Gå til innhold

Ikke èn eneste tråd om Aker-saken


Gjest IkkeForbløffetEgentlig

Anbefalte innlegg

Registerer at det ikke en en eneste tråd som tar opp saken med Aker Solutions og krangelen mellom Røkke/Aker og Regjeringen.

Ganske påfallende, men det sier vel noe om intelligensnivået til deltakerne her inne.

Ja. dette er tross alt kvinneguiden - hva forventer du, lizzm? :sexy::filer: Vil du diskutere med intelligensiaen, foreslår jeg Hegnar.no istedet for. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hegnar Online fan

Hegnar Online brukerne diskuterer denne saken uten usaklige prompesymbol (som en eller annen nokså useriøs person her på KG

brukte tidligere i denne tråden).

Om dere vil ha høyere nivå på denne debatten: kjør debatt på hegnar online med intellektueliansaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ingen som kan motbevise meg heller, så :P

Og det gjør argumentet ditt verdiløst. Kom med noe som kan motbevises, og se om det tåler såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablablabla.... Møkka Røkke.

Han må ha gjort noe sinnsykt umoralsk, ålete og feigt.

Svarer ikke på noenting, bare stakkars meg, hissigpropp og teknologi. Om du ikke kan forsvare det du har gjort forvirr.

Dette er gjennomført, jeg fikk det til, umoralsk ja, men det er som å score mål i fotball, og jeg klarte det uten at dommeren fikk med seg hva jeg gjorde. Håper på videodømming jeg :sjenert: .

Stjeler pengene mine gjør han :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablablabla.... Møkka Røkke.

Han må ha gjort noe sinnsykt umoralsk, ålete og feigt.

Svarer ikke på noenting, bare stakkars meg, hissigpropp og teknologi. Om du ikke kan forsvare det du har gjort forvirr.

Dette er gjennomført, jeg fikk det til, umoralsk ja, men det er som å score mål i fotball, og jeg klarte det uten at dommeren fikk med seg hva jeg gjorde. Håper på videodømming jeg :sjenert: .

Stjeler pengene mine gjør han :sukk:

Røkke startet med to tomme hender og har gjort utrolig mye for Norge!

Han har gitt så utrolig mye, og med en gang han gjør en feil så går alle i mot han!

Makan til frekkhet!

Heia Røkke!

Det stinker Jantelov her.Dett er misunnelse og ikke noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røkke startet med to tomme hender og har gjort utrolig mye for Norge!

Han har gitt så utrolig mye, og med en gang han gjør en feil så går alle i mot han!

Makan til frekkhet!

Heia Røkke!

Det stinker Jantelov her.Dett er misunnelse og ikke noe annet!

Enig! Hvorfor rakke ned på han som privatperson?

Rakk gjerne ned på firmaene hans, men ikke Røkke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for all del, kanskje vi skal snakke om delaktigheten til kontorpulten hans i samme slengen. :klø:

Hva f mener du? Kjell Inge Røkke har gjort så mye bra for Norge og for andre land også. Nå gjør han en feil og da skal alle gå mot han! Er det riktig? Det er ikke riktig i det hele tatt!

Hva vet du egentlig om saken sånn kort fortalt? Kan du skrive her hva du vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerer at det ikke en en eneste tråd som tar opp saken med Aker Solutions og krangelen mellom Røkke/Aker og Regjeringen.

Ganske påfallende, men det sier vel noe om intelligensnivået til deltakerne her inne.

Og hva mener du selv du skrev i dette innlegget som bidro til å øke intelligens-nivået her da? :klø:

Eller mangler du også den intelligensen du etterlyser kansje?

Å påpeke at andre er mindre intelligente ved å bruke et eksempel du åpenbart ikke hadde noe kunnskap om selv er jo litt frekt da.

Fint å kaste stein.. :file:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hej_*

Røkke gjør det han må som forretningsmann for å opprettholde statusen sin, og det gjør de fleste forretningsfolk. Man blir ikke rik ved å ha skrupler, at Staten ikke skjønte hva de gikk inn på er deres problem og man kan bare håpe at de har lært til en annen anledning. Skal man i forhandlinger med en så dreven forretningsmogul som Røkke så må man sørge for å ha like gode folk med like god kompetanse på sin side, og det hadde ikke Staten denne gangen.

Det er mange historier om hvordan Røkke startet karrieren sin og det er nok mange som ble arbeidsledige i USA som ikke ser på han som like stor gud. Men business er business og da kommer de menneskelige hensynene først inn hvis det er økonomisk tilrådelig.

Røkke er businessmann og gjør det han må i den sammenheng, uansett hva konsekvensene blir for motstandere eller andre. Det er sånn det er i det høye forretningslivet. Man blir ikke rik av å være "snill".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om man ikke blir rik av å være snill, forventer en viss grad av redelighet uansett hvor man oppererer. Alt for mange som gjør umoralske ting i jobbsammenheng og mener dette er helt greit fordi det er jobben. Du har like stort annsvar for det du gjør gjennom jobben som det du gjør som privatperson.

Hopp i havet :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet heller ikke nøyaktig hvordan denne saken foregikk, men ble ikke noe klokere av Røkkes pressekonferanse. Han nærmet seg ikke saken noenting.

Slik har jeg forstått dette:

Vi har ett sovende styre som stoler på at de vil få beskjed dersom det skjer noe, ikke helt bra dette heller, man må følge litt med. varselklokker bør ringe når den som selger og vil tjene på dette, er den samme som den som er rådgiver.

Vi har en mann som ser en mulighet, forsøker seg, gnir seg i øya, kan dette være sant, henter inn flere advokatfirmaer til å se på dette fine smutthullet. Dette er så fint ett hull og partneren skjønner ingenting, ikke er det ulovlig heller, bare å prøve å gjøre det uten å trekke til seg oppmerksomhet. Som en bikkje som har sneket til seg en pakke pølser som lå litt for langt ute på benken. Vet det er galt men gjør det likevel. Umoralsk, sleipt er det okke som..

Litt som de som mener at legger man pengene langs veien når man har selvbetjent morellsalg kan man bare takke seg selv for at pengene forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerer at det ikke en en eneste tråd som tar opp saken med Aker Solutions og krangelen mellom Røkke/Aker og Regjeringen.

Ganske påfallende, men det sier vel noe om intelligensnivået til deltakerne her inne.

Forbruker og Økonomi forumet har en tråd om saken, men det er ikke poppet opp noen ny pga. presse-salgs-møtet i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest bærtur
Nei :)

Men det er ingen som kan motbevise meg heller, så :P

Det er ingenting som kan bevise det du sier heller, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...