Gå til innhold

Går du og kjæresten hjem sammen fra byen/fest?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Du og kjæresten er på byen, og kl. er 02.00. Dere er med felles venner, men kjæresten din kom ikke før kl. 00.00. Du har vært ute hele kvelden, er trøtt, og vil hjem.

Blir kjæresten med deg, eller går du hjem alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Du og kjæresten er på byen, og kl. er 02.00. Dere er med felles venner, men kjæresten din kom ikke før kl. 00.00. Du har vært ute hele kvelden, er trøtt, og vil hjem.

Blir kjæresten med deg, eller går du hjem alene?

ØHHH!?

Jeg og kjæresten går bestandig hjem ilag,uansett om kl er 23.00,uansett om hun eller jeg blir syk/dårlig.

Vanlig folkeskikk/kjæresteskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Spørs... Enten er han trøtt han også og går hjem med meg, eller så er han ute lenger og komme hjem senere. Hvis jeg virkelig er trøtt og vil hjem gidder jeg ikke å vente på ham, og er selvstendig nok til komme meg hjem på egenhånd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØHHH!?

Jeg og kjæresten går bestandig hjem ilag,uansett om kl er 23.00,uansett om hun eller jeg blir syk/dårlig.

Vanlig folkeskikk/kjæresteskikk.

Å? Mange par som ikke gjør det som jeg vet om..? Men så er det ikke så lange veier hjem her, og isåfall er det alltid en venninne eller kompis å henge seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Kommer helt an på hvor vi er og grunnen til en av oss vil hjem. :lur:

Men har ikke problemer med å dra hjem i forveien og at han drar på nach alene. Eller å bli igjen selv om han vil hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke jeg hadde likt at han hadde forventet ay jeg ble med hjem etter å ha vært ute i to timer bare fordi han var trøtt og ville hjem. Hadde følt det i overkant kontrollerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar bestandig hjem sammen. I spesielle situasjoner kan den ene være igjen, men er veldig sjeldent den andre i det hele tatt har lyst til å være igjen ute "alene". Har ingenting med selvstendighet eller kontrollbehov å gjøre, vi har rett og slett lyst til å dra hjem sammen. Trives best sammen :) Og det er uaktuellt å dra på nach hver for seg, ingen av oss har lyst til det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han hadde hatt lyst, hadde han blitt med hjem. Hvis ikke, hadde han kommet hjem når han ville det. Jeg hadde ikke blitt sur hvis han hadde blitt igjen. Det er liksom ikke så synd på meg fordi jeg hadde slitt meg ut på festing.

Hvis det ikke var lenge til de andre skulle hjem, så hadde jeg gjerne ventet, slik at vi kunne reist hjem sammen, hvis han hadde lyst til å bli igjen en stund.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som Nelly Pelly. Vi drar vel alltid hjem sammen. Han liker ikke å la meg vandre alene i Oslos gater i mørket og vi liker ikke å legge oss uten den andre. Men vi kan dra på fester alene på "hver vår side" av vennegjengen uten at det er et problem. Hvis det er i Oslo så kommer han alltid og plukker meg opp, og er det utenfor Oslo så pleier jeg å kjøre han. Vi gjør vel det meste sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØHHH!?

Jeg og kjæresten går bestandig hjem ilag,uansett om kl er 23.00,uansett om hun eller jeg blir syk/dårlig.

Vanlig folkeskikk/kjæresteskikk.

Jeg er glad jeg ikke har samme kjæresteskikk som du har. Hos oss (og de andre kjærestene/samboeren) gjør man jo akkurat som man har lyst til. Jeg synes det kan være hyggelig å være litt lenger igjen selv om kjæresten min er sliten og vil hjem. Da er det bare koselig å tenke på at han har varmet sengen før jeg kommer.. også er han jo fremdeles klar for kos selv om han har duppet av litt!!!

Syk/dårlig er noe annet, da er det jo veldig hyggelig om han blir med hjem og passer på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØHHH!?

Jeg og kjæresten går bestandig hjem ilag,uansett om kl er 23.00,uansett om hun eller jeg blir syk/dårlig.

Vanlig folkeskikk/kjæresteskikk.

Unnskyld?

Jeg vet ikke hva slags forhold du er vant med, men vi oppfatter oss selv som to individer. Jeg blir litt skeptisk til disse parene hvor det virker som personene er limt sammen, siden man aldri kun ser en av dem.Om en person har lyst til å fortsette å være ute, og den andre helst vil hjem så må det da være lov å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Unnskyld?

Jeg vet ikke hva slags forhold du er vant med, men vi oppfatter oss selv som to individer. Jeg blir litt skeptisk til disse parene hvor det virker som personene er limt sammen, siden man aldri kun ser en av dem.Om en person har lyst til å fortsette å være ute, og den andre helst vil hjem så må det da være lov å gjøre det?

Du lever som du vil og vi lever som vi vil ;)

Det er noe begge vil og forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du lever som du vil og vi lever som vi vil ;)

Det er noe begge vil og forventer.

Det kan jeg være helt enig i!

Men da kan du ikke generalisere det og si at det er folkeskikk og vanlig kjæresteskikk...

Det er mange ting som kommer under vanlige normer man gjør for kjæresten sin, slik som å være tro, ikke slå, vise respekt etc. Det kalles kjæresteskikk..

men å måtte gå hjem sammen, det er et valg man tar basert på hvordan man ønsker å ha det i forholdet sitt..

Tror vi reagerte mest på den bastante holdningen din om at det var the one and only way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om en vil være igjen blir den det. Så får den andre klare å komme seg hjem selv. Vi bor i gangavstand til de fleste utestedene, så er ikke noe problem å gå hjem alene, hadde det vært langt hadde nok sambo fulgt meg hjem for å så dra tilbake. Vi drar forresten ofte vært til vårt etter vorset også, til to forskjellige utesteder, også møtes vi gjerne seinere på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei. Vi er som regel aldri ute sammen. Han går kanskje ut 3 ganger i året, så blir pent nødt til å dra hjem alene. Dessuten synes jeg det er mye festligere å dra ut med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har en avtale om å alltid dra hjem sammen uansett om den ene vil hjem allerede 1 time etter festen har begynt, synes det er en fin regel jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så mange forskjellige faktorer som spiller inn..

Vi bor ikke sammen og er ikke alltid at vi drar på samme vorspiel eller samme uteplass, så da er det ikke alltid vi møtes for å gå hjem til den ene..

Men hvis han vil være igjen så hadde jeg ikke stoppet ham, og jeg hadde ikke følt at han hadde brutt en kjæresteplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest praktisk at vi drar sammen, siden vi er avhengig av taxi hjem, men dersom den ene vil hjem lenge før stengetid eller den andre vil på nachspiel, så drar vi hjem hver for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går alltid hjem sammen. Det har vel skjedd en gang at jeg ble igjen lengre enn han med noen venninner. Han blir alltid trøtt lenge før meg, men vi liker å gå hjem sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...