Gå til innhold

Nå er det nok!


Gjest Skya

Anbefalte innlegg

Igår ble det litt jogging og styrke for mage og rygg før jobb. Og idag har jeg gått en tur på 1 t. og 10 min. på formiddagen og gjort unna ei kjapp styrkeøkt på kvelden:

Valgte øvelser

Nedtrekk underhånd smalt grep

Vekt Reps

30.0 8.0

45.0 6.0

45.0 6.0

45.0 6.0

Stående roing m/stang

Vekt Reps

20.0 8.0

35.0 6.0

35.0 6.0

35.0 6.0

Bicepscurl stående m/stang

Vekt Reps

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Skulderpress m/frivekter

Vekt Reps

5.0 8.0

10.0 6.0

10.0 6.0

10.0 6.0

Nedtrekken var ganske lett og jeg økte på skulderpressen. :hoppe:

I morgen skal jeg løpe intervallene igjen, gruer meg allerede! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Intervallene var harde idag og, men kanskje litt lettere enn sist gang? Var oppe i en makspuls på 186 og hadde en gjennomsnittspuls på 164. Men jeg klarte uansett ikke å jogge mellom intervallene, måtte ned i gange et par ganger. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg:

* spist masse "dritt" på jobb (sjokoboller, vafler is osv.)

* hatt ei panikkøkt på jobb. Hvor jeg tror at jeg mer ødela kroppen enn noe annet. Slurvet med teknikk osv.

* drukket endel pils (var derfor jeg hadde det så travelt på trening, måtte jo rekke og bøtte ned med pils før sola gikk ned)

* spist middag kl 23.00. (to wienerpølser som har vært fryst, varmet i lunkent vann)

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det gøy med pilsdrikking da? :)

Ja, det var trivelig. Ble ikke 'tenner'n i tapeten og hælan i taket' akkurat. Jeg skulle nemlig på jobb dagen etterpå. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp:

Tungt og fælt, men det er bare til å tvinge seg gjennom det!

Ja, men hjelper at det er over på en halvtime da. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått trent litt i helga. Jogga 6 km på tredemølla på jobben på lørdag. Inkludert oppvarming og nedtrapping ble vel det sånn ca. 45 min. Var fornøyd med den, med tanke på den elendige formen i det siste.

Igår hadde jeg totalt treningsfri. Tror jeg trengte det etter X antall dager på rad med trening og noen ganger to ganger om dagen.

Men jeg fikk trent nervene da. Var nemlig på Åråsen. Og da var et nervepirrende oppgjør. Men endelig var det jeg som kunne gå smilende hjem derifra!! :hoppe:

På fredag starter jeg på PSMF. Og denne uken skal jeg bruke til diverse forberedelser. Det blir og starte og kutte ned litt på karbohydratene, kjøpe selolje, ny stekepanne og dra på harrytur for å hamstre inn kjøtt.

:skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt 500 av de 580 kronene jeg hadde på konto på ei stekepanne. Ei panne i titanium hvor man slipper å bruke olje eller fett til maten! Vi har den samme på jobb, og derfor vet jeg at den er god. :tommelopp:

Og så har jeg trent litt styrke:

Nedtrekk overhånd bredt grep

Vekt Reps

20.0 8.0

35.0 6.0

35.0 6.0

35.0 6.0

Nedtrekk underhånd smalt grep

Vekt Reps

45.0 6.0

45.0 6.0

45.0 6.0

Stående roing m/stang

Vekt Reps

35.0 6.0

35.0 6.0

35.0 6.0

Bicepscurl stående m/stang

Vekt Reps

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Sidehev (To armer om gangen)

Vekt Reps

4.0 8.0

4.0 8.0

4.0 8.0

Planke og sideplanke:

30 sek x 2

Roing har alltid vært min hatøvelse nr. 1. Og da sittende roing. Men nå har jeg endelig funnet en roøvelse som passer meg perfekt, stående roing med stang. Løøøv it! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ingen link. Men det er en Titanium Nowo fra Woll. Har de på kampanje på Jernia nå, er satt ned fra 629 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Okai, får ta meg en tur, er lei av å måtte ha en ekstra kardioøkt hver kveld for å få ting løs fra stekepannen. Bra økter på deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og synes sittende roing var noe skikkelig dritt. Men stående derimot!! :tommelopp: Letter å få til teknikken riktig og, synes jeg! :Nikke:

Må sjekke ut den steikepanna, må nok ha en ny snart, den vi har er så bulkete at den tar seg noen piruetter på plata hvis jeg ikke passer på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg stekt mitt første måltid i den nye panna. Og jeg brukt kun en dråpe med olje, og den dråpa brukte jeg til å marinere kyllingen i.

Og mager kesam blandet med litt sursøt saus utgjør forresten en utmerket saus til kyllingfilet marinert i vanlig kyllingkrydder. :sikle:

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kjapp økt idag etter en lang dag på jobben + middag med ei venninne etterpå.

Tenkte egentlig å løpe. Men klarte ikke det etter en stor middag med is på toppen. Så da ble det ei lita styrkeøkt i stedet. Litt amputert den og, da det var så mye folk så jeg fikk ikke gjort alle beinøvelsen mine.

Valgte øvelser

Benkpress

Vekt Reps

20.0 8.0

30.0 6.0

30.0 6.0

30.0 6.0

Skrå flyes m/manualer

Vekt Reps

8.0 6.0

8.0 6.0

8.0 6.0

Franskpress (med EZ-stang)

Vekt Reps

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Dips

Vekt Reps

5.0 0.0

5.0 0.0

4.0 0.0

4.0 0.0

Bulgarske utfall

Vekt Reps

10.0 12.0

14.0 12.0

14.0 12.0

14.0 12.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den bulgarske, tar du 10 og 14 kg på hver side, eller er det 10 og 14 kg tilsammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skya

Da er jeg snart ferdig med dag 1 med PSMF. Og jeg sier bare en ting: dette blir en hard uke. Men jeg skal klare det. Og som den kontrollfriken jeg er skal jeg logge rubbel og bit.

Startvekt: 72,9 kg

Mål: Under 70 kg

Var i Sverige igår og hamstret inn kjøtt. Kjøpte 4 kg kyllingfilet, to hele kyllinger, 1 kg karbonadedeig og 1 kg ytrefilet av svin. Sammen med grønnsaker og mager kesam så håper jeg dette holder for ei uke.

Det blir mest salat på meg. Eller det er iallefall det jeg har spist mest av idag. For til nå har jeg spist tre salatmåltider, et grønnsaksmåltid ala middag og så har jeg igjen et kesammåltid nå til kvelden.

Uvant og skulle spise seg mett uten brød, ris og potet. Men jeg håper det bare er vanesak. For måltidene er forsåvidt store nok, og jeg blir mett. Er bare det at det er så uvant.

Det jeg savner mest er frukta, jeg er jo fruktoman og spiser masse frukt daglig, så det savner jeg! :grine:

Dagens måltider:

11:30

Paprika rød (40.0g)

Agurk (50.0g)

Bogskinke (100.0g)

Isbergsalat (40.0g)

Tomat (50.0g)

15:00

Kesam Mager (Sans) (20.0g)

Kyllingfilet (150.0g)

Tomat (50.0g)

Paprika rød (50.0g)

Agurk (50.0g)

Isbergsalat (40.0g)

18:00

Kyllingfilet (150.0g)

Brokkoli (100.0g)

Blomkål (100.0g)

Tomat (50.0g)

Spinat (10.0g)

20:35

Tomat (50.0g)

Skinke (Tulip) (100.0g)

Agurk (50.0g)

Kesam Mager (Sans) (20.0g)

21:00

Kesam Mager (Sans) (260.0g)

+ 6 kapsler selolje

Dette er 924 kcal: 141 g. protein, 26 g. karbohydrater og 17 g. fett.

Men det ble litt for lite proteiner i dag ser jeg. For det er anbefalt 2.5 g per kg kroppsvekt. Og for meg er det 182,5 g proteiner. Så i morgen får jeg prøve å skvise inn et måltid til. Tror ikke det skal bli noe problem. For etter å ha jobba i natt kom jeg idag sent i gang med spisinga. I morgen får jeg en full dag, og da tror jeg det skal gå bedre.

Lite kalorier er det og, så jeg forstår hvorfor jeg ikke bør trene kondisjon. Dagens trim ble en liten gåtur i rolig tempo resten av dagen har jeg brukt på å planlegge neste måltid! :ler: Skal få skvisa inn to styrkeøkte mens jeg driver på, men det blir ikke før i neste uke, mandag og torsdag tror jeg.

Jeg har juksa littegranne da. Jeg bruker litt av den boksen med mager kesam jeg har til disposisjon i løpet av en dag til dressing i løpet av dagen. Blander det sammen med en dæsj sweet chili saus. Men den dæsjen utgjør så lite, kanskje en halv teskje, så jeg tror ikke det skal gjøre noe. Jeg må uansett gjøre det slik for å orke og spise slik. "Tørre" grønnsaker blir litt kjedelig i lengden kan man si... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...