Gå til innhold

Honning igang med ivf

honning

Anbefalte innlegg

Så deilig å være hjemme igjen og ikke minst ha fri en hel uke til :) Jeg har bare fri i dag jeg da, så skal jeg jobbe tirs og ons og så er det fri igjen :hjerte:

De hormonene ga meg også noen tall jeg aldri har sett på vekta før, men nå er jeg tilbake til der jeg var igjen, så det forsvinner :tommelsmil:

Ha en deilig fridag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Huff, kjenner til det å legge på seg på grunn av hormoner altså. :dåne: Bare gru deg til du begynner på stikkpillene dersom du reagerer så likt som meg. :fnise: Jeg la ikke på meg, men ble så utrolig oppblåst i magen at jeg ikke kunne gå med stramme gensere fordi jeg så ut som om jeg var 3 måneder på vei. :skratte: Heldigvis har det gått raskt nedover igjen, og magen er tilbake til sin vante form kun 4-5 dager etter pilleslutt.

Jeg har forresten forklart deg i IVF-tråden ang. sprayslutt og sånn, men kan jo forklare her også: jeg sluttet med både spray og sprøyter fredagen og uttak var mandag (fikk vite uttaksdato onsdagen). EL-sprøyten skal nemlig taes nøyaktig 1,5 døgn før uttak, og dersom din klinikk har samme fremgangsmåte som min, skal ikke spray eller sprøyter taes på samme dag som EL-sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg er oppe i 40 sider allerede. Jeg må snart bremse ned litt på skrivinga her så boka ikke blir så lang. Dette skulle jo bli ei kort bok før jeg ble gravid :ler: (Tipper jeg ikke er den eneste som har tenkt den tanken....)

Så deilig å være hjemme igjen og ikke minst ha fri en hel uke til :) Jeg har bare fri i dag jeg da, så skal jeg jobbe tirs og ons og så er det fri igjen :hjerte:

De hormonene ga meg også noen tall jeg aldri har sett på vekta før, men nå er jeg tilbake til der jeg var igjen, så det forsvinner :tommelsmil:

Ha en deilig fridag :kose:

Hei Lucky!

Bare en dag til med jobbing på deg nå, så er det fri igjen ;)

Er greit at de ekstra kiloene forsvinner igjen etterpå :nigo:

Huff, kjenner til det å legge på seg på grunn av hormoner altså. :dåne: Bare gru deg til du begynner på stikkpillene dersom du reagerer så likt som meg. :fnise: Jeg la ikke på meg, men ble så utrolig oppblåst i magen at jeg ikke kunne gå med stramme gensere fordi jeg så ut som om jeg var 3 måneder på vei. :skratte: Heldigvis har det gått raskt nedover igjen, og magen er tilbake til sin vante form kun 4-5 dager etter pilleslutt.

Jeg har forresten forklart deg i IVF-tråden ang. sprayslutt og sånn, men kan jo forklare her også: jeg sluttet med både spray og sprøyter fredagen og uttak var mandag (fikk vite uttaksdato onsdagen). EL-sprøyten skal nemlig taes nøyaktig 1,5 døgn før uttak, og dersom din klinikk har samme fremgangsmåte som min, skal ikke spray eller sprøyter taes på samme dag som EL-sprøyte.

Hei Belle, og takk for svaret i ivf-tråden. Det er godt å ha noen å spørre om alt man lurer på :klemmer: Da tipper jeg på uttak mandag 1.februar for min del. Går ut fra det hvertfall, men tenker at det muligens blir en dag eller to etter.

Når måtte du ta stikkpiller? Jeg har ikke fått noe info om å ta det i det hele tatt jeg. Har kun fått meg spray og sprøyter, og ikke noe mere inntil jeg skal inn på sjekk etter ei uke med sprøyter. Men stikkpillene blir kanskje til uttaket, og at jeg får det da?

I dag var vi og såg avatar i 3D. Den var utrolig bra syns jeg. Var skeptisk i utgangspunktet, for jeg visste ikke hva jeg gikk til og liker ikke scifi noe særs. Etterpå fikk vi besøk av noen venner med barn, og etterpå har vi bare slappa av og spist pizza.

I morgen kveld eller torsdag formiddag, så stikker vi til noen venner som vi skal være hos på nyttår. De bor nesten et par timer unna, så vi skal overnatte der et par netter.

Ellers går det fremdeles bra med sprayinga. Det er kjedelig å ha på vekkerklokke tidlig hver dag i ferien for å spraye, men jeg pleier heldigvis å sovne igjen etterpå, så da gjør det egentlig ikke så mye likevel. Sov til 11 i dag.... I kveld skal vi hvertfall ikke ut på noe, så jeg satser på å komme meg opp nokså tidlig i morgen så jeg får gjort en del hjemme.

Mannen sier at jeg er littegrann mer hissig enn jeg pleier å være normalt sett, men er langt fra så ille som han hadde trodd at jeg kom til å bli :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk informasjon om stikkpillene da jeg var neddopet og groggy rett etter uttak. :fnise: Men jeg hadde heldigvis kjøpt dem i forveien da, så jeg slapp å sende min kjære på apoteket. De skal taes for å produsere mer slim til slimhinnene eller noe slikt. Basically, for at egget skal ha lettere for å feste seg. Jeg tok en morgen og en kveld fra uttak til testedato.

Jeg stod ikke opp for å ta sprayen i helgene. :sjenert: Tok den når jeg stod opp, rundt 10, så en klokken 3 og en rett før jeg la meg. Jeg fikk uansett ikke inntrykk av at vi trenge å ta den på bestemte tider... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk informasjon om stikkpillene da jeg var neddopet og groggy rett etter uttak. :fnise: Men jeg hadde heldigvis kjøpt dem i forveien da, så jeg slapp å sende min kjære på apoteket. De skal taes for å produsere mer slim til slimhinnene eller noe slikt. Basically, for at egget skal ha lettere for å feste seg. Jeg tok en morgen og en kveld fra uttak til testedato.

Jeg stod ikke opp for å ta sprayen i helgene. :sjenert: Tok den når jeg stod opp, rundt 10, så en klokken 3 og en rett før jeg la meg. Jeg fikk uansett ikke inntrykk av at vi trenge å ta den på bestemte tider... :klø:

Okei, da får jeg nok informasjon om stikkpiller når jeg kommer inn til undersøkelse eller ved uttak ja :)

Hos meg så fikk jeg beskjed om å ta sprayen kl 8 og 20 hver dag, men har forskjøvet det til 7:30 og 19:30 i stedet, for å slippe å ta med sprayen på jobb hver dag. Tydeligvis mye forskjellige praksiser på dette rundt forbi ;)

I dag så har jeg vaska utav det ene kjøleskapet (har et stående på ei bod også som jeg ikke har gidda å ta enda), og har rydda og styra litt ellers også. Jeg kjenner meg ganske hissig og irritert akkurat nå, så tror jeg må komme meg ut en tur :fnise: Mannen sitter og ser på Top Gear mens jeg rydder og styrer, så det gjør vel ikke humøret bedre... :sjenert:

Jeg må uansett prøve å finne meg ei ny bukse på salg (de få jeg har er enten hullete eller passer dårlig), og så må jeg innom polet en tur til morgendagen. Håper jeg finner meg litt klær på salg, så kommer nok humøret seg tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye klær hjelper alltid på humøret ja :ler: Håper du fant noe fint :)

Litt hissig ja, ikke den værste bivirkningen, men kanskje værre for mannen ;)

Ha en fin feiring i morgen og kos dere masse sammen med gode venner :kose:

GODT NYTT ÅR VENNEN! 2010 SKAL BLI DERES LYKKEÅR!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei honning! :klem:

Høres ut som du har hatt ei veldig fin jul! Jeg har også hatt fri hele jula, skikkelig luksus. :nigo: Var også og så Avatar i 3D i jula. I utgangspunktet er heller ikke det min type film og jeg hadde ikke store forventningene. Ble veldig positivt overrasket og syntes den var kjempebra! Dessuten veldig moro med 3D, føltes som om jeg kunne ta på de ved å strekke ut handa... Moro! :)

Ønsker deg er riktig godt nytt år! Du går spennende tider i møte og jeg er helt sikker på at det snart er en liten honningspire i magen din. :jepp:

Ha en fin første dag i 2010! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTTÅR!! :strix:

Godt nyttår til dere også Lucky, SøsterLiten, Ananan, Invicta og Happy Feet!!! :klemmer:

Det hjalp med shopping på onsdag ja :nigo: Jeg fikk kjøpt meg et par gensere og ei bukse, og så kjøpte jeg ei til bukse nyttårsaften som må legges opp litt.

Håper du har rett i at det snart kommer en honningspire i magen, Happy Feet :rødme: 2010 bør bli året for oss slitere syns jeg :)

Vi hadde ei grei nyttårsfeiring. Masse god mat var det, men det ble ei ganske rolig feiring. Å feire nyttår med barnefamilier når vi ikke har barn selv er ikke så veldig spennende syns jeg. Men det gikk bra :) Håper at vi enten har en liten en enten i eller utafor magen neste nyttår.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år honning :hug:

2010 skal bli året vi blir :gravid: ,og kanskje får en liten uten for magen før året er omme :jepp:

Ps: Jeg har allerede forberedt kjære i lang tid på at jeg kan bli litt hissig når jeg starter med sprayingen. Bedre føre var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010 bør bli året for oss slitere syns jeg :)

:Nikke::pls:

Høres ut som om du har hatt en fin feiring, tross at den ble rolig :) Blir nok aldri full fest på nyttårsaften så lenge man har barn der nei :) Men neste år har du en liten enten i magen eller nyfødt :Nikke:

Ha en fin lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år honning :hug:

2010 skal bli året vi blir :gravid: ,og kanskje får en liten uten for magen før året er omme :jepp:

Ps: Jeg har allerede forberedt kjære i lang tid på at jeg kan bli litt hissig når jeg starter med sprayingen. Bedre føre var ;)

Det har du helt rett i pusilus :klemmer: Dette SKAL bli året ;)

Lurt å forberede din kjære på at du kan bli hissig, så er han godt forberedt :fnise: Ei venninne av meg kjenner ei som begynte å grine av ingenting når hun spraya, så jeg foretrekker heller å være hissig enn å grine av ingenting hvertfall :nigo:

:Nikke::pls:

Høres ut som om du har hatt en fin feiring, tross at den ble rolig :) Blir nok aldri full fest på nyttårsaften så lenge man har barn der nei :) Men neste år har du en liten enten i magen eller nyfødt :Nikke:

Ha en fin lørdag :klemmer:

Det var ei grei feiring ja, men føltes ikke helt som at det var nyttår har på en måte. Men det gjør ikke noe. Ha en fin lørdagskveld Lucky :klemmer:

I kveld prøver vi å få tak i folk for å høre om noen vil komme hit og ha litt vin og ost/spekemat. Har ikke fått tak i noen enda da, så vi får se hva det blir til. Det er en av de siste mulighetene jeg har til å drikke vin og spise spekemat på noen uker (og forhåpentligvis måneder), så jeg har lyst å nyte det litt nå :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld prøver vi å få tak i folk for å høre om noen vil komme hit og ha litt vin og ost/spekemat. Har ikke fått tak i noen enda da, så vi får se hva det blir til. Det er en av de siste mulighetene jeg har til å drikke vin og spise spekemat på noen uker (og forhåpentligvis måneder), så jeg har lyst å nyte det litt nå :nigo:

Så koselig da :) Skulle gjerne tatt meg en tur jeg ;)

Spis og kos deg, for det SKAL være lenge til neste gang du kan kose deg med slikt igjen :pls:

Kos deg i kveld :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da :) Skulle gjerne tatt meg en tur jeg ;)

Spis og kos deg, for det SKAL være lenge til neste gang du kan kose deg med slikt igjen :pls:

Kos deg i kveld :kose:

Det hadde vært veldig koselig! Synd det er såpass langt ;)

Vi har ikke fått tak i så mange, for mange hadde planer i kveld, men ei venninne av oss kommer hvertfall. Trenger ikke å være mange for å ha det koselig :nigo:

Har hørt på en del 90-talls musikk her i kveldinga, og mye musikk fra tida jeg gikk ut mest på byen, så jeg ble i ganske så god stemning :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ost og vin ja :sikle: Det hadde vært godt, kanskje jeg må få i gang en slik kveld her om ikke så alt for lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost og vin ja :sikle: Det hadde vært godt, kanskje jeg må få i gang en slik kveld her om ikke så alt for lenge :)

Var deilig med ost og vin :Nikke: Jeg har begynt å bli litt vond i magen av spekemat i det siste, så det var visst bra vi hadde ost i tillegg.

Har vært en koselig kveld, og nå kjenner jeg at det er leggetid. Håper at jeg våkner på et litt mer normalt tidspunkt i morgen, for jeg har sovet vannvittig lenge de fleste dagene denne ferien. Tror at den sprayen slår meg litt ut for tida :fnise: Deilig å få sovet ut uansett, og være uthvilt når jeg har ferie. I morgen skal jeg prøve å nyte min siste fridag så mye som mulig. Gruer meg til å begynne å jobbe igjen jeg... Regner med at det blir sinnsykt mye å gjøre på jobb, og har veldig lite lyst å begynne på en sånn pangstart etter ferien. Men det er vel bare å brette opp ermene, så går det nok bra :)

Nei, nå skal jeg komme meg i seng og ligge og lese litt før jeg legger meg til å sove. Har bokklubb-møte igjen neste uke, og har såvidt begynt på boka vi skal lese til da, så jeg må få opp farten litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå skal jeg komme meg i seng og ligge og lese litt før jeg legger meg til å sove. Har bokklubb-møte igjen neste uke, og har såvidt begynt på boka vi skal lese til da, så jeg må få opp farten litt ;)

Så moro med bokklubb da :) Hvor ofte har dere det? Er det med venninner eller?

Håper du ikke har sovet bort hele dagen i dag da, jeg ble vekket av telefon halv ett jeg da :ler:

Nyt siste fridag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med bokklubb da :) Hvor ofte har dere det? Er det med venninner eller?

Håper du ikke har sovet bort hele dagen i dag da, jeg ble vekket av telefon halv ett jeg da :ler:

Nyt siste fridag :kose:

Vi har bokklubb ca hver 5.-6.uke, og er en gjeng med venner og venners venner. Det er veldig koselig, og så får jeg lest en del bøker jeg ikke hadde kommet på å lese siden vi bytter på å velge bok.

I dag er vel den eneste dagen i ferien som jeg ikke har sovet bort dagen omtrent. Våkna før klokka 5 og klarte ikke å sove igjen. Jeg låg og tenkte på jobbting som jeg burde gjøre, så jeg sto opp halv 7 og begynte å jobbe faktisk :( Fikk gjort unna en del jobbting, og så har jeg lest i boka mi, støvsugt og sett en film i dag. Er skikkelig trøtt og sliten nå, og låg og slappa av på sofaen ei stund, men det ble for mye bråk rundt meg at jeg klarte ikke å sove. Så nå har jeg gått opp på det iskaldet kontoret mitt og satt på varmeovn. Det var 7 grader her inne!! Brrrr.. Skal gå og finne meg en kopp te og ullsokker nå og ta med meg opp igjen, så blir det nok snart oppvarma av ovnen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...