Gå til innhold

Vitex/kyskhetstre


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Hei!

Er dette mirakelurte eller??? hvorfor har ikke jeg hørt om dette før???

Lurer på noe... Kan man bestille vitex om man snart skal begynne med IVF?

Eller burde ikke de to kombineres?

Takk for svar! :)

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hahahahaa!! Ikke bestille da... mener jo selvfølgelig begynne!!!

ble bare så imponert over hva dere skriver av resultater at hjernen bare hadde BESTILL! BESTILL!! BESTILL!!!! på repeat her!! hehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper visst å lese på boksen; bør tas på tom mage ja ;)

:fnise: Tenkte jeg skulle la være å poengtere det jeg da. :fnise: bare glad til for å kunne svare jeg! :ler:

brudeliten: Kan ikke skjønne annet enn at det skal være greit. Vitex er jo forsåvidt ikke medisin, selv om det i Norge er klasifisert som et medikament...Hmmm...Spør legen din du. Og så kan du spørre på Helsekosten. Leger har jo ofte et trangsyn når det gjelder naturmedisin/kosttilskudd. :)

Men jeg er ingen ekspert altså! :) Greit å forhøre seg med flere parter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Hei! Jeg har startet på vitex denne mnd og jeg tar den sammen med frokost siden jeg drar på jobb ganske tidlig på morgenen. Det kan da ikke ha så veldig mye å si? Dere som har lykkes med vitex har dere en diagnose( fks pco )eller var alt normalt i utganspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"på tom mage" oppfatter jeg som om den skal være tom litt etterpå også. Jeg spiser mat 5 min etter jeg har tatt pilla og det vil jeg tro er det samme som å ta den "sammen med mat". Når jeg tenker meg om tror jeg aldri min mage er tom for mat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til "all of the above"! :fnise:

Holder med å ta Vitex 20 minutter før frokost. Da har den fått tid til å jobbe seg inn i systemet. Jeg har et glass vann og Vitex-boksen stående i bokhylla som står utenfor soverommet, på vei til badet, så jeg tar den med en gang jeg står opp, FØR jeg går på badet. Holder lenge det.

Jeg har ingen diagnose, jeg funker normalt, såvidt jeg vet. :) Jeg tar Vitex kun for å stabilisere syklus generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diagnosene PCO og lavt stoffskifte. Er også overvektig. Sluttet med prevansjon i sept. 08 og har hatt menstruasjon en gang etter det. Leste om Vitex her inne og har vel gått på det i ca 1 mnd. Fikk positiv eggløsningstest etter ca 2 uker.

Nå sitter jeg her med positive tester (flertall, ja... :ler: ) Tror jeg fortsatt er i sjokk...

Nå vet jeg jo ikke hvor langt jeg er på vei og om det var Vitexen som gjorde utslaget, men jeg velger å tro det:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har diagnosene PCO og lavt stoffskifte. Er også overvektig. Sluttet med prevansjon i sept. 08 og har hatt menstruasjon en gang etter det. Leste om Vitex her inne og har vel gått på det i ca 1 mnd. Fikk positiv eggløsningstest etter ca 2 uker.

Nå sitter jeg her med positive tester (flertall, ja... :ler: ) Tror jeg fortsatt er i sjokk...

Nå vet jeg jo ikke hvor langt jeg er på vei og om det var Vitexen som gjorde utslaget, men jeg velger å tro det:)

Gratulerer så morro! Jeg har pco selv så håper vitexen har like god effekt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mee_*

Ett lite spørsmål ang vitexen. Jeg har gått på det i ca tre uker nå pga pcos og barneønske og jeg synes jeg har lagt så på meg de siste ukene, selv om jeg ukene før har gått gradvis ned. (prøver å holde meg på lavkarbo mat)

Har noen av dere merket vektøkning? Nå tenker jeg ikke på dere som har blitt så heldig og blitt gravide =)

Jeg kom også til å tenke på at jeg egentlig ikke helt vet hvilke piller jeg tar pga jeg har jo kjøpt disse på nettet... noen andre som har lignende tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ett lite spørsmål ang vitexen. Jeg har gått på det i ca tre uker nå pga pcos og barneønske og jeg synes jeg har lagt så på meg de siste ukene, selv om jeg ukene før har gått gradvis ned. (prøver å holde meg på lavkarbo mat)

Har noen av dere merket vektøkning? Nå tenker jeg ikke på dere som har blitt så heldig og blitt gravide =)

Jeg kom også til å tenke på at jeg egentlig ikke helt vet hvilke piller jeg tar pga jeg har jo kjøpt disse på nettet... noen andre som har lignende tanker?

Jeg vet ikke hvor du har kjøpt dine men jeg har kjøpt mine fra danmark og de er produsert for et kjent kosttilskuddmerke. Jeg føler meg trygg på dem. Jeg har ikke lagt på meg og jeg har som deg pcos og tatt dem i tre uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_humla_*

hei. lurte litt på dette vindunder middelet... vitex...er det sånn at dere har EL når dere tar det? jeg sliter litt med å få kroppen i gang igjen etter at jeg sluttet med p-piller for snart 1 år siden. får liksom ikke mensen, å da har en vel ikke EL heller?? takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn

vitex tas gjerne av nettopp de som enten ikke har mensen eller uregelmessig (sjelden) menstruasjon. Så kanskje vitex kan hjelpe deg også? jeg ville iallfall prøvd! uansett; vitex kan tas av alle :) bare slutt med de den dagen du sitter positiv graviditets test i hånda ;)

når det var sagt, ville nok jeg tatt meg en tur til legen om du ikke har hatt mensen på ett år. det hadde jeg gjort uansett om jeg var prøver eller ikke...

lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_humla_*

tusen takk for svar :biggrin

skal til legen på mandag, litt irriterende å ikke ha mensen, når en prøver.

men skal ikke klage.. mange her som har prøvd lengre..

lykke til alle sammen... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_humla_*

hei, har forstått at dere bestiller fra danmark, men er det noen spesiell side dere bestiller i fra, å har dere bedre erfaringer med noen merker. det finnes jo så mange forskjellige meerker med forskjellige styrker.

å har dere fått mye bivirkninger? fant ei side, det sto et helt stykke med alle bivirkninger en kunne få :sjokkert:

æææ.. blir helt forvirra.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn

Tror nok de fleste her inne bestiller fra denne siden. De leverer fort og prisen er ikke til å klage på. Dette er også en kjent leverandør, noe som føles trygt da man bestiller over nett (og fra utlandet).

Husk at du kun har lov til å importere for 3mnd av gangen. En boks inneholder vel 100 piller, altså for (litt over) 3mnd.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jeg har pco og litt lange sykluser. De har vært ganske stabile på 30 dager lenge. Leste om vitex og tenkte at dette er noe for meg. Nå har jeg tatt dem i en mnd og dette var forskjellen hos meg:

-ømme bryster og mensmurringer hele mnd

-kvalme

-spotting i en uke før mensen kom en uke forsinket.(kan ikke huske sist den var forsinket)

Jeg vet jeg ikke har vært gravid fordi jeg har testet underveis.

Vitex skal være bra for oss med pco men kanskje ikke det gjelder for alle?

Noen som har opplevd det samme som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_humla_*

tusen takk Lhinn. du he vært veldig hjelpsom :klem:

tenkte det at siden vi som er her inne å som tydlivis elsker å handle på nett enten fra norge eller utlandet skulle jeg gi dere et tips (et som dere sikker har vist om i 100 år :tunge1: )

www.lavpris-tester.com

www.billige-teste.dk

her har de det en trenger av tester til nesten 1/10 del av hva det koster på apoteket. da kan en liksom ta en test litt oftere med go samvittighet. å bli skuffet ølitt oftere :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei alle sammen ! Leste alle innleggene her å tenkte at nå måååå jeg bare bestille jeg også ! :) Spør som noen flere har spurt.

-Har det funket for deg som er overvektig?

-Funket for deg som har pco?

-Funket for deg som ikke har normal syklus?

Jeg f.eks har en syklus på 6mnd. Veeldig lang ! 2 ganger i året jeg har eggløsning + at jeg er overvektig og har pco. Men har fortsatt håp, vertfall når jeg leste om Vitex:) Men ikke for høye forhåpninger såklart:)

-Noen som vet om jeg kan gå på Vitex samtidig som Metformin?

Takker for svar.. da bestiller jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Jeg har brukt vitex i litt over en måned nå..Jeg begynte nok midt i syklusen tenker jeg..Jeg lurer på hvordan det var med dere som har lykkes med vitex, hvor lenge brukte dere før dere ble gravide? Eneste jeg har oppdaget er at syklusen er nå på 28 dager istedet for 31. Jeg fikk mens sist da jeg skulle, men det er vel sikkert for at virkestoffene ikke har kommet "igang" enda? Er veldig nysgjerrig på hvordan dette vil virke på meg. Jeg har små celleforandringer, og går jevnlig til lege.Legen min har ikke nevnt på andre plager, så jeg er vel ikke hardest rammet når det gjelder komplkasjoner. men alikevel har jeg alddri vært gravid. Håper witex vil virke på meg, da jeg så inderlig har lyst på barn nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...