Gå til innhold

Utblåsning om arrogante folk med barn


Gjest planet earth

Anbefalte innlegg

De jentene du beskriver høres egentlig ut som om de ville vært like "innskrenkede" også om de ikke hadde hatt barn, for det er jo faktisk veldig mange (forhåpentligvis de fleste?) mødre som har både sosial intelligens og interesse for verden rundt seg. Og dersom de bokstavelig talt aldri har lest en bok/sett en dokumentar/reist noe sted... vel, greit nok det, men da bør de iallfall ikke beskylde deg for å mangle livserfaring, for man får ikke så mye livserfaring av å sitte inne og se på Glamour hver dag, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når ts får litt mer livserfaring, vil hun skjønne at Janteloven lever i beste velgående i dette landet, og at det beste er å heve seg over den.

Heheh :) Jeg har jo en liten utblåsning her, sånn at jeg skal kunne heve meg over det ute i det virkelige liv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er positive til homofile. "Bare så lenge de ikke prøver seg på meg eller mannen min!" :fnise:

Ah, klassikeren over alle klassikere. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jentene du beskriver høres egentlig ut som om de ville vært like "innskrenkede" også om de ikke hadde hatt barn, for det er jo faktisk veldig mange (forhåpentligvis de fleste?) mødre som har både sosial intelligens og interesse for verden rundt seg. Og dersom de bokstavelig talt aldri har lest en bok/sett en dokumentar/reist noe sted... vel, greit nok det, men da bør de iallfall ikke beskylde deg for å mangle livserfaring, for man får ikke så mye livserfaring av å sitte inne og se på Glamour hver dag, heller.

Neida, jeg tror ikke barna er roten til dette. Men de syns virkelig de har gjort det store siden de har fått dem.

Barn er flotte, og kvinner er flotte som kan føde dem! Men er det det eneste vi burde bry oss om? Jeg syns ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest#16
De er positive til homofile. "Bare så lenge de ikke prøver seg på meg eller mannen min!" :fnise:
Da er "dine" mer aksepterende enn "mine".

"En kollega av meg på jobben har plutselig blitt lesbisk og fått seg jentekjæreste, og hun er over 50 år!!!!!" "Hva er vitsen med det? Kan de ikke bare være venninner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest#16

Og en ting til:

Når dissse små bebissene som de har vært mamma'n til i Hakkebakkeskogen i så mange år blir voksen, så er dem pokker meg på ungene sine på facebook også.

"Hei, fint du jobber og står på. Klemz mamsen".

"Uff er du syk i dag du da, og det på søndag når du endelig ahr fri. Klems fra bekymret mamsen".

Og sånn fortsetter de.

Hallo!! På facebook skriver de småguttebebisene deres, som nå har blitt noen hormonbomber med skjegg, om sex og drikking. Mammaer skal ikke legge seg bort i det. Hold dere unna!! Det er ikke kult med klemzer fra mamsen på facebook.

Men hva skal disse mammaene gjøre? De opphørte jo som nevnt som selvstendige individer for 20 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste det ser ut som du mangler er venner... med mindre du har andre enn disse damene da:P hvis de er så forferdlig selvopptatte som du beskriver her er det rart at du er med dem... håper virkelig at de har noen gode egenskaper for din del.

Jeg er forresten missunelig på deg;) skulle gjærne vært der du er om noen år, men er jo fremdeles bare 20 så har heldigvis tid på meg=)

Joda, har heldigvis flere venner :) Disse er mer sånne som henger igjen på vennelista av gammel vane. Innimellom møtes vi, og da er det bare å stålsette seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente21_*

Kjære TS

Jeg har ingen barn, er ikke det som er drømmen heller.

Jeg leser det lille du har skrevet om deg selv og tenker stille for meg selv:

Jeg vil være deg.

Blås i hva alle andre sier, de tenker nok mer enn det du tror på alt de ikke har opplevd og ikke får oppleve..Selvom de antakelig aldri ville innrømme det..

Nyt det livet du har og jeg kan love deg at andre drømmer om det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til:

Når dissse små bebissene som de har vært mamma'n til i Hakkebakkeskogen i så mange år blir voksen, så er dem pokker meg på ungene sine på facebook også.

"Hei, fint du jobber og står på. Klemz mamsen".

"Uff er du syk i dag du da, og det på søndag når du endelig ahr fri. Klems fra bekymret mamsen".

Og sånn fortsetter de.

Hallo!! På facebook skriver de småguttebebisene deres, som nå har blitt noen hormonbomber med skjegg, om sex og drikking. Mammaer skal ikke legge seg bort i det. Hold dere unna!! Det er ikke kult med klemzer fra mamsen på facebook.

Men hva skal disse mammaene gjøre? De opphørte jo som nevnt som selvstendige individer for 20 år siden.

Hahahahahaha! Fantastisk morsomt. Ja de er rett og slett kun mødre. Og gjør sitt ytterste for å fremstå som inkarnasjonen av husmor-gufset fra 50-tallet. Og forpester livene til fremtidige svigerdøtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS

Jeg har ingen barn, er ikke det som er drømmen heller.

Jeg leser det lille du har skrevet om deg selv og tenker stille for meg selv:

Jeg vil være deg.

Blås i hva alle andre sier, de tenker nok mer enn det du tror på alt de ikke har opplevd og ikke får oppleve..Selvom de antakelig aldri ville innrømme det..

Nyt det livet du har og jeg kan love deg at andre drømmer om det samme.

Det var fint sagt :) Men livet mitt er jo ikke noe hokus pokus. Det er bare å sette seg på flyet innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Nå er jeg altså så lei!

Først litt om meg: Er jente, 28 år, singel, barnløs. Kjøpte egen leilighet for 5 år siden. Har egen bil. Er leder i reklamebransjen. Tjener 700.000 i året. Har masse venner, har reist jorda rundt, bodd i Australia i 1,5 år og jobbet nesten gratis som hjelpepleier på barnesykehus. Gir penger hver måned til Røde Kors og Dyrebeskyttelsen. Er fosterhjem for 2 katter. Har vært i over 30 land. Har hatt én samboer, faren min er død, jeg har en bachelorgrad. Så vet dere det.

SÅ. Var på besøk hos en venninne i går. Hun fikk barn for 2 uker siden, og vi var samlet en gjeng jenter for å se på vidunderet + drikke kaffe. Praten gikk naturligvis om unger, fødsler (alle unntatt meg har barn), rier, morkaker osv. Jeg har ikke så mye å bidra med, men jeg lytter, smiler, sier ja og ha og er faktisk oppriktig interessert (til en viss grad.) Så sier den ene venninna mi (ikke så nær) til meg: "Hva med deg da? Når skal du få deg en sånn (baby)?"

"Ikke med det første!", sier jeg og forteller at jeg om to måneder skal ha fri i en måned for å reise rundt i Sør-Amerika.

Så presterer flere av dem å veksle oppgitte blikk, mens de ser på meg med medynk. "Åååå du måååå bare få barn en dag! Det gir livet ditt mening! Livserfaring! Bare vent til du er kommet like langt i livet som oss, da får du se! Men først må du jo finne deg en mann!"

Hva faen!!! De fleste av dem har sittet på ræva hele sitt voksne liv, de har ikke utdannelse, de jobber på Rema, Cubus osv., de fikk sine første barn da de var ca. 20, de har såvidt vært en svipptur på Kreta! De vet ikke hvor Asia er! De vet ikke en dritt om verden vi lever i, annet enn sin lille boble, som for det meste består av utro halvfeite samboere, kjedelig formiddager med Glamour, kvikklunsj på hytta og turer på café! Alle er ikke sånn, men sjokkerende mange var enige.

Men det er JEG som trenger livserfaring, det er jeg som ikke har skjønt noen ting!

Jeg ble så forbanna at jeg måtte dra derifra.

Er virkelig folk med barn så arrogante at de tror intelligens, livserfaring og klokskap kommer til dem samtidig som mannens utløsning? Jeg har aldri sagt noe om deres valg, hvorfor må de på død og liv dømme meg?

Grrr. Godt med en utblåsning! :)

De er SJALU på deg - skjønner du ikke det ? Du er fri - du får gjøre akkurat som du vil - og kan prioritere deg selv .Du har et så mye mer spennende og givende liv - enn de som ble mødre i ung alder ... og aldri har fått opplevd noenting eller sett seg rundt i verden - før de satt der , ganske fastlåst med barn .

Mange innrømmer å savne livet før de fikk barn - men det er tabu ....

Ikke ta deg nær av det - de er bare sjalu på deg - derfor de er så frekke med deg !

Er ikke bare gleder ved å bli mor - men mange ulemper også ...DET snakket de neppe høyt om !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Jeg har lite interesse av å reise i utlandet, og kan telle landene jeg har vært i på en hånd. Jeg har mange barn, og familie er veldig viktig i livet mitt. Vi er altså veldig forskjellige, ts. Hadde du være venninnen min hadde jeg da likevel vært interessert i livet ditt, reisene dine, jobben din, hva du leser, vi kunne ha diskutert mye forskjellig selv om vi har ulike ståsted.

Selv om jeg har valgt å få mange barn, betyr ikke det at jeg tror det er veien til lykken for alle. Har ikke opplevd at noen har prøvd å pådytte meg sin livsstil, og har heller ikke noe behov for å fortelle andre hvordan de bør leve sine liv. Og å spørre folk om de ikke snart skal få barn, finne seg mann etc. er jo bare taktløst. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har lite interesse av å reise i utlandet, og kan telle landene jeg har vært i på en hånd. Jeg har mange barn, og familie er veldig viktig i livet mitt. Vi er altså veldig forskjellige, ts. Hadde du være venninnen min hadde jeg da likevel vært interessert i livet ditt, reisene dine, jobben din, hva du leser, vi kunne ha diskutert mye forskjellig selv om vi har ulike ståsted.

Selv om jeg har valgt å få mange barn, betyr ikke det at jeg tror det er veien til lykken for alle. Har ikke opplevd at noen har prøvd å pådytte meg sin livsstil, og har heller ikke noe behov for å fortelle andre hvordan de bør leve sine liv. Og å spørre folk om de ikke snart skal få barn, finne seg mann etc. er jo bare taktløst. :forvirret:

Men du er jo en sånn som vi liker da Mim. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Queen B
Og en ting til:

Når dissse små bebissene som de har vært mamma'n til i Hakkebakkeskogen i så mange år blir voksen, så er dem pokker meg på ungene sine på facebook også.

"Hei, fint du jobber og står på. Klemz mamsen".

"Uff er du syk i dag du da, og det på søndag når du endelig ahr fri. Klems fra bekymret mamsen".

Og sånn fortsetter de.

Hallo!! På facebook skriver de småguttebebisene deres, som nå har blitt noen hormonbomber med skjegg, om sex og drikking. Mammaer skal ikke legge seg bort i det. Hold dere unna!! Det er ikke kult med klemzer fra mamsen på facebook.

Men hva skal disse mammaene gjøre? De opphørte jo som nevnt som selvstendige individer for 20 år siden.

Enig!

Dette ser jeg mye av på facebook blandt mine venner. Herregud...!!

Blir enda verre når disse slitsomme mødre, skriver på min vegg slike teite meldinger (riktignok har jeg ingen mor, men får være måte på å bli kvalt av velmendende mammadulling av andres mødre). Jeg er jo godt voksen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh :) Jeg har jo en liten utblåsning her, sånn at jeg skal kunne heve meg over det ute i det virkelige liv ;)

Det er det som er så fint med KG. :Nikke:

Neida, jeg tror ikke barna er roten til dette. Men de syns virkelig de har gjort det store siden de har fått dem.

Barn er flotte, og kvinner er flotte som kan føde dem! Men er det det eneste vi burde bry oss om? Jeg syns ikke det.

Jeg er så enig. Livet er mer enn barn, men hvis du sier det høyt blir du hugget kjapt ned. Hvis du får tak i A-magasinet fra fredag 27. mars, burde du lese den artikkelen som går på Janteloven i Norge, og de som prøver å skape en debatt rundt kontroversielle temaer, men som bare ender i en ren sjikaneringssak, og ikke en konstruktiv meningsutveksling.

De er SJALU på deg - skjønner du ikke det ? Du er fri - du får gjøre akkurat som du vil - og kan prioritere deg selv .Du har et så mye mer spennende og givende liv - enn de som ble mødre i ung alder ... og aldri har fått opplevd noenting eller sett seg rundt i verden - før de satt der , ganske fastlåst med barn .

Mange innrømmer å savne livet før de fikk barn - men det er tabu ....

Ikke ta deg nær av det - de er bare sjalu på deg - derfor de er så frekke med deg !

Er ikke bare gleder ved å bli mor - men mange ulemper også ...DET snakket de neppe høyt om !

Enig i det du sier, men jeg synes likevel at noen burde fortelle disse menneskene at de kan ikke holde på på den måten. Som noen skrev lenger opp, når i all verden ble det en privatsak å mase på folk om deres behov for barn? Det kan være mange årsaker til at folk ikke vil ha barn, og det er mange ganger et personlig valg.

Det som virkelig irriterer meg, er den måten slike personer blir så himmelfallen på, hvis man sier at man ikke er klar for/ønsker barn. "Går det an, liksom??" Det er så mange som overhodet ikke kan realisere seg selv på andre måter, enn gjennom barn. For meg er det ufattelig, men folk får gjøre som de vil. Men noe av det verste jeg vet, er disse bedrevitende mødrene som samler seg og ikke gjør annet enn å sladre om andre. Sladrer om de fæle innvandrerne, sladrer om den fæle homsen de så i byen sist helg, sladrer om nabokjerringa, og når nesten alle har gått, så sladrer de jammen om de de nettopp har sittet og drikket te med.

Ja, jeg hever meg over disse. Jeg har reist over halve kloden, lest tusen bøker, sett hundrevis av dokumentarer og lest et utall avisartikler. Jeg har satt meg inn i hvordan folk har det på andre siden av kloden, hvordan lovene har utviklet seg for homofile (hurra for 1. januar!), hvordan innvandrer (ikke) integreres i Norge, hva som kan være årsaken bak islamisk fundamentalisme and so on.

Ja, jeg mener at disse tingene har gjort meg til et bedre menneske. Barn har jeg ikke lyst på, og jeg skjønner ikke behovet for å realisere seg selv som menneske, gjennom å skape et liv. Det er verken en menneskerett eller en menneskeplikt, å få barn. Kanskje blir det barn etter hvert, men i mitt tempo og når/hvis jeg er klar.

Jeg er egentlig fra en veldig liten plass, og der sitter så mange av disse mødrene, og gjør ikke annet enn å slarve om andre. Det gjør meg kvalm. All forhåndsdømmingen, all mobbingen av andre, gjør meg kvalm. Hvordan kan de sitte der og tro at de vet at en fyr har begått voldtekt, fordi han lenge har "sett rart på ei av jentene"?? Dette er bare ett av mange eksempler på hvordan mentaliteten i slike samfunn blir. Samme mentaliteten man finner i mange av disse mødremafiaene.

Jeg kjenner mange fantastiske mødre, med mange fantastiske barn. Som ikke spør om graver om når/hvor/med hvem man skal ha barn. Som klarer å leve et liv utenom barna sine, som ikke opphører som individ selv om de har født et barn. Ære være de, jeg er takknemlig for å kjenne disse menneskene.

Og til TS; kanskje er det på tide å gå videre? Man må ikke på død og liv beholde alle vennskap, noen ganger er det faktisk mer sunt å avslutte de. Uansett, lykke til. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være opp til en hver å finne ut hva som er meningen med livet. For deg er kanskje meninga med livet å gjøre karriere eller reise rundt i verden, mens for venninnene dine er det å få barn? Er det ikke greit at folk har forskjellige oppfatninger av meningen med livet? Du skriver jo selv at du synes du har mer livserfaring og har et rikere liv enn venninnene dine, så du er jo ikke noe "bedre" enn dem sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Mann_*

Jeg er enig med deg ts om at det er latterlig av veninnene dine å si dette og prøve å påpeke at du trenger livserfaring. Det at dersom man ikke har barn har man kommet kort i livet osv. Det er definitivt en arrogant holdning.

Men likevel når jeg leser innlegget ditt om hvor utdannet du er, hvor mye du tjener, alle steder du har vært osv, synes jeg du selv er arrogant ved at du ser ned på veninnene pga manglende utdannelse, lønn, kulturopplevelser og interesser. Regner med at det er bare noe du skriver nå pga frustrasjon og ikke en holdning du har ovenfor jentene til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt sjokkert over hvor nedlatene holdninger du har til dine venninner som har dårlige jobber og halvfeite utroe menn med kjedelig liv. Slike sterke negative holdninger må jo skinne gjennom fra dine side også. Kan jo være derfor dine venninner prøver å få deg til å se at de også faktisk har det bra. Jeg skjønner jo godt at detaljerte fødsler ikke er ultraspennende for en som ikke har født. Men nå var dere jo faktisk sammen for å møte ett nyfødt barn og da er det ikke så rart at samtalen kommer inn på det. Og det er en ubeskrivlig følelse når man nettopp har fått barn. Det er nok gjerne det som gjør at dine venninner er litt taktløse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg blir nesten litt sjokkert over hvor nedlatene holdninger du har til dine venninner som har dårlige jobber og halvfeite utroe menn med kjedelig liv. Slike sterke negative holdninger må jo skinne gjennom fra dine side også. Kan jo være derfor dine venninner prøver å få deg til å se at de også faktisk har det bra. Jeg skjønner jo godt at detaljerte fødsler ikke er ultraspennende for en som ikke har født. Men nå var dere jo faktisk sammen for å møte ett nyfødt barn og da er det ikke så rart at samtalen kommer inn på det. Og det er en ubeskrivlig følelse når man nettopp har fått barn. Det er nok gjerne det som gjør at dine venninner er litt taktløse

Hun satte det vel litt på spissen da hun beskrev dem, selv om det sikkert er mye sannhet i det hun sier. Men som hun har presisert, pleier hun ikke å snakke negativt til dem om deres valg. Så hun er ikke nedlatende overfor dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er SJALU på deg - skjønner du ikke det ? Du er fri - du får gjøre akkurat som du vil - og kan prioritere deg selv .Du har et så mye mer spennende og givende liv - enn de som ble mødre i ung alder ... og aldri har fått opplevd noenting eller sett seg rundt i verden - før de satt der , ganske fastlåst med barn .

Mange innrømmer å savne livet før de fikk barn - men det er tabu ....

Ikke ta deg nær av det - de er bare sjalu på deg - derfor de er så frekke med deg !

Er ikke bare gleder ved å bli mor - men mange ulemper også ...DET snakket de neppe høyt om !

Nei de forteller aldri om den gangen ungen skrek i 15 timer etc. Det er bare veloppdratte gullunger så langt øyet kan se... (Nei.)

Det er mulig de sjalu, på ett eller annet nivå. Men jeg tror faktisk de oppriktig mener det - at det at de har født barn trumfer alt jeg har i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...