Gjest 10na Skrevet 16. juli 2003 #81 Del Skrevet 16. juli 2003 Og det faktum at ungdom prøver hasj fordi det er forbudt. Den bastante uttalelsen der vil jeg svært gjerne se dokumentasjon på. Har du det? Eller er det dine egne teorier du kommer med, og presenterer dem som fakta? Det er stor forskjell på egne teorier og meninger og klare fakta vet du. Grunnen til at mennesker gjør ting som er forbudt er altså iflg deg at gjeldende ting er forbudt? Er det derfor man kjører i 120km/t der hvor fartsgrensen er 90km/t? Er det derfor voldtekter skjer - fordi det er en forbudt og straffbar handling? Er det derfor enkelte kjører uten sikkerhetssele? Er det derfor kriminelle handlinger begås? Bare trekker litt paraleller jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 16. juli 2003 #82 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg blir kvalm av dophuer som nekter å innse at cannabis faktisk ER farlig. Cannabis er ikke farlig. Alkohol er ikke farlig. Men det er kun hvis du ikke misbruker stoffene. Langt, jevnt og hyppig forbruk kan forårsake skader - uansett hvilke rusmidler du bruker. På kort sikt er det påvist at faren for å bli avhengig av cannabis er mindre enn ved både tobakk og alkohol - det er fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 16. juli 2003 #83 Del Skrevet 16. juli 2003 [På kort sikt er det påvist at faren for å bli avhengig av cannabis er mindre enn ved både tobakk og alkohol - det er fakta. Dokumentasjon for denne påstanden....... har du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 16. juli 2003 #84 Del Skrevet 16. juli 2003 Tina - - Hasj er forbudt i Oslo - 28 % av ungdommene har prøvd hasj. Gjorde de det fordi det var tillatt eller forbudt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 16. juli 2003 #85 Del Skrevet 16. juli 2003 Dokumentasjon for denne påstanden....... har du det? Du kan bl.a lese dette: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=5...ousRenderType=1 og dette: http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/07/10/342123.html Jeg ber deg spesielt legge merke til utsagnet: "Under dagens spørretime i Underhuset i London kom det fram at regjeringen langt på vei legaliserer bruk og oppbevaring av cannabis. Innenriksminister David Blunkett klassifiserer hasj og marihuana som et mindre farlig stoff, og ønsker å frigjøre politi-ressurser." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 16. juli 2003 #86 Del Skrevet 16. juli 2003 Waco, det er ikke bare i Oslo ungdommer prøver ut hasj. Oslo er slett ikke noe særegent tilfelle i så måte. Men, du kan ikke påstå at disse prøvde dette stoffet ENE OG ALENE FORDI DET VAR FORBUDT? Du presenterer påstanden som fakta - og igjen, jeg vil særdeles gjerne se dokumentasjon på dette....... Ungdommer prøver ut forskjellige rusmidler - det er en kjensgjerning. Dette er, dessverre, en del av de unges utvikling, og henger sammen med påvirkning fra venner, sosiologiske forhold, nysgjerrighet bl.a. Ved å legalisere dritten, så vil man få nok et GEDIGENT rusproblem å håndtere i tillegg til problemene vi allerede har. Trenger samfunnet det? Og til alt overmål, passiv hasjrøyking er påvist skadelig - i motsetning til passiv sigarettrøyking......... Anbefaler forøvrig dophuene å ta seg en tur til følgende nettsted - og lese seg til kvalitativ og velbegrunnet informasjon: www.fmr.no I tillegg til denne siden finnes det også utfyllende informasjon og fakta på sidene til rusmiddeldirektoratet. Til slutt - jeg venter i STOR SPENNING på DOKUMENTASJON fra dere; Waco og Zirine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 16. juli 2003 #87 Del Skrevet 16. juli 2003 og dette: http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/07/10/342123.html Jeg ber deg spesielt legge merke til utsagnet: "Under dagens spørretime i Underhuset i London kom det fram at regjeringen langt på vei legaliserer bruk og oppbevaring av cannabis. Innenriksminister David Blunkett klassifiserer hasj og marihuana som et mindre farlig stoff, og ønsker å frigjøre politi-ressurser." Dokumentasjon........ jeg ba om skikkelig dokumentasjon - ikke en uttalelse fra en engelsk minister. Du sa i et tidligere innlegg følgende: "På kort sikt er det påvist at faren for å bli avhengig av cannabis er mindre enn ved både tobakk og alkohol - det er fakta". Jeg vil svært gjerne ha denne fakta informasjonen. Med hensyn til den andre kilden - Marihuana som de der har forsket på er vesentlig svakere enn hasj - viste du det? Årsaken til dette er at Hasj inneholder betraktelig større mengder THC......men - det viste du sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 16. juli 2003 #88 Del Skrevet 16. juli 2003 Tina. Jaaada jeg er heeeelt enig. Den eneste måten og løse denne problemtatikken på er forbud og uloveligheter. Det er det eneste som duger. Og vi forbyr ikke bare hasj og marihuana, vi forbyr også frø.... FRØ, naturens eget ingrediess. ET PRODUKT SOM VAR HER FØR MENNESKENE tina... ja det forbyr vi. Slik løser vi problemer mener Tina... hun forstår ikke at dagens ungdom på grunn av spenning og ulovlighet i Norge, BESTILLER MARIHUNANA FRØ OVER INTERNETT, og dyrker dem hjemme... Tina, jeg har en løsning på narkotikaproblemet. 1. Legaliser hasj og marihunana, det er for å hindre brukere i og gå over til sterkere stoffer. 2. Nulltoleranse på subutex og metadon, ingen vil bli narkoman bare for å få gratis legemedisiner som en evnukk resten av livet. 3. Det er lettere og slutte med narkotika dersom man har tilgang, da kan man konsentrere seg om å slutte med dop, i stedet for å skaffe dop. OG HVOR HAR JEG TALLENE LURER DU KANSKJE PÅ????? Men da må jeg henvise til amsterdam, men det liker ikke du, men la meg gi deg noen eksempler allikevel. I amsterdam finnes det ikke noen platamiljø, fordi de prostiuerte trenger ikke prostiuere seg for å få heroin eller metadon. - OG DET IGJEN GJØR AT DET BLIR FÆRRE BRUKERE! Åneeei, jeg glemte Tina, hun mener at det er bedre at vi straffeforfølger folk som har rusproblemer eller flørter med rus, for da lærer vi ungdommen ihvertfall at dem ikke skal prøve det. Hvorfor er det ikke straff nok og ta narkotika spør ungdommen seg om, og det samme lurer Waco på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 16. juli 2003 #89 Del Skrevet 16. juli 2003 Got u TINA!!!! hehe, der beviste du din underlegenhet... Årsaken til dette er at Hasj inneholder betraktelig større mengder THC......men - det viste du sikkert Hehe, hvis det du sier hadde vært sant, hadde dette vært vinneren av året cannabis cup??? http://www.hightimes.com/htsite/cup/ Du får lete litt selv på siden..... men jeg synes det er litt flaut at de eneste sidene du går på er statens sine, men noen liker vel og få all informasjon fra formyndermennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 16. juli 2003 #90 Del Skrevet 16. juli 2003 Dokumentasjon........ jeg ba om skikkelig dokumentasjon - ikke en uttalelse fra en engelsk minister. Stobritania legaliserer nå hasj, og det er ikke pga EN ministers uttalelse, kjære deg. Det er pga erfaringer og forskning som har blitt gjort, som igjen og igjen bekrefter at hasj ikke er farlig ved moderat bruk. Med hensyn til den andre kilden - Marihuana som de der har forsket på er vesentlig svakere enn hasj - viste du det? Årsaken til dette er at Hasj inneholder betraktelig større mengder THC......men - det viste du sikkert Avhengigheten som er påvist i forhold til hasj og cannabis er en psykisk avhengighet som kan ramme brukere like godt i forhold til alkohol som til hasj/cannabis. Å forveksle dette med fysisk avhengighet er bare tull. Kanskje du kan akseptere litt informasjon fra Rusmiddeldirektorates brosjyre som allerede har vært oppe her? http://www.rusdir.no/fakta_om/narkotika/st...ffene/canna.htm La meg sakse litt: "To av de største farene ved cannabisrøyking er den psykiske avhengigheten og den sløvende langtidseffekten." Altså, man snakker om psykisk avhengighet, og det har jeg aldri sagt meg uenig i. Jeg har hele tiden sagt at de som har "mye å dra på i livet" har potensiale til å bli misbrukere - uansett stoff. Hvis du leser på denne siden http://www.fmr.no/cparticle73720-9809a.html, så vil du også se at man ikke til dags dato har klart å påvise en fysisk avhengighet til hasj. Disse fakta går igjen overalt - den avhengigheten som evt. måtte oppstå er at man ikke klarer å slutte fordi man sosialt eller av andre psykiske årsaker trenger et dop for å fungere. Sakset fra siden: "Det synes etter hvert godt dokumentert at gjentatt bruk av THC vil kunne lede til biologiske endringer i hjernen av samme type som sees ved bruk av andre rusgifter som leder til avhengighet. Det bør i denne sammenheng presiseres at avhengighet i medisinske sammenheng ikke er noe entydig begrep. Avhengighet kan for eksempel karakteriseres ved visse diagnostiske kriteria i medisinske diagnosesystemer. Slike diagnosesystemer åpner for at forandringer av en type hos en person kan karakteriseres som avhengighet, mens andre forandringer av en annen karakter hos en annen person også vil kunne karakteriseres som avhengighet. Felles for de forskjellige definisjoner er imidlertid at avhengighet innebærer en bruk av stoffet som medfører større eller mindre skader for brukeren, at brukeren er klar over dette men likevel ikke greier å slutte med bruken. Det foreligger en rekke undersøkelser som konkludere med at cannabisbruk ved slike definisjoner må anses å innebære risiko for avhengighetsutvikling. " Altså. Ingenting spesielt med hasj/cannabis som man ikke kan si også gjelder for alkohol. Ellers har jeg flere linker til deg: Merk deg lederplassen i legetidsskriftet The Lancet nr. 346 i November 1995 "røyking av cannabis, selv over lang tid er ikke skadelig for helsa?? Les de rapporter som faglig anerkjente forskergrupper har gitt ut de siste årene: WHO http://www.taima.org/who/ House of Lords : http://www.parliament.the-stationery-offic.../ldselect/ldsct ech/151/15101.htm Institute Of Medicine (IOM) http://bob.nap.edu/books/0309071550/html/ Les også konklusjonene til Drug Enforcement agencys egen "administrative Law Judge her http://www.commonlink.com/~olsen/ MEDICAL/YOUNG/young.html Jeg merker meg at du er sterkt uenig med meg i dette. Kanskje du ville være grei å hoste opp no dokumentasjon som underbygger det at cannabis og hasj er farlig? (innlegget er endret en gang, jeg glemte noen linker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 16. juli 2003 #91 Del Skrevet 16. juli 2003 Og til slutt - WACO' date=' jeg har stilt deg en god del spørsmål i denne tråden som jeg svært gjerne ser at du svarer på........[/quote'] Jeg etterlyser svar fra Waco, svar på de utallige spørsmålene jeg har stilt ham. Klarer du det Waco, uten å komme med en haug med intjevetta svada rundt grøten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 16. juli 2003 #92 Del Skrevet 16. juli 2003 10na - jeg ser gjerne at du kommenterer innholdet i den dokumentasjonen du fikk av meg og som du så høylydt ba om. Den dokumentasjonen som tilbakeviser det du sier om at hasj er farlig. Jeg skal nok ta meg av diskusjonen med Waco selv - når den tid kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 16. juli 2003 #93 Del Skrevet 16. juli 2003 Forresten - hvor kommer Waco med spørsmål til meg? Jeg finner ingenting, jeg ser bare at vedkommende stiller deg masse spørsmål. Waco, kan du gjenta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 16. juli 2003 #94 Del Skrevet 16. juli 2003 Zirine, er du litt stein nå? Tina, hva babler du om??? Forstår du ikke at årsaken til legalisering er f eks at man kan omdirigere en halv milliard kroner til politi til f eks rehab...? Skjønner du ikke at det ikke nytter og forby produkter fordi da kommer det en tilsvarende illegal motbevegelse? Waco Ikke for å være ekkel, men man får et viss aning hvorfor man begynner og ruse seg i noen omgivelser..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 16. juli 2003 #95 Del Skrevet 16. juli 2003 Waco Ja, veldig. Lyst å komme tilbake til saken eller har du tenkt å fortsette å oppføre deg som en fjortis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 16. juli 2003 #96 Del Skrevet 16. juli 2003 Er jeg fjortis bare fordi jeg spør om ting? Hmm... Waco Stein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 16. juli 2003 #97 Del Skrevet 16. juli 2003 Du begynner ikke med noe sterkere fordi du røyker hasj - det stemmer ikke med terrenget overhodet. Men i dag må man deale i miljøer der man gjerne får tak i alle slags stoffer, og veien til pulver er kort. En annen ting - er at det som regel ikke er ungdommen som begynner med pulver - det er folk som er i midten av tjueåra og oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 16. juli 2003 #98 Del Skrevet 16. juli 2003 En eller annen skrev at ungdommen gjerne vil bruke hasj flere ganger i uka - ikke en gang i året. Jo - men om det er legalt, så vil man jo innrømme at man røyker - kanskje røyke foran mor sjøl - og da vil man få litt tilbakemelding på at det kanskje er for ofte... Slik det er nå, skjer alt under jorda - det er ikke så veldig ideelt - når det gjelder å begrense omfanget av bruken. Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 16. juli 2003 #99 Del Skrevet 16. juli 2003 Er jeg fjortis bare fordi jeg spør om ting? Hmm... Waco Stein 10na venter på svar på spørsmål hun hevder du har rettet til meg. Jeg finner ikke disse og jeg spør altså deg om du kan gjenta dem. Det gjør du ikke, men spør meg istedenfor om jeg er stein. Du får diskutere videre med noen andre som gidder å høre på drittpreik. Jeg gidder iallefall ikke sånne fjortishormoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 16. juli 2003 #100 Del Skrevet 16. juli 2003 Du begynner ikke med noe sterkere fordi du røyker hasj - det stemmer ikke med terrenget overhodet. Det er jeg enig i Vega. Det blir som å si at alle som kjører motorsykkel har engang kjørt sykkel. Joda, det er nok riktig, men det betyr ikke at alle som lærer seg å sykle kommer til å kjøre motorsykkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå