Gå til innhold

Honning igang med ivf

honning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har besøket mitt dratt hjem, og vi har hatt det utrolig koselig. Var veldig morro med besøk. Vi gikk ned til byen i går og kikka litt, handla litt og gikk på kafe. Og så laga vi lammelår med godt tilbehør til og hadde på kvelden. Det var fantastisk godt.

Hei Redbird :)

Ikke akkurat så vanlig å juble for TR nei ;) Jeg kommer ikke til å juble for den neste gang igjen vet jeg. Hihi.

:klemmer:

Hei Pusilus!

Ja det var deilig å slippe å utsette lapen. Vi måtte sannsynligvis ha utsatt samtalen med fertilitetsklinikken også som skal være uti november, og da kunne det nok kanskje tatt tid å få time der igjen også. Deilig å slippe å bekymre seg over lenger :hoppe:

Hei Rosa76!

Så koselig med ny person i boka mi. Lenge siden jeg var innom og titta i di bok nå, men jeg kommer innom snart :nigo:

Lap (=lapraskopi) er en operasjon hvor de går inn med kikhullskamera eller noe sånt gjennom navlen for å se om egglederne er tette. Det er eneste måte å finne ut om de er tette på. I tillegg så kan man finne ut om man har endometroise via lap, og det kan i tilfelle fikses på under lap og gjør at man kan bli gravid etter lap.

Ha en flott dag :sol:

Takk for gratulasjon, Invicta! :fnise: Ja, denne gangen var det på plass med en gratulasjon for TR. Hehe.

Hei Lucky!

Jeg skal inn på onsdag, og siste dag for TR er på tirsdag mest sannsynlig, så det blir veldig spennende.

Ha en flott søndag du også :klem:

De siste par ukene har gått med til å tenke på når jeg får mensen og om jeg må utsette lap, og så fikk jeg besøk og helga har gått i ett, så jeg har heldigvis ikke begynt å grue meg til lapen enda. Det er litt deilig når det bare er 3 dager igjen. Nå begynner jeg så smått å bli spent på hva utfallet blir. Håper jo mest av alt at jeg har endo som de fikser opp, men jeg tror egentlig ikke det. Jeg tipper at jeg enten har en eller to tette eggledere, eller så tar det bare ekstremt lang tid for oss. Kanskje hans sædceller ikke liker egga mine? :gjeiper:

Ha en fin søndag, folkens!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En arbeidsdag igjen denne uka, så jeg stresser litt med alt jeg skal ha gjort før jeg tar meg noen dager "fri". Har blitt litt overtidsjobbing i kveld.

I går fikk jeg melding av søstera mi etter at de hadde dratt herfra om at hun minste tantungen min på snart 7 hadde begynt å gråte skikkelig da de hadde satt seg på bussen for å dra. Hun syns at det var så trist å reise fra meg :cry3: Ble ganske lei meg ei stund da, for det er ikke noe morro å bo så langt borte fra familien.

Men i dag går det bedre. Nå har vi bestilt bussbillett hjem til jul og skal feire jula hjemme i år! Gleder meg masse til det!! Da skal jeg få pinnekjøtt til julemiddag og riskrem til dessert (jeg satt bare og pirka i ribba her borte i fjor, for jeg finner ikke kjøtt for alt fettet :fnise: I tillegg så liker ikke svigermor riskrem, så vi hadde ikke riskrem heller). I fjor var første året jeg var med og feira jul med svigers, og det var veldig uvant syns jeg, så jeg gleder meg ekstra til i år igjen.

I dag handla jeg inn kamille-bladet, og har strikket liggende klart, og begynt på ny bok, så nå har jeg store planer for hva jeg skal gjøre etter operasjonen på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så br at det blir lap på planlagt tid! Nå skal honning bli graviiid :strix:

Fint å høre at besøket var hyggelig, men skjønner godt at det er trist å bo så langt borte. Da blir det enda bedre til jul når du kommer hjem da :jepp:

Nå kan TR bare komme og reise igjen så du er helt klar til lap og avslapning etterpå. Hvor lenge blir du sykmeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så br at det blir lap på planlagt tid! Nå skal honning bli graviiid :strix:

Fint å høre at besøket var hyggelig, men skjønner godt at det er trist å bo så langt borte. Da blir det enda bedre til jul når du kommer hjem da :jepp:

Nå kan TR bare komme og reise igjen så du er helt klar til lap og avslapning etterpå. Hvor lenge blir du sykmeldt?

Hei Blåmor!

Tja, det kan nok ta tid å bli gravid, men dette er hvertfall et steg nærmere :)

Jeg blir sykemeldt i ei uke tror jeg. Det var det gynekologen min sa hvertfall, så jeg får holde meg opptatt med bøker og strikking og litt sånn. Kommer nok fort til å kjede meg, men håper formen er grei etterpå.

I går kveld begynte jeg å grue meg til operasjonen. Jeg kikka nok litt for mye på nettet om lap og diverse, så det skal jeg prøve å unngå i kveld.

Min kjære sier at han godt kan bli med meg på sykehuset. Han er veldig snill og støttende. Jeg tenker litt sånn at det er dumt at han skal ta seg fri mange timer fra jobb for å sitte bare å vente sammen med meg når jeg kan sitte og lese ei bok, men så vil jeg på en måte ha han der også.

Nå tror jeg ikke det blir så mye KG på meg før operasjonen. Åh så spent jeg er på hvordan det går! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg snart. Vil bare ha det overstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke, lykke til i morgon! Håpar det går supert, så du er sprek og klar for bøker, blader og strikking så snart du kjem heim. :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen honning :klemmer:

Min kjære og jeg har alt blitt enig om at han skal være med meg når jeg skal ha lap. Det gjør meg litt roliger med tanke på at han skal være der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så søte dere er. Takk for masse lykkeønskninger :klemmer:

Selve operasjonen gikk bra, og jeg er veldig glad for at den er overstått og at jeg har fått resultatet. Resultatet ble ikke som jeg hadde håpa på. Jeg har tette eggledere og endometriose, så det blir ivf neste på oss. Det kom som et lite slag i ansiktet med en gang, men går bra nå. Akkurat nå er jeg bare glad for at jeg kom meg igang med utredning og lap kjapt, og at jeg ikke har venta lenger.

Mannen kjørte meg til operasjonen, og dro på jobb da jeg skulle inn (det er veldig nære sykehuset), og så ringte de til han igjen da jeg var ferdig. Så jeg gråt noen tårer da, men nå ser jeg bare fram til prosessen videre.

Litt vondt i magen nå, og i skuldrene spesielt når jeg beveger på meg, men det går bra her.

Elsker min kjære, og nå er vi et steg nærmere i prosessen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker min kjære, og nå er vi et steg nærmere i prosessen :rødme:

:rødme:

Så fint at operasjonen gikk bra og at du er ved godt mot da vennen :klemmer:

Tette eggledere og endometriose ja :( Ikke rart det ikke har klaffet for dere da nei :troest:

Men da er dere jo ett steg nærmere en liten honningbaby nå da! Hvordan går veien videre for dere nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at operasjonen gikk bra! :klemmer: Men så kjipt med slikt resultat da.. :tristbla: Men nå har du ihvertfall full oversikt og har tatt et laaangt steg i riktig retning! Det er jo bra! :klemmer:

Skal bli spire på deg snart skal du se! :klemmer:

Tenker masse på deg!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Så bra å høre at lapen var vellykket! Trist med resultatet da :sukk: Men som du sier, godt du kom kjapt i gang med utredning. For nå vet du hva som er galt, og kan gjøre noe med det.

Et steg nærmere en honningbebis :hoppe:

God bedring!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at operasjonen gikk bra, godt å høre :hug: Resultatet kunne helt klart vært bedre men... nå vet dere hvertfall hva det er og med litt hjelp så tenker jeg det er en liten honningbebis her før du vet ordet av det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å føye meg til de andre og si at det var et uønsket resultat, men nå er dere enda nærmere å få en liten go'klump, og hurra for det :rødme: Så flott at du fikk resultatene fra lap så fort da, at du ikke måtte vente i mange uker. Nå kan dere virkelig sette i gang! Håper vondtene går over snart, har hørt at skuldersmerter er innmari vanlig, men merkelig at det er der man skal få vondt egentlig... Jaja, kroppen er ikke lett å forstå seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...