Gå til innhold

egoistisk av meg?


Gjest trandi

Anbefalte innlegg

Gjest trandi

Hei, jeg vet ikke om dette er rett plass for og skrive om dette men jeg føler at jeg må skrive litt. for en uke siden, altså på fredagen den 20 så dro kjæresten min på klasse tur til polen/tyskland med hvite busser. Før hun dro til polen så hadde vi det så og si perfekt sammens og hun ga meg den tryggheten jeg trengte.

Før hun dro på denne klasseturen så koste vi oss med en god middag og film og mye kosing så det var en fin kveld vi hadde før hun dro. Denne kvelden beklaget hun seg for at hun ikke hadde vært så kosete i det siste pga mye stress med pakking og forberedelser før denne klasse turen og hun sa at når hun kom hjem så skulle vi ha en kose dag med mye kos og sex. Dette varmet hjertet mitt veldig så jeg har savnet henne veldig denne uken og fikk se henne igår.

Hun kom hjem klokken 1 natt til søndag etter en veldig lang og slitsom busstur.

Jeg bestemte meg selv for og ikke mase så mye på henne om vi skulle møtes og heller la henne ta initativet. Jeg merket fort at hun ikke hadde fått så mye søvn på denne turen etter som at hun sov til 3-4 tiden, noe som jeg trur var veldig godt for henne. Senere på dagen spurte hun meg om vi skulle møtes og jeg sa selvfølgeli ja til det. Vi møttes på halv veien og hun så veldig sliten ut men hun ga meg en veldig god og stor bamse klem, i tillegg så fikk jeg gave fra turen som jeg ble svært glad for.

På tur hjem til meg så tente vi oss en røyk og hun begynte og fortelle om hvordan polen turen hadde vært osv. Hun sa at det hadde vært en veldig koselig tur men i tillegg veldig slitsom. Hun sa at disse konsentrasjons leirene hadde gådd innpå, siden de hadde fått hørt så mye grusomme historier når de hadde vært på disse konsentrasjons leirene. Det som gikk mest innpå henne var denne kvinneleiren de hadde besøkt, og de hadde fått hørt mange rørende historier som hadde fått mange i klassen hennes til gråte. Jeg har full forståelse for at dette har vært en stor påkjenning for hun og at hun er både sliten i kroppen og psykisk.

Etter at hun hadde fortalt alt så ble de bare slik at vi lå i sengen og slappet av og så på tv. Jeg hadde jo gledet med sinnsykt til og møte henne så jeg prøvde og kose litt med henne, ikke sånn pågående kosing pga jeg ikke ville trenge meg for mye på. Jeg merket fort at hun ikke hadde så mye overskudd til kosing osv så jeg ga henne min oppmerksomhet selv om hun ikke kunne gi så mye av seg selv til meg.

Før denne turen så sa hun at hun trudde at hun ville være ganske så slapp etter denne turen, noe som stemte ganske godt.

Det jeg vil er og kanskje få noen råd for vite hvordan jeg skal oppføre meg, for jeg vil ikke virke for pågående. Denne tråden handler vell mest om at jeg trenger og vite om va jeg bør gjøre, for jeg stoler på henne 100% så det er liksom ikke noe mer enn det.

Da lurer jeg på om jeg skal lavære og spørre henne om vi skal møtes i dag for og gi henne litt tid for seg selv. Jeg skal selvsagt sende koselige meldinger og fyre på med hjerter og hele pakka over msn, for det gjør hun selv om hun kanskje er sliten osv og ikke har noe mye overskudd til og gi av seg selv.

Noen som kanskje kunne ha kommet med litt tips til meg? Skal jeg bare gi henne fullt med oppmerksomhet og heller la henne være for seg selv slik at hun kan komme seg etter denne turen? Vente til hun tar initativet liksom?

Jeg har jo hadd overskudd hele den uken, mens hun har vært oppe 5-6 vær morgenen og vært på mye konsentrasjons leirer som tar på noe veldig.

Derfor hadde jeg store forventninger når jeg møtte henne i går.

Håper noen kanskje har vært borti det samme som meg og kanskje kan komme med noen forslag:) takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

synes ikke du er egoistisk. Du har savnet henne og vil være sammen med henne. Du kan fint spørre henne om dere skal finne på noe sammen selv om hun er sliten, for da viser du at du bryr deg og at du vil finne på noe. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om hun trenger tid for seg selv gir du henne sjansen til å si det ved å spørre om dere skal finne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først er det nydelig at du viser en sånn omsorg for henne, at du skriver dette. :)

Jeg ville spurt henne om hun ville møte deg, eller om hun heller vil slappe av. Da er det lettere for henne å si det hvis hun ikke orker.

hun har sett mye forferdelige ting som det kan ta tid å fordøye. Så hun er heldig som er kjæreste med deg.

Send gjerne et par meldinger, men ikke mange. Og spør om hva hun har sett. Det kan være godt å få fortelle om en sånn opplevelse. Da vil hun føle seg nærmere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Aller først er det nydelig at du viser en sånn omsorg for henne, at du skriver dette. :)

Jeg ville spurt henne om hun ville møte deg, eller om hun heller vil slappe av. Da er det lettere for henne å si det hvis hun ikke orker.

hun har sett mye forferdelige ting som det kan ta tid å fordøye. Så hun er heldig som er kjæreste med deg.

Send gjerne et par meldinger, men ikke mange. Og spør om hva hun har sett. Det kan være godt å få fortelle om en sånn opplevelse. Da vil hun føle seg nærmere deg.

Hun er heldig som har en så omtenksom kjæreste!!

Men spør henne om hun vil se filme eller noe med deg, det er jo ikke så slitsomt, eller så kan dere jo møtes mye i påska!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trandi

Jeg føler meg rett og slett missbrukt</3

Jeg spurte henne om vi skulle finne på noe i dag og hun svarte ja.

hele dagen har hun sendt hjerter og fine meldinger til meg, men når vi

kommer hjem til meg så setter hun seg i sengen og tar tak i hodet mitt og legger pannen sin intill min og sier at det ikke funker mellom oss lengre.

Nå får jeg vite etter en lang hard uke at hun har vært usikker på følelsene sine i over 1 månede.

Nå vet jeg ikke helt va jeg skal gjøre.... Jeg føler at 5 måneder av livet mitt er gådd med på en løgn, at følelsene mine bare er blitt spillt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj. Det var virkelig ille. Jeg skjønner at du er veldig lei deg.

Jeg har dessverre ikke noen kloke ord å gi deg, annet enn en :klemmer:

Det gjør veldig vondt nå, men det blir bedre etterhvert.

Hun har ikke lekt med deg, det er jeg sikker på, selv om du føler det sånn nå.

Hun har vært like glad i deg som du i henne. Men dessverre gikk det over for henne.

Håper det går bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trandi

jeg sitter egentli hær som et trist spørsmåls tegn nå.... de siste ukene før hun dro til polen så hadde jeg det så og si perfekt og det var ikke mye tegn på at ting ikke skulle være som det skulle.

hun mente at vi var for forskjellige, at jeg var for snill med henne og vinkla all fokus innpå henne. jeg kjøpte alt hun ville ha, selv om hun ikke krevde stort.

hadde vi kranglet så ble alltid jeg like gla som alltid etterpå, uansett hvem som startet krangelen. så jeg må vell bare innse at det jeg har gjidd henne av kjærlighet og oppmerksomhet ikke var nokk. Hun har sakt at hun vil ha pause, men jeg tar det som om at det er slutt, for det er ikke sånn pause med hvor vi gjør va vi vill liksom, hun trengte tid for seg selv om kjenne på følelsene sine, men jeg klarer ikke og sitte med forhåpninger.

Takk for støtten<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sitter egentli hær som et trist spørsmåls tegn nå.... de siste ukene før hun dro til polen så hadde jeg det så og si perfekt og det var ikke mye tegn på at ting ikke skulle være som det skulle.

hun mente at vi var for forskjellige, at jeg var for snill med henne og vinkla all fokus innpå henne. jeg kjøpte alt hun ville ha, selv om hun ikke krevde stort.

hadde vi kranglet så ble alltid jeg like gla som alltid etterpå, uansett hvem som startet krangelen. så jeg må vell bare innse at det jeg har gjidd henne av kjærlighet og oppmerksomhet ikke var nokk. Hun har sakt at hun vil ha pause, men jeg tar det som om at det er slutt, for det er ikke sånn pause med hvor vi gjør va vi vill liksom, hun trengte tid for seg selv om kjenne på følelsene sine, men jeg klarer ikke og sitte med forhåpninger.

Takk for støtten<3

Oj, get a life! Du har jo tydeligvis sentrert hele din tilværelse rundt henne. Det går rett og slett ikke, du må leve ditt eget liv. Det er veldig lite attraktivt med kjærester uten eget liv og interesser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det høres ut som du ikke har hatt noe liv utenom henne og vært en tøffel, noe som ikke er spesielt tiltrekkende.

Du skrev en tråd her tidligere gjorde du ikke...? Mener å huske at jeg da tenkte at dere ikke kom til å vare utifra hva du skrev. Sikker på at du ikke har hatt noen mistanker om dette?

Du virker litt for intens og når du føler at du må poste en tråd på et forum for å få vite om du skal spørre om dere skal møtes eller ikke etter en tur sier det sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. ja det høres ut som om det er slutt dessverre.

Ja du høres veldig snill ut, og sjansen for at det vil gjøre at du blir såret i noen år til er nok der.

For unge jenter vil ofte ha litt motstand. Men det er mange som hadde syntes du er helt fantastisk, akkurat som du er.

Og når du blir noen år eldre, vil det bli flere og flere som faller for snillheten din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trandi

jeg vet ikke va folk mener med liv hær inne. Jeg hadde kompis kvelder med kompisene mine, altså hvor hobbyen min er poker. Jeg trener aktivt 3-4 ganger i uken og jeg går skole. Va mer skal jeg gjør?

Den søndagen hvor vi møttes så var hun veldig slapp og nedstemt og jeg spurte henne om va som plaget henne og jeg fikk bare til svar at hun var sliten og trøtt. Jeg trodde vell på dette men jeg skjønte nesten at alt ikke var som skulle være.

Jeg har tidligere vært deprimert pga min mor nesten døde og i den perioden var jeg så og si veldig paranoid og slitsom for andre. det gikk mest utover hun siden jeg så og ble lei meg for ting som ikke betydde noe. Men jeg fikk beskjed av henne om at jeg ikke måtte forberede meg på at det var slutt og ikke at det ble noe mer. vet ikke helt va jeg skal gjøre jeg nå, har ikke sovet i hele natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trandi

Jeg får trøst av familie og venner, noe som er veldig godt akkurat nå.

Selv om jeg kanskje har vært en tøffel som dere hær inne sier så har jeg ikke mistet vennene mine, for venner er noe som betyr utrolig mye for meg.

Jeg vet jeg må se framover, men akkurat nå så tenker jeg at det er mange som vet at det ikke går an og ha den instillngen i en slik situasjon.

Hun var min første kjæreste og jeg var hennes første kjæreste.

Og når jeg ser tilbake fra starten av så angrer jeg meg noe sykt på at jeg takket ja da hun tok initativet og fortalte meg at hun var forelsket i meg og at hun ville finne ut om vi kunne få noe sammen. Jeg viste at jeg skulle holdt meg tilbake fordi jeg var redd, og nå vet jeg hvorfor jeg nølte med det første.

Vell vell, det er flere fisk i havet som mor sa til meg idag, men klarer egentli ikke og tenke på noe annet enn henne akkurat nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, du er ingen tøffel. At du er mere omtenksom enn de fleste på din alder er ikke noe galt.

Og at du nå angrer på forholdet er normalt. Du vil nok gå igjennom flere faser, med tristhet, sinne , tanker ol. før du er helt over henne.

Da vil du forhåpentligvis se tilbake på de gode stundene, og glede deg over dem.

Om en stund vil du forelske deg igjen. Og, ja det er skummelt å tørre, men livet blir veldig stusselig om du ikke våger.

Så føl det du føler, vit at du gjorde det riktige, du var deg selv. Du var snill, men kvelte henne ikke. i den alderen hun (dere?) er nå, er det normalt med korte forhold.

Jeg er enig med moren din. Det går over, og da vil du finne ei ny ei, som er bedre på alle måter. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trandi

må bare si tusen takk:)

Jeg klarer så vidt å og lavære å tenke på henne når jeg er med kompiser, men

tenker så smått på henne uansett. Er jeg alene så tenker jeg på henne hele tiden og kan plutselig bryte ut i gråt.

Jeg hadde egentli planlagt kommende helg i påskeferien, og jeg trenger vell ikke og fortelle va jeg hadde planlagt. Nå som det ikke skjer, så har jeg fått et tilbud av en del kompiser om at jeg må bli med på gutte tur på ei hytte i helga.

Jeg har egentli lyst, men jeg vet ikke om jeg kommer til og gråte eller va som skjer. det er snakk om at det blir kompis tur med pils o.l men jeg vet ikke helt om jeg tørr og hive meg med på det:( Jeg har svært lyst, men trur alkoholen kan gjør ting værre for meg, og at hvis jeg velger og være hjemme den helgen så blir jeg sittende alene på rommet og deppe for meg selv.

Va ville dere gjort? valget mellom og være hjemme alene fra fredag til onsdag neste uke, eller dra på gutte tur med kompisene fra fredag til tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jo mer du har aa drive med, jo mindre tenker du pa henne, istedet for aa sitte og sture og tenke.

Jeg tror ikke du har blitt lurt, jeg er sikker paa at hun har hatt ekte folelser for deg, men det er slik at av og til sa kan folelsene forsvinne, selv om man ikke vil det... Det skjedde med meg og min samboer, og hvis du har lest her inne, sa skjer dette for mange. Selv om det foeles vondt naa, saa vil du vaere takknemlig for at du har erfart dette om noen aar. Jeg har hatt mye kjaerlighetssorg oppigjennom, er naa 25, og hvis jeg ser tilbake, sa er jeg glad for at jeg har hatt det, fordi jeg har laert mye av det! :)

Du kan jo ta det som et tegn at siden det ikke er deg og henne, saa er det ment at det venter en enda bedre match til deg der ute : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på tur, og kos deg så godt som du kan! :) og om du griner litt etter noen pils, gjør jo ikke det noen verdens ting! Da får du støtte fra gutta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trandi

Nå er jeg egentli mest forvirra og redd:S

Vi møttes i går pga hu ville prate ut om ting og jeg sa jo ja til dette.

Vi satte i 1 time og kranglet som bare det, men endte opp med at begge 2 begynte og gråte. Vi fikk roet oss ned og jeg spurte henne om hun skulle bare gjøre det slutt dær å da og hu sa at hu ikke visste.

Senere dro jeg på kino med min, og under filmen så fikk jeg en lang melding av henne hvor det sto at hun ville bare si unskyld og at hun fortsatt var utrolig gla i meg og at hun ble så lei seg av og så og høre på meg(slik jeg følte det) og om jeg noen gang kunne tilgi henne. så skrev hun at vi måtte ha en dag hvor vi fikk pratet ordentlig ut sammens.

Jeg kjenner at jeg egentli begyner og bli redd nå, for det siste jeg vil gjøre er og få håp. Jeg vil egentli prøve og komme meg mest mulig over henne, men det virker som at hun ikke kan la meg være ifred. Alt dette gjør meg bare forvirret og trist. Vell, etter den praten vi hadde i går så har vi avtalt og ha en dag hvor vi skal prate ut skikkelig, men imellomtiden så skal jeg prøve og gjøre så my som mulig slik at jeg slipper og tenke på henne, ivertfall ikke håpe på noe:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...