Gå til innhold

Nå er det nok!

Gjest Skya

Anbefalte innlegg

Har altfor lite tid for tida. Men fikk panikktrent og panikklogga litt idag. Får satse på at det blir bedre neste uke.

Benkpress

Vekt Reps

20.0 8.0

32.5 6.0

32.5 6.0

32.5 6.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

Vekt Reps

25.0 8.0

35.0 6.0

35.0 6.0

35.0 6.0

Stående roing m/stang

Vekt Reps

35.0 6.0

35.0 6.0

35.0 6.0

Bicepscurl stående m/stang

Vekt Reps

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Franskpress (med EZ-stang)

Vekt Reps

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har jeg vært på årets første (!) sykketur. Tenkte egentlig å sykle en lang tur oppi marka. Men innså tidsnok mine begrensninger, har jo ikke trent kardio på flere mnd, og tok en liten tur i nabolaget i stedet. Ble akkurat en halvtime sykling, jeg pusta og pesa og lårene brant.

Ellers så ble det ei lett benøkt idag. Var varmt og jævlig på senteret så det ble ikke store greiene, men jeg har da rørt på meg.

Knebøy

Vekt Reps

20.0 8.0

50.0 6.0

50.0 6.0

50.0 6.0

Markløft

Vekt Reps

20.0 8.0

50.0 6.0

50.0 6.0

50.0 6.0

Bulgarske utfall

Vekt Reps

18.0 12.0

18.0 12.0

18.0 12.0

Sittende lår curl (bakside lår)

Vekt Reps

45.0 6.0

45.0 6.0

45.0 6.0

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frista lite å trene inne i varmen, men jeg gjorde det allikevel! :tommelopp:

Benkpress

Vekt Reps

20.0 8.0

32.5 6.0

32.5 6.0

32.5 4.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

Vekt Reps

25.0 8.0

35.0 6.0

35.0 6.0

35.0 6.0

Bicepscurl stående m/stang

Vekt Reps

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Franskpress (med EZ-stang)

Vekt Reps

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Dips

Vekt Reps

0.0 4.0

0.0 4.0

0.0 4.0

Sidehev (To armer om gangen)

Vekt Reps

4.0 6.0

4.0 6.0

4.0 6.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg trener og står på. Men dagene er så travle at jeg ikke får logga noe særlig.

Akkurat nå sliter jeg med et vondt lår, så bentreninga utgår i noen dager fremover. Lurer på om jeg har pådratt meg en strekk eller noe. Men da får jeg trent overkroppen skikkelig iallefall. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjedelig med disse irriterende småskadene. Man skal jo ikke ha noe hinder i veien når man trener, for pokker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, småvondter er noe herk!! :frustrert:

Og jeg synes at jeg alltid sliter med ett eller annet og. :sur:

Men dette låret er noe jeg har slitt med en stund nå. Kjenner det litt til og fra. Er støl og småøm uten å ha trent.

Men fikk ei bra overkroppsøkt idag da. Trente med Spotter så fikk endelig løftet litt ordentlig i benken og. Tror 35 kg. snart står for tur. :trene:

I morgen vet jeg ikke hva jeg skal trene. Om låret er bra så har jeg har lyst til å trene bein. Men jeg bør kanskje vente litt for å ikke gjøre vondt verre.... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ei bra beinøkt igår tross at jeg prøvde å hvile det ene låret mitt. Er på forsiden jeg har vondt, så prøvde å ta øvelser som ikke tok så mye der. Men er jo vanskelig å ikke bruke forside lår i det hele tatt da. Men det kjenner ingen vondter nå, kun støl som et uvær på baksiden, men det er en god vondt. :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg kjørt den siste økta før ferien og det ble en ren overkroppsøkt.

Kjørte skråbenk med manualer for første gang, og det var interessant. Sleit litt med å holde manualene stødig i starten men det ble bedre etterhvert. Tror nok det er en øvelse jeg kommer til å fortsette med.

:reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin øvelse det :) Jeg vinglet noe voldsomt i begynnelsen, men det er vel en teknikksak det, som alt annet.

God ferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

:vinke: Ser jeg ikke har boka di på lista mi ;) Det må jeg få gjort noe med!

Skråbenk med hantler er kjempedeilig øvelse, får litt ekstra utfordringer med stabilitet, det er jo bare bra. Ellers ser jeg at du benker ganske bra, håper å jobbe meg opp til ditt nivå (og kanskje forbi :gjeiper: ) i løpet av høsten. Kjører du forresten dype knebøy eller 90-graders?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Ser jeg ikke har boka di på lista mi ;) Det må jeg få gjort noe med!

Skråbenk med hantler er kjempedeilig øvelse, får litt ekstra utfordringer med stabilitet, det er jo bare bra. Ellers ser jeg at du benker ganske bra, håper å jobbe meg opp til ditt nivå (og kanskje forbi :gjeiper: ) i løpet av høsten. Kjører du forresten dype knebøy eller 90-graders?

:hallo:

Jeg skal øke i benk til høsten, håper skråbenk kan hjelpe meg med det. Skal vi si førstemann til 50?!? :hoho: Neida, i forhold til størrelsen min så tror jeg ikke jeg er så sterk i benken, vanlige push ups synes jeg iallefall fortsatt er grisetungt.

Jeg jobber med å komme så dypt som mulig, men jeg er litt stiv kjenner jeg, så sliter med å komme dypt. Men kjører så låret er paralelt med gulvet med vekter og innimellom så tøyer og bøyer jeg så jeg kommer dypere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg brukt kontaktene mine her på hjemstedet mitt og skaffet meg tilgang på et treningsstudio for de neste 14 dagene.

Men det var stusselige greier altså. Et lite studio som var overlesset med masse ubrukelige apperater slik at frivektsområdet var minimalt.

De hadde et bur stående, men det var innstilt for benkpress. Og de skruene som man måtte skru på var så slitt at jeg fikk ikke klargjort det for knebøy. Og så sto stanga fanga der inne, så jeg fikk ikke kjørt vanlige markløft heller! :sur:

Men fikk rørt litt på meg da, kjørte bulgarske utfall, ettbeins strakmark, knebøy uten belastning, lårcurl og diverse for mage og rygg.

Skal prøve å få trent hver dag selv om det er ferie, merker at jeg har det så mye bedre da. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Skal vi si førstemann til 50?!?

Føørst! Nei, jeg var vel kanskje ikke med på denne konkurransen :)

Kjedelig med litt dårlig utstyrt treningssenter. Du får gjøre det beste ut av det, det er i det minste bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føørst! Nei, jeg var vel kanskje ikke med på denne konkurransen :)

Kjedelig med litt dårlig utstyrt treningssenter. Du får gjøre det beste ut av det, det er i det minste bedre enn ingenting.

La oss si 100 da. For meg så tror jeg begge de målene er like uoppnåelige i år (og neste år også forsåvidt... :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

100 var kanskje litt i overkant. Men når du tar 4 reps på 32,5 kg. har du jo 40 kg. innen rekkevidde om ikke så lenge. Og så plutselig løfter du 50 så lett som bare det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b

Åh 50, det magiske benketallet! Fragment, du er så sterk :rødme: ... JA, Skya, først til 50!! :5: Må jo ha noen mål!

Hvis du er litt for stiv på knebøyene anbefaler jeg å legge noen vektskiver under hælene, da er det lettere å gå dypere. Jeg går så dypt at rumpa treffer hælene nå, det er fryktelig tungt men det gir nye utfordringer og slikt liker man jo!

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Fragment, du er så sterk :rødme:

Haha. Fine hjerter :)

Tar nok ikke 50 så lett nå for tiden, ettersom jeg har noen ukers pause fra benken. Men om litt over to uker skal det benkes for harde livet! Føler liksom ikke at skråbenk er en fullgod erstatning (liker å ha det som en supplerende øvelse), men følger man et program, så følger man et program...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du tok ettbens strakmark! :) Hvad tycks?

Har brukt den øvelsen noen uker nå og synes den er j***** vanskelig! Jeg eier jo ikke balanse. Men det går fremover da, i dag klarte jeg 6 reps på høyrebeinet uten å trå i bakken! :tommelopp:

Men venstrebeinet er verre, der klarer jeg knapt en. Rart egentlig, skulle tro det var omvendt, jeg er nemlig venstrehendt. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 var kanskje litt i overkant. Men når du tar 4 reps på 32,5 kg. har du jo 40 kg. innen rekkevidde om ikke så lenge. Og så plutselig løfter du 50 så lett som bare det ;)

Kanskje det. Og jeg vet jo ikke egentlig ikke hva som er maks nå da. Kanskje jeg klarer en rep på 40 på en god dag? :klø:

Det skal jeg sjekke ut når jeg kommer hjem og får trent med en spotter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...