Gå til innhold

Vitex/kyskhetstre


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå prøvd å bli gravid i ca 2 år, og nå leste jeg om Vitex, det varmer hjertet at det hjalp mange av dere til å bli gravide.... men jeg har et spørsmål bare for å roe meg ned, jeg er så desperat etter å bli gravid...:( De av dere som har prøvd Vitex og har lykkes... hvor lenge har dere prøvd å bli gravide i helhet ..før det klaffet?

Setter så mye pris på deres svar...

Mvh

en som vil bli mamma

Endret av Vilblimamma88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har prøvd i over fire år og etter første syklus med vitex så satt spiren ;) Tok også fotsone den måneden da, så vet ikke om det var vitexen eller ikke, men har tro på at det funker :)

Ikke dumt å gi det en sjans i allefall, koster jo ingenting :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg startet opp med Vitex, men sluttet på det igjen. Jeg er plaget med lange sykluser og kort lutealfase, så jeg er ganske desperat når det gjelder å finne noe som kan bedre dette. Begynte derfor på Vitex, men sluttet på det etter to pp da syklusen bare ble lengre og lengre.

I tillegg har jeg lest noen historier hvor Vitex har ført til enda mer sylklustull, så jeg tar rett og slett ikke sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Nå har jeg bestilt Vitex. Har prøvd i halvannet år. Fortsatt ikke gravid. Prøvd pergo uten hell. Håper dette kan hjelpe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Hm, kan Vitex være noe for meg? Har akkurat bestilt.

Er det ikke endringer i lovverket ang bestilling av vitaminer i utlandet? Mulig den blir stoppet i tollen😟

Anonymous poster hash: b5440...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke endringer i lovverket ang bestilling av vitaminer i utlandet? Mulig den blir stoppet i tollen

Anonymous poster hash: b5440...69c

De kom i posten i dag. Ingen stempel fra Toll heller, så det er behandlet som vanlig post, selv om det står på pakken hvor det er fra/at det er kosttilskudd.

Begynte på det i dag (cd 6).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bestill meg nå ! :D gleder meg til å se om det virker... Kanskje slipper vi å til fertilitetsklinikk i januar :) krysser fingrene for alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også startet på Vitex for å prøve å få orden på syklusen min. Den har vært helt på bærtur etter p-pillebruk, minipillebruk og flere forsøk på å bli kvitt en gjenstridig muskelknute. Har tatt kapsler i ca ei uke nå og har fått helt merkelige drømmer. Jeg drømmer enormt mye og drømmene virker så livaktige. Flere som har merket denne rare bivirkningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også startet på Vitex for å prøve å få orden på syklusen min. Den har vært helt på bærtur etter p-pillebruk, minipillebruk og flere forsøk på å bli kvitt en gjenstridig muskelknute. Har tatt kapsler i ca ei uke nå og har fått helt merkelige drømmer. Jeg drømmer enormt mye og drømmene virker så livaktige. Flere som har merket denne rare bivirkningen?

Har tatt Vitex i tre uker nå. Merker ingen bivirkninger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt Vitex i tre uker nå. Merker ingen bivirkninger her.

Jeg har forstått det sånn at Vitex virker inn på hypofysen så kanskje den påvirker andre deler av hjernen i samme slengen. Inte vet jag men rart er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg rapportere at Vitex ikke hjalp her. Har en halv boks til, så skal ta videre til jeg går tom, men ser ingen vits i å kjøpe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg rapportere at Vitex ikke hjalp her. Har en halv boks til, så skal ta videre til jeg går tom, men ser ingen vits i å kjøpe mer.

Må gi den litt mer tid. Og gjerne lese deg litt mer opp om Vitex og hvordan det virker.

For å få god effekt bør du bruke den minst 3 mnd, Mange ser ikke effekt før etter 3-5 mnd.

Kan også anbefale å prøve flytende(tinktur) den tas lettere opp i kroppen.

Selv har jeg hatt effekt av Vitex flere ganger og endt opp med graviditet. Da i kombinasjon med større dose vit B6(40 mg pyridoksin x 2 el 3) og B 12.

Anonymkode: 7c4e7...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gi den litt mer tid. Og gjerne lese deg litt mer opp om Vitex og hvordan det virker.

For å få god effekt bør du bruke den minst 3 mnd, Mange ser ikke effekt før etter 3-5 mnd.

Kan også anbefale å prøve flytende(tinktur) den tas lettere opp i kroppen.

Selv har jeg hatt effekt av Vitex flere ganger og endt opp med graviditet. Da i kombinasjon med større dose vit B6(40 mg pyridoksin x 2 el 3) og B 12.

Anonymkode: 7c4e7...a19

Jeg virkning blir bedre og bedre med månedene som går. Har lest masse om dette på forskjellige internasjonale nettsider. De fleste kommenterer effekten etter den første måneden/ukene de brukte. Derfor tenkte jeg å prøve. Hvis det blir snakk om måneder, så trenger jeg ikke Vitex, for det klarer vi selv uten "hjelp".

Når det gjelder din erfaring, hvor lenger slitet du med å bli gravid før du brukte Vitex? Hadde du en diagnose som Vitex hjalp mot, eller var dere helt friske?

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkning blir bedre og bedre med månedene som går. Har lest masse om dette på forskjellige internasjonale nettsider. De fleste kommenterer effekten etter den første måneden/ukene de brukte. Derfor tenkte jeg å prøve. Hvis det blir snakk om måneder, så trenger jeg ikke Vitex, for det klarer vi selv uten "hjelp".

Når det gjelder din erfaring, hvor lenger slitet du med å bli gravid før du brukte Vitex? Hadde du en diagnose som Vitex hjalp mot, eller var dere helt friske?

Første gang jeg prøvde å bli gravid hadde vi prøvd i 7 mnd når jeg startet på Vitex. Hadde tegn på progesteronmangel, kort lutealfase, spotting før mens, veldig ømme bryst mellom eggløsning og mens. Ble gravid etter å ha brukt Vitex i 4 mnd. Hadde på de mnd opplevd gradvis bedring av syklusen.

Nr 2 ble jeg gravid med på første(og ikke helt planlagte) forsøk. Brukte ikke noe i forkant da.

Når vi startet prøving på nr 3 begynte jeg først på B6 når jeg sluttet på pillen, men vi startet ikke prøvingen da, så begynte jeg med Vitex rett før jeg ble gravid, så tror ikke den hadde noe å si da. Ble gravid på første forsøk, men mistet i uke 11(MA) Etter Ma'en begynte jeg med Vitex med en gang. Men opplevde langvarig blødning som ikke ga seg, så jeg valgte på slutte en liten periode. Tok fortsatt B6 og B12. Begynte på igjen på Vitex når blødningene var gitt seg, hadde da noen av de samme tegnene på progesteronmangel som jeg hadde før første graviditet. Ble så gravid etter 2 mnd.

 

Anonymkode: 7c4e7...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første gang jeg prøvde å bli gravid hadde vi prøvd i 7 mnd når jeg startet på Vitex. Hadde tegn på progesteronmangel, kort lutealfase, spotting før mens, veldig ømme bryst mellom eggløsning og mens. Ble gravid etter å ha brukt Vitex i 4 mnd. Hadde på de mnd opplevd gradvis bedring av syklusen.

Nr 2 ble jeg gravid med på første(og ikke helt planlagte) forsøk. Brukte ikke noe i forkant da.

Når vi startet prøving på nr 3 begynte jeg først på B6 når jeg sluttet på pillen, men vi startet ikke prøvingen da, så begynte jeg med Vitex rett før jeg ble gravid, så tror ikke den hadde noe å si da. Ble gravid på første forsøk, men mistet i uke 11(MA) Etter Ma'en begynte jeg med Vitex med en gang. Men opplevde langvarig blødning som ikke ga seg, så jeg valgte på slutte en liten periode. Tok fortsatt B6 og B12. Begynte på igjen på Vitex når blødningene var gitt seg, hadde da noen av de samme tegnene på progesteronmangel som jeg hadde før første graviditet. Ble så gravid etter 2 mnd.

 

Anonymkode: 7c4e7...a19

Takk for erfaringen. Da hadde du noen problemer med hormoner og Vitex hjelper mot akuratt det -- stabilisering av hormonnivå.

Jeg er ferdig utredet og alt er veldig bra hos meg. Alle verdier å blodprøven (vitaminer og mineraler) er også i orden. Det er derfor jeg er usikker på om Vitex kan gjøre noe for friske mennesker.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Aner ikke hvordan jeg ramla over denna gamle tråden🙈 den dukka opp plutselig.

Kan man fortsatt få kjøpt Vitex? Hva er fordelene med det? Har prøvd å bli gravid i over ett år uten hell, skal til gynekolog neste mnd før sjekk. Vil helst unngå ivf så langt det går, fordi jeg har store problemer med å være naken hos gynekologen, og jeg liker ikke å bli rørt på der nede.

Blir kjempe glad om noen kunne delt noen erfaringer :-)

Hilsen en som ønsker barn i 2018-2019

Anonymkode: b8105...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hvordan jeg ramla over denna gamle tråden🙈 den dukka opp plutselig.

Kan man fortsatt få kjøpt Vitex? Hva er fordelene med det? Har prøvd å bli gravid i over ett år uten hell, skal til gynekolog neste mnd før sjekk. Vil helst unngå ivf så langt det går, fordi jeg har store problemer med å være naken hos gynekologen, og jeg liker ikke å bli rørt på der nede.

Blir kjempe glad om noen kunne delt noen erfaringer :-)

Hilsen en som ønsker barn i 2018-2019

Anonymkode: b8105...05d

Spennende! Har lest hele tråden... Har prøvd i ett år nå og er satt på provera og femar. Jeg tenker at naturlige ting kan vel ikke skade? Jeg kommer til å følge gynekologen slavisk denne måneden og neste time med henne skal jeg ta dette opp. Går også til akupunktør, han vil nok garantert ha kjennskap til dette. Han anbefalte noe annet til meg en gang, noe som hadde 70% bedre håp for graviditet, man kan kjøpe det på nett for det er "ulovlig" i Norge. Han mener at ting er ulovlig i norge av naturlige preparater nettopp fordi de fungerer og det vill "tatt" av inntekter og penger som kommer inn via legemiddler som selges.

Anonymkode: 62129...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hvordan jeg ramla over denna gamle tråden🙈 den dukka opp plutselig.

Kan man fortsatt få kjøpt Vitex? Hva er fordelene med det? Har prøvd å bli gravid i over ett år uten hell, skal til gynekolog neste mnd før sjekk. Vil helst unngå ivf så langt det går, fordi jeg har store problemer med å være naken hos gynekologen, og jeg liker ikke å bli rørt på der nede.

Blir kjempe glad om noen kunne delt noen erfaringer :-)

Hilsen en som ønsker barn i 2018-2019

Anonymkode: b8105...05d

Fås kjøpt hos iherb i alle fall :) 

Har god erfaring med vitex, selv om det allikevel ikke var nok da jeg tydeligvis lager alt for lite progesteron i lutealfasen. Men merket det hjalp mye på å få skikkelig mye el-slim og før vitex slet jeg med el tester som liksom aldri ble helt positive. Med vitex fikk jeg plutselig knallpositive tester og det to dager på rad til og med. Gjorde nok noe med LH-boosten hos meg :) Brukte den også for å få tilbake mensen etter fødsel da jeg syns det dro ut... etter ca 8 uker med vitex kom tanta endelig. Kan selvsagt ha vært tilfeldig også, men jeg tror vitex bidro til å normalisere litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...