Gå til innhold

Kalliopes treningsdagbok


Kalliope

Anbefalte innlegg

Det er noe med det å komme i gang, ja. Da trenger man å gjøre noe man synes er lystbetont. Men det er helt klart en fordel å variere :jepp:

Takk for det, Inazone! Ha en strålende uke du også! :)

Jeg lurer forresten på om noen har noen gode øvelser som strammer opp leggene? Fotballeggene mine er litt slappe synes jeg... Ikke noe fint! Vet jo at det ikke går an å punktslanke de, så oppstramming er vel veien å gå :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Målinger:

Vekt: 71,2kg (-0,3)

Overarm: 30,5cm

Midje: 79cm

Mage: 91cm

Hofter/rumpe: 103cm

Lår: 63cm

Tror jeg har målt rett, men det er første gang, så det kan være noe feilmargin.. Er magen og hofter/rumpe jeg er usikker på. Målte magen ca. 2cm nedenfor navlen, og hofter rumpe på det bredeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to finfine legg-øvelser!

1: Stå med det ene benet litt forran det andre, mesteparten av tyngden på det bakerste benet. Tram med tærene (altså ha hælen i gulvet hele tiden) på det forrerste benet. Bytt ben etter ønsket antall repetisjoner.

2. Saaaakte rulle opp på tærene og saaaaakte ned igjen. Hvis du har en trapp eller lignende kan du stå sånn at bare tærene er på kanten, da får du gått lengre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening

1t 15 min Ministry of Sound: Pump it up - the ultimate dance workout

Takk for tips om øvelser, Inazone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er det egentlig veiing og måling, men vekta her hjemme hos mine foreldre fungerer ikke og målebåndet tok jeg ikke med meg, så det blir spennende å se tirsdag etter påske. Må jo prøve å ikke stupe ned i påskeegget :ler:

Apropos målinger er det kanskje like greit å ikke måle hver uke, men kanskje annenhver uke eller en gang i måneden? Noen som har noen erfaringer/tanker om det?

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått litt turer i påsken, men ellers har jeg vært lat i påsken :lol:

Tar det ikke så tungt, for nå er den snart over og jeg er klar for en skikkelig innsats :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått litt turer i påsken, men ellers har jeg vært lat i påsken :lol:

Tar det ikke så tungt, for nå er den snart over og jeg er klar for en skikkelig innsats :hoppe:

Der har vi vært to egentlig, skeiet litt mer ut enn vanlig men langt fra så mye at det kan kalles ille og forræderi :gjeiper: Men innsatsen er på topp her også for hverdagen igjen. Sammen klarer vi dette

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta stod på stedet hvil og det er jeg fornøyd med. Da har jeg ihvertfall ikke gått opp :Nikke:

I dag har jeg fått i meg de 2 obligatoriske litrene med vann, og jeg har laget lunsj til i morgen: omelett. Nam! Og så er det trening på planen i morgen :trene:

Selv om det har blitt litt snop nesten hver dag i siste halvdel av påsken, så var det slett ikke vanskelig å holde seg unna restene av påskeegget i går og i dag. Det ligger i skapet og venter til helgen :Nikke:

Var sulten når jeg var innom butikken på vei hjem i dag, og selv om jeg så et veldig fristende kakestykke så klarte jeg å gå rett forbi. Godterihyllene la jeg ikke merke til en gang. Snakk om å være målbevisst! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening

1t rask gange

Ble altså ikke noe av trening med video eller på ellipse, men jeg var så trøtt etter jobb at jeg sovnet på sofaen. Hardt å være tilbake i hverdagen :ler:

Nå skal jeg kose meg med en stooor kopp grønn te :)

Endret av Kalliope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er TRAVELT for tiden med eksamener, hovedoppgave osv, så treningen har kommet litt i bakgrunn og jeg har spist altfor mye snop :sjenert:

Jeg skal gjøre mitt beste for å få en god rutine denne uken (og ikke snop!), men jeg begynner for alvor neste søndag.

Synd at stress ødelegger så mye, men det er jo bare jeg som kan styre mitt liv, så jeg må prøve å huske på det midt oppi alt.. :sukk:

Forhåpentligvis får jeg et par minutter hver dag til å lese i treningsdagbøkene her på KG for det er virkelig imponerende!

Så da starter jeg på nytt.. :trampe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg ikke spist noe søtsaker siden forrige søndag. En hel uke har jeg klart meg! Litt stolt, hehe!

Og i dag ble det 2 timer squash.. Puh! Skal gå på vekten i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tickeren stemmer ikke helt i og med at jeg la inn xx,5kg. Den regner nemlig bare hele tall.. Så faktum er at jeg har gått ned 1,5kg denne uken! :hakeslepp: Skikkelig motivasjonsboost! Det er bare å fortsette i samme leiet med null søtsaker, trening og sunn mat i passe porsjoner.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Regner med det meste er vann og at det kommer til å gå litt saktere nedover etterhvert, men bedre tregt enn ikke noe :tongue:

Eksamenene gikk greit, og nå er det bare en stor innlevering igjen som jeg bør bli ferdig med i løpet av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...