømme, spesielt brystvortene. De har vokst minimalt, merker bare at de vanlige bh-ene sitter litt strammere, men ikke så stramt at det er ubehagelig engang. Merker kanskje antydning til at blodårene på puppene har blitt litt tydeligere, men det kan være innbilning, jeg kikker nok fryktelig nøye etter for tiden. :fnise: Sånn som den litt mørkere streken jeg for en stund siden innbilte meg at jeg så helt nederst på magen, det viste seg at var et merke etter sømmen på undertøyet mitt. :ler: '

Mage er det ingen antydning til, det er vel ikke normalt om den skulle dukke opp ennå heller? Uansett, jeg merker at jeg begynner å glede meg til å få mage. Jeg får alltid utstående mage etter en stor middag og strever som bare juling med å holde den inne, for det ser helt teit ut, jeg er så tynn også får jeg sånn 4-5måned gravidmage bare av å spise. Men når gravidmagen kommer litt frem og alle vet om det, så kan jeg bare slappe av i magemusklene og la det stå til. Blir deilig... Hehe... :sjarmor:

Men mest av alt gleder jeg meg nå til denne uka er over, for da begynner sommerferien min! :biggrin::danse:

Og da kan jeg være så kvalm jeg bare vil, uten å måtte bekymre meg for om kolleger merker noe. Og jeg har tid til å spise frokost i senga før jeg dusjer, så jeg slipper å bli kvalm i dusjen. Og jeg kan være ute hele dagen og spise is og gå barbeint i gresset og bade og sole meg! Gleeeeeeeder meg!!! :sol::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie snart! Skjønner godt hva du mener, jeg gleder meg også til å kunne være "meg selv" åpen snart.. skal bli deilig!

JEg har også samme problemet med magen - stor som en vannmelon! hehe, men dessverre ikke noe baby som tar plass - bare luft... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det ferie!! :)

:bolledeig::sol::bolledeig::sol::bolledeig::sol::bolledeig::sol::bolledeig:

Det passer utrolig bra i forhold til svangerskapet, for jeg er inni en periode med lite energi og mye kvalme, skal bli deilig å kunne følge min egen rytme resten av sommeren! Og når jeg begynner på jobb igjen så er jeg i uke 18, så da er forhåpentligvis kvalmen gått over og energien kommet litt tilbake.

Gleder meg veldig til ultralyd til torsdag! Bare seks dager igjen nå... Fikk innkalling til vanlig ultralyd også i går, så den skal jeg på 12 august. Veldig greit, for da får jeg sjekka at alt er i orden bare en uke før jeg skal til Tyrkia.

Så nå er det bare en uke til jeg skal fortelle det til familien min, hvis alt går bra *krysse fingre*, er veldig spent på reaksjonene fra foreldre og svigerforeldre. Jeg føler at vi har vært gode til å late som ingenting... :) Syns tida går fryktelig seint...

Jeg får finne på noe gøy å gjøre til uka, så dagene frem til torsdag går unna i en fei!

Ha en fin helg! :sol:

Endret av LilleRamona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du snart skal på UL da, gleder meg til rapport! Skal selv til neste mandag (29.) og kan nesten ikke vente!

Går selv i ferie om halvannen time, så da satser jeg på at dagene går litt fortere for oss nå framover :jepp:

Ha en super helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg har enda to uker igjen før ferien min begynner.. og to uker igje n til UL..... gleder meg fryktelig - og skal bli veldig moro å høre hva dere får se på UL =)

Gleder meg til å kunne fortelle det til alle, sånn at jeg kan begynne å avtale ting igjen på ettermiddagenen.. har vært så uggen i formen, og er avhengig av å spise noe ca hver andre time - så har ikke nyttet å skulle være blant folk.. plutselig må jeg bare legge meg nedpå litt - og det funker jo dårlig på kafe elle rhjemme hos noen andre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det overstått!! Babyen vår ser helt frisk ut, er ca 4,5 cm stor fra hode til rompe, og beveger seg rundt en hel masse! :rødme:

Det var utrolig spesielt å se, jeg klarte ikke å slutte å smile da jeg gikk ut derfra! :)

Gynekologen sa før vi begynte at hun ikke hadde spesiell utdannelse i å se om det var noe galt med nakkefold og sånt, men at hun skulle si fra og henvise meg videre hvis det var noe galt. Men hun sa at den så helt fin ut, og telte fem fingre i det en hånd stakk opp en liten stund, og jeg kunne se hjertet slå. :)

Skal ned til mamma og pappa og fortelle det etterpå, ekstra gøy blir det siden jeg fikk fire bilder med meg, to i profil, et rett forfra og et rett bakfra. :bolledeig: Jeg er skikkelig superhappy nå altså! :) Nå skal jeg bort og passe på noen unger som skal bade i naboens basseng, men så er det rett ned og fortelle nyheten! Gleder meg!! :strix:

Bare spør hvis det er noe dere lurer på om undersøkelsen, det kan godt hende det er mye jeg har glemt å fortelle om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det overstått!! Babyen vår ser helt frisk ut, er ca 4,5 cm stor fra hode til rompe, og beveger seg rundt en hel masse! :rødme:

Det var utrolig spesielt å se, jeg klarte ikke å slutte å smile da jeg gikk ut derfra! :)

Gynekologen sa før vi begynte at hun ikke hadde spesiell utdannelse i å se om det var noe galt med nakkefold og sånt, men at hun skulle si fra og henvise meg videre hvis det var noe galt. Men hun sa at den så helt fin ut, og telte fem fingre i det en hånd stakk opp en liten stund, og jeg kunne se hjertet slå. :)

Skal ned til mamma og pappa og fortelle det etterpå, ekstra gøy blir det siden jeg fikk fire bilder med meg, to i profil, et rett forfra og et rett bakfra. :bolledeig: Jeg er skikkelig superhappy nå altså! :) Nå skal jeg bort og passe på noen unger som skal bade i naboens basseng, men så er det rett ned og fortelle nyheten! Gleder meg!! :strix:

Bare spør hvis det er noe dere lurer på om undersøkelsen, det kan godt hende det er mye jeg har glemt å fortelle om.

Åh så koselig!! gleder meg enda mer til det er min tur nå =) Ble det litt mer virkelig for deg nå eller? Blir nok moro å dele nyheten ja! Gleder meg stort til å se mammas reaksjon =)

Du hadde utvendig ul ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så koselig!! gleder meg enda mer til det er min tur nå =) Ble det litt mer virkelig for deg nå eller? Blir nok moro å dele nyheten ja! Gleder meg stort til å se mammas reaksjon =)

Du hadde utvendig ul ikke sant?

Det var nok innvendig... Hun sa at det var for tidlig til at man kunne se noe særlig på vanlig ultralyd ennå. Rart at dette er så forskjellig. Men når man ligger der så tenker man ikke en gang over hva som skjer mellom bena, for å si det sånn, for det er så spennende å følge med på skjermen!! :) :) :)

Ja, nå føles det litt mer virkelig! Kjenner jo fortsatt ingenting, men nå har jeg sett at den er der, og den beveger seg, og den har sitt eget lille hjerte som slår! :rødme:

Nå er ungene ferdig badet, så nå må jeg bare ha litt lunsj (må spise minst hver tredje time for å holde kvalmen i sjakk...) så skal jeg ned til foreldrene mine! Gleeeeder meg! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok innvendig... Hun sa at det var for tidlig til at man kunne se noe særlig på vanlig ultralyd ennå. Rart at dette er så forskjellig. Men når man ligger der så tenker man ikke en gang over hva som skjer mellom bena, for å si det sånn, for det er så spennende å følge med på skjermen!! :) :) :)

Ja, nå føles det litt mer virkelig! Kjenner jo fortsatt ingenting, men nå har jeg sett at den er der, og den beveger seg, og den har sitt eget lille hjerte som slår! :rødme:

Nå er ungene ferdig badet, så nå må jeg bare ha litt lunsj (må spise minst hver tredje time for å holde kvalmen i sjakk...) så skal jeg ned til foreldrene mine! Gleeeeder meg! :bolledeig:

hehe ok da kan jeg nok bare belage meg på innvendig jeg også da.. jaja.. går vel greit det også.... er vel bare å bli vant til!

Jeg må også spise hele tida for å ikke bli kvalm.. litt slitsomt på jobb ja.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med vel overstått UL :hoppe: Gleder meg til mandag når det blir min tur :jepp:

Rart det er så forskjell på innvendig og utvendig ja. Jeg skal jo til mandag og da blir det utvendig sa hun. Er jo bra det, men man får jo sett mer ved innvendig da.

Men men.. Blir nok bra uansett. Får sett at det er liv i allefall :)

Moro å fortelle det til familien da! Kos deg masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vel overstått UL :hoppe: Gleder meg til mandag når det blir min tur :jepp:

Rart det er så forskjell på innvendig og utvendig ja. Jeg skal jo til mandag og da blir det utvendig sa hun. Er jo bra det, men man får jo sett mer ved innvendig da.

Men men.. Blir nok bra uansett. Får sett at det er liv i allefall :)

Moro å fortelle det til familien da! Kos deg masse :klem:

Takk for det :)

Ser at du også har hatt UL, er det ikke nydelig å se at det er liv og røre der? :rødme:

Ja, og gratulerer med forlovelsen!!! :blomst:

Endret av LilleRamona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter... :spy::Gjesp:

Det begynner å bli litt irriterende nå. På denne tiden hører jeg at de fleste andre slutter å være kvalme, og at trettheten slipper taket. Det samme står i svangerskapsboken. Men jeg... Nei, nei! Her er det verre enn noensinne. Jeg har vært kvalm de siste ukene, men det har kommet og gått og jeg har klart å kontrollere det ganske bra med å spise ofte og lite. Dessuten har jeg sjeldent vært dårlig to dager på rad, så jeg har fått henta meg inn igjen innimellom og klart å holde det gående sånn passelig med treninga også. Men nå... :sprettoy: Siden mandag morra (altså eksakt den dagen jeg runda 12 uker!?? Hva er det her for noe tull? :erter:) har jeg omtrent konstant vært skikkelig dårlig. Alt er et slit, fra å lage seg en brødskive til å ta en dusj.

På mandag stod jeg opp og klarte å gå ut til sofaen, ca fem meter. Der lå jeg i over en time og tenkte at nå MÅ jeg klare å komme meg ut på kjøkkenet og lage en brødskive, for da blir alt bedre. Jeg klarte etterhvert å komme meg opp i en halvveis sittende stilling, så etter kanskje ett kvarter til med opp-psyking klarte jeg å sette meg helt opp. Så hang jeg fremover på sofakanten i noen lange minutter før jeg til slutt klarte å reise meg opp, og gå den laaaange veien ut til kjøkkenet. Fikk smurt et knekkebrød og tatt med meg det og et glass vann tilbake til sofaen der jeg sank sammen og lå helt utmattet i lange tider, da jeg omsider fikk samlet krefter til å løfte opp tallerkenen og spise var osten blitt så svett at den var nesten gjennomsiktig. :sukk:

Og da tirsdagen kom var jeg veldig optimistisk, jeg har jo alltid fått en god dag etter en dårlig. Men neida, det var omtrent samme strevet, og attpåtil skulle jeg på besøk til søstra mi. Omsider fikk jeg i meg noe mat og kommet meg avgårde, en halv time etter jeg egentlig skulle ha vært hos henne. Heldigvis hadde hun besøk av et par andre venninner også, så det ikke gjorde noe at jeg tilbrakte mesteparten av dagen på et pledd bak hagemøblene de andre satt i. :sleeping:

Og så var det onsdag og formen er like elendig. Kvalm, utslitt og får ikke gjort noenting. Humøret har vært bedre, ja... :glare:

Ellers av symptomer merker jeg at magen er litt hard helt nederst, når jeg kikker ned på den har den fått en slags opp-ned-pæreform, den er liksom fylt ut helt ned... og presset på urinblæra er større enn noen gang, jeg våkner en eller to ganger hver natt.

Er veldig glad fordi jeg er gravid og alt ser bra ut så langt altså, er ikke bare furten ;), men jeg syns det er på tide at kvalmen stikker snart!! :)

Endret av LilleRamona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da.. får virkelig håpe at formen tar seg opp.... jeg er heller ikke noe mindre kvalm og uggen enn før.. men men... holder det i sjakk ved å spise hele tida.. hehe.... er heldigvis ikke så utslitt som deg... det hadde ikke gått på jobb!

men nå er det ferie til fredag!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.. får virkelig håpe at formen tar seg opp.... jeg er heller ikke noe mindre kvalm og uggen enn før.. men men... holder det i sjakk ved å spise hele tida.. hehe.... er heldigvis ikke så utslitt som deg... det hadde ikke gått på jobb!

men nå er det ferie til fredag!! :jepp:

Vi får håpe det, for både deg og meg! ;)

Ja, jeg har jo hele skoleferien, det er jaggu bra nå med denne formen! Godt at du og skal ha ferie snart da :sol:

Hver gang du stikker innom kommer jeg på den terminklubben, glemmer den hele tida jeg, men må inn og ta en kikk nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare i dag og i morgen igjen så er det ferie! Gud så godt det skal blir.. sitter her på kontoret og er småkvalm.. også er det folk på kjøkkenet så jeg kan ikke ut å smugspise sjokolade... jeg spiser aldri sjokolade, så hvis jeg gjør det (spes 15 min før lunsj) så blir det spørsmål!

Håper de går ut snart.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det 13 uker! Nå veier jeg enda mindre enn forrige uke... Begynner vel egentlig å bli på tide å legge på seg litt igjen snart? Jeg veier meg hver mandag, og foreløpig ser det sånn ut:

5 uker: 51.6

6 uker: 52.0

7 uker: 51.8

8 uker: 51.6

9 uker: 51.3

10 uker: 51.9

11 uker: 51.2

12 uker: 50.8

13 uker: 50.6

Det er jo ikke de helt store variasjonene, men fra 10 uker har det gått jevnt nedover. Men det er jo bare en kilo da, man kan ikke akkurat se forskjellen. Jeg regner 52 som utgangspunktet, og planen er å ikke gå opp mer enn 10 kilo, så hvis jeg veier rundt 62 på slutten skal jeg være veldig fornøyd. I følge legen er dette nok. :)

I helga har jeg vært på tur, så jeg har benyttet anledningen til å "sleppe ut" magen, siden jeg ikke kunne risikere å møte på kjente som vet at jeg bare er 3 måneder på vei. For når jeg har spist en litt stor middag, ser det mer ut som om jeg er i 5-6 mnd. Sånn har det alltid vært, men jeg pleier å holde den inne, hvis ikke ser det jo heeelt teit ut! :fnise: Men nå har jeg et sånn rart trykk nederst i magen igjen, sånn som jeg hadde i uke 6, så det begynner å bli ubehagelig å holde magen inne. Magen er også blitt hard nederst, jeg kjenner at det er fullt der på en måte :) I dag er babyen 8,5 cm lang i utstrakt størrelse. Gleder meg sååå til neste ultralyd!!

I helga har formen min vært littegrann bedre, jeg er fortsatt veldig utmattet og har til tider vært ekstremt kvalm, men det har også vært mange timer om gangen der formen har vært nesten som før jeg ble gravid.

Puppene vokser, men veldig sakte, og jeg har fortsatt ikke noe behov for å gå opp en bh-størrelse. Jeg bruker stort sett bare bh-er uten bøyler da, så de er ganske stretchy, kanskje det er derfor? For jeg har en med bøyler, og den begynner å bli ubehagelig å gå med nå. Jeg er veldig glad for at de vokser så seint, håper det fortsetter i dette tempoet, kanskje jeg til og med kan unngå strekkmerker på dem? Tviler egentlig på det da, men det er vel lov å håpe? :)

Ja, det var dagens rapport! I dag er det overskyet her, og etter denne laaange, ekstremt varme perioden, så syns jeg det er helt nydelig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...