Gå til innhold

Hasj - legalisering?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

De som er for dette er de som røyker selv. Ikke bare men stort sett.

Syns ikke deres argumenter er særlig gode heller.

Aldri sagt at man kan dø av overdose pav hasj nei :o

JObb i morgen,good night.

For min del må dere røyke så mye hasj dere vil, det bryr jeg meg fint lite om.

Men syns legalisering blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o Her hadde det tatt av siden jeg leste her sist..... :lol:

Jeg er ikke for at hasj skal bli solgt på Kiwi, men jeg er for å avkriminalisere det.

Vi som liker å røyke i ny og ne er i dag faktisk kriminelle! Det synes jeg er helt feil vinkling. De som ikke kommer seg gjennom dagen uten en joint på morgenen, hvorfor skal vi gjøre det enda verre for dem ved å bure dem inne?? Jeg synes det er ufattelig trist at det blir gjort på denne måten, hjelper det virkelig en som er avhengig av jointen sin å kaste han/henne på glattcella for ei natt? Gi ham/henne en bot? NEI, det hjelper ikke!!

Madison sier at hasj som oftest er inngangspporten til hardere stoffer... Ja, for ca. 15år siden så var det nok det. Men i dag? Neppe. Det er flere og flere ungdommer i dag som i sitt første møte med narkotika og andre rusmidler tester ut smil eller noe annet partydop. Det var før, det, at hasjen var inngangsporten til sterkere stoffer. Den går jeg ikke på i dag. (Selvfølgelig, alt er relativt; - ingen regel uten unntak) Om Madison prata med en 50år gammel mann som sa at han starta med hasj før han gikk videre på sterkere stoffer, så var det kanskje 20? 30? år siden?? Kanskje lenger siden også....

Nå har ikke jeg testa hasj veldig mange ganger, men jeg har iallfall viljestyrken i meg selv til å si nei takk når jeg ikke føler for det og jeg har også viljestyrken til å si nei når jeg blir tilbudt hardere stoffer. Selvfølgelig har ikke alle den samme viljestyrken på det området, men slik er det jo med alt!

Noen (mange, faktisk) har ikke viljestyrke til å stoppe å drikke alkohol når de kjenner de egentlig har fått litt for mye, noen har ikke viljestyrke nok til å stumpe røyken når de får diagnosen lungekreft.

Er det riktig å bure inne de som liker å ruse seg i ny og ne? Er det riktig å nekte mennesker å leve det livet de vil leve? Det er ikke groteskt å røyke hasj.

Jeg kjenner et par stykker som har vært rimelig hardt på kjøret tidligere. Hva de starta med? De testa amfetamin første gangen begge to. Et under at de er i live enda, faktisk. Men når jeg spør dem hvordan de takler hverdagen nå som nykter, forteller de meg at de er ikke nykter enda. Den daglige jointen sin klarer de seg nemlig ikke uten. Men de klarer å fungere som et menneske fordi de har hasjen. Hadde de ikke hatt hasjen å støtte seg på da de kom seg vekk fra tyngre stoffer, sier de, så hadde de sannsynligvis vært like hardt på kjøret i dag.

Begge to fungerer godt i hverdagen, de har gode jobber begge to og en av dem har utdannet seg høyere. Tro det eller ei! Men det arbeidsgiverne deres ikke vet er at hver kveld før de legger seg mekker de seg en som de har før de går til sengs for natten.

Nå babler jeg i det vide og det brede her, men poenget mitt er at jeg tror ikke det vil bli noe verre om hasjen i det minste avkriminaliseres!

Forresten; noen snakker om alkohol og hasj og drar sammenligninger. Da kan jeg bare si at jeg blir 10 ganger mer nervøs og usikker når jeg møter på et drita fullt menneske enn når jeg sitter sammen med 4 stykker som røyker hasj, uansett om jeg ikke kjenner noen av dem. Jeg har så mye dårligere erfaringer med hvordan folk forandrer seg ved å drikke alkohol enn når de er stein.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine
Cannabis kan sitte i kroppen opp til 6 uker... uavhengig av om det er misbruk eller ikke... Og røyker man oftere enn hver 6. uke er det fare for at man danner depoter av THC i kroppen...

Cannabis kan påvises i urinen i mange uker etterpå, men ikke i blodet, fordi det lagres i fettvevet. Hva så? Det er ikke påvist at dette er skadelig.

Og selvsagt kan man drikke rødvin for rusens skyld...men kan man røyke hasj for noe ANNET enn rusens skyld??

Hva er det du sier? Er du imot rusmidler?

Sakset fra VG:

Amerikanske forskere: -Hasj skader ikke hjernen Av Knut Rostad

NEW YORK (VG) Hasjrøyking svekker oppfattelsesevnen, men gir ikke varig hjerneskade.

Det viser en undersøkelse som forskere ved University of California i San Diego har gjort. - Funnene var ganske overraskende. Vi hadde forventet at hjernekapasiteten ville bli mer redusert, sier psykiatriprofessor Igor Grant som ledet undersøkelsen. Grant og hans team av forskere har analysert data fra 15 tidligere publiserte studier og effekten som langvarig bruk av cannabis har på voksne. - Vi sjekket hjernefunksjonen til erfarne hasjrøykere, men ikke mens de var ruset, sier Grant til nyhetsbyrådet Reuters. Undersøkelsen, som blir publisert i juliutgaven av The International Neuropsychological Society, viser at cannabis (hasj og marihuana) bare har marginal langtidseffekt på hukommelse og læreevne. På andre kroppsfunksjoner som reaksjonsevne, oppmerksomhet, språk, motorikk og logisk forståelse ble det ikke funnet at røykingen hadde noen effekt. Flere stater i USA vurderer å gjøre marihuana lovlig til medisinsk bruk. I California er det tillatt å dyrke marihuana til medisinsk bruk. Forskning har vist at marihuana kan virke smertedempende på pasienter med multippel sklerose. I tillegg kan det forhinder kvalme hos kreftpasienter.

Du kan også lese noen artikler om hasj og psykiske lidelser her: Hammer & Vaglum Brit J Addiction 1990; 85: 899-909 Johns. Brit J Psychiatry 2001; 178: 116-22 Lynskey etal. J American Med Ass (JAMA) 2003; 289: 427-33

====

Jeg kan finne uttallige artikler til deg som understøtter mine påstander om at hasj ikke er skadelig og ikke er avhengighetsskapende i tillegg til at det ikke finnes belegg for å si at bruk av hasj vil føre til misbruk av sterkere stoffer. Det meste som sies om cannabisbruk er "synsing" fra folk som ikke aner hva de snakker om.

Jeg diskuterer gjerne og jeg hører gjerne, men kan ikke automatisk akseptere alle påstandene som blir satt frem i denne tråden. Gi meg noe dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan finne uttallige artikler til deg som understøtter mine påstander om at hasj ikke er skadelig og ikke er avhengighetsskapende i tillegg til at det ikke finnes belegg for å si at bruk av hasj vil føre til misbruk av sterkere stoffer.

Det er sant som du sier, det finnes utallige artikler som understøtter at hasj ikke er skadelig... Men det finnes også utallige artikler som understøtter det motsatte... Har du lest noen av de? Eller leser du bare de som understøtter dine egne interesser? Tror det er en grunn til at det er så stor uenighet rundt det med hasjrøking....

Og jeg er ikke av den oppfatningen at hasjrøyking nødvendigvis fører til misbruk av sterkere stoffer. Den påstanden er nok avleggs ja.

PS! Jeg er absolutt ikke mot alkohol som et rusmiddel... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Det er sant som du sier, det finnes utallige artikler som understøtter at hasj ikke er skadelig... Men det finnes også utallige artikler som understøtter det motsatte... Har du lest noen av de? Eller leser du bare de som understøtter dine egne interesser?

Vis meg det du støtter deg på når du hevder alt hva du hevder - og jeg skal med glede lese det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg det du støtter deg på når du hevder alt hva du hevder - og jeg skal med glede lese det.

Du kan da ikke mene at du ikke vet at det finnes motargumenter????

Skal lete frem noe til deg jeg... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zirine

Du kan da ikke mene at du ikke vet at det finnes motargumenter????

Skal lete frem noe til deg jeg... :roll:

Selvfølgelig skal du det. Det er du som kommer med udokumenterte påstander, og hvis jeg skal ta deg seriøst, så må jeg se hva du støtter deg til når du uttaler deg så bombastisk.

Jeg vet at det finnes motargumenter - det er ikke dermed sagt at de er gode nok. Sannhetsgehalten i hva Kjell på Plata har sagt er grei nok, men kan ikke brukes som dokumentasjon på at hasj er farlig.

OG et forskningsresultat veier tyngre enn en leges isolerte utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart syns jeg når noen kommer med påstander om at hasj ikke er farlig. Alle som kjenner gamle hasjister kan lett se at hasj ikke er uskadelig, det er temmelig synlig endring hos disse personene - men, jeg har jo ikke noe forskningsresultater på det. I tillegg tror jeg at de fleste som er litt inni disse tingene vet at det undersøkes en del på hvor skadelig hasj er i forhold til dette med fremkalling av psykoser og schizofreni, det er ting som tyder på at hasj øker sjansene for disse sykdommene betraktelig - det er dersom personen i utgangspunktet er utsatt for å få slike sykdommer, men det vet vi jo ikke, gjør vi? Det kan legevitenskapen nemlig enda ikke finne ut. Det er ting der prates om og gjøres forskning på - skal vi bare late som det er tull og innbildning for at de vil ha noe å gjøre? Eller skal vi tenke at kanskje hasj ikke er så sunt likevel.

Når det gjelder legalisering er jeg både og, på noen måter tenker jeg at det måtte vært bra og nok ville virket forebyggende i den forstand at de ville valgt hasj i stede for andre og mer farlige stoffer. Selv om hasj er farlig er der liten tvil om at nyere party dop er farligere - mye farligere. Jeg er vel tilbøyelig til å tro at hasj en gang i måneden i festlig lag er temmelig ufarlig - det er dersom du VET at du ikke er spesielt utsatt for å utvikle psykoser eller schozofreni da selvfølgelig - og det er jo det vi ikke kan vite.

Å sammenligne en hasj bruker med en alkoholiker liksom - alkoholen ved slik bruk er vel nok minst like farlig - men jeg har jo ikke forskningsresultater på det heller jeg. Bare egne oppfatninger og meninger og erfaringer ut fra hva jeg har sett - jeg bruker det jo ikek selv en gang. Untatt at jeg drikker vin en gang i blandt .- jeg tror ikke det er farlig da.

Jeg tror at det er en kjempevanskelig diskusjon med mange mange sider og hverken legalisering eller ikke legalisering vil være riktig i alle sammenhenger. Derfor er der ikke noe entydig rett svar, og derfor er jeg glad for at jeg ikke trenger ta en slik avgjørelse. Selv om jeg nok muligens faktisk hadde valgt å legalisere det. Argumenter som forebykggende, medisinsk behandling, i forhold til alkohol osv - er gode argumenter. Men - hvordan skulle vi klart å kontrollere salget. Det er etter mitt syn helt uaksptabelt å selge det over disk som en annen kaffekopp. Skal vi ha resept på det? Skal der være hasj pol. aldresgrenser osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsgehalten i hva Kjell på Plata har sagt er grei nok, men kan ikke brukes som dokumentasjon på at hasj er farlig.

Først av alt...nå har ikke JEG sagt at hasj er FARLIG, bare så det er helt klart! Her må det skilles på farlig og skadelig

Jeg mener å ha ganske godt hold i mine "bombastiske" uttalelser. Har jobbet med og skrevet en par oppgaver på emnet.

Det heftet jeg vil anbefale deg å lese, hvis du er interessert i å sette deg litt inn i "skadesiden" er "Skader av hasj og marihuana", utgitt av Rusmiddeldirektoratet, ISBN 82-90594-87-9. Dettte er "En gjennomgang av vitenskapelige studier av skadeomfanget av cannabis".

Her finner du igjen alle mine "bombastiske" uttalelser, med kildehenvisninger, og det står mye om psykologiske og psykososiale skader og fysiske skadevirkninger.

Verdt å lese for alle som er litt opptatt av emnet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Zulu, Digger tankegangen din, er helt enig med deg.

Jeg synes det er trist at unger får anorexia, VOILA!!! hehe, jeg har det... vi rett og slett forbyr folk og ha sjukdommen, og hvis dem allikevel motsetter seg, - vips rett i jailern...

Å sette mennesker som ruser seg på celler er det lureste som finnes...

Dette må sannhet være bevis for at intelligens er fra nyktre mennesker....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zulu, forresten, hvis alt som sto i heftet hadde vært sant, - hadde ingen røyket hasj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette mennesker som ruser seg på celler er det lureste som finnes...

Jeg har aldri sagt noe om hva som er lurt å gjøre med mennesker som ruser seg iallefall...

Og les heftet før du uttaler deg du, så skal jeg KANSKJE vurdere å diskutere det med deg... :kul: Om alt som står der stemmer...det er det andre enn meg, heldigvis, som må stå for... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine
Det heftet jeg vil anbefale deg å lese, hvis du er interessert i å sette deg litt inn i "skadesiden" er "Skader av hasj og marihuana", utgitt av Rusmiddeldirektoratet, ISBN 82-90594-87-9. Dettte er "En gjennomgang av vitenskapelige studier av skadeomfanget av cannabis".

Her finner du igjen alle mine "bombastiske" uttalelser, med kildehenvisninger, og det står mye om psykologiske og psykososiale skader og fysiske skadevirkninger.  

Jeg skjønner jo at du vil avslutte diskusjonen - du henviser til en bok? Hva med en tilgjelgelige forskningsrapporter som er omtalt på nett - som vi begge kan se på her og nå?

Du sier du har skrevet oppgaver om dette, men jeg må si at du gjør en elendig innsats i denne diskusjonen. Ikke vil du gi meg resymé for deretter å henvise til kilder, ikke vil du vise meg info du støtter deg på annet enn et hefte jeg kan kjøpe.

Ingenting har du klart å begrunne - ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vil du gi meg resymé for deretter å henvise til kilder, ikke vil du vise meg info du støtter deg på annet enn et hefte jeg kan kjøpe.  

Ingenting har du klart å begrunne - ingenting.

Du ba meg henvise til hvor jeg hadde mine påstander fra, og det var det jeg gjorde. Heftet er forresten gratis! Ingenting du må kjøpe. Fant det dessverre ikke her på nett.

Men siden du da er av den oppfattningen at jeg ikke klarer å begrunne noen ting, så er jeg enig med deg, da er denne diskusjonen avsluttet fra min side...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine
Det er litt rart syns jeg når noen kommer med påstander om at hasj ikke er farlig.  

All rusmidler er farlig hvis du misbruker det - det gjelder også hasj. Det kan gå ut over hukommelsen, det kan gjøre deg sløv og tiltaksløs. Men igjen - nå er vi inne på misbruk.

Du kan ikke sette likhetstegn mellom bruk og misbruk.

Alle som kjenner gamle hasjister kan lett se at hasj ikke er uskadelig, det er temmelig synlig endring hos disse personene - men, jeg har jo ikke noe forskningsresultater på det.

Igjen - misbruk er misbruk. Hva vet du om hva mer disse gamle hasjistene har brukt? Piller, alkohol?

I tillegg tror jeg at de fleste som er litt inni disse tingene vet at det undersøkes en del på hvor skadelig hasj er i forhold til dette med fremkalling av psykoser og schizofreni, det er ting som tyder på at hasj øker sjansene for disse sykdommene betraktelig - det er dersom personen i utgangspunktet er utsatt for å få slike sykdommer, men det vet vi jo ikke, gjør vi?

Nei, og det vet vi heller ikke i forhold til alkohol. Og da må jeg spørre: er du imot at rusmidler selges - også alkohol?

Det kan legevitenskapen nemlig enda ikke finne ut.  Det er ting der prates om og gjøres forskning på - skal vi bare late som det er tull og innbildning for at de vil ha noe å gjøre?  Eller skal vi tenke at kanskje hasj ikke er så sunt likevel.  

Så du dette jeg limte inn i et innlegg her tidligere?:

Sakset fra VG:

Amerikanske forskere: -Hasj skader ikke hjernen Av Knut Rostad

NEW YORK (VG) Hasjrøyking svekker oppfattelsesevnen, men gir ikke varig hjerneskade.

Det viser en undersøkelse som forskere ved University of California i San Diego har gjort. - Funnene var ganske overraskende. Vi hadde forventet at hjernekapasiteten ville bli mer redusert, sier psykiatriprofessor Igor Grant som ledet undersøkelsen. Grant og hans team av forskere har analysert data fra 15 tidligere publiserte studier og effekten som langvarig bruk av cannabis har på voksne. - Vi sjekket hjernefunksjonen til erfarne hasjrøykere, men ikke mens de var ruset, sier Grant til nyhetsbyrådet Reuters. Undersøkelsen, som blir publisert i juliutgaven av The International Neuropsychological Society, viser at cannabis (hasj og marihuana) bare har marginal langtidseffekt på hukommelse og læreevne. På andre kroppsfunksjoner som reaksjonsevne, oppmerksomhet, språk, motorikk og logisk forståelse ble det ikke funnet at røykingen hadde noen effekt. Flere stater i USA vurderer å gjøre marihuana lovlig til medisinsk bruk. I California er det tillatt å dyrke marihuana til medisinsk bruk. Forskning har vist at marihuana kan virke smertedempende på pasienter med multippel sklerose. I tillegg kan det forhinder kvalme hos kreftpasienter.

Når det gjelder legalisering er jeg både og, på noen måter tenker jeg at det måtte vært bra og nok ville virket forebyggende i den forstand at de ville valgt hasj i stede for andre og mer farlige stoffer.

Jeg tror nok jeg med rimelig stor sikkerhet kan si at når ungdommer skal på party, så kjøper de ikke hasj, de kjøper andre ting. Hasj er ikke partydop, hasj gjør deg rolig og lat og det vil ingen være når de skal ut på fest ;)

Selv om hasj er farlig er der liten tvil om at nyere party dop er farligere - mye farligere.  Jeg er vel tilbøyelig til å tro at hasj en gang i måneden i festlig lag er temmelig ufarlig - det er dersom du VET at du ikke er spesielt utsatt for å utvikle psykoser eller schozofreni da selvfølgelig - og det er jo det vi ikke kan vite
.

Vi mennesker ruser oss - det har vi gjort så langt tilbake vi kan huske. Du har rett i at cannabis KAN utløse psykoser og du har rett i at det er en sjans vi tar, men samtidig sier du ingenting om hvor marginal denne sjansen er. Jeg kjenner ingen som har blitt rammet av det, men selvfølgelig - jeg sier dermed ikke at det ikke eksisterer.

Jeg tror at det er en kjempevanskelig diskusjon med mange mange sider og hverken legalisering eller ikke legalisering vil være riktig i alle sammenhenger.  Derfor er der ikke noe entydig rett svar, og derfor er jeg glad for at jeg ikke trenger ta en slik avgjørelse.  Selv om jeg nok muligens faktisk hadde valgt å legalisere det.  Argumenter som forebykggende, medisinsk behandling, i forhold til alkohol osv - er gode argumenter.  Men - hvordan skulle vi klart å kontrollere salget.

Det er jo hele kluet - salget er jo ikke under kontroll nå.

Vel, jeg tenker at aldersgrenser er et must - og personlig hadde det vært greit med Coffee shops, slik som de har i nederland. En ting kan man nå iallefall være sikker på - hasjrøykerne krangler nå hvertfall ikke i køen når de skal hjem med taxi ;)

Det er etter mitt syn helt uaksptabelt å selge det over disk som en annen kaffekopp.  Skal vi ha resept på det?  Skal der være hasj pol. aldresgrenser osv?

Aldersgrenser ja. Resept? Ja, til medisinsk bruk definitivt - slik at det blir billigere. Coffee shop? Japp. For de som ikke røyker, men vil ha litt innbakt i muffinsene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zirine nevner noe veldig vesentlig i denne diskusjonen.

BRUK kontra MISBRUK.

Alkohol er på samme måten, det trenger ikke være skadelig ved bruk, men ved misbruk blir det noe helt annet.

Hasj trenger ikke være skadelig ved bruk, men ved misbruk blir det noe annet.

Jeg har aldri hørt om noen som har utviklet schizofreni eller andre psykoser ved å røyke en joint sånn dann og vann. Gi meg dokumentasjon på akkurat den, så skal jeg vurdere om jeg vil slutte å røyke jeg også.

Jeg er sannsynligvis blant dem som er mer "utsatt" for psykiske greier, men jeg har ikke blitt noe verre etter jeg testa ut hasj i ny og ne iallfall.

For å dra enda flere sammenligninger, da...Sette det litt på spissen... Folk røyker sigaretter enda så skadelig vi vet det er.

Folk drikker alkohol enda vi vet det dreper hjernecellene.

Lillian *I rest my case*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Zirine

Jeg syns faktisk ikke du er noe særlig god debattant i denne tråden her. Du klipper ut og hugger til alle andres innlegg, noe som gjør det slitsomt for andre å diskutere med deg. Jeg kom ikke egentlig med noen påstander i det hele tatt, kom bare med mine egne tanker og meninger om saken. Jeg oppfatter dine innlegg som kverulerende og fulle av klipping ut av sammenheng og stress å lese.

Jeg nevnte ikke noen steder i mitt innlegg at hasj skadet hjernen, jeg sa at de undersøker omfanget av hvor skadelig hasj er i forhold til å fremkalle psykoser og liknende. Du virker som en person som har stor interesse for dette og har satt deg relativt godt inn i disse sakene - jeg finner det merkelig at du ikke har hørt om dette. Når det gjelder party dop - jeg tror faktisk at dersom hasj var legalisert ville mange ungdommer brukt det i stede for party dop - men jeg husker ikke jeg skrev noe om at det skulle være spesielt de ungdommene som bruker det i disko sammenheng - jeg tror faktisk ikke jeg spesifiserte hvem eller i hva tilfeller det ville bli en erstatning i det hele tatt.

Angående dette med bruk og misbruk - der skrev jeg absolutt en sammenligning mellom alkoholmisbruk og hasjmisbruk opp mot en gang i mellom som jeg faktisk sa at jeg anså som uskadelig, så hvordan i all verden klarer du å kverulere til det og. har du ikke lyst å lære noe nytt du da, vil du bare krangle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE vet at hasj er det man begynner med.. så er det ikke lenger nok, og begynner på sterkere stoffer etterhvert.. blir avhengig av alt sånt.

veit du hva, madison? det finnes ikke noe statistisk belegg for den påstanden der. du tror det er sånn, du må jo få tro hva du vil, men på dette punktet tar du faktisk feil. det har aldri vært presentert bevis for noen statistisk sammenheng her, du bare gjentar en myte.

beklager hvis du syns det er en frekk måte av meg å si det på, men påstanden din forholder seg ikke til fakta.

mye rare myter ute og går, da. leste nettopp en ganske underholdende bok, 'this is cannabis, av nick brownlee', som ga meg et par sjokk.

jeg lærte at på 20-tallet trodde man det var slik at heroinavhengighet førte til hasjrøyking.

og at usa's offisielle ekspert på marihuana 1938-62, dr james c. munch, hevdet under ed at marihuana hadde forvandlet ham til en flaggermus. dette var i 1939. folk må jo få ha sine vrangforestillinger, men det litt skumle var jo at han i 23 år etter dette utsagnet fortsatte å være den offisielle amerikanske marihuanaeksperten. han hevdet også at man kunne bli sinnsyk av å oppholde seg i samme rom som en pose marihuana, uten å ha noe mer med stoffet å gjøre enn å fysisk befinne seg i samme rom.

mye rare ideer ute og går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine
Zirine

Jeg syns faktisk ikke du er noe særlig god debattant i denne tråden her. Du klipper ut og hugger til alle andres innlegg, noe som gjør det slitsomt for andre å diskutere med deg.

Synes du det er slitsomt at jeg quoter eller at jeg kommenterer?

Jeg kom ikke egentlig med noen påstander i det hele tatt, kom bare med mine egne tanker og meninger om saken. Jeg oppfatter dine innlegg som kverulerende og fulle av klipping ut av sammenheng og stress å lese.

Det er beklagelig at du finner innleggene mine kverulerende, det har slettes ikke vært meningen. Jeg må klippe hvis noen i det hele tatt skal skjønne hva jeg kommenterer.

Du sier du kommer med dine egne tanker og meninger om saken, og det er du i din fulle rett til. Men i og med at vi befinner oss på et diskusjonsforum så synes jeg også at det er min rett til å få stille spørsmål ved dine tanker og meninger når jeg tror du tar feil. Er du uenig?

Jeg nevnte ikke noen steder i mitt innlegg at hasj skadet hjernen, jeg sa at de undersøker omfanget av hvor skadelig hasj er i forhold til å fremkalle psykoser og liknende. Du virker som en person som har stor interesse for dette og har satt deg relativt godt inn i disse sakene - jeg finner det merkelig at du ikke har hørt om dette.

Som du ser lengre opp så har jeg sagt at jeg vet at hasj KAN fremkalle psykoser og liknende, så jeg er enig med deg i det, men jeg har personlig aldri hørt om noen som har hatt det. Men, jeg benekter ikke at det kan skje med noen andre i dette landet.

Når det gjelder party dop - jeg tror faktisk at dersom hasj var legalisert ville mange ungdommer brukt det i stede for party dop - men jeg husker ikke jeg skrev noe om at det skulle være spesielt de ungdommene som bruker det i disko sammenheng - jeg tror faktisk ikke jeg spesifiserte hvem eller i hva tilfeller det ville bli en erstatning i det hele tatt.

Hvorfor tror du det?

Angående dette med bruk og misbruk - der skrev jeg absolutt en sammenligning mellom alkoholmisbruk og hasjmisbruk opp mot en gang i mellom som jeg faktisk sa at jeg anså som uskadelig, så hvordan i all verden klarer du å kverulere til det og. har du ikke lyst å lære noe nytt du da, vil du bare krangle?

Kjære deg, tolk nå ikke alle mine spørsmål som kverulering. Har det aldri slått deg at det bare er ufarlige spørsmål eller kommentarer? Jeg synes innlegget ditt var ganske godt, jeg - men nå sutrer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...