Gå til innhold

Nå er det nok!


Gjest Skya

Anbefalte innlegg

Meget bra bøy på deg :)

Ha en alldeles strålende påske :sol:

Tror faktisk jeg har enda litt mer og gå på og! Men da merker jeg at det begynner å skorte litt på god teknikk. Tørr ikke å gå langt nok ned, blir litt framtung og knea begynner å gå innover. Så da tar jeg heller litt flere repetisjoner med god teknikk og sørger for at den sitter 100% før jeg øker. ;)

Glad påsk! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag: 1 times gåtur i det fine været og en styrkeøkt:

Valgte øvelser

Nedtrekk overhånd bredt grep

Vekt Reps

20.0 8.0

30.0 6.0

30.0 6.0

30.0 6.0

Nedtrekk underhånd smalt grep

Vekt Reps

30.0 8.0

45.0 6.0

45.0 6.0

45.0 6.0

Omvendt roing. (TUNGT!!!!)

Vekt Reps

0.0 4.0

0.0 4.0

0.0 4.0

Bicepscurl stående m/stang

Vekt Reps

8.5 8.0

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Skulderpress m/frivekter

Vekt Reps

5.0 8.0

9.0 6.0

9.0 6.0

9.0 6.0

Sidehev (To armer om gangen)

Vekt Reps

4.0 8.0

4.0 8.0

4.0 8.0

Vektskive frontal hevning (bare at jeg brukte manualer)

Vekt Reps

8.0 8.0

8.0 8.0

8.0 8.0

Nå skal jeg lage en bedre middag og så skal jeg se fotballkamp!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk helt sikker. For jeg kjører underhånd på smalt og overhånd på bredt. Og da er det vel avstanden som gjør at jeg tar mer og ikke grepet? :klø:

Jeg tar mest på smalt grep med underhånd. Men jeg liker allikevel det brede grepet med overhånd best. For det er der jeg kjenner det best i ryggen.

Prøvde forresten og ta underhåndsgrep på den omvendte roingen idag, men syntes ikke det hjalp noe særlig. Var fortsatt grisetung. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Når det gjelder omvendt roing/liggende hangups, så er det mulig at det blir lettere med underhåndsgrep. Slik er det i alle fall med vanlige hangups/chins. Underhåndsgrep ved nedtrekk går muligens mer på biceps enn ved overhåndsgrep. Men dette er gjerne individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Innom og hilser på. Imponert over styrkeprogrammet ditt, virker tøft! Jeg liker også å gå turer jevnlig, sitter mye i ro om dagen så jeg trenger å holde blodsirkulasjonen litt i gang... Ha en fin påskeuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder omvendt roing/liggende hangups, så er det mulig at det blir lettere med underhåndsgrep. Slik er det i alle fall med vanlige hangups/chins. Underhåndsgrep ved nedtrekk går muligens mer på biceps enn ved overhåndsgrep. Men dette er gjerne individuelt.

Men får ikke biceps kjørt seg ganske greit på underhånd?

Kjenner at biceps aktiveres her og ja. Noen sier jo at biceps er en sånn liten muskel at det egentlig ikke er nødvendig med andre øvelser når man trener nedtrekk. Men jeg har valgt å kjøre bicepscurl rett etter nedtrekk for å tyne det siste ut av den og synes det funker greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Innom og hilser på. Imponert over styrkeprogrammet ditt, virker tøft! Jeg liker også å gå turer jevnlig, sitter mye i ro om dagen så jeg trenger å holde blodsirkulasjonen litt i gang... Ha en fin påskeuke!

:hallo:

Ja, det er ganske tøft. Og det kjenner jeg på kroppen innimellom. Akkurat nå er det skuldrene som roper på pause. Så da får jeg kanskje gi dem påskeferie. God påskeuke til deg og! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag løp jeg intervallene mine på formiddagen og trente litt styrke på kvelden. Økte med 2,5 kg i både benkpress og franskpress idag! :hoppe:

Valgte øvelser

Benkpress

Vekt Reps

20.0 8.0

32.5 6.0

32.5 6.0

32.5 6.0

Skrå flyes m/manualer

Vekt Reps

4.0 8.0

8.0 6.0

8.0 6.0

8.0 6.0

Franskpress (med EZ-stang)

Vekt Reps

13.5 8.0

21.0 6.0

21.0 6.0

21.0 6.0

Dips

Vekt Reps

0.0 3.0

0.0 3.0

0.0 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå driver jeg og lager pizzalapper, etter denne oppskrifta. Og det lukter bare så utrolig godt, håper de smaker like godt og. I såfall så vet jeg hvem som skal steke et lass slike og slenge i fryseren! :sikle:

Ble de gode? :)

Ny dagbok altså! Fresh start er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble de gode? :)

Ny dagbok altså! Fresh start er bra!

Ja, de ble faktisk veldig gode. Men jeg var nok litt vel raus med saltet tror jeg, men ellers ble de godkjente. Ble ni lapper av røra og det ble tre porsjoner når jeg har salat til. Har spist to og fryst den siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår hadde jeg treningsfri. Var ikke kroppen som ba om det. Men jeg fant ut at den fortjente det etter og ha trent opptil to ganger om dagen i en uke. Viktig at den får restituert seg skikkelig innimellom og.

Idag ble det ei kjapp økt, litt ellipse først og så litt styrke:

Nedtrekk underhånd smalt grep

Vekt Reps

30.0 8.0

45.0 6.0

45.0 6.0

45.0 6.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

Vekt Reps

20.0 8.0

30.0 6.0

30.0 6.0

30.0 6.0

Bicepscurl stående m/stang

Vekt Reps

13.5 8.0

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Skulderpress m/frivekter

Vekt Reps

5.0 8.0

9.0 6.0

9.0 6.0

9.0 6.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble treningsfri igår og, jeg var ikke helt i form, sliten etter mye jobbing i påska. Men idag er jeg tilbake igjen for fullt. Hadde ei god styrkeøkt nå. Hadde ikke med meg treningspartner så kunne ikke løfte maks, men da tok jeg heller et ekstra sett, funker det og. Armene er iallefall sliiiitne nå.

Har forresten funnet ut at et bestemt program ikke er noe for meg. Jeg trener det jeg vil når jeg vil det. Planlegging er for pyser. :lol: Idag ble det iallefall bryst, triceps, rygg og mage:

Valgte øvelser:

Benkpress

Vekt Reps

20.0 8.0

30.0 5.0

30.0 5.0

30.0 5.0

30.0 5.0

Skrå flyes m/manualer

Vekt Reps

8.0 6.0

8.0 6.0

8.0 6.0

8.0 6.0

Franskpress (med EZ-stang)

Vekt Reps

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Dips

Vekt Reps

0.0 5.0

0.0 5.0

0.0 4.0

0.0 4.0

Nedtrekk underhånd smalt grep

Vekt Reps

40.0 6.0

40.0 6.0

40.0 6.0

40.0 6.0

Nå skal jeg til byen og møte ei av mine beste venninner. Kanskje det t.o.m. blir årets første utepils på oss? :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er påska over og jeg kan komme inn i normalt gjenge igjen!! :hoppe:

Må innrømme at jeg ikke har vært så altfor sunn i påska, trent lite og spist og drukket litt usunt. Men pytt sann, er jo tross alt bare påske en gang i året! :skya:

Idag ble det ei styrkeøkt. Trente bryst, triceps og bein. Og så litt mage/rygg innimellom. Trente uten partner idag og, men synes økta ble bra allikevel.

Benkpress

Vekt Reps

20.0 8.0

30.0 6.0

30.0 6.0

30.0 6.0

30.0 6.0

Skrå flyes m/manualer

Vekt Reps

8.0 6.0

8.0 6.0

8.0 6.0

8.0 6.0

Franskpress (med EZ-stang)

Vekt Reps

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Dips (fra benk)

Vekt Reps

0.0 7.0

0.0 5.0

0.0 4.0

0.0 4.0

Knebøy

Vekt Reps

20.0 8.0

50.0 6.0

50.0 6.0

50.0 6.0

50.0 6.0

Markløft m/strake ben

Vekt Reps

20.0 8.0

40.0 8.0

40.0 8.0

40.0 8.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ny bok jo! *mine innlegg*

Er forresten lov å spise usunt i påsken :)

Spørsmål: varmer du opp før du trener styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Jeg går som regel til treningsstudioet og føler meg ganske varm når jeg kommer fram. Så om jeg varmer opp mer kommer an på om jeg gidder. Unntaket er når jeg trener rygg, da varmer jeg opp ellipsemaskinen først. Det er fordi jeg har hatt litt småvondter i skuldrene når jeg trener nedtrekk som jeg synes forsvinner om jeg står litt på ellipsemaskina først.

Og så fremt jeg ikke har brukt den samme muskelgruppen tidligere i treninga så starter jeg alltid med et sett med lette vekter da. Det er jo en form for oppvarming det og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...