Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvordan jeg endrer innlegg men siste setning skulle vært:

jeg hadde håpet jeg IKKE skulle ha pms smerter i to uker.

Hehe :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På informasjonssiden står det at man må gå på vitex minimum 3 mnd, hos noen med mye plager opp til et år! Skal ikke være lett...

Jeg startet idag jeg, håper på også mindre PMS plager.

Skrevet

Skulle bare ønske jeg visste om vitex litt tidligere :sukk:

Vi har nå vært prøvere i over ett år.

Jeg har gått på p-sprøyta i maaange år. Det tok bare 2 måneder før jeg fikk mensen tilbake og har siden det hatt ganske stabile sykluser. Nøyaktig 28dager hver måned.Men er sterkt plaget av pms plager. Men det skjer liksom aldri noe. Hadde nesten gitt opp da jeg leste om vitex.

Hadde forventninger om at det skulle gå lang tid, men siden jeg fikk mensen tilbake så fort og syklusene har vært så stabile, fikk jeg liksom troen på at det kunne skje raskt.

Nå gjelder det bare å smøre meg med enda mer tålmodighet :)

Jeg gir ikke opp selvom jeg blir litt motløs :S

Skrevet

Leonaen: Vi har også nå rundet vår 12 PP. Men det er snart 2 år siden jeg sluttet på p-pillene, men på grunn av pendlerjobb og i begynnelsen lange sykluser er vi ikke oppe i mer enn 12 prøveperioder.

Har forsøkt pergotime en mnd, men ble sinnsykt dårlig av de.

Nå forsøker jeg altså Vitex og håper det hjelper om ikke annet på PMS. Skal gi beskjed om virkning/bivirkning etterhvert!

Skrevet

Har nå tatt de hver dag: Ingen bivirkninger enn så lenge i allefall. :-) Føler meg derimot mere kåt.... Om det er tilfeldig eller ei vet jeg ikke. Men føler meg annerledes.

Skrevet

Har nå tatt de hver dag siden ca 23 september.

Tror det tar lenger tid for meg. Jeg har IKM på fredag og testet idag. Testen var negativ. Litt PMS har jeg også. Rare drømmer og husker alle sammen, sover dårlig(dette er uvanlig for meg) og før kunne jeg sove ganske hardt. Vet ikke om det er en bivirkning.

Skrevet

Da er vitex bestilt! Hadde EL i går (fredag), så da begynner jeg på vitex hvis det ikke klaffer denne PP.

Skrevet

Jeg måtte bare prøve Vitex selv, og jammen fikk jeg mensen etter 2 dager... eller dvs. såkalt spotting! Etter 2 mnd uten. :jepp:

Men det jeg lurer på: når rekner jeg første mens?

Den dag det kom "skikkelig" for å si det sånn, eller når spottingen startet?

Og kommer EL etter x ant dager uansett om TR kommer eller ikke?

Prøver å finne ut av denne syklusen min, etter at den har levd sitt eget liv i lengre tid :)

Håper noen kan gi meg svar, da jeg og sambo er veldig klar for å bli :gravid:

Skrevet

Sizzy: For det første kommer EL +/- 14 dager FØR mensen. (hos meg ca 16 dager før). Det beste er å teste for EL.

Når mensen starter..hmm..ikke lett det der! Jeg pleier å ta det litt på slump, når første dag er. Men er det sånn ca riktig dato så tar jeg med spotting/blodspor som 1.dag i ny syklus. Men ikke hvis det er "løse" dager her og der. Puh! Hvis du forstår, hehe! Noen regner fra den dagen den kommer skikkelig, men hos meg er mensen aldri "skikkelig" før midt i. Altså lite blødning på begynnelse og slutt.

Skrevet

Hehe, skal ikke være enkelt dette!

Men jeg må nok bare ta EL test om ca. 1 uke da kanskje...? For spottingen startet sist lørdag og "vanlig" mens kom natt til torsdag og varte et par dager.

Men er vertfall utrolig glad for at kanskje kroppen kommer i rutine igjen ;)

Gjest Gjest_Lille meg_*
Skrevet

Hei alle dere!:)

Etter å ha lest mange positive ting om Vitex, startet jeg på det for 8 dager siden. Prøver å bli gravid, og har hatt problemer med uregelmessige/lange sykluser og PMS problemer. Forrige syklus var på 40 dager. Jeg er nå på dag 12 i denne syklusen, og har altså tatt Vitex i 8 dager.

Jeg hadde i går en litt rar følelse i magen, og tok i går kveld en eggløsningstest. Jeg er litt usikker, men jeg tror kanskje den var positiv. Kan det virkelig være at jeg allerede har eggløsning?? Tidligere har jo syklusene mine vært myyye lengere...Kan Vitexen allerde ha så stor virkning? etter bare 8 dager?

Noen som har lignende erfaringer?

På forhånd takk for alle kloke svar:)

Hilsen lille meg:)

Skrevet

Vitex skal jo ifølge pakningen ha langstidsvirkning, at man skal ta det i minimum 3-6 måneder. I noen tilfeller opp til 1 år.

Men kan være vitex, kan være tilfeldig! Uansett er det jo flott syklusen har regulert seg!

Gjest Gjest_Anja_*
Skrevet

Nei, nei, nei! Ikke bruk den nettsiden, det er svindel...

Når noe er for godt til å være sant er det som regel ikke sant, desverre :-( Jeg kjøpte masse tester derfra som jeg aldri har mottatt, får ikke pengene tilbake heller.

Kjøp heller fra e-bay, det er like billig og der kan du jo a) sjekke selgers seriøsitet ("karakterer") og b) så har du garanti gjennom PayPal hvis du mot formodning skulle bli lurt

lykke til :-)

Gjest Gjest_Anja_*
Skrevet

Nei, nei, nei! Ikke bruk den nettsiden, det er svindel...

Når noe er for godt til å være sant er det som regel ikke sant, desverre :-( Jeg kjøpte masse tester derfra som jeg aldri har mottatt, får ikke pengene tilbake heller.

Kjøp heller fra e-bay, det er like billig og der kan du jo a) sjekke selgers seriøsitet ("karakterer") og b) så har du garanti gjennom PayPal hvis du mot formodning skulle bli lurt

lykke til :-)

Skrevet

Jeg bestilte fra linken i denne tråden. Fikk pakken etter 3 dager. Virker absolutt seriøst.

Skrevet
Jeg bestilte fra linken i denne tråden. Fikk pakken etter 3 dager. Virker absolutt seriøst.

Jeg også, bestilte på onsdag og fikk den i går.

Tok min første tablett i dag, så får man se :)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg og min samboer har prøvd å bli gravide i litt over to år nå.

Har prøvd å finne eggløsning de siste 6 mnd, men ingenting. Kjøpte vitex og har gått på det ca 1 1/2 mnd nå og før første gang fant jeg eggløsning:) Om det er tilfeldig eller hva vet jeg ikke.. :)

Skrevet
Jeg og min samboer har prøvd å bli gravide i litt over to år nå.

Har prøvd å finne eggløsning de siste 6 mnd, men ingenting. Kjøpte vitex og har gått på det ca 1 1/2 mnd nå og før første gang fant jeg eggløsning:)

Så heldig du er gjest - gratulerer så masse :)

Jeg har tatt vitex i ca 2 måneder og finner ikke eggløsning. Om det er fordi jeg er dårlig og tester til feil tid eller hva, så har jeg ikke opplevd noe positivt med Vitex enda. Det eneste er at den fjernet mensensmertene forrige mens. Uten pillen pleier den å være ganske så vond, men forrige gang gjorde det ikke særlig vondt.

Får håpe vitex hjelper meg også til å få eggløsning ;)

Skrevet

Dine: Når tester du og hvor lang syklus har du?

Jeg har nå tatt vitex siden begynnelsen av oktober, ingen bivirkninger så langt. Venter også på å bli gravid da...

Skrevet
Dine: Når tester du og hvor lang syklus har du?

Jeg har nå tatt vitex siden begynnelsen av oktober, ingen bivirkninger så langt. Venter også på å bli gravid da...

Hei Vettel :)

Forrige syklus var på 36 dager. Nå er jeg på dag 35 idag og fortsatt ingen mens, så tyder på at syklusen blir nogenlunde den samme denne gangen. Kjenner murringer i magen, så TR er vel på vei ganske snart.

Testet første gang 31.okt med strips fordi jeg kjente veldig stikkinger og murringer i magen hele dagen. Fikk litt positivt utslag, men ikke mye. Lest her inne at test-streken må være like sterk eller sterkere som kontrollstreken for at testen skal være positiv. Regnet ut på babyverden at EL skulle vært 11.nov og testet da også. Ingen utslag.. Hmmmmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...