Gå til innhold

Frysepopp

freezepop

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skalvise. Da har vi ninjasmiley, akvariefisk, Sataninfluensa, Bandidosinfluensa, Atombombeinfluensa... Tror kansje jeg har glemt ett, skal saumfare når boka er nærmere publisering -_-

Foresten, dagbladet melder på forsiden, som sak # 2, med store fete bokstaver: Norsk kvinne ikke smittet av svineinfluensa!

OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjasmileyinfluensa. Den går jo allerede med maske...og virker smittsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå lurte jeg veldig på hvorfor du hadde skiftet navn til "Frysepupp", men en liten fugl hvisket meg i øret at det ikke var tilfelle likevel. Etterpå dret den på skulderen min. Typisk.

Jeg skjønte forresten plutselig hva nav står for...

Notorisk arrogante vriompeiser. Aha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skalvise, ikke vært her inne i hele dag jo! :O

caskr: BEST :D Det er herved det nye offisielle navnet. Skal si ifra til WHO og alle de store avisene med en gang =)

Milla: Ja, veldig typisk. Hadde en slik episode for litt siden på en kafé (med sambo og foreldrene mine for sikkerhets skyld). Endte opp med at jeg gikk på doen, skylte håret mitt i vasken og brukte den autmatiske håndtørkeren som hårføner. Hvis ikke DÉT er kreativ tenking så vet ikke jeg ass.

Og ang NAV så tror jeg du har helt rett :P Jeg skulle til å si at de var jo snille som sendte meg på kurs, men det var det vel strengt tatt ikke de som gjorde, eneste de har med det å gjøre er å sende noen stakkars arbeidsledige på det med trussel om å ta fra dem dagpengene deres. Litt som når man lekte cowboy som liten, bare at man bytter ut "penga eller livet" med "butikkmedarbeiderkurs eller ikke noe penger". (Hadde ikke helt samme klang da)

Ellers trives jeg faktisk på kurset, er 4 uker teori, 5 uker praksis, 3 uker "teori" (et slags prosjekt ellerno, forhåpentligvis litt ferie) også 5 uker praksis igjen, forhåpentligvis får jeg et bra sted å bli utplassert, men alt annet enn telefonselger er okey... Står heller og selger mark og jaktutstyr enn å ringe folk for å overbevise dem om at de burde teste ut selolje (enda nå kunne jeg jo sagt at det er godt som preventativt tiltak mot ninjasmileyinfluensaen da).

Ellers har det vært en fryktelig deilig dag. Først og fremst UTROHOHOHOLIG digg å dra til jobb etter at sola har stått opp (alltid fint når sola ligger på forskudd iforhold til hjernen min) og at jeg kommer hjem mens sola fortsatt står høyt. Sist jeg var i jobb var det mørkt når jeg dro og mørkt når jeg kom hjem. Kom hjem, ditcha min uorginale frossenpizzaen jeg hadde kjøpt til middag i et utbrud av mental slitenhet og uinspirasjon *dukke unna flygende stekepanner*, og gikk ned på butikken og kjøpte salat så det ble en utroooolig digg salat av salat (!), tomat, agurk, fetaost, kryddra kylling og hvitløksdressing (og masse fetaostolje til meg. Tips: ikke smak på den alene, det er ikke noe godt). Så sitti å chilla (ugh, fæl setning) og nå har vi... eh, trent :sjenert:

Håper alle har hatt en fin mandag, enda jeg er litt på etterskudd og det egentlig er SINN-SYKT tidlig tirsdag.

Edith: Memo til megselv. Ikke oppdater midt på natta på en mandag og forvent svar før dagen etterpå. Jaja. Nattebra

Endret av freezepop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Nav er ei snille. Ferdig med det. Greit nok at de braverer med opplegg for den ene og den andre, lissom skal hjelpe folk osv, men det hjelper ikke når folka som jobber der er fulle av drit. Jeg har nemlig litt insideinfo om en stor andel av de folka der. Jeg er nemlig vernepleier, og jobber med mennesker. Tett innpå mennesker. For å fikse det så er det nødvendlig med en real mengde empati, menneskelighet og evnen til å tilpasse seg brukerens situasjon og behov. På grunn av jobben min kjenner jeg mange andre vernepleiere, sykepleiere, barnevernspedagoger og sosionomer. Og lærere og gud vet hva. Av og til dukker det opp en eller fler av folk fra de nevnte yrkesgrupper som ikke fikser å jobbe med disse menneskene ute i felten, fordi tror jeg, de mangler de egenskapene jeg nevnte over her. Og hva skjer med dem,jo de sier opp jobben sin og begynner å jobbe hos NAV. Noen av dem unngår menneskekontakt totalt, og sitter på et kontor hele dagen og godkjenner / avviser søknader om alt fra støtte til høreapparat til retten på dagpenger. Helt sant, jeg har opplevd 3 tilfeller av dette bare i år. Og det irriterer meg. At all søpla skal havne hos NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg likte atombombesmiley : :hoppe:

Hvor kan dere få praksisplass hen? I alle mulige forskjellige butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke blitt noe ordentlig oppdatering. Kommer tilbake mer utfyllende i morgen, her er et bilde fra dagen iallefall, hirrhirr.

Nøtt: Takk :D

Catwoman: Yep, alt mulig sålenge det er til dels relevant ;)

post-19435-1241545920_thumb.jpg

Endret av freezepop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Lalalalalala jeg kjeder meg og du er borte og jeg kan ikke sende melding for jeg skal likom spare penger på mobilen... Lalala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjasmiley på nav-papir, joho!!!

Nuvel, nå må jeg faktisk dra på jobb. Og jeg skal gjøre mitt beste for ikke å rope "Ninjasmiley!" til damene med burka som jeg møter på veien. Men de er vel vant til det meste... Lillemor roper "Spøkelse!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ligger jeg på etterskudd her, så major oppdatering... prøve iallfall.

Soundtrack: Paperboys - One Day (jepp, den fra UNO)

Skalvise, jeg er NAv-kurs-deltager, og det er ikke så ille. Jeg får gode tilbakemeldinger (og en mulig webdesignjobb for en av veilederne, woo) og lærer noen nye ting. Det er av og til litt frustrerende da ting går litt tregt, men skjønner jo greia med folk som ikke snakker så godt norsk. De fleste prøver iallefall hardt, og det er ganske søtt (jeg stod ute i en pause og snakka med en ganske allright fyr fra irak, han snakker ikke så godt norsk og vi hadde likesågodt engelsk, da jeg snakker bedre engelsk enn tydelig norsk - og en av jentene/damene (?) gikk forbi, bråsnudde seg og utbrøt "E du fra Amerika!?" - Hmm, nei)

(Ok, her inntreffer en liten pause i skriving - og resten er skrevet dagen etter, altså idag, mens resten er igår... spiller egentlig ikke så stor rolle.) :ninja:

Regner som et sant helvete her, blåser og er grått :( Vi har lært (hehe) om motivasjoner og demotivasjonsfaktorer og dette er her en demotivasjonsfaktor... slem Gud, tenk å teste meg sånn som dette! Jaja, Skal nok greie å holde motivasjonen oppe når jeg først er der - er mer det å gå ut døra for å vente på bussen... it's gonna be weeeeet!

Men det går bra, for jeg har pakket ned toalettsaker, hårføner og to store strandhånkler til kurset, ett til kroppen og ett til håret. Alltid viktig å ha med seg på NAV-kurs

:ninja:

Ellers kommer jeg tilbake med mer vissvass og følerier og "historier fra dagliglivet" :P Ha en fin fredag, don't worry - SNART HELG! WEE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG LEVER!!! Har vært skikkelig dårlig til å oppdatere, beklager! Skal skrive lang post i morgen, jeg lover!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...