Gå til innhold

Mexico i juli?


Gjest Sarasahara

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Til TS: det spørs jo litt hva dere er ute etter også da... All-inclusive og bare sitte på hotellet, eller reise og oppleve litt?

Vi hadde tenkt å bo på all-inclusive de siste dagene, men valgte det bort... Det er jo ikke på hotellet vi hadde lyst til å være, når vi først dro så langt! På dagen lå vi på stranda (om jeg husker riktig så er de beste strendene reservert til offentligheten, så all-inclusive hotellene har ikke like bra strender) eller dro forskjellige steder, på kvelden fant vi nye restauranter og ruslet rundt. På hotellet sov og dusjet vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Det er godt mulig at Chichen Itza er bedre bevart enn Tikal. Tikal er ganske "ferskt" og de har problemer med å finansiert utgravingen. Men fordi de fortsatt arbeider med å få fram hele herligheten er det utrolig spennende å gå der! Legg til at det er midt i jungelen, man kan klatre opp og se OVER regnskogen og i det hele tatt. Kan ikke påstå at det er noen annet enn helt fantastisk ;) Anbefaler guide, vi hadde egen guide og det var gull verdt.

Mulig det er mer luksuriøst i Cancun, men det er mye hyggeligere i Playa del Carmen. Og finere stender ;)

Så du rettet ikke opp i noen "feil", du kom med din egen mening ;)

Vel, du skriver "der snakker vi ruiner". Snakker vi ikke om ruiner i Chichen Itza? Tikal er fantastisk, det er også Nidarosdomen, men det betyr ikke at Nidarosdomen er finere enn katedralen i Sevilla, pga en bare har besøkt Nidarosdomen.

Og...man ser OVER regnskogen i Chichen Itza: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Templo_d...s_Guerreros.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vel, du skriver "der snakker vi ruiner". Snakker vi ikke om ruiner i Chichen Itza? Tikal er fantastisk, det er også Nidarosdomen, men det betyr ikke at Nidarosdomen er finere enn katedralen i Sevilla, pga en bare har besøkt Nidarosdomen.

Og...man ser OVER regnskogen i Chichen Itza: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Templo_d...s_Guerreros.jpg

Men kjære vene, du må jo legge akkurat hva du vil i det jeg skrev! ;) Jeg snakker bare av min erfaring, jeg har ikke vært i Chichen Itza og sier derfor ikke noe om ruinene der. Om du velger å tolke det sånn du tydeligvis har; javel. Ikke noe å bli så agressiv for det da! :ler:

Regner vel heller ikke med at ts kommer til å dra til Guatemala når de bare skal være et par uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mulig det er mer luksuriøst i Cancun, men det er mye hyggeligere i Playa del Carmen. Og finere stender ;)

Begge de stedene er så turistifiserte at det er til å brekke seg av hvis man ønsker noe annet en kanariøyenefølelse.

Playa del Carmen er vel i så måte aller verst. Solbrente turister som går opp og ned hovedgata gang på gang både kveld og ettermiddag. Fy for ei fæl turistfelle det er.

Cancun har sikkert flotte hoteller, dem så jeg ikke, men selve byen er rett og slett stygg, men på langt nær så turistifisert som Playa del Carmen. I Cancun får man litt mer følelsen av å være i en normal by (selv om den kun er anlagt pga turistutviklingen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er godt mulig at Chichen Itza er bedre bevart enn Tikal. Tikal er ganske "ferskt" og de har problemer med å finansiert utgravingen. Men fordi de fortsatt arbeider med å få fram hele herligheten er det utrolig spennende å gå der! Legg til at det er midt i jungelen, man kan klatre opp og se OVER regnskogen og i det hele tatt.

Også f.eks. i Palenque i Mexico driver de fremdeles og graver frem ruiner, er midt i jungelen, ser over regnskogen osv. Så man trenger ikke å dra til Guatemale for å oppelve det.

Var det så voldsomt stort å se over regnskogen da? Man klatrer opp på et høyt byggverk, og da ser man gjerne over skogen som er i nærheten - om man er i Mexico eller et annet land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Også f.eks. i Palenque i Mexico driver de fremdeles og graver frem ruiner, er midt i jungelen, ser over regnskogen osv. Så man trenger ikke å dra til Guatemale for å oppelve det.

Var det så voldsomt stort å se over regnskogen da? Man klatrer opp på et høyt byggverk, og da ser man gjerne over skogen som er i nærheten - om man er i Mexico eller et annet land.

Ja, jeg vil påstå at for de fleste er det stort å være i en regnskog i det hele tatt ;) Jeg er jammen glad jeg klarer å glede meg over sånne ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, jeg vil påstå at for de fleste er det stort å være i en regnskog i det hele tatt ;) Jeg er jammen glad jeg klarer å glede meg over sånne ting...

At man ikke overveldes av de mest selvfølgelige ting har ikke noe med at man ikke evner å se gleder i hverdagen.

Men de av oss som har reist en del vet at det finnes mennesker som skal overhype absolutt alle opplevelser de har hatt.

Å se over regnskogen er altså ikke noe annet enn hva jeg beskrev lenger opp.

Og var det du som anbefalte Playa del Carmen, så blir dette nesten enda festligere. :ler:

Jeg skjønner dette har vært stort for deg. Første gangen utenfor Kanariøyene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Regner vel heller ikke med at ts kommer til å dra til Guatemala når de bare skal være et par uker ;)

Hvorfor ikke?

Er ikke noe problem det selv om man ikke har mer enn to uker på seg.

Men å reise til Guatemale kun for å se ruiener som er under utgraving i jungelen og klatre opp på et byggverk å se over regnskogen er nok ingen vits i - for den opplevelsen kan man også få i Mexico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men nå er det jo ikke alle som har reist endel ;) Nå har jeg faktisk aldri vært på kanariøyene, men det har jo store deler av Norges befolkning, og da synes jeg det er litt arrogant å svare som du gjør. Neivel, så er ikke Mexico fint og stort for deg, men for de fleste andre så er det faktisk det! ;)

Og siden TS regner Mexico som eksotisk, så regner jeg med at de heller ikke har for vane å rusle rundt i jungler. Men det gjør tydeligvis du, siden du synes det er en av de mest selvfølgelige ting...

Så TS; ifølge den andre gjesten her er egentlig ikke Mexico noe særlig i det hele tatt. Du bør holde deg unna turistattraksjoner (sikker spesielt Xcaret og Xel-ha, for der er det jo turister. Og delfiner du kan svømme med, men det er jo ikke noe særlig spesielt. Ikke noe å rope hurra for ihvertfall.) Helt bør du back-packe i et land ingen har hørt om, gjerne et du har oppdaget selv. Og da kan du kanskje -men bare kanskje!- vise at du er litt glad, at du har hatt en fin ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvorfor ikke?

Er ikke noe problem det selv om man ikke har mer enn to uker på seg.

Fordi de skal på bryllupsreise og helt sikkert vil slappe av og nyte hverandre, ikke miste to-tre dager av 14 på å reise (det går ikke fly hver dag mellom Cancun og Florès).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anettemor

Ta fly til Cancun og sett dere på en ferge ut til Isla Mujeres. En bitteliten karibisk perle 25 minutter med båt fra cancun.

god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Fordi de skal på bryllupsreise og helt sikkert vil slappe av og nyte hverandre, ikke miste to-tre dager av 14 på å reise (det går ikke fly hver dag mellom Cancun og Florès).

Så hvorfor dro du inn Tikal da?

Og selv om man er på bryllupsreise, så betyr da ikke det at man ligger i senga døgnet rundt.

Vi var på safari i flere Afrikanske land på vår bryllupsreise, så det finnes faktisk noen som gidder å oppelve noe selv om man er aldri så mye på bryllupsferie.

ikke miste to-tre dager av 14 på å reise (det går ikke fly hver dag mellom Cancun og Florès).

Så ta buss da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men nå er det jo ikke alle som har reist endel ;) Nå har jeg faktisk aldri vært på kanariøyene, men det har jo store deler av Norges befolkning, og da synes jeg det er litt arrogant å svare som du gjør.

Jeg har reist for mye til å være arrogant, men det du skrev her og måten du skrev på var så tåpelig at jeg valgte å gjøre et unntak. ;)

Neivel, så er ikke Mexico fint og stort for deg, men for de fleste andre så er det faktisk det!

Jeg har ikke sagt noe som helst om hva jeg mener om Mexico. Det jeg har uttalt meg om er Cancun og Playa del Carmen, samt det "store" over å krabbe opp på en bygning å se over en skog.

Og siden TS regner Mexico som eksotisk, så regner jeg med at de heller ikke har for vane å rusle rundt i jungler. Men det gjør tydeligvis du, siden du synes det er en av de mest selvfølgelige ting...

I motsetning til deg så har jeg ruslet i noen jungler, krabbet opp på noen fjell og reist over noen savanner ja, men det er ikke saken her. Greia er at ingen reiser til Guatemala for å klatre opp på et byggverk for å se over en skog - utenom deg da. Du fremhevet det som det aller største, og da må jeg si at det virker som om opplevelsen du hadde i Tikal ikke var veldig mye å skryte av. Det må da ha vært mer enn det?

Så TS; ifølge den andre gjesten her er egentlig ikke Mexico noe særlig i det hele tatt.

Det har jeg som nevnt ikke skrevet noe som helst om. Selv om Playa del Carmen og Cancun + overturistifiserte utflukter er himmelske opplevelser for deg, så gir de deg lite Mexico gitt.

Du bør holde deg unna turistattraksjoner (sikker spesielt Xcaret og Xel-ha, for der er det jo turister.

Ja, akkurat de to der bør virkelig folk holde seg unna.

Og delfiner du kan svømme med, men det er jo ikke noe særlig spesielt. Ikke noe å rope hurra for ihvertfall.)

Helt ok å bade med delfiner. Om det er like gøy på et overturistifisert sted skal jeg ikke uttale meg om.

Helt bør du back-packe i et land ingen har hørt om, gjerne et du har oppdaget selv.

Ja takk, det hadde i hvert fall vært interessant.

Og da kan du kanskje -men bare kanskje!- vise at du er litt glad, at du har hatt en fin ferie.

Folk kan utmerket være glad og oppleve at de har hatt en fin ferie selv om man ikke blir ekstatisk over å se over en skog og dele de motbydelige opplevelsene i overturistifiserte fornøyelsesparker med tusenvis av andre turister (med hawaiiskjorter).

Men når sant skal sies, så synes jeg det er veldig fint at folk med så overfladigsk syn på det landet dere reiser til samles i disse turistfellene - for da vet vi andre hvor vi har dere ;) Snakket med en journalist under en flyreise i vinter. Han var så fornøyd med alel charterreisene til Thailand - for da som han sa, visste han hvor han ikke skulle reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara
Jeg har reist for mye til å være arrogant, men det du skrev her og måten du skrev på var så tåpelig at jeg valgte å gjøre et unntak. ;)

Jeg har ikke sagt noe som helst om hva jeg mener om Mexico. Det jeg har uttalt meg om er Cancun og Playa del Carmen, samt det "store" over å krabbe opp på en bygning å se over en skog.

I motsetning til deg så har jeg ruslet i noen jungler, krabbet opp på noen fjell og reist over noen savanner ja, men det er ikke saken her. Greia er at ingen reiser til Guatemala for å klatre opp på et byggverk for å se over en skog - utenom deg da. Du fremhevet det som det aller største, og da må jeg si at det virker som om opplevelsen du hadde i Tikal ikke var veldig mye å skryte av. Det må da ha vært mer enn det?

Det har jeg som nevnt ikke skrevet noe som helst om. Selv om Playa del Carmen og Cancun + overturistifiserte utflukter er himmelske opplevelser for deg, så gir de deg lite Mexico gitt.

Ja, akkurat de to der bør virkelig folk holde seg unna.

Helt ok å bade med delfiner. Om det er like gøy på et overturistifisert sted skal jeg ikke uttale meg om.

Ja takk, det hadde i hvert fall vært interessant.

Folk kan utmerket være glad og oppleve at de har hatt en fin ferie selv om man ikke blir ekstatisk over å se over en skog og dele de motbydelige opplevelsene i overturistifiserte fornøyelsesparker med tusenvis av andre turister (med hawaiiskjorter).

Men når sant skal sies, så synes jeg det er veldig fint at folk med så overfladigsk syn på det landet dere reiser til samles i disse turistfellene - for da vet vi andre hvor vi har dere ;) Snakket med en journalist under en flyreise i vinter. Han var så fornøyd med alel charterreisene til Thailand - for da som han sa, visste han hvor han ikke skulle reise.

nå var det vel egentlig ikke min mening at dere to skulle beynne å krangle om dette emnet her.. starta tråden for å høre om klimaet i mexico er bra i juli, ikke for å klassifisere meg selv som den eller den type turisten. er en enkel sjel som ikke trenger så mye, liker å reise, men gjør ikke et korstog ut av det heller, liker strender bedre enn fjellet, og er lei av europa. mexico virket som et fint sted å dra på ferie, så som sagt så holder det i massevis å høre om hvordan klimaet er der ;) så takk for tips, men skal du holde på sånn og diskutere hvor "ekte" turister bør dra hen, så start en egen tråd for sånt. mange er fornøyd med å være turister, og trenger ikke leve sammen med en gnuflokk for å føle at de er på tur ;)

takk for alle tips til alle sammen, som en intelligent sjel her inne har sagt, så er dette først og fremst bryllupsreise, og vi vil bruke mye tid på hverandre, og på å slappe av og koble av etter mye stress. Tar forresten imot tips om billige flybilletter, hvor dere har funnet dem, osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får nesten rette opp i noen "feil" her.

Chiche Itza er betydelig bedre bevart enn Tikal, og regnes nå som et av verdens 7 underverker.

Drikkevaksinen som det vises til har ikke dokumentert effekt på såkalt "turistdiaré". Men den hjelper mot kolera, så er det kolerautbrudd i området anbefales denne på det sterkeste.

Playa del Carmen er skandinavernes Mexico, mens Cancun er amerikanerenes. På generelt grunnlag er hotellene og selve byen betydelig mer luksuriøs i Cancun enn i Playa del Carmen.

Den drikkevaksine hjelper. Jeg kan dokumentere det. Var en gang i Krabi uten vaksinen og ble dårlig. Vi har tatt den siden og har aldri hatt plager etter det. Skal ta booster nå mot sommeren for vi skal til Thailand igjen. Anbefaler den på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Den drikkevaksine hjelper. Jeg kan dokumentere det. Var en gang i Krabi uten vaksinen og ble dårlig. Vi har tatt den siden og har aldri hatt plager etter det. Skal ta booster nå mot sommeren for vi skal til Thailand igjen. Anbefaler den på det sterkeste!

Et herlig ironisk innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du; det er MYE!!! finere der enn på bildene ;) MYE!

Den skriver jeg under på. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et herlig ironisk innlegg :)

He he hvordan var det ironisk? Den funker den! Eller kanskje det er kolera utbrudd i turistområdene i Thailand? Kanskje det var det i jungelen også?? Kanskje det er bare psykisk for både meg, min sønn og min samboer siden igjen ble dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...