Gå til innhold

LilleRamona har fått en gutt! :)

LilleRamona

Anbefalte innlegg

akkurat sånn har jeg det også nå!! mensenvondt, men venter ikke mensen før på mandag tidligst (dvs hvem vet?).

Pluss at jeg faktisk blør litt nå da.. men det er lite og ikke veldig rødt. Håper på festeblødning!! :heiajente:

Blir spennende helg på oss dette!! (føles som julaften, eller at jeg venter på tlf fra norsk tipping...) spennende!!!!!!!

Ja, det er fryktelig spennende!! Skal du teste på mandag? Eller før? Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, har hele tiden sagt at jeg ikke skal teste før jeg er så langt over IKM at jeg er nesten bombesikker, for å unngå skuffelsen over å se en negativ test.

Men i dag har jeg begynt å tenke på at hva om jeg ikke får mensen til mandag, eller tirsdag, eller onsdag... da kommer jeg jo til å begynne å tro at jeg er gravid, og hvor mye større vil ikke skuffelsen være DA, hvis jeg tester meg og den er negativ, eller hvis mensen kommer veldig forsinka. Er jo ganske stor sjanse for at den vil gjøre det, ettersom jeg slutta på pilla i mars og bare har hatt en naturlig mens etterpå... Vet ikke hva som er best, jeg?? :forvirra:

Uansett, kjenner fortsatt svake menssmerter som kommer og går, uten at det har skjedd noe mer. Jeg er ikke så optimistisk at jeg tror jeg er gravid, det er tross alt min første PP, men jeg syns det er rart hvis mensen kommer ... Har aldri i mitt liv hatt en så kort syklus.

Får håpe på festeblødning for deg ja!!!! :):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kjempetrøtt og har press nederst i magen hele tida.. men tror nok bare det har vært mye på jobb denne uka..... og kanskje litt luft.. er jo bare 3 DPO.. men er moro å drømme litt... hehe selv om jeg ikke tør helt å drømme meg for langt bort...

Det er vel kanskje litt tidlig å være på symptomjakt, men jeg var det jeg og da jeg var 2 og 3 DPO :ler:

Men jeg var faktisk kvalm 4 og 5 DPO altså... Men det vil jo vise seg om veldig få dager, om det kan regnes som et symptom eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg inngått et lite kompromiss med meg selv.

Jeg tenker at hvis ikke jeg har fått mensen innen onsdag morra, så tester jeg. Da er det dag 30 i syklusen, så jeg har ikke rukket å tenke at nå har det gått så lang tid at jeg MÅ være gravid, også er jeg også sannsynligvis kommet så langt i syklusen at jeg kan stole på testresultatet og slå meg til ro med det.

Dessuten er jeg ikke akkurat verdens beste til å holde på hemmeligheter :sjarmor: så jeg kommer nok til å få en del spørsmål rindt den tida der uansett.

Men jeg fant ut at jeg trenger litt flere tester, så jeg var inne på billigtester.no og kjøpte 4 gravi.tester og 7 eggl.tester (til eventuelt neste prøveperiode).

Så til dagens symptomer:

#metallsmak NEI

#ømme pupper NEI

#større pupper BITTELITT (kan likegjerne være mensen)

#unormalt sliten NEI

#kvalm NEI

#vondt i hodet FRA OG TIL

#tisser oftere NEI

#mer sulten NEI

#lyst på rare ting NEI

#svimmel NEI

#menssmerter JA, SVAKE

#tørst NEI

#magestikninger NEI

Jeg føyer til mulige symptomer på lista etterhvert som jeg leser om nye graviditetssymptomer :) Utrolig mange rare, og de fleste er jo ganske flertydige, og mange av dem likner veldig på mensensymptomer.

Men det er interessant å følge med på syns jeg, så lenge man klarer å være litt rasjonell også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi teste på samme dag... jeg skal fyre av en CB digital onsdag pga tannlegetime samme dag.. vil ikke ta rønkten hvis jeg er gravid... så får jeg se om den slår ut.. skal være 80% sikker 3 dager før IKM.. så vi får se hva som skjer..

jeg føler det er noe skjer i kroppen - men det kan like godt være ettervirkninger av EL - er jo et hormonrush i kroppen pga det. og jeg har bare hatt 3 sykluser siden jeg sluttet på pillen så er ikke helt kjent med kroppen enda.. tar det ganske med ro enda..føler det er for utrolig at jeg kan bli gravid på første forsøk - samtidig som jeg føler at det blir rart når tanta kommer nå... merkelig limboland dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert lurt å vente med testing til onsdag, ja.. blir det første gang du tester? Jeg er enda test-jomfru... :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi teste på samme dag... jeg skal fyre av en CB digital onsdag pga tannlegetime samme dag.. vil ikke ta rønkten hvis jeg er gravid... så får jeg se om den slår ut.. skal være 80% sikker 3 dager før IKM.. så vi får se hva som skjer..

jeg føler det er noe skjer i kroppen - men det kan like godt være ettervirkninger av EL - er jo et hormonrush i kroppen pga det. og jeg har bare hatt 3 sykluser siden jeg sluttet på pillen så er ikke helt kjent med kroppen enda.. tar det ganske med ro enda..føler det er for utrolig at jeg kan bli gravid på første forsøk - samtidig som jeg føler at det blir rart når tanta kommer nå... merkelig limboland dette!

Ja, det er litt rart, før var det at folk ble gravide den naturligste ting i verden, tenkte aldri over det, men nå når jeg skal prøve selv så virker det som noe litt uoppnåelig, og jeg kommer til å ha vanskelig for å tro på det den dagen det skjer meg...

Hadde jeg hatt sex i fylla, med en jeg ikke ønska å bli gravid med, en uke etter EL, med kondom og på p-pilla så kan du være sikker på at jeg hadde vært overbevist om at jeg var gravid, og at det måtte være et mirakel om jeg slapp unna. :sjarmor: Vi er rare... Eller, det er vel litt dårlig gjort å dra dere ned med meg, så; jeg er rar.

sikkert lurt å vente med testing til onsdag, ja.. blir det første gang du tester? Jeg er enda test-jomfru... :rosaengel:

Under denne prøvingen har jeg ikke testa. Men jeg har testa en gang jeg trodde det hadde skjedd et uhell (surr med p-piller + sen mens), også har jeg vært gravid en bitteliten stund i et tidligere forhold (SA uke 7) så jeg vet hvordan følelsen er når man står med en positiv test i hånda...

Men denne gangen er alt bare så mye mer riktig :rødme:, og dermed ønsket også så mye sterkere, så jeg er litt mer nervøs for testingen denne gangen... Når skal du teste da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt merke til at mange her går i groteske :ler: detaljer om symptomer, og nå er visst tiden kommet for å henge meg på...

I går da vi :humpe: litt, så kom det etterpå litt friskt blod, som på en måte satt fast inni et seigt, blankt slim... :sjokkert: Jeg tenkte mye rart, jeg hadde jo svake mensensmerter fra i går morges, men de pleier å tilta veldig i styrke den første dagen, dessuten begynner mensen min aldri rett på friskt blod, det er minst en til to dager med mørkere og mørkere først. Så tenkte jeg jo selvfølgelig på festeblødning, som for meg er et helt nytt begrep, men sånn jeg har forstått så er det litt seint? Jeg er 11 eller 12 dpo i dag.

Og i dag våkna jeg faktisk småkvalm, med den samme ulmende hodepinen som jeg har hatt hele uka, og i tillegg var det ingen tvil om at puppene hadde vokst i løpet av natta. Fort gjort å tro at det har tippa for meg nå merker jeg når jeg leser gjennom, men sånn er det altså. Men for all del, nesten alle disse symptomene kan også tyde på mensen (pleier å ha vondt i hodet på akkurat denne måten når jeg har mensen), så jeg tar ingen gleder på forskudd. Venter bare på det ene eller det andre nå jeg. Hvis det er mensen, så syns jeg den kan komme til søndag hvertfall, så jeg blir ferdig med det...

Uansett, dette er den største strømmen av symptomer som har vært til nå, så jeg får oppdatere lista mi litt.

#metallsmak NEI

#ømme pupper NEI

#større pupper JA (kan likegjerne være mensen)

#unormalt sliten NEI

#kvalm JA. LITT

#vondt i hodet JA

#tisser oftere NEI

#mer sulten NEI

#lyst på rare ting NEI

#svimmel NEI

#menssmerter NEI

#tørst NEI

#magestikninger NEI

#liten blødning JA

Vet ikke om det slimet var noe symptom da, noen som har opplevd eller hørt om noe lignende?

:sprettoy: Æsj, jeg syns dette blir litt ekkelt, jeg. Men det er sånn man skriver her inne har jeg skjønt... Og det er jo greit å kunne si ting rett ut som de er, for å få vite om andre opplever det samme.

Nå skal jeg ut i sola, det er helt nyyyydelig vær her i dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva det slimet betyr jeg.. er like grønn som deg, vet du.. hehe. Det kan være det ene, eller det andre... Har du hatt en fin dag idag? :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva det slimet betyr jeg.. er like grønn som deg, vet du.. hehe. Det kan være det ene, eller det andre... Har du hatt en fin dag idag? :hallo:

Ja, jeg skjønner ingenting... :ler: Men jeg har hvertfall ikke fått mensen ennå, til tross for svake menssmerter som har kommet og gått de siste dagene.

Hadde en fin dag i går jeg :) , var på fest hos svigerfar og drakk eplemost. ;)

Du da?

I dag våknet jeg veldig tidlig og hadde litt sterkere menssmerter enn de forrige dagene, og var litt mer kvalm. Men jeg sovnet igjen og sov nesten til nå, og da var kvalmen nesten borte og smertene helt borte.

Jeg er utrolig spent på hva de neste dagene vil bringe. Hvis jeg fortsetter å våkne kvalm hver morra nå kan det hende jeg tar en test litt tidligere enn planlagt. Kanskje... Skummelt med den der testinga, altså!! :haar:

Ha en fin dag, jeg skal ut i dag også jeg, det er :sol: !!! :) Deilige dager nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner ingenting... :ler: Men jeg har hvertfall ikke fått mensen ennå, til tross for svake menssmerter som har kommet og gått de siste dagene.

Hadde en fin dag i går jeg :) , var på fest hos svigerfar og drakk eplemost. ;)

Du da?

I dag våknet jeg veldig tidlig og hadde litt sterkere menssmerter enn de forrige dagene, og var litt mer kvalm. Men jeg sovnet igjen og sov nesten til nå, og da var kvalmen nesten borte og smertene helt borte.

Jeg er utrolig spent på hva de neste dagene vil bringe. Hvis jeg fortsetter å våkne kvalm hver morra nå kan det hende jeg tar en test litt tidligere enn planlagt. Kanskje... Skummelt med den der testinga, altså!! :haar:

Ha en fin dag, jeg skal ut i dag også jeg, det er :sol: !!! :) Deilige dager nå...

Nok engang er vi heeelt i syklus :) Idag er det ikke noe blod, men våknet med oppblåst mage og mensmurringer. sov i nesten 12 timer inatt.. hehe. har ikke satt noe testdato enda, må jo se om mensen kommer, og når testene kommer i posten. kanskje idag? Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Takk for koselig hilsen :) og :hoppe: :hoppe: :hoppe: for at det allerede har klaffet for dere! :strix:

Så rart det var med det blodet, men kanskje du fikk en liten rift eller noe..? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok engang er vi heeelt i syklus :) Idag er det ikke noe blod, men våknet med oppblåst mage og mensmurringer. sov i nesten 12 timer inatt.. hehe. har ikke satt noe testdato enda, må jo se om mensen kommer, og når testene kommer i posten. kanskje idag? Spennende!!

Jeg har hatt menssmerter i hele dag, og nå har jeg begynt å få antydning til blødning også, på den måten mensen pleier å begynne... Så nå ser det ut til at toget er gått for meg for denne gang. :( Det var vel egentlig litt for godt til å skulle være sant, om vi klarte det på første forsøket, men jeg begynte jo å håpe litt da...

Så jeg er ganske lei meg nå, selv om jeg har lovet meg selv å takle det greit. Men fortsatt kvalm da. Men det er kanskje mer sånn jeg-vil-ikke-at-dette-skal-skje kvalme? :tristbla: Jeg får se i morra, kan jo hende det er en annen slags liten blødning, men jeg har ikke noe særlig stort håp om det akkurat nå. Fins det andre små blødninger? *aner et lite håp og klamrer meg til det* :sjarmor:

:hallo:

Takk for koselig hilsen :) og :hoppe: :hoppe: :hoppe: for at det allerede har klaffet for dere! :strix:

Så rart det var med det blodet, men kanskje du fikk en liten rift eller noe..? :klø:

Ja, det var kjemperart, det har aldri skjedd før. Spesielt var det rart at det var i sånn blankt slim. Og enda rarere når det nå kan se ut som om jeg får mensen... Skjønner ikke så mye av den her kroppen nå!

Æsj, det var en litt kjip slutt på en ellers fin dag... Men det årnær sæ vel!! Fant ikke noen passende smiley, så her er et *tappert smil*

Tror jeg tar kvelden tidlig i dag, god natt folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt menssmerter i hele dag, og nå har jeg begynt å få antydning til blødning også, på den måten mensen pleier å begynne... Så nå ser det ut til at toget er gått for meg for denne gang. :( Det var vel egentlig litt for godt til å skulle være sant, om vi klarte det på første forsøket, men jeg begynte jo å håpe litt da...

Så jeg er ganske lei meg nå, selv om jeg har lovet meg selv å takle det greit. Men fortsatt kvalm da. Men det er kanskje mer sånn jeg-vil-ikke-at-dette-skal-skje kvalme? :tristbla: Jeg får se i morra, kan jo hende det er en annen slags liten blødning, men jeg har ikke noe særlig stort håp om det akkurat nå. Fins det andre små blødninger? *aner et lite håp og klamrer meg til det* :sjarmor:

Æsj, det var en litt kjip slutt på en ellers fin dag... Men det årnær sæ vel!! Fant ikke noen passende smiley, så her er et *tappert smil*

Dette innlegget her er nesten helt likt det lange jeg skrev inne hos meg selv før dataen fikk en liten klikk og slettet det...

Testa på fredag, fikk negativ men håpa fortsatt siden jeg ikke blødde...

Men i mårres, etter frokost var det litt blod i trusa..

(fisj for noen detaljer vi deler med hverandre) :eeeh:

Men det har ikke kommet noe mer, så jeg håper jo litt at det er etter :sengekos: i natt og at jeg kan teste positivt i morgen, som planlagt...hoho...

*krysser fingrene for deg*

Ha en fin dag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for de kryssede fingrene, Poizki!

Utrolig irriterende med det her mensen-greiene... Er fortsatt ikke kommet noe mer, er bare det samme ennå, men smertene er litt sterkere og jevnere da, så i morra regner jeg med det tar til for fullt. Er bare så kjipt når jeg er såpass sikker på at mensen er på vei, at det skal ta så vanvittig lang tid før det kommer i gang...:(

Er ikke i veldig godt humør i dag heller. Men det bedrer seg vel utover i uka, da begynner jeg sikkert å se fremover igjen. Egentlig ikke så dumt om mensen kommer i morra, for da er hvertfall syklusen min på nøyaktig 28 dager, og det er jo veldig greit å forholde seg til.

Jeg har tenkt litt på det der som mange nevner som et bli-gravid-tips, med å stikke bena i været, eventuelt stå på hendene hvis man er riktig sprek :ler: og alle andre tips som dreier seg om å holde kroppen mest mulig opp ned for at tyngdekraften skal gjøre det lettere for sædcellene å nå målet sitt.

Og det store spørsmålet mitt: Er ikke egentlig disse svømmerne innstilt på å svømme oppover? Det virker mest logisk for meg, altså. Så jeg er redd jeg har forvirra dem grundig med å innta diverse gymnastiske og helt unaturlige stillinger rett etter de stakkars små har starta sin ferd. :sjarmor:

Noen som har noen mer eller mindre intelligente synspunkter på denne saken? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på det der som mange nevner som et bli-gravid-tips, med å stikke bena i været, eventuelt stå på hendene hvis man er riktig sprek :ler: og alle andre tips som dreier seg om å holde kroppen mest mulig opp ned for at tyngdekraften skal gjøre det lettere for sædcellene å nå målet sitt.

Og det store spørsmålet mitt: Er ikke egentlig disse svømmerne innstilt på å svømme oppover? Det virker mest logisk for meg, altså. Så jeg er redd jeg har forvirra dem grundig med å innta diverse gymnastiske og helt unaturlige stillinger rett etter de stakkars små har starta sin ferd. :sjarmor:

Noen som har noen mer eller mindre intelligente synspunkter på denne saken? ;)

heheheh... jepp, når du står på hodet, svømmer svømmerne oppover, og da svømmer de ut... så dårlig ide!! *fnise fnise* den var god!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheheh... jepp, når du står på hodet, svømmer svømmerne oppover, og da svømmer de ut... så dårlig ide!! *fnise fnise* den var god!! :gjeiper:

Hmmm.... :ler: Da er det kanskje best å bare ligge vanlig neste gang? For de er jo sikkert programmert til å svømme vannrett bortover også. Det beste er nok å opprettholde den posisjonen man var i da de først kom inn dit ;) hihi...

Hvis man sammenligner med en dykker som dykka ned i en sjø med vannrett overflate, og i løpet av dykket så snudde sjøen seg først opp ned en stund, før den satte seg på høykant så ville han sikkert også blitt ganske desorientert...?? :biggrin::sjokkert:

Han ville jo fått panikk!! Stakkars, syns synd på de stakkars svømmerne, jeg. Det er ingen lett oppgave de har foran seg.

Men det kan jo hende de er utstyrt med en slags magnet eller luktesans som trekker dem mot egglederne da? Lurer på om det er gjort noe vitenskapelig forskning på dette... :ler:

Men kan det da hende at hvis man har lagt opp ned i det man faktisk ble gravid, at den cellen som har befrukta egget egentlig er en som har svømt feil vei? :fnise:

Og i så fall, øker det da sjansen for å få en unge med utrolig dårlig retningssans?

Hihi... jeg vet ikke opp ned på veier og gater når jeg er på et ukjent sted, kanskje jeg skal spørre mamma om ho har prøvd seg på et lite triks en gang for ca 27 år siden?? :ler:

Nå merker jeg at humøret er stigende her! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha fantastisk bra teori..høres virkelig ut som noe jeg også kunne resonnert meg frem til.. :skratte: Alt det rare en begynner å tenke på i disse prøvetider.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... :ler: Nå var jeg forresten akkurat på besøk hos deg også, thumbalina... :)

Endret av LilleRamona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli litt småfrustrert. Har fortsatt ikke fått mensen ordentlig, det er bare såvidt det kommer noe fortsatt, egentlig virker det som det er mindre enn det var. Varierer hele tiden. Men nå er det snart to døgn siden det såvidt begynte, og det er hvertfall uvanlig, ingen tvil om det.

Men så er det vel egentlig ikke noe som er vanlig eller uvanlig når man nettopp har slutta på p-piller. Kom ikke noe tester i posten i dag. Så da venter jeg hvertfall til de kommer med å teste. Hvis ikke mensen kommer i løpet av kvelden da, da blir jo testing litt overflødig... ;)

Symptomene ja... Gidder ikke skrive hele lista, det er bare kjipt hvis jeg får mensen hvert øyeblikk. Men puppene er fortsatt bittelitt større en vanlig, jeg er kvalm i bølger, siste gang nå var kl tre i natt da jeg våknet av kvalme og vondt i magen og måtte opp en tur. Mensensmertene kommer og går, de blir verre, så forsvinner de helt i mange timer, så kommer de svakt tilbake, forsvinner igjen... osv....

Så jeg skjønner ingenting. :forvirret:

Men jeg får nok svar i løpet av den neste uka. Og blir det ny prøveperiode så er jeg klar, har kjøpt eggl.tester sammen med gravi.testene. Så her skal det testes snart, enten det er på den ene eller den andre måten! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som kroppen din ikke helt har bestemt seg =) Krysser fingrene for at du ender opp med positiv test om ikke så lenge da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...