Gå til innhold

Lille katts potespor

lille katt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Voksenressursene trengs her også. Selv om vi bare har en tornado å forholde oss til. Vi venter julebesøk til fræddan.

Vi skal heldigvis ikke ha noe besøk i julen. Ikke et eneste lite juleselskap. Julaften blir hos svigers, og det blir sikkert veldig koselig. Deilig å slippe å administrere julaften selv, men bare komme til dekket bord. Mannen overnatter sammen med barna, og så skal jeg få lov til å dra hjem og sove hele natten og morgenen alene! En barnefri natt, det må være den beste julegaven ever!

Er spent på juleferien, gruer meg egentlig litt. Jentene blir hjemme hele uka, ti dager tilsammen... Men må bare håpe at formen blir bedre nå som vi har funnet litt ut av symptomene mine, og kan styre behandlingen i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går greit med deg i jula da. :) Her valgte vi å invitere mamma og stefar opp. Det er enklere det enn å pakke med seg hauger og lass med ting, ungen, meg på tjukka og reise ned. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå hadde du falt ut av mine innlegg igjen. Det der er så merkelig! :klo:

Den juleordningen høres helt knall ut! :tommelsmil: Definitivt en eksepsjonelt bra julegave, ja! Snille mannen!

Håper virkelig formkurven din har snudd nå, og at det går rett vei fremover! Det er deg så forunt! :kose:

God jul til deg og gjengen din, om jeg ikke "ser" deg noe mer før julaften! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går greit med deg i jula da. :) Her valgte vi å invitere mamma og stefar opp. Det er enklere det enn å pakke med seg hauger og lass med ting, ungen, meg på tjukka og reise ned. :sjenert:

Skjønner jeg godt. Det er ikke bare-bare å reise på julebesøk med barn + mage. Mye lettere å være hjemme!

God jul til dere :klem:.

Nei, nå hadde du falt ut av mine innlegg igjen. Det der er så merkelig! :klo:

Den juleordningen høres helt knall ut! :tommelsmil: Definitivt en eksepsjonelt bra julegave, ja! Snille mannen!

Håper virkelig formkurven din har snudd nå, og at det går rett vei fremover! Det er deg så forunt! :kose:

God jul til deg og gjengen din, om jeg ikke "ser" deg noe mer før julaften! :klemmer:

God jul til dere også! :klem:

Formkurven, ja... I dag har jeg vært helt kvalmefri og tilnærmet svimmelfri. Altså har vi truffet riktig med behandlingen - endelig. Jeg har likevel gått som på nåler nesten hele dagen. Jeg føler vel at jeg må være forberedt på at det kommer tilbake. Noe som er greit nok - det er fortsatt (og vil vel alltid være) stor fare for tilbakefall, dessverre. Men hadde jeg bare klart å erkjenne det, og så klart å nyte hvert sekund hvor jeg følte meg i god form! Men nei... psyken spiller meg et puss :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 4 uker senere...

Hvordan står det til, lille katt?

Litt komplisert å svare kortfattet på :). Jeg fikk nytt tilbakefall med kraftig kvalme dagen etter forrige innlegg, og den tilstanden varte gjennom hele julen. Så vi hadde en ganske tøff juleferie med tre barn hjemme i ti dager :(, og en mamma som måtte være mye på sofaen.

Nå har jeg forøvrig tatt pause med behandling, da det ser ut som om behandlingene trigger de kraftige symptomene ved at krystallene flyttes et annet sted i balanseorganet hvor de gir verre plager :(. Så nå har tilstanden blitt roligere og mer stabil, fordi krystallene får være i ro. Den kraftige kvalmen har gitt seg, og jeg fungerer sånn noenlunde greit på dagtid. Planen er å drøye litt med neste behandling og se det an litt. Håper jeg kommer tilbake dit jeg var FØR jeg begynte med behandling... :(. Da fungerte jeg jo ganske greit, var bare sliten av å være så svimmel hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, dette blir også et negativt innlegg :(.

Influensaen, eller noe sånt, har inntatt familien. A kom hjem fra barnehagen med feber på tirsdag, og D stod opp med feber på torsdag. Så begge har vært hjemme noen dager. D har hatt høy feber og vært veldig slapp. Det har vært rimelig intense dager isolert innendørs. Som om ikke det var ille nok, la mannen seg ned med feber i dag... og så kom lillebror med feber også. Jeg som nettopp har stablet meg på beina selv, er den eneste "friske"... Men jeg kjenner symptomene kommer snikende jeg også - har begynt å hoste litt og er øm i korsryggen. Det er virkelig krise hvis begge vi voksne er nede for telling i morgen... A er heldigvis mye bedre, og D har kviknet til i dag, men hun har fortsatt feber. Hun kan neppe gå i barnehagen på mandag, men forhåpentligvis klarer vi å skysse A avgårde... Vi blir sprø alle sammen av å være inne hele dagen!

Jeg synes vi har hatt nok motgang nå :(. Og som ikke det er nok, så har jeg fått et ømt punkt i brystet som jeg selvfølgelig ikke klarer å la være å lure på. De siste månedene har jeg følt at det har vært litt ekkelt å gå med BH, som om spilene har vært ubehagelige, men jeg har lagt det på at jeg har blitt så tynn og mager og at spilene derfor gnager litt. Men de siste dagene synes jeg at det er en liten ømhet der også, på undersiden av det ene brystet... Veldig diffust, og jeg tror ikke jeg kjenner noen kul, men jeg syntes det var litt ubehagelig å sove på magen i natt. Mulig det er fordi jeg kjenner etter... men det er litt ekkelt uansett. Heldigvis skal jeg til fastlegen på torsdag, så jeg kan ta det opp med henne. Jeg pleier ikke å gå rundt og bekymre meg for alvorlige sykdommer, men akkurat brystene er jeg rimelig paranoid på - de har jeg hatt nok trøbbel med, for å si det sånn. Har kjent på vondter og kuler der et utall ganger før, i ammeperiodene.

Huff :tristbla:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei! God bedring til dere alle, og jeg er enig i at du må ta opp det med kulen med legen din. Skal krysse fingrene for deg. Du har jammen meg hatt mer enn nok den siste tida... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffameg... Det er nok motgang hos deg no ja. Feber og influensa går nå rett nok over, og ømheten i brystet kryssar eg fingrane for at er ingenting. Godt å få det sjekka av lege.

Godt bedring til små og store! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere :klemmer:.

Her er det fortsatt unntakstilstand... Mannen er fortsatt syk, relativt høy feber. Både D og lillebror er syke. D har hatt varierende, men tidvis ganske høy (over 39 i øret) feber siden torsdag. Lurer på når man bør gå til lege? Hun er ganske slapp når feberen er på max, men ellers har hun ganske grei allmenntilstand i løpet av dagen. Spiser og drikker litt. Men det blir mye DVD og TV...

Vi fikk skysset A avgårde i barnehagen i dag, heldigvis. Tror hun var glad for å komme seg dit :). Hun har vært innesperret her i huset siden forrige tirsdag ettermiddag - nesten en uke. Og hun var vel feberfri på fredag.

Det har vært noen utrolig slitsomme dager, så det er kjipt at lillebror kommer med feber og luftveisinfeksjon nå som sistemann ut.... En syk femåring er greit nok. En syk treåring er ganske slitsomt. En syk baby... oh my god. Han har forsåvidt grei allmenntilstand, men er SVÆRT sutrete. Må bæres HELE tiden.

Jeg får vel bare være glad for at dette ikke skjedde for tre uker siden, da jeg selv var nede for telling. Ting har jo roet seg veldig de siste ukene etter at jeg stoppet behandlingen.

Apropos unntakstilstand... jeg er så LEI av unntakstilstand! Nå er vi virkelig på et produksjonsminimum her hjemme. Jeg tørket av bordet etter middag da mannen kommenterte at vi må bare unngå det som unngås kan av gjøremål. Hvorpå jeg svarte at herregud, slik har vi jo hatt det i.... gudene vet hvor mange måneder!!! Det er grenser for hvor lenge en familie kan fungere i unntakstilstand. Typisk arbeidsfordeling er at mannen tar seg av barna, mens jeg gjør det mest grunnleggende - ordner mat, rydder opp etter måltidene (sånn halvveis), og vasker det nødvendigste av klær. Husarbeid begrenser seg til å tørke opp det verste... Det er noen måneder siden vi fikk vasket huset sist.

Tenkte på dette da jeg leste i dagboken til *Joyce*. Egentlig er jeg en ganske effektiv person, petimeter på mange områder, elsker orden og organisering. Dette har blitt grundig undertrykket i laaang tid. Og det er ikke noe moro :(.

Til helgen har vi bursdag for D og A, både barne- og voksenselskap... Gud bedre, hvordan skal dette gå? Får bare håpe alle blir friske i løpet av de neste dagene. HELDIGVIS har mannen fått sykemelding ut uka slik at vi ihvertfall er to voksne om å prøve å få gjort det nødvendigste... Antakelig har vi syk baby (og kanskje jeg blir sykere også) resten av uka...

Huff, dette ble visst litt langt. Har mye i hodet for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn stakkars dere, så slitsomt dere har det! Håper inderlig dette snur seg nå! Dere har fått unngjelde de siste månedene, og syk baby, også nå! Var nok forventet, men det er veldig lite festlig for det. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...