Gå til innhold

Hva behøver en menn til?

Fremhevede innlegg

Gjest Lance
Skrevet
Tenker bare på menn og hvor funksjonelle de egentlig er...

Jeg mener, i dag har kvinner elektriske stimulatorer til sexlivet, så hvorfor da bruke tid på en kjedelig mann som ikke vet hvor han skal "trykke"?

Kvinner tjener penger selv, og norske menn er i tillegg gjerrige, så hvorfor dele bo med en da?

Kvinner kan oppdra et barn selv, så hva skal man med utro menn a la David Beckham?

Hva slags funksjon kan dagens dysfunksjonelle menn ha, de duger hverken som sexpartner eller samtalepartner, så hva skal han brukes til?

Vel... Det er så å si utelukkende menn som har stilt seg undrende til fysiske og kjemiske fenomener gjennom historien. Det kan selvsagt innvendes at kvinner i mange epoker ikke har hatt samme mulighet til utdanning, men det har de i dag, og allikevel er det 10-20% kvinner på fysikk og kjemi på universitetene.

Fysikken og kjemien har utviklet alt det som du tar som en selvfølge i dag: Elektrisitet, såpe, bil, internett osv.

Det er mye som tyder på at hva man interesserer seg for et i en viss grad kjønnslig betinget. En som ble kjønnsoperert fra kvinne til mann og som derfor fikk mye mannlige hormoner injisert sa at han/hun for første gang følte interesse for naturvitenskap.

Og hva kvinner skal med utro menn á la David Beckham? Så godt som alle heterofile kvinner ønsker seg en mannlig partner med høy sosial status. Det er jo ikke nok slike menn til alle kvinner, så de konkurrerer om disse mennene, og opplever ofte at de er utro. En undersøkelse som var omtalt i Dagens Næringsliv nylig viser at mange kvinner er villige til å godta sidesprang fra slike menn så lenge de får beholde privilegiene som følger med å være gift med en slik mann. Så dere kan i stor grad takke dere selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

mannen min er ivertfall helt ubrukelig. Valgte feil, var alt for ung.. Men ser jeg rundt meg er det søren meg mange a la min mann i hjemmene rundt her vi bor.

Kanskje menn er annerledes andre steder i Norge..?

Skrevet
Menn gjør det jeg selv ikke gidder eller tørr!

Menn er bra å ha:-)

I tileggg til det jeg skrev over her, er det greit å ha en partner som du kan dele glede og sorg med! Joda, jeg kan dele glede og sorg med veninna mi jeg, men trøsten blir annerledes når kjærsten din stryker deg over håret og kysser deg ømt dersom du eks. er lei deg!

Jeg kan dele problemene mine med ei veninne, men når det er snakk om skikkelige tragiske hendelser er det best med en kjærste!

Bare det å dele hverdagen med en du elsker er kjempedeilig! Snakke ut om problemer fra jobben, familien, evt. barna dine er enklere med en lyttende forståelsesfull partner enn en god venn/veninne!

Sexuel tilfredstillelse med en fast partner er ikke å forakte heller.....

Jeg kan skifte dekk, men kjærsten min er den som gjør det ;)

Nei, menn er en bra "oppfinnelse".........

Gjest Gjest
Skrevet

Menn er flink til verdiskaoning i samfunnet og få verden til å gå framover - men i parforhold og i familien - hva slags funksjon har menn der?

Gjest Gjest
Skrevet
Menn er flink til verdiskaoning i samfunnet og få verden til å gå framover - men i parforhold og i familien - hva slags funksjon har menn der?

Er virkelig dette et seriøst spørsmål? Dersom dette er et skikkelig spørsmål så må det finnes flere kvinner her inne som har hatt veldig dårlig evne til å velge ut de bra mannfolka.

I dag har mannen min laget kaffe til meg, vi har diskutert nyhetene sammen, han har marinert kjøtt vi skal lage til middag sammen i kveld. Vi hadde en fin morgen i sengen sammen og etter trening skal vi nok dusje sammen også. I går så vi film sammen, og jeg satt i armkroken hans hele kvelden. Jeg sovner ofte her om kvelden :)

Han er en god samtaepartner, han gidder å høre på all min frustrasjon om sjefen min, han lager størsteparten av midagene hjemme og rydder like mye som meg. Vi lager ofte mat sammen også, planlegger sammen hva godt vi har lyst til å lage til middag til helgen. Han støtter meg når jeg er lei meg og kjøper inn yndlingsmaten min til meg når jeg har en dårlig dag. Han er en stabil part av mitt liv, en som alltid får meg i bedre humør og som holder ut med meg når jeg er urimelig. Han er en jeg kan dele alt med, og han gjør hverdagen min bedre bare ved å være til stede.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
I dag har mannen min laget kaffe til meg, vi har diskutert nyhetene sammen, han har marinert kjøtt vi skal lage til middag sammen i kveld. Vi hadde en fin morgen i sengen sammen og etter trening skal vi nok dusje sammen også. I går så vi film sammen, og jeg satt i armkroken hans hele kvelden. Jeg sovner ofte her om kvelden :)

Han er en god samtalepartner, han gidder å høre på all min frustrasjon om sjefen min, han lager størsteparten av middagene hjemme og rydder like mye som meg. Vi lager ofte mat sammen også, planlegger sammen hva godt vi har lyst til å lage til middag til helgen. Han støtter meg når jeg er lei meg og kjøper inn yndlingsmaten min til meg når jeg har en dårlig dag. Han er en stabil part av mitt liv, en som alltid får meg i bedre humør, og som holder ut med meg når jeg er urimelig. Han er en jeg kan dele alt med, og han gjør hverdagen min bedre bare ved å være til stede.

Ingen av disse funksjonene betinger at han er mann og ikke kvinne (for enkelte med unntak av sengeaktiviteten, men som ts skriver, så finnes det jo plenty med hjelpemidler). Dette er kun argumenter for at vi trenger medmennesker, og det gir ingen berettigelse for fortsatt eksistens av hannkjønnet.

Menn er overflødige.

Endret av vimse
Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Ingen av disse funksjonene betinger at han er mann og ikke kvinne (for enkelte med unntak av sengeaktiviteten, men som ts skriver, så finnes det jo plenty med hjelpemidler). Dette er kun argumenter for at vi trenger medmennesker, og det gir ingen berettigelse for fortsatt eksistens av hannkjønnet.

Menn er overflødige.

For meg er dette noe som betinger at han er mann, fordi jeg ikke opplever den samme gleden og kjærligheten til kvinner som det jeg gjør til menn. Det å romantisk elske noen og få lov til å dele livet sammen med denne personen kan ikke sammenlignes med noe man kan oppnå med et hvilket som helst medmenneske. Den næheten man har til en man elsker på denne måten kan man ikke få med noen andre. Jeg elsker kun menn på denne måten, og dermed ønsker jeg også menn i livet mitt.

Jeg behøver ingen mann, nei, men livet hadde vært veldig trist uten.

Endret av vimse
Gjest javel
Skrevet (endret)

Synes trådstarter svarer for seg selv. Hva skal vi menn med kvinner som deg?

damer, med alt for mye selvtillit, eller er det et resultat av; jeg har blitt dumpa, faen ta alle menn i verden.

Endret av vimse
Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Synes trådstarter svarer for seg selv. Hva skal vi menn med kvinner som deg?

damer, med alt for mye selvtillit, eller er det et resultat av; jeg har blitt dumpa, faen ta alle menn i verden.

Helt enig. Det lukter bitterhet lang vei. Men det som er litt skremmende er at det desverre ikke finnes så få slike kvinner selv om de er i et mindretall, det finnes nok mange kvinner som har slike holdninger til menn som TS fremlegger...egentlig ikke rart hun er singel.

Endret av vimse
Gjest Gjest
Skrevet

Må jo være helt legitimt å stille spørsmål ved hva menn bidrar med i et parforhold.

Ikke alltid like lett å få øye på! ;-)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg for min del bidrar og vi deler alt, så langt det lar seg gjøre.

Mentaliteten rundt alenemødre som noe greit skjønner jeg ikke.

Barn trenger fedre, og fedre trenger barn. Kvinner er like forbaska håpløse på like mange felt som oss menn. Hva skal vi med dere? Et ONS like greit? Nei, jeg mener ikke det. Jeg verdsetter hvert eneste pust jeg har sammen med en person som prøver sitt beste på å forstå meg og som deler sitt indre med meg.

Vi har hatt mange problemer, som sikkert alle som har et fast forhold og ikke løper hver gang det er problemer eller noe plager en. Fordi vi ikke kan være 100% enige om alt betyr det ikke at vi ikke finner løsninger. Men man skjønner fort hvem som må gi litt ekstra for at ting skal være bra, like mye hun som meg.

Når det gjelder økonomi tjener hun like mye som meg. vi jobber akkurat med det samme på hvert vårt sted. Tror ingen av oss kunne sittet med det vi eier i dag, og tilbragt masse av tid her og der på ferier og interessante reiser ifht til våre hobbyer, om ikke vi hadde hatt en noenlunde ordnet felles økonomi.

Ikke hadde vi hatt tid heller. Ordne alt på egenhånd, lage og spise middag alene?

Vaske hus, klær, bil, osv.

Sexlivet er like godt som det alltid har vært, og enda bedre egentlig. Nå er vi hundre prosent trygge på hverandre, og tør utfolde oss fordi vi fungerer så godt ellers også. Selvfølgelig, noen ganger er det bare en kjapp en, regner med ikke at hun kommer hver gang, like fort, like kraftig, men så finner vi en løsning på det og... ; )

Og da kommer jeg på at...hadde du visst hvem jeg var og du leste det her ........ .......du er alt for meg, drømmen i oppfyllelse og mer til! Jeg er glad jeg traff deg.

Skrevet
Hadde det ikke vært for nødvendigheten for reproduksjon, hadde menn vært helt unødvendige.

Hadde det ikke vært for nødvendigheten for reproduksjon, hadde kvinner vært helt unødvendige.

Gjest Visitor
Skrevet

Han er en god samtaepartner, han gidder å høre på all min frustrasjon om sjefen min, han lager størsteparten av midagene hjemme og rydder like mye som meg. Vi lager ofte mat sammen også, planlegger sammen hva godt vi har lyst til å lage til middag til helgen. Han støtter meg når jeg er lei meg og kjøper inn yndlingsmaten min til meg når jeg har en dårlig dag. Han er en stabil part av mitt liv, en som alltid får meg i bedre humør og som holder ut med meg når jeg er urimelig. Han er en jeg kan dele alt med, og han gjør hverdagen min bedre bare ved å være til stede.

Du er heldig! :)

Min ex syntes alt du skriver om her var "mas"! :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener, i dag har kvinner elektriske stimulatorer til sexlivet, så hvorfor da bruke tid på en kjedelig mann som ikke vet hvor han skal "trykke"?

Kvinner tjener penger selv, og norske menn er i tillegg gjerrige, så hvorfor dele bo med en da?

Kvinner kan oppdra et barn selv, så hva skal man med utro menn a la David Beckham?

Hva slags funksjon kan dagens dysfunksjonelle menn ha, de duger hverken som sexpartner eller samtalepartner, så hva skal han brukes til?

he he har det ikke hvert for menn så har de fleste kvinner enda bodd i huler , med sminke å div , det er hvist veldig få kvinner som har funnet opp ting som dere har rundt dere av matrielle goder . se i leksikon om oppfinnelser

Gjest Gjest
Skrevet
Hadde det ikke vært for nødvendigheten for reproduksjon, hadde kvinner vært helt unødvendige.

Forskjellen er at kvinner kan bære frem fostere, hvilket ikke menn kan. Menn bidrar i tillegg kun med en cellekjerne, mens moren bidrar i tillegg med cellens organeller. Barn laget av to egg er således lett å forestille seg, mens barn laget av to sædceller åpenbart er umulig. Kvinner er således nødvendige for reproduksjon, men det skal trolig lite til for å eliminere mannen som nødvendig bidragsyter. I tillegg er kloning en mulighet, men dette vil ikke være holdbart for menneskeheten i lengden.

Skrevet
Drepe edderkopper og løfte tunge ting......:P

Neida, jeg trenger hvert fall mannen min, både som venn, kjæreste, elsker og partner på godt og vondt.

Akkurat som jeg skulle sagt det selv. Menn er fortsatt et brukbart konsept i et forhold. :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Forskjellen er at kvinner kan bære frem fostere, hvilket ikke menn kan. Menn bidrar i tillegg kun med en cellekjerne, mens moren bidrar i tillegg med cellens organeller. Barn laget av to egg er således lett å forestille seg, mens barn laget av to sædceller åpenbart er umulig. Kvinner er således nødvendige for reproduksjon, men det skal trolig lite til for å eliminere mannen som nødvendig bidragsyter. I tillegg er kloning en mulighet, men dette vil ikke være holdbart for menneskeheten i lengden.

Men det bør kanskje også nevnes at barn som har hatt både en mor og en far, eller i alle fall en far som en aktiv deltaker av sitt liv har mindre psykiske problemer når de vokser opp? Fars rolle i et barns liv er en veldig viktig rolle og mye forskning har i dag dokumentert dette (uten at jeg gidder å lete frem referanser, de finnes der ute, let selv).

Det har også vist seg at fedre som tar ut permisjonen sin tidlig får et nært forhold til barna som også er positivt for barnets fremtidige utvikling.

Mødre klarer seg fint som alenemødre ja, men barnet har likevel bedre av å ha både en mor og en far, selv om alenemødrene ikke ønsker å annerkjenne dette. Forskning støtter dette så enkelt er det.

Gjest Gjest
Skrevet
Men det bør kanskje også nevnes at barn som har hatt både en mor og en far, eller i alle fall en far som en aktiv deltaker av sitt liv har mindre psykiske problemer når de vokser opp? Fars rolle i et barns liv er en veldig viktig rolle og mye forskning har i dag dokumentert dette (uten at jeg gidder å lete frem referanser, de finnes der ute, let selv).

Det har også vist seg at fedre som tar ut permisjonen sin tidlig får et nært forhold til barna som også er positivt for barnets fremtidige utvikling.

Mødre klarer seg fint som alenemødre ja, men barnet har likevel bedre av å ha både en mor og en far, selv om alenemødrene ikke ønsker å annerkjenne dette. Forskning støtter dette så enkelt er det.

Har du dokumentasjon på at døtre har det bedre med en far og en mor enn med to mødre (hvilket blir realiteten når barn lages av to kvinner)??

Tviler på at denne argumentasjonen holder som begrunnelse for menns eksistensberettigelse.

Gjest Gjest
Skrevet
Har du dokumentasjon på at døtre har det bedre med en far og en mor enn med to mødre (hvilket blir realiteten når barn lages av to kvinner)??

Tviler på at denne argumentasjonen holder som begrunnelse for menns eksistensberettigelse.

Ok, et barn har muligens godt av to foreldre. Barn har godt av å se foreldre som respekterer og elsker hverandre. For mange kvinner oppnår man ikke dette samme samholdet med en annen kvinne, og dermed er vi tilbake til at også for barn er menn positivt. Alternativet for mange barn ville da være å leve med en alenemor, og det er ikke positivt for barnet.

Dette her blir bare tull egentlig. Å skulle snakke om begrunnelser for mannens rett til eksistens? Hallo? Man snakker om mennesker her, som lever og som har like stor verdi bare ved sin eksistens som noen andre vesen på denne jorden.

Gjest Gjest
Skrevet

Tenker bare på kvinner og hvor funksjonelle de egentlig er...

Jeg mener, i dag har kvinner fleshlight til sexlivet, så hvorfor da bruke tid på en kjedelig kvinne som skal ha en helaften romantisk før de muligens blir noe på en?

Menn tjener da størsteparten av pengene selv, ser man på Norges eksport så bør menn få all ære av rikdommen. Fiske og olje har vi menn tjent masse penger på. Ser man på husholdningen hjemme så tjener også menn stort sett best, ofte dobbelt, hvorfor orke å bo i samme hus og ha fellesøkonomi da?

Barn kan man oppdra selv så man slipper homser og sosser i det langstrakte land.

Hva slags funksjon har egentlig kvinner som klegger seg fast til sin mann og snylter på han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...