Gå til innhold

Mexico i juli?


Gjest Sarasahara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Den drikkevaksine hjelper. Jeg kan dokumentere det. Var en gang i Krabi uten vaksinen og ble dårlig. Vi har tatt den siden og har aldri hatt plager etter det. Skal ta booster nå mot sommeren for vi skal til Thailand igjen. Anbefaler den på det sterkeste!

Jeg har tatt drikkevaksine to ganger, og det er de eneste gangene jeg har blitt syk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
He he hvordan var det ironisk? Den funker den! Eller kanskje det er kolera utbrudd i turistområdene i Thailand? Kanskje det var det i jungelen også?? Kanskje det er bare psykisk for både meg, min sønn og min samboer siden igjen ble dårlig?

Eller kanskje dere ikke ble utsatt for den type smitte når dere ikke ble syke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt drikkevaksine to ganger, og det er de eneste gangene jeg har blitt syk. :)

Oj ja da har du en merkelig kropp ;)

Mange andre som har tatt den og den funker helt fint. Vi blir hvertfall aldri dårlig. Spiser mat fra gatene i Bangkok, Chiang Mai, Koh Chang og Krabi.

http://www.thaiportalen.no/forum/archive/index.php?t-3.html

Men jeg tror kanskje man ikke trenger den vaksinen til Cancun. Kommer ann på om man har veldig sensitiv mage. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Oj ja da har du en merkelig kropp ;)

Mange andre som har tatt den og den funker helt fint. Vi blir hvertfall aldri dårlig. Spiser mat fra gatene i Bangkok, Chiang Mai, Koh Chang og Krabi.

http://www.thaiportalen.no/forum/archive/index.php?t-3.html

Men jeg tror kanskje man ikke trenger den vaksinen til Cancun. Kommer ann på om man har veldig sensitiv mage. :vetikke:

Du kan ikke si noe om hvorvidt denne vaksinen virker på bakgrunn av denne informasjonen.

Når det er sagt, er det kjent sak for amerikanske forsikringsselskap at en rekke kunder pådrar seg mageinfeksjon på Yucatan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Oj ja da har du en merkelig kropp ;)

Det vet du vel i grunnen ingenting om (det heller)?

Spiser mat fra gatene i Bangkok, Chiang Mai, Koh Chang og Krabi.

Er jo det som anbefales å gjøre da. Den maten omsettes fort.

Men jeg tror kanskje man ikke trenger den vaksinen til Cancun.
Du tror mye rart du. :ler:

Kanskje du snart kan begynne å tro at det ikke har noe særlig for seg å gi råd her når man ikke har peiling? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet du vel i grunnen ingenting om (det heller)?

Er jo det som anbefales å gjøre da. Den maten omsettes fort.

Du tror mye rart du. :ler:

Kanskje du snart kan begynne å tro at det ikke har noe særlig for seg å gi råd her når man ikke har peiling? :)

Og du har mye mer peiling? Du mener at jeg bare driver å skriver tull når vaksinen virker på oss? Kroppen din reagerer hvertfall ikke likt som min så jeg gir råd utifra hva jeg opplever, så kan du gi råd om hvordan du opplever ting. Kanskje du ikke tåler en operasjon heller. Mange som blir superdårlig når de våkner, andre har det helt flott.

Mat fra matvogner på gaten er ikke det ideelle. Kjøtt ligger ute i varmen og det er ikke alltid det er skikkelig stekt. Vi har også spist is fra boks, drikke melk, spist salat av ymse slag. Spist ekorn i jungelen. Men jeg har jo ikke peiling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og du har mye mer peiling? Du mener at jeg bare driver å skriver tull når vaksinen virker på oss? Kroppen din reagerer hvertfall ikke likt som min så jeg gir råd utifra hva jeg opplever, så kan du gi råd om hvordan du opplever ting. Kanskje du ikke tåler en operasjon heller. Mange som blir superdårlig når de våkner, andre har det helt flott.

Mat fra matvogner på gaten er ikke det ideelle. Kjøtt ligger ute i varmen og det er ikke alltid det er skikkelig stekt. Vi har også spist is fra boks, drikke melk, spist salat av ymse slag. Spist ekorn i jungelen. Men jeg har jo ikke peiling!

Du er gæern assa. Ekorn i jungelen? Tenk om det hadde kolera da? Men ops - det ville jo vært ok, for du hadde jo vaksine. :)

Som jeg har skrevet før: Du aner ikke noe om vaksinen virker på dere, nettopp fordi du ikke har prøvd å spise akkurat den samme maten uten vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og du har mye mer peiling? Du mener at jeg bare driver å skriver tull når vaksinen virker på oss? Kroppen din reagerer hvertfall ikke likt som min så jeg gir råd utifra hva jeg opplever, så kan du gi råd om hvordan du opplever ting. Kanskje du ikke tåler en operasjon heller. Mange som blir superdårlig når de våkner, andre har det helt flott.

Mat fra matvogner på gaten er ikke det ideelle. Kjøtt ligger ute i varmen og det er ikke alltid det er skikkelig stekt. Vi har også spist is fra boks, drikke melk, spist salat av ymse slag. Spist ekorn i jungelen. Men jeg har jo ikke peiling!

Du vet ingenting om vaksinen fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus

Her var det mye synsing fra folk som tydeligvis sybtes det er morsommere å tulle rundt på et forum fullt av kvinnfolk, fremfor å kaftisk google seg frem til en seriøs side med et sikkerlig svar...

Dukoral fungerer etter sin hensikt. (også mot kolera) Alle som sier noe annet bør ta seg et grunnkurs i hvordan søke seg frem til informasjon på internet. Hvis ikke dette hjelper får de gå til sin lokale healer og be om noe de mener vil fungere bedre derfra.

Dette er sakset fra Helsenett:

Vaksine mot turistdiaré

er den samme som beskytter mot kolera, og den skal drikkes. Vaksinen består av drepte kolerabakterier og en bit av bakteriegiften (koleratoksinets B-subenhet). Den gir ca. 60% beskyttelse mot infeksjon med ETEC. Beskyttelsen varer omtrent 3 måneder.

Vaksinen anbefales for personer som pga. grunnsykdom eller høy alder bør unngå turistdiaré.

http://www.helsenett.no/reisemedwap/dukoral.shtml

Fra Felleskatalogen:

Beskyttelsen mot kolera er spesifikk både når det gjelder biotype og serotype. Immuniteten kan skapes av både O-antigen og toksinets B-subenhet. For å få størst mulig beskyttelseseffekt er flere antigene komponenter kombinert i vaksinen. Det er vist en beskyttende effekt på ca. 85% de første 6 månedene i alle aldersgrupper. I aldersgruppen 2-6 år er beskyttelseseffekten tilfredsstillende de første 6 månedene.

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalo..._SBL_83422.html

Sist men ikke minst:

[qoute]The DukoralTM whole cell/recombinant B subunit (WC/rBS) vaccine - given orally with buffer to neutralize stomach acidity - was found, in field trials in Bangladesh and Peru, to confer 80-90% protection during 6 months in all age groups after administration of 2 doses 1-2 weeks apart. In Bangladesh, protection declined rapidly in young children after 6 months, but was still about 60% in older children and adults after three years [75] [76] . The vaccine was also successfully used for mass vaccination in refugee camps in Uganda [77] , Darfour and Indonesia (Aceh) to protect at-risk populations from potential cholera outbreaks. In a field trial in Mozambique, the vaccine demonstrated 89% protection against severe diarrhoea with dehydration and 77% protection against milder forms of the disease [78] . An individually randomized, placebo-controlled trial of killed oral cholera vaccines in 89,596 children more than 2 years of age and women in Bangladesh showed that mass vaccination could provide herd immunity, as protection was also found in children less than 2 years of age [79].[/qoute]

http://www.who.int/vaccine_research/diseas.../en/index3.html

For dere som ikke gadd å lese.... Dukoral anbefales av WHO - World Health Organization!!!

Så det er opp til dere selv å velge hvem dere skal stole på. "Anonym kverulant på kvinneguidens forum" eller verdens største organisasjon som har med helsen til mennesker å gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Her var det mye synsing fra folk som tydeligvis sybtes det er morsommere å tulle rundt på et forum fullt av kvinnfolk, fremfor å kaftisk google seg frem til en seriøs side med et sikkerlig svar...

Dukoral fungerer etter sin hensikt. (også mot kolera) Alle som sier noe annet bør ta seg et grunnkurs i hvordan søke seg frem til informasjon på internet. Hvis ikke dette hjelper får de gå til sin lokale healer og be om noe de mener vil fungere bedre derfra.

Dette er sakset fra Helsenett:

http://www.helsenett.no/reisemedwap/dukoral.shtml

Fra Felleskatalogen:

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalo..._SBL_83422.html

Sist men ikke minst:

[qoute]The DukoralTM whole cell/recombinant B subunit (WC/rBS) vaccine - given orally with buffer to neutralize stomach acidity - was found, in field trials in Bangladesh and Peru, to confer 80-90% protection during 6 months in all age groups after administration of 2 doses 1-2 weeks apart. In Bangladesh, protection declined rapidly in young children after 6 months, but was still about 60% in older children and adults after three years [75] [76] . The vaccine was also successfully used for mass vaccination in refugee camps in Uganda [77] , Darfour and Indonesia (Aceh) to protect at-risk populations from potential cholera outbreaks. In a field trial in Mozambique, the vaccine demonstrated 89% protection against severe diarrhoea with dehydration and 77% protection against milder forms of the disease [78] . An individually randomized, placebo-controlled trial of killed oral cholera vaccines in 89,596 children more than 2 years of age and women in Bangladesh showed that mass vaccination could provide herd immunity, as protection was also found in children less than 2 years of age [79].[/qoute]

http://www.who.int/vaccine_research/diseas.../en/index3.html

For dere som ikke gadd å lese.... Dukoral anbefales av WHO - World Health Organization!!!

Så det er opp til dere selv å velge hvem dere skal stole på. "Anonym kverulant på kvinneguidens forum" eller verdens største organisasjon som har med helsen til mennesker å gjøre....

Den anbefales av WHO mot kolera, ikke "turistdiaré". Det er ingen som bestrider at den har effekt mot kolera. Men det er sjelden nødvendig å vaksinere seg mot kolera med mindre en drar inn i et området hvor det pt er en epidimi, eller et generelt svært utsatt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du kan ikke si noe om hvorvidt denne vaksinen virker på bakgrunn av denne informasjonen.

Når det er sagt, er det kjent sak for amerikanske forsikringsselskap at en rekke kunder pådrar seg mageinfeksjon på Yucatan.

Montezumas hevn ;)

Til Ts; om dere reiser til Mexico er jeg 100% sikker på at dere får en fantastisk bryllupsreise! :)

Vi reiste i februar/mars, og betalte ca 13000 tur/retur for to stk for flybillettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest magnus
. In a field trial in Mozambique, the vaccine demonstrated 89% protection against severe diarrhoea with dehydration and 77% protection against milder forms of the disease

Jeg får quote ett litt mindre utsnitt for deg da... Hva står det ovenfor om diaré?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg får quote ett litt mindre utsnitt for deg da... Hva står det ovenfor om diaré?

Du er klar over at kolera gir diare? Og du er klar over at informasjonen til WHO omhandler kolera? Det er ingen her som hevder at vaksinen ikke er effektiv til å forhindre kolera, men kolera-vaksine er svært sjeldent nødvendig for turistreiser.

Hvis du ikke tror på opplyste sjeler på forumet, får du ta en telefon til Folkehelseinstituttet og høre om vaksinen er godkjent til bruk mot "turistdiare".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Echoral/duchoral vaksinen som er turistvaksinen inneholder også vaksine for kolera. De har bare smelt dem sammen.

Nei man trenger ikke vaksine for kolera men den er no inne denne vaksinen.

Vaksine mot turistdiaré

Vaksinen er identisk med den som som beskytter mot kolera. Den gir ca. 70 prosent beskyttelse mot infeksjon med ETEC. Beskyttelsen varer omtrent 3 måneder. Echoral er en vaksine mot ETEC. Vaksinen reduserer sannsynligheten for å bli syk av denne bakterien med 60 prosent. Det innebærer at 30-45 000 flere norske feriereisende kan holde seg friske hvert år. Echoral drikkes og virker en uke etter at du har fått to doser med minst en ukes mellomrom. Beskyttelsen varer mellom tre og seks måneder. Vaksinen gjør at tarmen lager antistoffer mot bakterien. Det reduserer først og fremst sannsynligheten for å bli rammet av diaré. Effekten mot oppkast er usikker.

http://www.helsenett.no/index.php?option=c...=106&id=668

Dine fantastiske råd sier bare til folk at drit i vaksinen og ta det som det kommer. Med andre ord, bli dårlig! Bakteriefloraen er mye større i varmere strøk og spesielt ETEC og det er det denne vaksinen beskytter folk mot. At du har blitt dårlig etter du har tatt den, sier vel litt om du faktisk gjorde det riktig ved inntak av vaksninen.

Jeg håper trådstarter får en fantastisk tur (noe som ikke er så vanskelig) og har du råd til vaksninen TA DEN! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du er klar over at kolera gir diare? Og du er klar over at informasjonen til WHO omhandler kolera?

Ser ikke sånn ut, men kan jo hende han og venninna ikke vet hva kolera er kanskje? Mulig de tror det er det som ofte om tales som turistdiare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
At du har blitt dårlig etter du har tatt den, sier vel litt om du faktisk gjorde det riktig ved inntak av vaksninen.

Nå blander du snørr og barter her.

Det er jeg, og ikke den du siterte, som ble dårlig de to gangene jeg tok vaksinen, og ellers aldri ahr blitt dårlig.

Utover det, så virker det som om du rett og slett ikke forstår det vi prøver å forklare deg.

Men for all del: Ta så mye drikkevaksine du bare vil du, mens du løper rundt i jungelen og spiser ekorn (tror kansje du forsøker å gjøre deg mer reisevant enn hva som er tilfelle med den ekorn kommentaren, men skitt au. ;) )

At folk opplever å bli syke når de tar vaksinen, er fordi vaksinen endrer floraen i tarmen, og da kan de gode stoffene som normalt vil kunne ta seg av fremmede bakterier komme i ubalanse. Og siden det kun er gitt en sannsynlighet for at vaksinen virker (du ser det i linken din - sant? Det står der), så er det overhodet ike bevist at den virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Echoral/duchoral vaksinen som er turistvaksinen inneholder også vaksine for kolera. De har bare smelt dem sammen.

Nei man trenger ikke vaksine for kolera men den er no inne denne vaksinen.

Vaksine mot turistdiaré

Vaksinen er identisk med den som som beskytter mot kolera. Den gir ca. 70 prosent beskyttelse mot infeksjon med ETEC. Beskyttelsen varer omtrent 3 måneder. Echoral er en vaksine mot ETEC. Vaksinen reduserer sannsynligheten for å bli syk av denne bakterien med 60 prosent. Det innebærer at 30-45 000 flere norske feriereisende kan holde seg friske hvert år. Echoral drikkes og virker en uke etter at du har fått to doser med minst en ukes mellomrom. Beskyttelsen varer mellom tre og seks måneder. Vaksinen gjør at tarmen lager antistoffer mot bakterien. Det reduserer først og fremst sannsynligheten for å bli rammet av diaré. Effekten mot oppkast er usikker.

http://www.helsenett.no/index.php?option=c...=106&id=668

Dine fantastiske råd sier bare til folk at drit i vaksinen og ta det som det kommer. Med andre ord, bli dårlig! Bakteriefloraen er mye større i varmere strøk og spesielt ETEC og det er det denne vaksinen beskytter folk mot. At du har blitt dårlig etter du har tatt den, sier vel litt om du faktisk gjorde det riktig ved inntak av vaksninen.

Jeg håper trådstarter får en fantastisk tur (noe som ikke er så vanskelig) og har du råd til vaksninen TA DEN! :jepp:

Vaksinen er ikke godkjent i Norge til bruk mot turistdiare pga beskyttelsen mot turistdiare er så lav. Dette bør avslutte denne diskusjonen.

Kilde: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...:1:5777:1:::0:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du leser innholdet i dine egne linker.

Dukoral® og det avregistrerte produktnavnet Echoral® inneholder de samme Vibrio cholera bakteriestammene og er for øvrig helt identiske.

Så hvorfor selger de dukoral vaksine på helsestasjoene/vaksinasjonkontorene? Den har funket for oss i flere år og vi fortsetter å bruke den så lenge vi slipper mageknipe og diare.

Kroppen er forskjellig på alle, INGEN som er like. Så forskere kan holde på så mye de vil. Hjelper ikke å teste slike ting ut på en gitt mengde mennesker, så lenge hver og en har forskjellig blodtype og reagerer forskjellig på det meste.

Vaksinen funker på oss og mange andre rundt om i norges land. Beklager at den ikke funket på deg. Du får bare være mer forsiktig hva du spiser på reise.

Ps ekorn smaker som biff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...