Gå til innhold

Mexico i juli?


Gjest Sarasahara

Anbefalte innlegg

Gjest Sarasahara

Jeg sitter nå og prøver å planlegge bryllupsreisen til meg og min utkårede som skal finne sted i juli. Vi har leita masse på nettet etter turer hit og dit, men har kommet fram til at de fleste eksotiske steder (da mener jeg mer eksotisk enn "sydensteder" som Mallorca og Kypros) har regntid akkurat da vi skal på tur. Så kom jeg over noen rimelige turer til Mexico, og lurer på om det er noen som har erfaringer med å reise dit i juli? Det er Cancun vi vil dra til, ser jo herlig ut på bildene, men litt vanskelig å finne erfaringer om stedet. Så sier tusen takk for alle som kan bidra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg sitter nå og prøver å planlegge bryllupsreisen til meg og min utkårede som skal finne sted i juli. Vi har leita masse på nettet etter turer hit og dit, men har kommet fram til at de fleste eksotiske steder (da mener jeg mer eksotisk enn "sydensteder" som Mallorca og Kypros) har regntid akkurat da vi skal på tur. Så kom jeg over noen rimelige turer til Mexico, og lurer på om det er noen som har erfaringer med å reise dit i juli? Det er Cancun vi vil dra til, ser jo herlig ut på bildene, men litt vanskelig å finne erfaringer om stedet. Så sier tusen takk for alle som kan bidra :)

Jeg har en søster som flyttet til Cancun i forrige uke. Hun var der også i fjor sommer og da var det visst bare bra vær, hørte ikke om noen regnværsdager :-) Og det med bildene - det er visst like vakkert der som på bildene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara
Jeg har en søster som flyttet til Cancun i forrige uke. Hun var der også i fjor sommer og da var det visst bare bra vær, hørte ikke om noen regnværsdager :-) Og det med bildene - det er visst like vakkert der som på bildene ;-)

oioi, da er det bare å bestille i vei her ;) tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Cancun er da virkelig ikke et vakkert sted!!

Kunstig oppbygd by uten den minste sjarm. Full av brautende turister.

Lenger sør er det imidlertid mange nydelige steder, f.eks. Tulum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara
Cancun er da virkelig ikke et vakkert sted!!

Kunstig oppbygd by uten den minste sjarm. Full av brautende turister.

Lenger sør er det imidlertid mange nydelige steder, f.eks. Tulum.

å? har hørt så mye bra om Cancun.. men er vel forskjellige meninger om det, som med alt annet. Men jeg sjekka Tulum, og ser ut til å være hakket dyrere. Vi har ikke all verden av penger, og synes det bgynner å bli mye når reisen nærmerseg 30 000. Men tar gjerne imot andre tips hvis du har det! Andre steder, rimelige flybilletter osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at Cancun er rimelig grusomt. Hele byen er jo faktisk bygd pga turisme, så det er kommerst helt ut til fingerspissene. Særlig mer eksotisk enn Gran Canaria vil jeg heller ikke si at det var, eneste forskjellen var at det på Gran Canaria er mulig å finne steder med sjel, samt at svenskene er byttet ut med amerikanere på jakt etter nærmeste McDonalds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Amelie_*

Cancun er jeg ikke så glad i. Mitt favorittsted i Mexico er Cozumel. Hold deg unna der cruisebåtene kommer inn, og bestill plass på et bedre hotell med privat strand.

Jeg har ikke vært der i juli, nærmeste jeg kommer er midten av juni. Det kan være nesten ubehagelig varmt - vi holdt oss mest i vannkanten eller ute på snorkling/seiling. Om kvelden kommer det stort sett en regnskur. Min erfaring er at caribien generelt er litt bedre et par måneder tidligere, i april-mai. Men absolutt brukbart også om sommeren.

Og til å være såpass langt borte og "eksotisk" er jo Mexico temmelig billig. De fleste charterbyråer tilbyr jo tur her, så man kan jo lett få gran canaria opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
å? har hørt så mye bra om Cancun.. men er vel forskjellige meninger om det, som med alt annet.

Finnes ikke noe fint å si om Cancun. Grusomt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
å? har hørt så mye bra om Cancun.. men er vel forskjellige meninger om det, som med alt annet. Men jeg sjekka Tulum, og ser ut til å være hakket dyrere. Vi har ikke all verden av penger, og synes det bgynner å bli mye når reisen nærmerseg 30 000. Men tar gjerne imot andre tips hvis du har det! Andre steder, rimelige flybilletter osv... :)

Jeg synes ikke Tulum var så dyrt, vi betalte 180,- pr natt i ei toetasjes trehytte på stranda.

30.000 for reise og overnatting synes jeg er mye.

Vi brukte 20.000.- totalt.

Det inkluderer reise ned og tilbake.

Reise i store deler av Chiapas med buss.

All overnatting og mat.

+ shopping av absolutt alt vi ønsket å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Cancun er et sted med flotte lusuriøse hoteller og ei fantastisk strand. Sammenligningen med Kanariøyene er vel så fjernt fra sannheten som man kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_guest_*

Jeg vil anbefale acapulco som ligger på andre siden av mexico city. Var der for et par år siden.. Vi tok buss fra mexico city - og det tok ca 5 timer. De har skikkelig bra busser.. som å reise på businessclass på fly :) Anbefales.. koster ikke mye heller. Vi var der i månedskifte juni juli.. og det var et greit tidspunkt.. sommerferien i mex begynner vell i begynnelsen av juli tror jeg. Jeg ble fort vant til varmen og maten var helt fantastisk.. anbefaler dere å dra på matkjeden Vips og spise suppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara
Jeg synes ikke Tulum var så dyrt, vi betalte 180,- pr natt i ei toetasjes trehytte på stranda.

30.000 for reise og overnatting synes jeg er mye.

Vi brukte 20.000.- totalt.

Det inkluderer reise ned og tilbake.

Reise i store deler av Chiapas med buss.

All overnatting og mat.

+ shopping av absolutt alt vi ønsket å kjøpe.

men gjennom hvilket reisebyrå? er det som er litt av problemet, å finne de byråene som tar minst..

Jeg vil anbefale acapulco som ligger på andre siden av mexico city. Var der for et par år siden.. Vi tok buss fra mexico city - og det tok ca 5 timer. De har skikkelig bra busser.. som å reise på businessclass på fly :) Anbefales.. koster ikke mye heller. Vi var der i månedskifte juni juli.. og det var et greit tidspunkt.. sommerferien i mex begynner vell i begynnelsen av juli tror jeg. Jeg ble fort vant til varmen og maten var helt fantastisk.. anbefaler dere å dra på matkjeden Vips og spise suppe :)

tusen takk for tips :) har sjekka litt, og virker absolutt som et bra sted. Hvor bestilte dere turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
men gjennom hvilket reisebyrå? er det som er litt av problemet, å finne de byråene som tar minst..

Reisebyrå?

Bruker da aldri reisebyrå. :)

Vi bestiller flybilletter på nett og fikser alt når vi kommer ned.

Til Mexico reiste vi med Ving fra Landvetter ved Gøteborg. Betalte kr 2.600,- t/r for flybilletter pr pers.

Landet i Cancun sent på kvelden.

Hoppet rett på en skramlekjerre av en buss som lokalbefolkningen brukte for å komme inn til flyplassen.

Da vi ble satt av på busstasjonen i Cancun hoppet vi rett på en buss ut til Chitzen Itza.

Kom frem dit klokka 1 om natten.

Bussen stoppet utenfor politistasjonen.

Gikk inn og spurte om de kunne finne overnatting til oss.

En politimann fulgte oss rundt i byen og hjalp oss med et sted å bo.

Neste dag ut til Chitzen Itza.

Om ettermiddagen videre med buss til Merida.

Sjekket når det gikk buss til Palenque og ruslet litt rundt i byen.

Tok nattbuss til Palenque.

Kom frem til Palenque tidlig om morgenen.

Tok taxi bort til de fantastiskie ruinene, og var der til tidlig ettermiddag.

Fikk haik med noen lokale + tok buss til San Cristobal.

Kom dit om kvelden.

Oppsøkte et par hoteller, og fant ledig rom på det siste.

osv...

Altså: Aldri reisebyrå og alltid ferier fulle av opplevleser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara
Reisebyrå?

Bruker da aldri reisebyrå. :)

Vi bestiller flybilletter på nett og fikser alt når vi kommer ned.

Til Mexico reiste vi med Ving fra Landvetter ved Gøteborg. Betalte kr 2.600,- t/r for flybilletter pr pers.

Landet i Cancun sent på kvelden.

Hoppet rett på en skramlekjerre av en buss som lokalbefolkningen brukte for å komme inn til flyplassen.

Da vi ble satt av på busstasjonen i Cancun hoppet vi rett på en buss ut til Chitzen Itza.

Kom frem dit klokka 1 om natten.

Bussen stoppet utenfor politistasjonen.

Gikk inn og spurte om de kunne finne overnatting til oss.

En politimann fulgte oss rundt i byen og hjalp oss med et sted å bo.

Neste dag ut til Chitzen Itza.

Om ettermiddagen videre med buss til Merida.

Sjekket når det gikk buss til Palenque og ruslet litt rundt i byen.

Tok nattbuss til Palenque.

Kom frem til Palenque tidlig om morgenen.

Tok taxi bort til de fantastiskie ruinene, og var der til tidlig ettermiddag.

Fikk haik med noen lokale + tok buss til San Cristobal.

Kom dit om kvelden.

Oppsøkte et par hoteller, og fant ledig rom på det siste.

osv...

Altså: Aldri reisebyrå og alltid ferier fulle av opplevleser.

ja, sorry feil ord, mente hvilke nettsider, firmaer eller andre som driver med salg av turer :P bruker ikke byråer selv heller. men er ikke så gira på å ikke være sikker på om jeg får hotellrom på bryllupsreisen min.. er vel derfor man må betale mer, fordi andre fikser alt sånt for en. men takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
ja, sorry feil ord, mente hvilke nettsider, firmaer eller andre som driver med salg av turer :P bruker ikke byråer selv heller. men er ikke så gira på å ikke være sikker på om jeg får hotellrom på bryllupsreisen min.. er vel derfor man må betale mer, fordi andre fikser alt sånt for en. men takk for tips :)

Vi har alltid fått et sted å overnatte uansett hvor og når vi ahr resit.

Hvordan ferie vil du ha da? Vil du være på samme stedet hele tiden, så kan det godt hende det lønner seg å bestille alt via et charterselskap (Ving, Apollo etc).

Eller så kan du jo sjekke Tripadvisor og se hvilke priser de forskjellige hotellene opererer med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal også på honeymoon, men østover. Det eneste vi har bestilt er flyturen ned og tilbake. 6500 kr fra Sandefjort til Bangkok og tilbake. Resten (hoteller, Thai airways til Phuket og annet) finner vi når vi kommer fram.

Var i Cancun i fjor sommer. Restplass på rutefly ned og via NYC tilbake. Det er mange hotell booth på flyplassen i Cancun. Du bare sier en pris, hvordan du vil bo og smile pent med glimt i øyet... .da får du en bra pris rundt om. Dere drar jo ned i lavsesongen. Vi bodde i Cancun ikke midt i Amerikastripen (ytterst langs stripen) men 5 min fra Centrum. Dos Playas. To strender og all inclusive. Mange engelskmenn, noen canadier og noen fra Australia. Vi var de eneste nordmenn på resorten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dra heller til Playa del Carmen.

Var der i en måned for to år siden, helt fantastisk!!

Skulle egentlig bare være der en uke, og så videre til Cozumel, Isla Mujeres og Tulum, men Playa del Carmen ble base ;)

Jeg synes ikke noe om Cozumel, likte Isla Mujeres mye bedre. Båten til Cozumel går fra Playa del Carmen, Isla Mujeres fra Cancun.

Tulum er helt fantastisk, ta bussen. Buss i det hele tatt er mye bedre enn taxi, mye bedre komfort.

Vi valgte å ta en tur til Tikal i Guatemala istedet for Chichen Itza, og det var en utrolig opplevelse. Der snakker vi ruiner ;)

Tips til hotell:

http://www.hotellatortuga.com/

Sjekk anmeldelsene og bilder på Tripadvisor ;)

Ingen under 15år der, vi koste oss enormt! :)

Anbefaler dere å ta drikkevaksine før dere drar...

Og du; det er MYE!!! finere der enn på bildene ;) MYE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Får nesten rette opp i noen "feil" her.

Chiche Itza er betydelig bedre bevart enn Tikal, og regnes nå som et av verdens 7 underverker.

Drikkevaksinen som det vises til har ikke dokumentert effekt på såkalt "turistdiaré". Men den hjelper mot kolera, så er det kolerautbrudd i området anbefales denne på det sterkeste.

Playa del Carmen er skandinavernes Mexico, mens Cancun er amerikanerenes. På generelt grunnlag er hotellene og selve byen betydelig mer luksuriøs i Cancun enn i Playa del Carmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Får nesten rette opp i noen "feil" her.

Chiche Itza er betydelig bedre bevart enn Tikal, og regnes nå som et av verdens 7 underverker.

Drikkevaksinen som det vises til har ikke dokumentert effekt på såkalt "turistdiaré". Men den hjelper mot kolera, så er det kolerautbrudd i området anbefales denne på det sterkeste.

Playa del Carmen er skandinavernes Mexico, mens Cancun er amerikanerenes. På generelt grunnlag er hotellene og selve byen betydelig mer luksuriøs i Cancun enn i Playa del Carmen.

Det er godt mulig at Chichen Itza er bedre bevart enn Tikal. Tikal er ganske "ferskt" og de har problemer med å finansiert utgravingen. Men fordi de fortsatt arbeider med å få fram hele herligheten er det utrolig spennende å gå der! Legg til at det er midt i jungelen, man kan klatre opp og se OVER regnskogen og i det hele tatt. Kan ikke påstå at det er noen annet enn helt fantastisk ;) Anbefaler guide, vi hadde egen guide og det var gull verdt.

Mulig det er mer luksuriøst i Cancun, men det er mye hyggeligere i Playa del Carmen. Og finere stender ;)

Så du rettet ikke opp i noen "feil", du kom med din egen mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...