Gå til innhold

Hvordan var din første mnd som p-pille fri?


Gjest *snart prøver

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Linda_*

Hei!

jeg er 27 år, nærmer meg snart 28.jeg sluttet på yasmine i april 2008, (etter å ha brukt p-piller i 11år.) og min syklus er fortsatt ikke stabil. 1.mnd hadde jeg mensen som normalt. men så har det gått 4 mnd. 2.mnd 3mnd mellom hver menstrasjon. jeg vet aldri når jeg venter mensen eller når jeg har eggløsning. jeg har fått mye kviser, oppblåst til tider, i nesten et år hadde jeg utrolig med humørsvingninger men det siste halve året har det blitt mye bedre. brystvortene er vonde til tider,jeg begynte med pearly temp.måler(naturlig prevensjon) når jeg sluttet på pillen, men den har jo ikke hatt noen funksjon siden jeg ikke har noen regelmessig syklus.

jeg begynner å tenke på om jeg ikke blir gravid. og om 11 år med p-piller har hatt sin virkning.

//Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestegjest

Sluttet i juni i år og er det er helt utrolig hvordan jeg har reagert på p-pillen i de 12 årene jeg har gått på den (både Trinordiol og Yasmin). Skjønner hvorfor mine forhold ikke har fungert for er helt utrolig hvordan jeg har reagert på hormonene.

Nå er jeg mye mer avslappet, ikke så lett å irritere, mindre PMS.

Men, mer kviser og oftere følelsen av å være oppblåst.

Men, det er rart å bli kjent med kroppen sin på nytt ja...1. mnd opplevde jeg "alt". Diverse smerter før, under og etter eggløsning (visste jeg kunne kjenne menslignende smerter under eggløsning da jeg har hatt ca 6 mnd opphold tidligere), men ikke på denne måten. Etter 32 dager kom mensen og fy så mye da...Nå, måned nr 2 er det heeelt annerledes. På min 3 dag med bare "rester" og lurer på hva som egentlig skjer.

Ikke får jeg inn i systemet min syklus heller så vanskelig å prøve skikkelig da liksom. Er vel bare å smøre meg med tålmodighet og fortsette å prøve og også slappe av:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på pillen for noen uker siden og har enda ikke fått mensen.. :snurt:

Men det dere skriver om brystvortene kan jeg skrive under på :dåne: Fy **** så ømme de er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_trist_*

Hei!

Jeg tok siste pille i august. Fullførte pillebrettet og fikk da mensen som vanlig, men begynte ikke på nytt brett. Har kjent smerter i magen litt av og på hele tiden og føler meg veldig oppblåst. Det jeg lurer på er om noen andre har opplevd å bli veldig følsomme/triste? De siste dagene har jeg grått for de merkeligste ting. Og jeg føler meg helt ubrukelig, har bare lyst til å legge meg under dyna og ikke gjøre noen ting. Er rett og slett skikkelig lei meg, uten at jeg egentlig har noen grunn til det. Er ikke meningen å ta over tråden, men tenkte kanskje noen her kunne svare på om dette er noe de har opplevd selv eller hørt om?

Hilsen meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på pillen i mai, og har etter det fått feit hud og endel kviser.

(Hadde tørr hud og ingen kviser, når jeg gikk på pillen.)

Samtidig har jeg også lagt på meg et par kilo, og følte meg ganske oppblåst i magen de første månedene.

PP1=38 dager

PP2= over 80 dager nå, fortsatt ingen mens:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hvis jeg glemmer pilla en dag el to får jeg mensen.. garantert, slår ikke feil! Finnes det noen forklaring på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hvis jeg glemmer pilla en dag el to får jeg mensen.. garantert, slår ikke feil! Finnes det noen forklaring på det?

Samme for meg, men vet ikke hvorfor. Det rare er jo når jeg da slutter på pillen for å ha pillefri uke(altså menstruasjon) så tar det over 3 dager før blødningene kommer.

Anonymous poster hash: 22a44...4eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid den første måneden uten p-piller begge gangene og jeg gikk på Diane.



Anonymous poster hash: 56425...359
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sluttet i mai.

Har ikke hatt mens på maaaaaange år, så det er veldig uvant å se blod igjen :fnise:

Får så utrolig ømme bryster + menssmerter (dont like!) Føler meg syk!

Syklusen min var kort - varte i 2-3 måneder så nå har de forlenget seg fra 22 til 26 dager.

Har fått eggløsning. Alt ser bra ut :)

Eneste negativ er menssmerter og bruker bind igjen noe som er så veldig kjedelig men verdt det når vi prøver å bli :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...