Gå til innhold

Vitex/kyskhetstre


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Idag har jeg funnet ut at jeg er gravid, etter 11 mnd med prøving. Jeg tok vitex i 1 1/2 mnd, og vil nok tro den har hjulpet. Jeg merket mindre til menssmerter og jeg spottet mer, så jeg hadde først på følelsen at den ikke hjalp oss, men det har den nok :rødme:

Endret av LilleEkorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte litt ut i syklusen, for jeg fikk ikke pakken i posten før da. Jeg fikk full klaff med engang, altså, første pp med Vitex. Jeg kan ikke vite om det var det som gjorde det, om det var tilfeldig, men jeg liker å tro at det gjorde noe godt. Nå er jeg litt over 13 uker på vei.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte litt ut i syklusen, for jeg fikk ikke pakken i posten før da. Jeg fikk full klaff med engang, altså, første pp med Vitex. Jeg kan ikke vite om det var det som gjorde det, om det var tilfeldig, men jeg liker å tro at det gjorde noe godt. Nå er jeg litt over 13 uker på vei.

Lykke til. :)

Samme som meg det! Jeg begynte ut i syklusen og lyktes!

Om det var bare pga Vitex, eller om jakten på el. lyktes, vektnedgang, om vi var heldige med når vi :sengekos: eller det var bare en tilfeldighet at det var "vår tur" vil jeg jo aldri finne ut av, men når vi begynner på nr to vil jeg starte med Vitex med en gang! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte litt ut i syklusen, for jeg fikk ikke pakken i posten før da. Jeg fikk full klaff med engang, altså, første pp med Vitex. Jeg kan ikke vite om det var det som gjorde det, om det var tilfeldig, men jeg liker å tro at det gjorde noe godt. Nå er jeg litt over 13 uker på vei. Når dere da snakker om pp...er det prøveperiode? og det betyr tiden imellom hver forventet menstruasjon? Hvis jeg klarte å gjøre meg forstått nå da:)

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere da snakker om pp...er det prøveperiode? og det betyr tiden imellom hver forventet menstruasjon? Hvis jeg klarte å gjøre meg forstått nå da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere da snakker om pp...er det prøveperiode? og det betyr tiden imellom hver forventet menstruasjon? Hvis jeg klarte å gjøre meg forstått nå da:)

En prøveperiode er fra første dag med mensen til siste dag før neste mens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere alle slanke og har normal bmi, dere som har lyktes?

tror overvekta mi vil hindre meg, men håper ikke det. Har det vanskelig for å gå ned i vekt selv om jeg flink til å trene å spise sunt.. Kanskje en dag raser jeg ned :P

Tar dere 1 Vitex kapsel hver dag?

Jeg har solaray sin og jeg tar 1 hver dag. Noen som har tatt flere?(leste på amerikansk side Solaray sin Vitex der hvor man skulle ta 1 tabl. 3 ganger daglig) den jeg bestilte fra danmark (samme boks) sier 1 tabl. om dagen.

Beklager hvis skrivinga mi er dårlig, er ikke heeelt norsk :P

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere alle slanke og har normal bmi, dere som har lyktes?

tror overvekta mi vil hindre meg, men håper ikke det. Har det vanskelig for å gå ned i vekt selv om jeg flink til å trene å spise sunt.. Kanskje en dag raser jeg ned :P

Tar dere 1 Vitex kapsel hver dag?

Jeg har solaray sin og jeg tar 1 hver dag. Noen som har tatt flere?(leste på amerikansk side Solaray sin Vitex der hvor man skulle ta 1 tabl. 3 ganger daglig) den jeg bestilte fra danmark (samme boks) sier 1 tabl. om dagen.

Beklager hvis skrivinga mi er dårlig, er ikke heeelt norsk :P

Takker for svar:)

Synes ikke skrivinga di var så dårlig jeg! ;)

Jeg regnes som overvektig, men greide å gå ned 10 kg mens prøvingen pågikk. Er fremdeles overvektig, men greide i allefall å fa av "kosekiloene" som hadde lurt seg på de siste årene.

De sies at hvis du greier å gå ned 10% av kroppsvekta di så øker sjangsene for å bli gravid betraktelig. Lykke til!

Brukte samme merke og tok kun en kapsel hver dag.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle de som er blitt gravide!!! :strix:

Selv har jeg tatt vitex nå i nesten 2 måneder, og ikke merket noen forskjell. Jeg har fortsatt ikke fått igjen mensen etter p-pilleslutt i mai. Men det betyr ikke at det ikke virker for noen! Jeg tenkte bare å skrive at ikke alle blir gravide kort tid etter de starter å ta Vitex, som man kan få litt inntrykk av her.. For ikke å gi folk for store forhåpninger. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle de som er blitt gravide!!! :strix:

Selv har jeg tatt vitex nå i nesten 2 måneder, og ikke merket noen forskjell. Jeg har fortsatt ikke fått igjen mensen etter p-pilleslutt i mai. Men det betyr ikke at det ikke virker for noen! Jeg tenkte bare å skrive at ikke alle blir gravide kort tid etter de starter å ta Vitex, som man kan få litt inntrykk av her.. For ikke å gi folk for store forhåpninger. :sjenert:

Er så enig :Nikke: for det er så utrolig mange tilfeldigheter ute og går også. Ja; vitex kan nok hjelpe mange, men det er jo ikke noe fasitsvar på hvordan den virker på alle! Jeg for min del trodde først at den bare rotet til syklusen min, plutselig begynte jeg å spotte mer enn jeg hadde gjort tidligere.. Men; jeg vet jo ikke om det heller var vitex sin skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spretter bare kort innom her for å si at Vitex er regnet som langtidsvirkende, og at man må regne med å ta den i inntil et helt år før man får full effekt av den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt vitex i 2 måneder nå uten resultat foreløpig... Begynte på vitex litt uti en PP, og det fungerte ikke de to første PP med vitex hvertfall. Jeg spotter også før mensen nå, noe jeg ikke gjorde før (men jeg syns det er greit nok, for da får jeg en forvarsel på at mensen kommer).

Dere som har brukt vitex et par måneder uten resultat, har dere fortsatt med vitex over mange måneder og bestilt flere bokser, eller har dere gitt den opp? Jeg er litt usikker på om jeg skal gi den opp, eller om jeg skal fortsette :sjenert:

Gratulerer så mye til de som har blitt gravide med vitex (hvis i tilfelle det var vitexen sin "skyld") ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke har merket noen som helst forskjell, tenker jeg at det umulig kan skade å fortsette å ta dem heller. Så når boksen nærmer seg tom, tror jeg at jeg bestiller en ny. Den kostet jo ikke mange kronene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt vitex i snart to mnd uten noe resultat, og med litt mer spotting...Jeg undrer også på om det bare er å fortsette. Etter å ha lest litt om vitex, så står det jo at det egentlig er langtidsvirkende,så man må nok bestille en kvote til og smøre seg med tålmodighet tenker jeg..... Håper fælt på at dette skal virke snart..... men det er vel som alt annet at det tar litt tid før det "setter" seg i kroppen..... lykke til iallfall!!!!!!!! krysser fingre for alle prøvere!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Heisann alle sammen!

Jeg har prøvd i 6 måneder nå. Denne pp skulle tanta kommet for 6 dager siden.

Jeg hadde EL, men mens uteblir.

Dette var første pp med dong quai, damiana og wild yam.

Jeg har testet og er desverre ikke gravid....

Har bestilt boks med vitex fra danmark(solaray).

Lurer på om det er farlig å ta dong quai eller wild yam samtidig med vitex?

Noen som har peiling?

Supert at det funker for så mange. Håper det funker for meg og.

Det føles som jeg skal ha mens, men den kommer ikke. Det er irriterende.

Den var regelmessig før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turt å bruke mange forskjellige produkter på en gang. Har du ingen diagnose som fks pco eller er overvektig så trenger du mest sannsynelig ikke disse produktene. Naturmedisin er ikke til å spøke med selv om det selges uten resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *redbird*

Misliz: Du bør kanskje ikke ta alle de produktene samtidig! DET er litt overkill syns jeg. Selv om det er naturmedisin uten resept og i utgangspunktet harmløst, så er det ikke bra at du tar alle produktene sammen på den måten. Systemet ditt får bare sjokk. Prøv en. En av gangen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...