Gå til innhold

Ville du tatt abort

Fremhevede innlegg

Gjest Kråkaa
Skrevet

Du jobber/ er under utdanning,vært sammen med typen i knapt 2 år,dere bor ikke sammen,han ønsker ikke barn enda og du oppdager at du er gravid. Tar du abort?

Jeg aner ikke hvordan statistikken på abort er når man har forutsetning for å gi et ufødt barn en god hverdag. Men jeg lurer på om det er noen som vurderer abort selv om alle forutsetningene er på plass.

Det virker som om de fleste tenker at siden de er gravid så er det bare en mulighet;bære frem barnet.

Har ingen grunnlag for å si dette da jeg ikke vet hva fakta er men det er bare en antagelse fra min side.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville aldri tatt abort. Det har jeg også gjort klart for alle kjærester på et svært tidlig stadie i forholdet, så det er noe de har vært klar over.

Gjest CookieMonster
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt abort, men er ikke sikker. Er student selv og er bare 21. Har egentlig aldri vært keen på å få barn, men i det siste så har jeg fått en plutselig lyst. Tror det er fordi jeg er i et veldig godt forhold men en som vil bli en fantastisk far. Har planer om å vente til jeg er i jobb og har fått orden på økonomi, hus og hele pakka, men hadde jeg blitt gravid nå så vet jeg virkelig ikke. Det er ikke så lett å vite før man er i situasjonen tror jeg.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Ville ikke tatt abort under noen omstendighet. Jeg går ikke til sengs med noen som ikke er klar til å ta ansvaret for et barn om det skulle bli utfallet.

Gjest hopeful
Skrevet

Jeg ville aldri tatt abort.

Unntaket måtte være hvis jeg hadde blir gravid etter en voldtekt f.eks. Men bortsett fra det ville jeg ikke gjort det.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt abort.

Skrevet

Jeg ville. Men så har jeg alltid vært klar på at jeg ikke vil bli mor.

Skrevet

I et slikt tilfelle som du beskriver ville jeg ikke tatt abort.

Det at jeg er under utdanning og faren egentlig ikke er klar er ikke "god nok grunn" for meg personlig. Hva andre velger er såklart opp til dem.

Skrevet

Nei, jeg tviler på at jeg ville tatt abort. Men det er klart det er forskjell på å mene noe nå sammenlignet med når man står i situasjonen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror jeg ville tatt abort, men er ikke sikker. Er student selv og er bare 21. Har egentlig aldri vært keen på å få barn, men i det siste så har jeg fått en plutselig lyst. Tror det er fordi jeg er i et veldig godt forhold men en som vil bli en fantastisk far. Har planer om å vente til jeg er i jobb og har fått orden på økonomi, hus og hele pakka, men hadde jeg blitt gravid nå så vet jeg virkelig ikke. Det er ikke så lett å vite før man er i situasjonen tror jeg.

Jeg er akkurat som deg! To år eldre, men ellers er det som du beskrev meg spot on.. :)

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, men jeg går hvertfall på p-piller, og er veldig forsiktig.. Så jeg satser på at jeg skal unngå en graviditet til studiene er over for begge to, og alt ligger til rette for en baby :)

Men hadde jeg blitt gravid på tross av oddsene vet jeg virkelig ikke hva jeg ville gjort :sukk:

Vet at begge to hadde tatt ansvar hvis vi skulle fått en baby nå, men samtidig føler jeg at vi bør ha ting på plass med jobb og økonomi før vi setter et barn til verden.

Det er nok noe man ikke kan svare på før situasjonen evt. oppstår.

Gjest CookieMonster
Skrevet
Jeg er akkurat som deg! To år eldre, men ellers er det som du beskrev meg spot on.. :)

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, men jeg går hvertfall på p-piller, og er veldig forsiktig.. Så jeg satser på at jeg skal unngå en graviditet til studiene er over for begge to, og alt ligger til rette for en baby :)

Men hadde jeg blitt gravid på tross av oddsene vet jeg virkelig ikke hva jeg ville gjort :sukk:

Vet at begge to hadde tatt ansvar hvis vi skulle fått en baby nå, men samtidig føler jeg at vi bør ha ting på plass med jobb og økonomi før vi setter et barn til verden.

Det er nok noe man ikke kan svare på før situasjonen evt. oppstår.

Hehe, ikke bare jeg som føler det sånn altså:) Vi også er veldig forsiktig med prevansjon og har aldri vært foruten. Jeg har lyst til å unngå å ta abort for alt i verden, men føler samtidig at et barn nå blir for mye jobb og at det passer bedre litt senere. Hadde jeg blitt gravid nå, så hadde det blitt et forferdelig vanskelig valg. Heldgivis så har jeg en som støtter meg uansett valg.

Gjest Gjest
Skrevet
I et slikt tilfelle som du beskriver ville jeg ikke tatt abort.

Det at jeg er under utdanning og faren egentlig ikke er klar er ikke "god nok grunn" for meg personlig. Hva andre velger er såklart opp til dem.

Så hva faren egentlig mener om saken er totalt likegydig til syvende og sist? Joda,det er din kropp..Men man pålegger jo et livsvarig ansvar hos partneren om man velger å beholde barnet.

Gjest CookieMonster
Skrevet
Så hva faren egentlig mener om saken er totalt likegydig til syvende og sist? Joda,det er din kropp..Men man pålegger jo et livsvarig ansvar hos partneren om man velger å beholde barnet.

Nå, vet jo faren at det er mulighet for at dama kan bli gravid ved sex og vil han ikke ha barn uansett, så burde han holde seg unna. At faren skal ha noe si synes jeg er riktig, men til syvende og sist så er det jo opp til dama. Sånn vil det alltid være og burde være.

Skrevet

Vet ikke. HVIS jeg hadde tatt abort, så hadde det kun vært fordi far ikke ville, og jeg ville følt meg presset pga. frykt for å miste kjæresten. Så hadde jeg nok angret i ettertid, tror jeg.

Dette er altså noe jeg frykter, fordi at om jeg blir gravid innen de neste tre årene, så er situasjonen min akkurat slik som det står i startinnlegget.

Skrevet

Jeg ville tatt abort. Er forsåvidt meg du omtrent har beskrevet i scenarioet..

Eneste er at vi har vært sammen i 1 år og 4 mnd..

Jeg er ikke klar til å bære frem et barn, har mye jeg vil gjøre før den tid kommer. Jeg har lite oppsparte midler, studielån dekker omtrent kun for meg, jeg leier. Blir alt for mye usikkert.

Skrevet (endret)

Nei, eg ville aldri ha tatt abort av den grunn!

Abort hadde kun vore akuelt om eg hadde blitt gravid etter voldtekt - eller om eg hadde så dårlig helse, at det var fare for mitt eige liv å bæra fram eit barn.

Endret av Mirabella76
Skrevet

Jeg var selv i en ganske lignede situasjon, bortsett fra at jeg ikke var sammen med barnefaren. Da jeg fant ut at jeg var gravid var jeg i utlandet, og skulle egentlig jobbe der et år. Dette var en jobb jeg ikke kunne ha som gravid. Faren sa han ikke ønsket at jeg skulle bære frem barnet.

Jeg var selv veldig i tvil om hva jeg skulle gjøre. Generelt før dette hadde jeg tenkt at jeg aldri kunne ta abort, men nå var jeg i tvil...

Det som endret det for meg var at jeg trodde jeg holdt på å miste. På UL så jeg det lille hjertet slå... Da kunne jeg ikke, ikke noe å tenke på en gang for min del!

Støtteordningene for aleneforeldre som studerer er faktisk ganske så gode. Hvis du er bekymret for hvordan du skal klare det økonomisk så ta en titt på sidene til Lånekassen og Nav (overgangsstønad, stønad til tilsyn av barn).

Datteren min er nå snart 5 år :) Jeg kom meg fint gjennom utdannelsen, med gode karakterer (måtte bare lese strukturert) og har nå en jobb jeg elsker.

Lykke til, uansett hva du velger :klemmer:

Skrevet

Jeg var vel i en lignende situasjon, men jeg var 17, hadde vært sammen med pappaen bare noen mnd, gikk vgs osv. Jeg beholdt det:)

At pappaen ikke er klar er et dårlig argument, og når blir man klar for barn? Tror at om man skulle vente til man ble klar, hadde eggene tørket ut for lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...