Gå til innhold

Hasj - legalisering?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hva slags bakgrunn jeg har for å uttale meg, er det det du vil vite?

Jeg har aldri tatt en røyk en gang. Men jeg har venner som bruker narkotika.

Jeg kjenner folk som røyker hasj en gang i blant også.

Så jeg vil ikke frata meg retten til å uttale meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vet hva alkoholen kan gjøre og. Sett det også..

Men kort, hva vil være fordelen med å legalisere hasj?

Ikke færre som vil prøve.

Vanskelig å si, men er det jeg tror.

Så vard et veien etter det da.

Som ikke skal pjatte mer om nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det siste i innlegget over deg.

Klart alle har lov å uttale seg.

Men man er ikke alltid enig-sånn er det bare.

Da må man jo argumentere mot hverandre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..snakka med en av disse hardbarka gutta fra plata en gang. rundt 50 tenker jeg.. han fortalte meg vel halve livshistorien sin,og var takknemlig for at noen gadd høre på han i det hele tatt

Men det han gjentok gang på gang var faktisk hasjen.. ba meg aldri røre det stoffet. Da er det stor sjanse for at du har driti deg ut allerede..

Har snakka med et par fra Plata jeg også og fått nøyaktig den samme moralprekenen.

Jeg har også sett unge mennesker i omgangskretsen min begynne med hasj og ende opp som "vrak".

Jeg kan ikke dokumentere noe som helst jeg, men er i mot.

Hvis hasj hadde vært lovlig, så hadde jeg garantert prøvd det da jeg var i slutten av tenårene. Jeg er lovlydig og får angst av å gjøre ting som ikke er lovlig, derfor prøvde jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol bygger ikke lagre i kroppen slik som THC gjør... Binder seg til fettet og danner lagre som ikke kroppen klarer å kvitte seg med dersom man røyker jevnlig!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine
Ja vet hva alkoholen kan gjøre og. Sett det også..

Men kort, hva vil være fordelen med å legalisere hasj?

Ikke færre som vil prøve.

Vanskelig å si, men er det jeg tror.

Vel - først og fremst kan det være greit å slippe å bli stemplet som kriminell ;) for det er det jeg blir når jeg kjøper en joint hos noen, den gangen i året jeg skal røyke. Jeg synes det er sykt at vi skal komme i samme kategori som folk som bruker sterkere dop, tabletter, sniffere - eller for den del, de som henger på plata og setter skudd.

Canabis er ikke trusselen i dag, og det er heller ikke det stoffet som rekrutterer ungdommer til sterkere rusmidler. Det vi skal være redde for når det kommer til ungdommer er alt dette partydopet - og alkohol.

Vi som røyker en joint i ny og ne er håpløst avlegs ;) og de som tar en joint bør få kunne nyte den like greit som de som tar et glass rødvin. Det er ikke mer skadelig, det er ikke mer avhengighetsskapende - og det er ikke funnet bevis for at bruk av canabis fører til bruk av sterkere stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zirine
Alkohol bygger ikke lagre i kroppen slik som THC gjør... Binder seg til fettet og danner lagre som ikke kroppen klarer å kvitte seg med dersom man røyker jevnlig!! :evil:

THC?

Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på hvis du har det tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell no..

...det gjør man ikke av røyk. kan gjøre av alkohol. Men her er det mer på viljestyrke ja.

Det er faktisk bevist dette som Zirine sier. Det du sier blir derfor feil.

Kilde: Illustrert Vitenskap..2003 ..noen blader siden...

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja partydopet er veldig aktuelt, vet det..

men ungdom tenker som deg, hasj er ikke så farlig..

(jeg er en selv..har vel noe å si det)

Er jo en grunn til at gutta på plata advarer mot det..tror du ikke?

Men selvfølgelig, partydop generelt er farligere fra første gangs bruk..

men dette begynner å bli ganske opplyst..man vet om det..

Har sett hva det kan gjøre og.

Er jo sinnsykt når et ungt menneske ikke kommer til "å komme tilbake i vår verden" igjen..

Den skaden gjør nok ikke hasjen nei.

Men på lang sikt.. (OM man går videre til sterkere) som jeg igjen mener at veldig ofte skjer.

Men kun hasjen...aldri noe mer..og klarer å holde seg der. Det TROR jeg ikke er noe mer skadelig enn vanlig røyk nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasjrøyking er vel ene og alene for rusopplevelsen... En pils kan man ta til maten...fordi det er godt, ikke fordi man ønsker å ruse seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at vi som er veldig imot har sett dette på veldig nært hold.

Hva snakker dere ut ifra?

Ja, men dere står utenfor ringen og dømmer etter ANDRES erfaringer. Ikke egne. Vi andre - vi som kan ta en joint istedet for alkohol til fest i SOSIALT lag (ja, faktisk -utrolige fine stunder!), vi er i faresonen ??...og noe *blæ blæ blæ - folk!* Skal DU si meg det? Kan jeg ikke bestemme selv? Er ikke det litt nedlatende? Hvorfor tror du at du vet bedre enn meg, f.eks?

Nei, takke meg til! Vi som tørr noe 'skummelt'...uaææ!...er vel sterk nok å vite HVA vi gjør, eller hadde vi nok ikke gjort det i utgangspunktet...Vi er ikke så dumme!¨

"Jeg sniffer ikke gress, ikke jeg ... som har gresspollen!"

=)

---

Sjekk linken da

JENTER/Gutter!

[url=http://www.12stones.com/audio/]>> 12 STONES - Lydfiler/Video og Lyrics!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine
Ja partydopet er veldig aktuelt, vet det..

men ungdom tenker som deg, hasj er ikke så farlig..

(jeg er en selv..har vel noe å si det)

Det er dokumentert at partydop er falig. Det er ikke dokumentert at cannabis er farlig. Du kan ikke dø av en overdose cannabis.

Er jo en grunn til at gutta på plata advarer mot det..tror du ikke?

De gutta nede på plata begynte å røyke hasj. Hadde de starta i dag hadde de begynt med piller eller annet dop. Det jeg vil frem til her er at har du mye på dra på i livet så er sannsynligheten for å bli misbruker stor UANSETT.

Men kun hasjen...aldri noe mer..og klarer å holde seg der. Det TROR jeg ikke er noe mer skadelig enn vanlig røyk nei.

Nettopp - på samme måte som alkohol. Men du er fortsatt for alkoholservering, men mot legalisering av hasj? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THC er virkemiddlet som er i cannabis... Dokumentasjon på at det legger seg på fettvevet har jeg, men dessverre på jobben... Skal nok kunne komme tilbake til det...

Er jo en grunn til at alle gamle hippier er så "sløve" som de er! Og det er IKKE av tyngre stoffer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel - først og fremst kan det være greit å slippe å bli stemplet som kriminell ;) for det er det jeg blir når jeg kjøper en joint hos noen' date=' den gangen i året jeg skal røyke. Jeg synes det er sykt at vi skal komme i samme kategori som folk som bruker sterkere dop, tabletter, sniffere - eller for den del, de som henger på plata og setter skudd. [/quote']

Går du ut fra at ALLE som prøver/bruker hasj gjør det like sjelden som deg? Tror du at en 16-åring vil si neitakk til en joint neste gang det er tilgjengelig, etter å ha prøvd den første gangen?

Du blir nemlig stemplet som kriminell når du røyker hasj.. fordi det ER ulovlig.

Hvorfor MÅ du røyke hasj denne ene gangen i året da?

Uansett hvilken grunn DU har, så finnes det veldig mange som bruker den samme eller tilsvarende grunner til å røyke hasj flere ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine
Hasjrøyking er vel ene og alene for rusopplevelsen... En pils kan man ta til maten...fordi det er godt' date=' ikke fordi man ønsker å ruse seg!!![/quote']

Er det galt å innta rødvin eller cannabis for rusens del? Har du aldri drukket for å bli full?

En av mine venner røyker en joint når nakkesmertene blir for intense. Han tar ingen piller, ikke smertestillende engang.

Hvor mange damer her inne har tatt beroligende, smertestillende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zirine
THC er virkemiddlet som er i cannabis... Dokumentasjon på at det legger seg på fettvevet har jeg, men dessverre på jobben... Skal nok kunne komme tilbake til det...

Er jo en grunn til at alle gamle hippier er så "sløve" som de er! Og det er IKKE av tyngre stoffer...

Jo, men nå er du inne på MISBRUK igjen. Du forutsetter at alle som bruker cannabis, misbruker cannabis - og det er jo det som er så feil. Du kan ikke trekke den slutningen sånn uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Går du ut fra at alle som tar sin første øl som 13 åring skal bli alkoholikere?

Nei, jeg går ikke ut fra at alle gjør det like sjeldent som meg, men vi får ha en aldersgrense på dette - på samme måte som vi har på alkohol og tobakk. Cannabis er ikke mer skadelig, og jeg ser derfor ingen grunn til at det skal være forbudt.

Nettopp, og det er det jeg er imot.

Fordi jeg har lyst. Trodde du det var en annen grunn? Jeg tar meg også et glass rødvin fordi jeg har lyst. Merkelig spørsmål.

Misbrukere finnes det overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cannabis kan sitte i kroppen opp til 6 uker... uavhengig av om det er misbruk eller ikke... Og røyker man oftere enn hver 6. uke er det fare for at man danner depoter av THC i kroppen...

Og selvsagt kan man drikke rødvin for rusens skyld...men kan man røyke hasj for noe ANNET enn rusens skyld??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Lea jeg!

Studier viser at antall selvmord og selvmordsforsøk blant de som røyker hasj er høyere enn blant de som ikke gjør det. Og det er en studie fra Sverige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...