Gå til innhold

Kalliopes treningsdagbok


Kalliope

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 24 år som har lyst til å komme inn i en god rytme hva trening og kosthold gjelder, og håper å gå ned 6,5 kg i første omgang, samtidig som kroppen forhåpentligvis blir strammere. Håper denne dagboken kan være med på å gi litt motivasjon og kan vise fremgang. Skal trene minst 3 dager i uka, Drikke minst 2l vann per dag, spise mer fisk og kylling, godteri o.l. kun fredag og lørdag

Bikiniform – here I come ;)

Høyde: 170cm

Startvekt: 71,5kg

Målvekt: 62kg

Endret av Kalliope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag én har gått veldig fint! Ikke noe søtsug, og jeg har spist sunt, masse frukt, drukket 2l vann og trent :)

Dagens trening:

40 min ellipse – 254kcal – 8,6km

30 sit-ups

20 push-ups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening

1t 15 min Ministry of Sound: Pump it up - the ultimate dance workout

Etter inspirasjon fra Mischa sin treningsdagbok lastet jeg ned denne, og den var skikkelig herlig å trene til!

Del 1/Heat er 10 min oppvarming

Del 2/Dance out er 20 min dans

Del 3/Pump it up er 20 min intensiv aerobic

Del 4/Bums&Tums er 10 min mage/rumpe

Del 5/Chill er 15 min uttøying/stretching

Foreløpig er jeg litt ukoordinert, men det kommer sikkert etterhvert ;)

Endret av Kalliope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skya! Så hyggelig! Må inn i dagboken din og lese litt. Spennende når man har cirka like mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag, bare veldig støl :fnise:

Blir nok ikke noe trening i morgen heller fordi jeg har fullt opp på timeplanen min fra 8 - 19 (blir mye gåing på jobb da), og neppe har energi til noe når jeg kommer hjem.. Litt lat.. I know.. Men på fredag blir det trening igjen. Gleder meg allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei Kalliope.

Velkommen i nabolaget;O) Er det ikke digg å være støl? Da vet du med sikkerhet at du har gjort noe veldig riktig og at musklene har fått kommet til anvendelse på en god måte.

Lykke til videre, håper du har klart deg gjennom hele uken slik at du kan unne deg litt ekstra kos i helgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :velkommen:

Den linken så spennende ut, den skal jeg ta en titt på! Er så fint å få variert treningen litt!

Lykke til, jeg synes hvertfall det er en god hjelp å ha dagbok her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppis og Inazone! Hyggelig med besøk :)

Det er ganske digg å være støl i grunn, for da merker man at man har brukt kroppen!

Har klart meg fin gjennom uken hva godteri gjelder, men det ble en liten marsipanpølse i går :sjenert: I dag og i morgen har jeg lov til å spise noe godt, men jeg skal jo begrense meg litt da. Å hive innpå er vel neppe noe godt triks, hehe.

Videoen kan absolutt anbefales!

Dagens trening:

1t 15 min Ministry of Sound: Pump it up - the ultimate dance workout

Nå kan jeg ta helg med god samvittighet! Og på søndag er planen å trene igjen :trene:

Lurer på om jeg skal ha veiedag på mandag eller tirsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! en marsipanpølse er jo ikke dødens mener nå jeg da..... Bedre å spise det enn å nekte seg selv også sprekke optimalt i helgen...Og er du som meg, så hadde jeg ikke (før itiden) klart å stoppe med EN pølse, men helt innpå med opptil flere...Så da er ikke en stakkars pølse så farlig! :gjeiper: :popcorn:

Samme med helgen, det må være lov å unne seg litt godt, selvom man reduserer mengden noe. Her igjen, jeg hev innpå alle tre dagene før, (og alle ukedagene) så reduserte jeg til bare helgen (tre dager), heretter har jeg klart å spise bare litt. Men det må være lov, ellers går jeg heeelt på veggen;)

Men ja, fyr løs jeg er så på utkikk etter en god treningsvideo jeg kan trene litt etter. Hvor fikk du tak i den? Er kjempe nysgjerrig jeg nå. Trenger litt forfriskninger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan ikke regnes som noen sprekk i grunn, og jeg hadde heller aldri klart meg uten noe godteri. Må unne seg litt godt innimellom ;)

Kan sende deg en PM om videoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig :jepp: man må bare unne seg selv litt godt innimellom! ;)

Tusen takk for pm, er grønn på sånt, men skal nok få det til;) Takk.

Nattinatt :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Forresten må spørre..Søkte litt på nettet og fant deler av videoen på feks youtube...hjelpes, det var action ja! Men har du trent til slikt før? Eller bare hang du deg på? Klarte du alt første gangen? jeg kommer jo til å kløne som en skikkelig tulling........ :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd meg på sånt før, men jeg har alltid vært glad i å danse, så det gikk forsåvidt greit. Men jeg er veldig ukoordinert med ben og armer da, så jeg fokuserer på å få til bena først. Må nok litt øving til før jeg har det 100% inne. Men er det noen steg man ikke klarer kan man jo bare gjøre noe alternativt for å holde seg i bevegelse ;)

Det er bare å henge seg på! Man kommer inn i det når man har gjort det et par ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Artig å høre...Skal se om jeg ikke får tak i den idag, sånn at den ligger klar til imorgen ;) Da skal det hoppes og sprettes her... hehe det blir nok litt av et syn ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening

45 min Ministry of Sound: Pump it up - the ultimate dance workout

Hadde ikke så mye energi i dag, så det ble en kort økt. Men det ble en økt ihvertfall :Nikke:

Har fått tak i målebånd, så i morgen eller tirsdag skal det måles...

Artig at flere henger seg på den! Jeg fikk jo tipset i treningsdagboken til Mischa, så det er hun som skal ha æren ;)

Endret av Kalliope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening

1t 15 min Ministry of Sound: Pump it up - the ultimate dance workout

Blir visst litt ensidig trening, men det gjør ikke noe fordi a) all trening er bedre enn ingen trening, b) variere kan jeg gjøre når jeg går lei, og c) jeg får både kardi og styrketrening med den videoen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink jeg! Jeg syntes også at det var greit å trene det samme i starten, hadde nok med å komme i gang liksom :gjeiper: For meg så kom det automatisk å ønske variasjon etter hvert. Men jeg må si jeg fikk en aha-opplevelse når jeg begynte å variere! :eeeh: Kroppen venner seg til hvordan man trener, så man utfordrer kroppen til å jobbe mer/annerledes når man varierer.

Stå på, og ha en topp uke! :hoppe::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...