Gå til innhold

Går du og kjæresten hjem sammen fra byen/fest?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det kan jeg være helt enig i!

Men da kan du ikke generalisere det og si at det er folkeskikk og vanlig kjæresteskikk...

Ja, det var noe saant jeg mente og, men det kom kanskje ikke saa tydelig fram i innlegget mitt. Om begge oensker aa gaa hjem sammen, er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Vi har en avtale om å alltid dra hjem sammen uansett om den ene vil hjem allerede 1 time etter festen har begynt, synes det er en fin regel jeg :)

Nå kommer det vel an på avstander og boforhold, men det høres ut som en slitsom og avhengig regel.

Nå er ikke vi samboere for øyeblikket, så vi opptrer absolutt som to ulike individer og går hjem når det passer oss. Vi er ikke alltid på samme sted ute på byen heller, kan være vi er på vors sammen og går til hver vår vennegjeng. Som oftest blir vi jo med hverandre hjem og overnatter, men ikke nødvendigvis alltid, og jeg liker å gå hjem uten at han føler han må følge meg, og hvis jeg har det kjempegøy og han skal på jobb neste dag så liker jeg at han kan gå hjem uten at han forventer at jeg blir med.

Nå er kanskje jeg den eneste som liker å bli vekket midt på natten i skjønnhetssøvnen av en fordrukken kjæreste som kommer hjem tre timer etter meg, men jeg synes det er kjempekoselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har såvidt jeg husker alltid gått hjem sammen, men i den situasjonen du skisserer, måtte han gjerne ha blitt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er aldri ute sammen på fest sånn, da går han ut med sine kamerater, og jeg går ut med mine venninner, og det fungerer helt topp! En liten greie vi har er at når vi er ute, så ringer vi den andre når vi har kommet hjem fra byen. Det er hyggelig, selv om klokka kanskje er 2,3 eller 4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer veldig an på. Hvis jeg måtte gå hjem alene, tror jeg nok han hadde blitt litt lenger og så hadde vi gått hjem sammen. (Sjenkestopp her i byen kl. 2 uansett.)

På generell basis, så gjør vi som vi vil, men vi respekterer hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi går ut sammen og drar hjem sammen når vi er på byen.

Mest praktisk og økonomisk å ta taxy sammen.

Men på festen kan det gjerne tenkes vi er fra hverandre. Han elsker å diskutere teknikk, jobb og biler (eller hva det nå er) med kompisene sine,, ikke helt min greie.

Jeg liker å danse eller synge karaoke, noe han ikke er så veeeldig glad i å gjøre.

Men er vi hos naboen eller hjemmefest hender det at en av oss blir litt lengre en den andre. Har jo litt med avstanden å gjøre. Drar han ikke med meg om han er midt i en diskusjon.. Men han kommer gjerne tuslende like etterpå. Selv om jeg ikke forventer at han gjør det.

Det samme gjør nå jeg.

Men så har vi unger som vi skal stå opp til dagen etter så det begrenser seg litt selv hvor sent det blir uansett.

Ser jeg han blir for full hender jeg jo drar han med hjem tidligere. Men det er nå mest forde jeg da hvet at han fort kan bli dårlig\ syk og bli helt elendig dagen etter. Greit å avslutte litt før da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Unnskyld?

Jeg vet ikke hva slags forhold du er vant med, men vi oppfatter oss selv som to individer. Jeg blir litt skeptisk til disse parene hvor det virker som personene er limt sammen, siden man aldri kun ser en av dem.Om en person har lyst til å fortsette å være ute, og den andre helst vil hjem så må det da være lov å gjøre det?

Vi oppfatter oss også som to individer, men vi trives veldig godt i hverandres selskap og har som oftest lyst til å være ilag. Jeg har hatt min tid alene, tro meg. Nå da jeg har et godt forhold ønsker jeg ikke å farte rundt alene, stort sett. Med unntak av en og annen jentefest, så trives jeg best ute med typen, og han med meg.

Som regel går vi hjem sammen. Ville den ene blitt lenger, så kunne den gjerne det. Men nå er ikke vi de som går hjem før det meste er stengt heller da... Så problemet har vel aldri oppstått tror jeg.

Men om noen skulle se negativt på oss og kalle oss "limt sammen" fordi de alltid ser oss sammen, så ville jeg bare ledd og tenkt "stakkar, de har jo aldri opplevd hvor godt det går an å ha det og hvor samkjørte det går an å være. Vi har slett ingen problemer med det, så da bør jo ikke andre ha det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline
Jeg blir litt skeptisk til disse parene hvor det virker som personene er limt sammen, siden man aldri kun ser en av dem.

Kan jeg spørre hvorfor du er skeptisk til dette? Jeg tror at noen par rett og slett bare liker å være de to sammen for det meste, andre liker mer tid hver for seg. Jeg må si at jeg da er mer skeptisk til de parene man sjeldent ser sammen. Da tenker jeg at kanskje ikke forholdet er så seriøst eller bra. For er man sammen med en person så vil man da være sammen med denne mest mulig? Det er selvfølgelig bra å være litt hver for seg også, det tror jeg alle trenger, men om man aldri går hjem sammen eller aldri er på fest sammen, lurer jeg litt for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi oppfatter oss også som to individer, men vi trives veldig godt i hverandres selskap og har som oftest lyst til å være ilag. Jeg har hatt min tid alene, tro meg. Nå da jeg har et godt forhold ønsker jeg ikke å farte rundt alene, stort sett. Med unntak av en og annen jentefest, så trives jeg best ute med typen, og han med meg.

Som regel går vi hjem sammen. Ville den ene blitt lenger, så kunne den gjerne det. Men nå er ikke vi de som går hjem før det meste er stengt heller da... Så problemet har vel aldri oppstått tror jeg.

Men om noen skulle se negativt på oss og kalle oss "limt sammen" fordi de alltid ser oss sammen, så ville jeg bare ledd og tenkt "stakkar, de har jo aldri opplevd hvor godt det går an å ha det og hvor samkjørte det går an å være. Vi har slett ingen problemer med det, så da bør jo ikke andre ha det heller...

Kan jeg spørre hvorfor du er skeptisk til dette? Jeg tror at noen par rett og slett bare liker å være de to sammen for det meste, andre liker mer tid hver for seg. Jeg må si at jeg da er mer skeptisk til de parene man sjeldent ser sammen. Da tenker jeg at kanskje ikke forholdet er så seriøst eller bra. For er man sammen med en person så vil man da være sammen med denne mest mulig? Det er selvfølgelig bra å være litt hver for seg også, det tror jeg alle trenger, men om man aldri går hjem sammen eller aldri er på fest sammen, lurer jeg litt for å være ærlig.

Ok, OK, jeg har skrevet et daarlig innlegg, og kunne visst ha forklart meg mye bedre! :sjenert:

Selvfoelgelig er det greit om man gaar hjem sammen naar man vil det, det er jo bare naturlig. Jeg og min kjaere gaar hjem sammen i 99% av tilfellene vi og, fordi det er koselig og naturlig siden jeg bor hos han naar jeg er i Norge. Kommentaren min var mest en reaksjon paa Gjest sin kommentar som kunne oppfattes som at det omtrent var utenkelig at en fortsatte aa feste om den andre var troett og gikk hjem. Det er ikke helt sunt tror jeg, ihvertfall ikke om en av partene maa undertrykke sine egne oensker for at det skal bli slik. Var egentlig det som var poenget, et forhold handler jo om aa kompromisse og finne loesninger som begge kan vaere fornoeyd med.

Det var det jeg mente med "sammenlimthet" og; ikke noedvendigvis at man ofte ser begge sammen (det er jo helt normalt!), men at det virker som at personene ikke klarer seg uten hverandre. Jeg har sett litt for mange forhold der en av partene (som regel jenta, desverre) virker direkte avhengig av den andre og setter alle andre oensker til side for aa gjoere som han vil. Det er ikke bra. aa ha det hyggelig sammen, paa samme sted og med felels venner er det selvfoelgelig ikke noe galt i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_glad_*

nå er kjæresten min bartender, så det er jo veldig sjelden jeg orker å vente to timer etter stengetid:P

så nå går jeg alltid hjem alene.

men når vi gikk sammen på byen før så varierte det.

ingen krevde at den ene eller den andre skulle gå med hjem mye tidligere enn avtalt.

hadde jeg bodd et sted hvor det var veldig ekkelt å gå hjem alene hadde jeg heller blitt litt lengre på byen istedetfor å "tvinge" den andre til å gå tidlig.

jeg synes det er en uting å forvente dette av hverandre, og det gir ikke spesielt god stemning hos den aktuelle vennegjengen hvis det gjerne er mer en regel enn enn unntak at den ene gå tidligere pga den andre.

for meg er sånn oppførsel veldig kontrollerende, og jeg synes alltid synd på de som har en kjæreste som formelig blir pottesur om den andre ikke adlyder kommando(eller sutrete forespørsel)

noen ganger har jeg selvsagt spurt en ekstra gang om han ikke vil hjem litt før(dog aldri 12.....) - men jeg gidder ikke bli den sure og kjipe kjæresten.

man må da la hverandre ha det gøy uten at den ene står klistra oppi:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline
aa ha det hyggelig sammen, paa samme sted og med felels venner er det selvfoelgelig ikke noe galt i. :)

Da er vi vel igrunn enige :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi pleier å gå hjem sammen, men hvis han har veldig lyst til å bli igjen, så har jeg ikke noe imot det. Det må han gjerne gjøre.

Av oss to er det han som pleier å gå ut og ta seg en øl eller to. Jeg kan selvfølgelig gjøre det også, men jeg har ikke det samme ønske om det. Han pleier å gå på en pub som er stamstedet hans, så han går dit, bare for å slappe av. Det kan bli med det, noen par øl og så hjem, eller så blir han til stengetid. Det bestemmer han selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger går man ut sammen, andre ikke

Noen ganger ringer man hverandre på vei hjem, andre ikke.

Noen ganger går man hjem sammen, andre ikke

Veldig ofte sover man sammen, andre ikke

Friheten min setter jeg høyest.

Om jeg har lyst til å gå når han går så går jeg, er han dårlig så går jeg -om jeg ikke har lyst så går jeg heller ikke!

Men jeg må også ha en kjæreste som er sånn -hvis ikke så fungerer det ikke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...