Gå til innhold

Hjelp meg, jeg har blitt et kvinnfolk!


Gjest Ikke sjans at jeg logger på med

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_evy_*
Du sier mye smart og interessant her... Og jeg har hevet ut det jeg kjenner meg veldig igjen i. På tross av at det kanskje kunne virke slik i oversiktsinnlegget mitt, så går jeg ikke på date med gud og hvermann. Vi snakker her om folk som har satt seg ned vedsiden av meg på kafe, folk jeg har truffet på fest eller galleri eller hvor som helst. Som jeg skrev, for de som orket lese alt, så er det da også mange jeg ikke har vist interesse for. Alvorlig talt.

Poenget er at i løpet av et år har jeg møtt mange menn i ulike situasjoner, og ingen av dem er det klaff med. Uten om et par gifte, og det tells ikke.

Når det gjelder hard to get så passer ikke det meg, jeg er åpen og ærlig og meg selv. MEN når det er sagt, så henger jeg aldri som et slips på en mann etter en date heller.

Jeg trenger derimot mer enn ett treff for å se hva som er hva, med mindre det er fullstendig mis-match. Man kan faktisk gå glipp av gode ting også, hvis man avskriver folk før man har sett noe mer enn det man ser over en kaffekopp.

Jeg tror vi er enige om det meste her- og jeg snakket bare veldig generelt når jeg skreiv "gud og hvermann". Har ikke det inntrykket av ts overhode.....bare så det er sagt. :)

Og ja, jeg gir som regel alltid folk en sjanse til eller to, og prøver å ikke dømme ut fra et enkelt førsteinntrykk . Man viser jo ikke akkurat alle sidene av seg selv på en halvnervøs kaffedate.

Jeg sitter ofte og tenker at "det er så mye jeg skulle vist deg, så mye jeg skulle opplevd med deg, så mye jeg ville du skulle vite om meg og så mange situasjoner jeg ville du skulle sett meg i" osv.- men får jo aldri muligheten ser det ut som.

Så finnes det åpenbare tilfeller der man befinner seg i hver sin melkevei. Men det er vel ikke de variantene man snakker om her.

Tror jeg finner fram staffeli og malesaker i påsken jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnfolket TS

Jeg vet at jeg gir et veldig godt førsteinntrykk, og jeg har lurt på om det skremmer folk, og at de regner med at jeg har mange skumle lag som de bare regner med dukker opp. Det er lettvint for folk som bare er ute etter sex, for da tenker de hun er sikkert sånn til jeg får pult, men de som vil ha dame tenker, hun forandrer seg sikkert etter at vi har pult.

Ergo puler jeg ikke... Har noen en bruksanvisning? På menn og forøvrig puling også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen en bruksanvisning? På menn og forøvrig puling også...

Tja, tenke mindre og pule mer kanskje? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare klart det... :fnise:

Det er det by'n er til for. Drikk vekk hemningene dine og ta ukritiske valg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvinnfolket

He he, men jeg vil ha en kjæreste å pule på! Fyllesex er noe stort tøys, syns jeg. Sliter med potensen i fylla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, men jeg vil ha en kjæreste å pule på! Fyllesex er noe stort tøys, syns jeg. Sliter med potensen i fylla...

Godt poeng. Sukker.no da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnfolket TS

De av de nevnte jeg har truffet på nett, har jeg truffet på Sukker.no. Den profilen har jeg nå slettet. Har ikke truffet eller fått kontakt med en eneste skikkelig mann der inne, med seriøse intensjoner. Dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Må bare først skrive at jeg syns du skriver så morsomt, TS! Jeg måtte le litt da jeg leste listen over alle du hadde datet (ikke vondt ment, da!).. Herregud så mye rare mannfolk det er der ute..! Er nok mye rare jenter også, altså, men.. Det blir bare klarere og klarere for meg at mannfolk forstår jeg meg bare ikke på, haha...

Noen av dem virker bare så "tafatte", syns jeg.. Er det bare meg som opplever det, eller?

Og lykke til videre, TS.. Vi får bare fortsette å lete..

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnfolket

Takk Smarties... Må innrøme at jeg satt og fniste litt selv også da jeg ramset opp treffene mine, og tenkte er det mulig?

Vi får fortsette å lete, men kanskje ikke lete for mye, men være observante på hva som finnes, og være litt klarere for oss selv også, på hva som appellerer til oss?

Og ja, menn i en viss alder er utrolig tafatte.

Jeg tror ikke de vet hva de vil ha. Gjetter at de har blitt herjet rundt med av en eks, og nå har de bare lyst til å ha det fint, og når noen viser dem fine ting, så antar de, med bakgrunn i erfaring, at det fine nok fort går over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
... og der avlyste'n...

Fantastisk! På sms...

Ehm. Først sier du at han lukter godt. Men så sier du at han avlyste.

Hvordan kan du ha luktet på en som aldri kom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnfolket

Øhm? Han luktet godt på første date, vel! Han avlyste før ANDRE date. *finner fram te-skje*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ja, men man finner ikke menn på Sukker. De vil bare ha sex, alle de som har adds ute på nettet.

Vil du ha en Mann kan du lete her:

- Turistforeningen (arrangerer flott turer og fine opplevelser - ressurssterke mennesker overalt)

- Dykkeklubb, seilforening, båtforening eller annen vannsport

- Inneklatring (mange menn)

- Språkkurs/matlagingskurs i internasjonal matlaging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnfolket

Strålende, siste gjest! Jeg noterer meg tips, slike trenger vi.

Har dog ikke BARE prøvd nettet, men det jeg har prøvd har tydeligvis ikke funket.

Hvor finner man slike kurs da? (spesielt de siste, de andre klarer jeg nok å google meg til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest-jente

Nå har jeg lest igjennom hele tråden og flirer godt :fnise:

Kjenner meg igjen i det en del av dere skriver her! Lei av å være singel på 3. året og lei av å date he he. Har ikke datet såå voldtsomt mye, men gjengangeren er at de jeg vil treffe igjen hører jeg aldri mer fra, og de jeg helst ikke vil fortsette å treffe de er som klegger... Ha ha, kan virkelig ikke fatte og begripe at det skal være så vanskelig blæ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnfolket

He he, takk dere to siste... Bok? Hm.... *pønsker*

Forøvrig var alle raringer? Eller er deg jeg som er ravende gal? *usikker*

Nuvel, vil også bare presisere at dette ikke er Menn jeg har pult, menn jeg har vært forelska i eller lignende.

Dette er menn jeg har møtt som har gjort litt mer enn å passere meg på gata.

Ett par av dem har jeg klina litt med, men altså ikke ONS'er eller lignende.

Og ett par av dem har sjarmert meg.

Så det er ikke sånn at jeg har hatt et vanvittig datebehov i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NastyNice

Hmmm... Har nå sittet og lest gjennom denne tråden og har lyst til å kommentere ett par ting.

Først til TS: like greit at det ikke ble en date nr to, for en usikker mann har du vel ikke bruk for? Hadde det vært bedre om dette kom frem etter date nr fem, eller for den saks skyld etter 5 års samboerskap/ giftemål? For en mann som ikke står for sine meninger og som er usikker selv om han sier noe annet, forandrer seg nok heller ikke dessverre. Det er en del av hans personlighet. Ikke en egenskap man "vokser" fra seg, og han her var jo tydligvis voksen av alder også. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg bare vært glad for at det kom frem såpass tidlig.

Så er det sukker.no og menn... Jeg har nå vært singel i fire måneder, og etter et over to år langt forhold (med samboerskap) føler jeg meg klar til dating. Har kommet over eksen -det gjorde jeg egentlig mens jeg var i forhold med han, av diverse grunner. Uansett, jeg har et bra inntrykk av menn der inne (sukker altså). Unge menn, da jeg er 28 år, og ser etter jevn gamle +/- 3 år. De jeg har valgt å date derfra har alle vært superseriøse og har behandlet meg kjempe bra. Har datet 6 derfra, og positiv overrasket alle gangene. Det har vært mitt valg å ikke fortsette ting med mer enn en av de, for følelsene manglet med de andre fem. To har jeg fortsatt kontakt med, kun som venner. Vi har det gøy sammen, og klarer å snakke sammen om alt mulig og gir hverandre råd og er seriøse i tillegg til all moroa :) De to andre kuttet jeg kontakten med, etter at de ble alt for intense. Da mener jeg sykelig intense. Sa ifra om det, og de har eg ikke hørt fra mer heldigvis.

Så dette var min historie. Tror man må vært tålmodig med de dating-greiene, og ikke gi for mye av seg selv helt med en gang. Man må kunne holde på nysgjerrigheten på gutten også, og gjøre ting litt spennende ;) Så til TS som mener at dersom ting er riktig så skal det ikke gjøre noe å gi jernet fra dag en: er ikke heeelt enig der. Hvordan VET man at ting er riktig fra dag en? Det er jo noe man finner ut etter hvert, sammen. Etter noen langvarig forhold, og mange dates opp gjennom årene har jeg funnet ut at gutta liker at vi jenter er litt kresne og litt tilbakeholdne. Sier ikke at men skal sitte med klokka og regne ut minutter til man kan svare, men at man prioriterer livet sitt først og dermed ikke blir for intens. Får man f.eks. sms er det helt ok å tenke litt over svaret sitt, for å ikke tikke inn et svar før han har fått tastet på SEND knappen. Skjønner?

Ønsker alle nydelige jenter / vakre damer der ute lykke til med datingen!! Vær litt mer positive til gutta, selv om vi ikke alltid forstår de, betyr det ikke at de er duster hele gjengen. Selvfølgelig finnes det alltid noen raringer, det gjør det like mye blant oss jenter også. Men man finner til slutt NOEN, cluet er da å få forholdet til å holde -i disse harde tider hvor samliv tydeligvis ikke betyr så mye lenger.

Nyt vårdagene folkenes! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinnfolket TS

Bra innlegg NN! Men jeg føler meg litt misforstått.

SELVSAGT er jeg glad ikke datene går lenger, med et par hederlige unntak har ikke jeg heller vært interessert i det. Det er mer summen av snodige menn jeg har truffet, menn som sender en type signaler, som de gifte, for eksempel, og som er ute etter noe helt annet... Eksene som er i forhold, men som vil ha sex med meg, eller bruke meg som gråte-skulder. Menn som vil treffe noen, men som ikke gir det en sjanse.

Jeg vet sjelden om noen er rett etter en date, men jeg vet om noen er helt feil...

Jeg mener heller ikke at man skal gi jernet, man skal da jaktes på. Men jeg mener allikevel at man kan være tydelig. Vi kvinner er altfor vage, og det er ikke nødvendig. Jeg er ikke en sånn sms-dame. Første innlegget var jo et hjertesukk... Jeg melder hvis jeg har lyst, han melder hvis han har lyst, jeg svarer hvis det er noe å svare på, og det gjør han også. Jeg sitter ikke å venter ved telefonen, har han lyst til å treffe meg igjen, så får jeg tidsnok vite det. Men kanskje han en gang i blant trenger å vite at jeg også har lyst til å treffe ham.

Lykke til du også, med å treffe noen!

Klem fra kvinnfolket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...