Devilina Skrevet 22. februar 2010 #1141 Del Skrevet 22. februar 2010 Lev som normalt er mitt tips, men det er ingen dum ide og trene litt, bevege seg. Det er bare sunt når man er gravid, men jeg trente ikke før jeg var 10-12 uker på vei.. for å være sikker Når det gjelder mat så har jeg faktisk ikke vært hystrisk med tanke på enkelte ting. Jeg spiser faktisk salamipølse. Passer på at det er god dato og vakumpakket så klart. Holder meg ellers unna annet rødtkjøtt. Reker spiser jeg også, men ferske så klart. Lest om flere enn bare meg som gjør dette. Det er faktisk bedre å ta sånn omega 3, eskimo etc enn flytende tran Spørs hvor tips det var, men i alle fall min erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 22. februar 2010 #1142 Del Skrevet 22. februar 2010 Så godt du fant en fin måte å komme deg unna den fisken på Skal nok se at mammas skuffelse blir til stooor glede når hun får vite nyheten etterhvert Kjempekoselig å gå med en liten hemlis i magen ja, føler seg helt fantastisk der man går rundt og smiler for seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 23. februar 2010 #1143 Del Skrevet 23. februar 2010 Så koselig å lesa her inne om dagen. Forresten så kunne du mest sannsynlig ha ete den fisken utan dårlig samvittighet. Det er berre ferskvannsaure over 1 kg ein skal halda seg unna. Oppdrettsfisk, det er vel stort sett det ein får tak i på butikken, er oppvokst i saltvatn og dermed ingen problem. Så veit du det til neste gong. Eg har nettopp lese ferdig dette faktaheftet eg fekk frå jordmor. Det er veldig enkelt skrive og veldig generelt, men likevel er det litt informasjon ein kan få ut derfrå. Og så blei eg berre så fryktelig sugen på sunn mat då eg las heftet - og det er jo ingen ulempe. Dessutan er det også treningsprogram (styrke) for gravide. Dei har eg tenkt å benytta meg av når eg berre først får orken over meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #1144 Del Skrevet 23. februar 2010 Det er ikke bare-bare å være hemmelig gravid. Koselig å lese om de nygravide dagene dine! Det er så fantastisk at det endelig er din tur! Det er helt fantastisk ja!! Stor til Happy Feet! Lev som normalt er mitt tips, men det er ingen dum ide og trene litt, bevege seg. Det er bare sunt når man er gravid, men jeg trente ikke før jeg var 10-12 uker på vei.. for å være sikker. Når det gjelder mat så har jeg faktisk ikke vært hystrisk med tanke på enkelte ting. Jeg spiser faktisk salamipølse. Passer på at det er god dato og vakumpakket så klart. Holder meg ellers unna annet rødtkjøtt. Reker spiser jeg også, men ferske så klart. Lest om flere enn bare meg som gjør dette. Det er faktisk bedre å ta sånn omega 3, eskimo etc enn flytende tran. Spørs hvor tips det var, men i alle fall min erfaring Tusen takk for tips, Devilina Jeg har vært litt usikker på om det er hysterisk å følge alle tips på nettet eller ikke, og så har jeg jo ikke vært hos noen lege heller enda som jeg har kunnet spørre. Da er det veldig bra å høre om deres erfaringer Så godt du fant en fin måte å komme deg unna den fisken på Skal nok se at mammas skuffelse blir til stooor glede når hun får vite nyheten etterhvert. Kjempekoselig å gå med en liten hemlis i magen ja, føler seg helt fantastisk der man går rundt og smiler for seg selv. Ja det var det jeg også tenkte, at hun blir glad når hun finner ut hvorfor jeg bare pirka i maten Egentlig så har det ikke gått skikkelig opp for oss enda, så jeg går veldig lite rundt og smiler for megselv faktisk. Vi har brukt såpass lang tid at nå når jeg først er gravid, så innser jeg det ikke Går kanskje mer opp for meg etter den første ULen Så koselig å lesa her inne om dagen. Forresten så kunne du mest sannsynlig ha ete den fisken utan dårlig samvittighet. Det er berre ferskvannsaure over 1 kg ein skal halda seg unna. Oppdrettsfisk, det er vel stort sett det ein får tak i på butikken, er oppvokst i saltvatn og dermed ingen problem. Så veit du det til neste gong. Eg har nettopp lese ferdig dette faktaheftet eg fekk frå jordmor. Det er veldig enkelt skrive og veldig generelt, men likevel er det litt informasjon ein kan få ut derfrå. Og så blei eg berre så fryktelig sugen på sunn mat då eg las heftet - og det er jo ingen ulempe. Dessutan er det også treningsprogram (styrke) for gravide. Dei har eg tenkt å benytta meg av når eg berre først får orken over meg. Hei Dreia Hehe, ja da kunne jeg kanskje ha spist den fisken likevel Ikke godt å vite med alle disse greiene man skal ta hensyn til. Takk for link til faktahefte! Det skal jeg kikke i senere (venter på at middagen skal bli klar nå..). Jeg tenkte også å komme igang med trening igjen snart. Men vil gjerne begynne rolig med å gå litt raske turer og løfte litt vekter til å begynne med. Har ikke lyst å gjøre for mye utav det nå i starten. Nå får jeg dekke på bordet og gjøre meg klar til å spise wok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. februar 2010 #1145 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Jeg tror heller ikke at man trenger å være helt hysterisk på ja-mat og nei-mat. Jeg kommer ikke til å være det i hvert fall. Selv om det kan hende jeg forandrer mening når jeg først er der Men Honning - hvilken bok kjøpte du til mannen? Det er jeg nemlig litt nysgjerrig på - og syns du den er bra? REgner med at du har lest i den Forresten så tror jeg du er "in denial" på at du er gravid som en slags forsvarsposisjon, sånn i tilfelle .. ja.. at man ikke skal ta ting for gitt liksom (eller ta det inn over seg), for da kan de bli borte Det går nok bra Endret 23. februar 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #1146 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg tror heller ikke at man trenger å være helt hysterisk på ja-mat og nei-mat. Jeg kommer ikke til å være det i hvert fall. Selv om det kan hende jeg forandrer mening når jeg først er der Men Honning - hvilken bok kjøpte du til mannen? Det er jeg nemlig litt nysgjerrig på - og syns du den er bra? REgner med at du har lest i den Forresten så tror jeg du er "in denial" på at du er gravid som en slags forsvarsposisjon, sånn i tilfelle .. ja.. at man ikke skal ta ting for gitt liksom (eller ta det inn over seg), for da kan de bli borte Det går nok bra Jeg er enig i at man ikke trenger å være hysterisk, men akkurat nå så er jeg litt for usikker på hvilken mat som man absolutt ikke bør spise, eller om det bare er minimal fare for at noe kan skje. Sannsynligvis så er det vel liten fare uansett tipper jeg, men dette kan jeg veldig dårlig :gjeiper: Dette er boka jeg kjøpte til mannen: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt....oduktId=2594506 Så langt virker den veldig bra, og jeg leste 40 sider veldig kjapt i den. Den er morsom og inneholder veldig mye bra informasjon. Vi har fått oss et par aha-opplevelser allerede Du har nok helt rett i at jeg er litt "in denial", og så tenker jeg at om jeg først skal miste, så får jeg gjøre det nå veldig kjapt mens jeg enda tror at jeg takler det noenlunde greit. Gleder meg utrolig masse til de 12 ukene har gått og jeg kan slappe av og begynne å glede meg skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 23. februar 2010 #1147 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg var sånn jeg og husker jeg... faktisk så har det ikke helt gått opp enda... eller tørr ikke glede meg for mye... vet ikke hvorfor jeg har blitt sånn men... I starten tenkte jeg... ja ja... skjer det så skjer det. Hadde jo mistet før... men så gikk tiden og så var det liksom virkelig, men fortsatt skummelt, for man leser jo ting her og der som man blir usikker på og skremt av..... Trodde i grunn ikke mine egne øyne da jeg så jenta vår på UL heller, det var så rart og uvirkelig... jeg skal bli mor liksom. Jøss ja... JEG SKAL FAKTISK BLI EN MAMMA... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. februar 2010 #1148 Del Skrevet 24. februar 2010 Innom for å lese meg opp og rulle litt i babystøvet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 24. februar 2010 #1149 Del Skrevet 24. februar 2010 Hei Honning Og gratulerer så mye!! Hadde litt lyst til å titte innom og hilse på, jeg tror vi er nesten på dagen like langt. Det er utrolig rart og nervepirrende! Og så tenkte jeg å fortelle at jeg mener å ha lest at på utenlandske oster kan det stå Raw milk eller noe i den løypa når det er upasturisert.. :klø: Skal google litt så finner jeg det vel. Da skal jeg si fra! Skulle akkurat lage mat med parmesan og leste på lappen: upasturisert melk fra ku Jeg som eeelsker parmesan!! Håper du har en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #1150 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg var sånn jeg og husker jeg... faktisk så har det ikke helt gått opp enda... eller tørr ikke glede meg for mye... vet ikke hvorfor jeg har blitt sånn men... I starten tenkte jeg... ja ja... skjer det så skjer det. Hadde jo mistet før... men så gikk tiden og så var det liksom virkelig, men fortsatt skummelt, for man leser jo ting her og der som man blir usikker på og skremt av..... Trodde i grunn ikke mine egne øyne da jeg så jenta vår på UL heller, det var så rart og uvirkelig... jeg skal bli mor liksom. Jøss ja... JEG SKAL FAKTISK BLI EN MAMMA... Ja tenk, Devilina, du skal bli en MAMMA Det er en fantastisk følelse Innom for å lese meg opp og rulle litt i babystøvet Rull så masse du bare orker! Jeg gir gjerne ifra meg babystøv til deg vennen Hei Honning Og gratulerer så mye!! Hadde litt lyst til å titte innom og hilse på, jeg tror vi er nesten på dagen like langt. Det er utrolig rart og nervepirrende! Og så tenkte jeg å fortelle at jeg mener å ha lest at på utenlandske oster kan det stå Raw milk eller noe i den løypa når det er upasturisert.. Skal google litt så finner jeg det vel. Da skal jeg si fra! Skulle akkurat lage mat med parmesan og leste på lappen: upasturisert melk fra ku Jeg som eeelsker parmesan!! Håper du har en fin kveld! Hei siebaeo, og tusen takk!! Vi er omtrent like langt vi ja. Så morsomt, og nervepirrende ja! Har du mye symptomer? Hm, og jeg som hadde parmesan på middagen i dag... Jaja, det går nok bra. Det er utrolig godt ja Kjøpte akkurat med meg port salut-ost hjem fra butikken nå som jeg sitter og knasker med sammen med knekkebrød/kjeks og te. Flott om du sier fra etter å ha googlet forresten Føler at jeg er på vei til å bli et matvrak allerede jeg Jeg skal inn og se om jeg finner dagboka di nå (om du har). Er morro å følge andre som er like langt på vei I morgen er det fredag igjen allerede Gleder meg til helg og avslapping. Jeg har blitt spurt om jeg vil være med på konsert med to venninner i morgen kveld, og jeg sa at jeg skulle sjekke om jeg skulle noe annet og heller si fra igjen. Er ikke noe særs kjent band heller som skulle spille (jeg husker ikke engang navnet på de), men det er jo gøy å finne på litt sånt. Jeg får se om jeg orker i morgen. Ellers er jeg alene hjemme hele helga og i kveld, så jeg sitter og ser på stafett nå og tenker å legge meg tidlig i kveld. I går kveld blei det litt seint, og vi fikk noen overraskende nyheter på slutten av kvelden som var ganske triste, så vi blei litt satt ut både mannen min og jeg. Merker at jeg er dårlig til å oppdatere meg i andres dagbøker for tida, men det har blitt lite KG-tid i det siste, og jeg prøver å holde meg unna så KG på jobb så folk ikke ser mer enn de skal Satser på å bli bedre igjen snart. God kveld til alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. februar 2010 #1151 Del Skrevet 26. februar 2010 Håper at nyhetene ikke tok helt knekken på dere. Må også :pasha: :pasha: :pasha: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 26. februar 2010 #1152 Del Skrevet 26. februar 2010 Hei Honning Altså... nå har jeg lest heeeele boken (skummet litt innimellom) og er for sent til ALT jeg skal gjøre Må forte meg nå! Veldig imponert over hvordan du har taklet det siste året og holdt humøret så bra som du tydeligvis har gjort.. Og så vil jeg bare minne om at i det denne helga kanskje er to små hjerter som begynner å slå. :rødme: Ha en fiiiiin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 26. februar 2010 #1153 Del Skrevet 26. februar 2010 Ønsker deg ei fin helg, honning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #1154 Del Skrevet 26. februar 2010 Håper at nyhetene ikke tok helt knekken på dere. Må også Neida, nyhetene tok ikke knekken på oss, men vi er fremdeles paffe. Verre for andre i familien... Her er det bare å rulle og rulle og rulle til man er utslitt Hei Honning Altså... nå har jeg lest heeeele boken (skummet litt innimellom) og er for sent til ALT jeg skal gjøre Må forte meg nå! Veldig imponert over hvordan du har taklet det siste året og holdt humøret så bra som du tydeligvis har gjort.. Og så vil jeg bare minne om at i det denne helga kanskje er to små hjerter som begynner å slå. :rødme: Ha en fiiiiin dag!! Hei siebaeo! Oj, du har lest hele boka mi. Det må jo ha tatt hele formiddagen for deg Humøret har vært bra det siste året ja, og det har hjulpet veldig på at det hele tida har skjedd ting i prosessen så vi føler at det har gått framover og ikke stoppet opp. Ja tenk, nå begynner snart hjertene å slå :rødme: Det er rart å tenke på. 2 1/2 uke til UL for meg (jeg får det siden jeg har vært gjennom ivf), så jeg håper at vi får sett et hjerte som slår da... Ønsker deg ei fin helg, honning! Takk det samme, Happy Feet! Ja da var det faktisk helg igjen. Det var deilig nå, for nå skal jeg bare slappe av i kveld og forhåpentligvis sove passe lenge i morgen. Og så våkna jeg i 3-tida i natt og klarte ikke å sove igjen... Til slutt sto jeg opp og gikk på do, spiste et par kjeks og la meg igjen, og da sovna jeg ganske kjapt etterpå, så det gjorde tydeligvis susen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #1155 Del Skrevet 27. februar 2010 Nå har jeg spist frokost med kokte egg, og sitter og drikker resten av teen min. Deilig med frokoster i helgene Jeg våkna i dag, i 7-tida, og fikk ikke sove igjen, så jeg låg og sløva til i 9-tida før jeg sto opp. I helga så vasker jeg faktisk dyner og puter (noe jeg aldri har gjort før ), og skal gjøre reint soverommet. Den dyna jeg har vaska så langt blei skikkelig klumpete nå etterpå, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få den normal igjen. Jeg snakka med mor i telefonen for litt siden, og hun sa at det var lurt å ha en tennisball i vaskemaskina sammen med dyna for å slippe at den blei så klumpete. Det hadde jeg aldri kommet på... Kanskje jeg må ut og kjøpe meg tennisball for å vaske mer? Evt noe annet som kan benyttes tro? :klø: Det snør og snør, og stor brøytekant så jeg ikke kommer meg ut med bilen. Jeg er litt skeptisk til å brøyte som nygravid, og spesielt siden jeg ikke har trena noe styrke på lenge. Føler ikke for å utfordre skjebnen i tilfelle noe skulle gå galt.. Mannen er jo borte også, så jeg må kanskje bare gå en tur til byen i stedet. Gjør bare godt å gå en tur, det var bare litt ting jeg tenkte å handle til å lage knekkebrød som jeg ikke hadde lyst å gå og dra på, men jeg kan jo bare droppe knekkebrødlaging i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. februar 2010 #1156 Del Skrevet 27. februar 2010 Hmm?? Leser opp og ned for å finne ut av "nyhetene" men kan ikke finne de.... Kommer det tvillinger?? Har forresten bestilt boken til min kjære. Håper det fremskynder prossessen litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #1157 Del Skrevet 27. februar 2010 Hmm?? Leser opp og ned for å finne ut av "nyhetene" men kan ikke finne de.... Kommer det tvillinger?? Har forresten bestilt boken til min kjære. Håper det fremskynder prossessen litt.. Hehe, om det kommer tvillinger så vet vi det ikke enda Siden jeg ikke vet om jeg kjenner noen som leser her, så skreiv jeg ikke hva nyhetene var, men de var ikke positive, og gjelder ikke oss direkte Så koselig at du har fått bestilt boka. Jeg klarte ikke å stoppe å lese når jeg først begynte i boka Men jeg stoppa da jeg kom fram til et kapittel om fødselen, for så langt fram trenger jeg ikke å lese om enda. Jeg prøver å holde meg til å lese info om graviditet rundt omkring, og holder meg unna alt som har med SA/MA å gjøre.. Psyker meg opp til å gå ned til byen i snøværet nå. Jeg hadde planer om å gå en tur uansett i dag for å bevege på meg, så det er jo greit å slå to fluer i en smekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. februar 2010 #1158 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Det lønner seg å bruke noen tennisballer sammen med dun-ting som vaskes Vet ikke om det er vanlig i vaskemaskinen, men iallfall i tørketrommel - da blir de liksom fluffet opp litt igjen Har sett på den boken du kjøpte til mannen i bokhandlen jeg også - den så fryktelig artig ut Jeg tør ikke kjøpe den før jeg er , men da skal jeg kjøpe den som overraskelse til mannen som du gjorde - god ide Ha en fin snømåkingsfri helg Endret 27. februar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #1159 Del Skrevet 27. februar 2010 Det lønner seg å bruke noen tennisballer sammen med dun-ting som vaskes Vet ikke om det er vanlig i vaskemaskinen, men iallfall i tørketrommel - da blir de liksom fluffet opp litt igjen Har sett på den boken du kjøpte til mannen i bokhandlen jeg også - den så fryktelig artig ut Jeg tør ikke kjøpe den før jeg er , men da skal jeg kjøpe den som overraskelse til mannen som du gjorde - god ide Ha en fin snømåkingsfri helg Hei Zia Ja det var visst i tørketrommelen mor også mente, så nå har jeg akkurat vært og handla tennisballer. Merker jeg har noen ting som fremdeles gjenstår å vite for å bli ei god husmor Jeg anbefaler den boka, og kjøpte den for veldig lenge siden... Tenkte at jeg skulle ha den klar til jeg blei gravid og skulle fortelle det, men den blei liggende ganske lenge Ha ei flott helg du også Nå har jeg hatt dagens trim. Jeg måka meg bare fram til garasjen en liten sti, for det hadde ramla av taket på garasjen akkurat der, så jeg måtte få bort noe av det for å klare å gå normalt. Men jeg tok det rolig, og fant ut at mer enn det tør jeg ikke å måke. Så jeg gikk ned til europris og gsport og småhandla litt, og gikk opp igjen. Var helt svett da jeg kom tilbake, for de har ikke vært her og brøyta på ei stund, og å gå oppoverbakke med 10-15 cm snø kjentes. Men jeg trengte trimmen Nå blir det smårydding, boklesing og fortsettelse av vasking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 27. februar 2010 #1160 Del Skrevet 27. februar 2010 god helg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå