Gå til innhold

Avløpet


Maleficent

Anbefalte innlegg

Neimen, nå er jeg treig igjen.. :sjenert: Gratulerer så mye med dagen som var! :klemmer:

Hørtes ut som en veldig fin bursdag altså, morsomt med bikkje som spiser sushi :fnise: Også flink du er, gåtur 2 timer om dagen er jo supert for formen..har begynt å trene igjen etter et opphold selv, og det er utrolig hva litt mosjon gjør for formen altså (ikke det at 2 timer om dagen på tur er litt mosjon heller, det er jo superbra) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seint men godt, MissLille :klem:

Det er litt artig at bikkja liker sushi,ja, men håper hun ikke har planer til å gjøre det til hoved-diett. Det blir dyyyyrt!

Nettop tilbake fra dagens første runde, og straks skal jeg kaste meg over bøkene. Seinere skal jeg til byen og treffe en venninne for kaffe,og så skal jeg tasse innom Cornelias Hus og få med meg etpar sorte fioler, for det har de nemlig fått inn der. Stauder, og de er råkule! Mannefioler :)

Ellers ser jeg fram til pinsehelga. Er meldt knallvær, og på lørdag skal vi ha et aldri så lite garden partai. Fram med grillen, sprette en vinflaske eller tre, lene oss tilbake og bare la kvelden skliiiiii avgårde. Skal bli herlig.

Ellers kunne jeg godt tenkt meg å bruke kvelden på å komme meg opp til Estenstadhytta en tur igjen- det regner nå,men er meldt opphold til kvelden, og oppover der er det noen deilige seeeeeeige bakker,og så er det et vann som firbeinte (ihvertfall) kan få ta seg en dukkert i.

Noen som har middagsforslag til meg? Jeg er helt blank for idèer.

Men nå; Bøkene kaller!

Tuddelu! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, kan vi bytte hverdag??

Kjeder livet av meg på jobben... Vi har omtrent samme planer for pinsehelgen som dere, det er jo meldt sol og sommer og da forventer jeg det :opplyser:

Du er kjempeflink som har sånn kustus på deg selv da, opp tidlig, turer osv. Flinke Maleficent :kose:

Middagsforslag ja, jeg er litt tom for ideer selv, vi har liksom en 15-20 retter som går på rundgang føler jeg. Har drøssevis med spennende oppskrifte rliggende, men det blir liksom aldri. Tar så mye mer tid å sette seg inn i noe nytt og kjøpe inn nye ingerdienser og... :fnise:

Sa noen latskap??

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo, all!

Strix, jeg skjønner hva du mener...vi har sikkert 30 kokebøker, men det å faktisk ta demi bruk som noe annet enn litteratur....hmmm...ork!

Nå har jeg hatt noen få kjemperolige dager. Vrikka nemlig foten kraftig på torsdag, og har ikke vært i stand til å gå på den- i dag humper jeg lett rundt. Frustrerende når man heller vil ut på tur og bruke kroppen. Jeg blir litt småsur av sånt. Egoistisk, jeg vet.

Ellers har vi et helt vidunderlig pinsevær! I går lagde mannen middag, og søsteren min var på besøk og vi koste oss med god mat og deilig vin. I dag daffer vi bare på terrassen. Mannen har lovet å ta meg med på en liten kjøretur i kveldinga sånn at jeg får sett litt andre ting enn bare hagen. Nå humper jeg rundt og lager en slags middag. Vi hadde en del grønnsaker igjen fra i går, så jeg ovnssteiker poteter med hvitløk og løpstikke, freser vårløk og brokkolibønner og steker noen fiskekaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, interessant middag :jepp:

Håper du får deg en liten søndagstur i dag da, og sett litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ble ikke noen tur i går, men i dag fikk vi luftet oss litt. Jeg har hilst på opptil flere kyr og har duppet foten i saltvann. Det er sommer! :pasha:

Fikk hjelp av mannen,og har nå badet hunden. Det trengte den. Lille lortehund har vært både her og der og rullet i både det ene og det andre siden forige bad. Nå ligger hun og tørker og ser på et vis ut som et pinnsvin- pelsen stritter til alle kanter.

Ufattelig få planer for kvelden. Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Heisann!

Ja, nå er jeg sånn noenlunde igang igjen. Bruker fortsatt en lett bandasjestrømpe for sikkerthets skyld, men er endelig igang med å gå turer igjen, og det er så[godt/b]! Følte meg litt smårar av å bare måtte sitte i ro, eller humpe meg framover.

Driver og planlegger vår lille ferie i neste uke. Reiser til Bergen på onsdag, og skal i bryllp lørdagen. Skal bli deilig med noen dager sammen med mannen i "gamlebyen" min. bare tusle rundt og kikke og spise god mat og kose oss. <3

Ellers blir det ny undersøkelsersunde uka etter turen. Gidder ikke tenke så mye på det, vet jeg har gjort mitt,og lever godt med det. Får skje det som skjer. Jeg har kontroll på livet mitt,og kjenner at det uansett er godt.

Gamle Pelsemor snorker på teppet sitt. Tror jeg skal følge hennes eksempel og tasse meg mot dyna. I morgen skal jeg nemlig prøvesynge for å få være md på en operaopsetning. Trenger skjønnhetssøvnen min . :)

Babbai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heisann!

Lenge siden jeg var her sist, sommeren bare raser avgårde.

Bergen var alldeles glimrende, vi var til og med heldige med været! Bodde på et koselig pensjonat like ved Fløybanen og fikk både tråkket rundt i sentrum og i bratte smug og gater. Bryllupet var koselig og vi storkoste oss.

Nå skal vi straks på tur igjen, denne gangen til Stokkøya! Reiser fredag og blir til søndag. Så er det etpar dager med jobb før den virkelige ferien begynner, og vi og hunden vender neser og snute mot nordnorge. Kjører oppover og gleder oss masse- skal bli stas å treffe slekt og venner, spise god mat, bade , fiske litt og gå masse i fjellet.

Og jordbærsesongen er i full gang her oppe. Har to rader med jordbærplanter,og tror vi har høsta rundt 7 kg. Og fortsatt er det masse igjen! Herlig. I kveld en gang kommer sommerbesøk som skal være med til Stokkøya ,så jeg stuller og ordner litt..utrolig hvor mye SAND som blir dratt inn i huset i løpet av få dager! Men klager ikke, det er en del av sommersjarmen.

Håper du også nyter sommeren, Fjellrypa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Stokkøya! Der var jeg i fjor sommer, og det var fint! Kos deg masse. Kanskje det blir en tur til Strandbaren? ;)

Sommer er deilig, og jeg gleder meg til det blir helg og ferie igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjoda, det blir nok både en og tre turer til Strandbaren ja. Vi skal bo på Sjøsenteret, i de nye SUB-husene der. Folkens, sjekk ut www.stokkoy.no :)

Da vi giftet oss,fikk vi ett døgn på Stokkøya i gave av mannens forlover, og det har gitt mersmak, kan man si. Mannen er ikke så gira på å hoppe i kajakk og sånt som jeg er, han tusler helst i naturen med kameraet, men denne gangen når vi er flere tenker jeg det blir en padletur. Og en tur i hula :)

Og så skal jeg bade, både i havet og i de tub'ene de har som ser ut som tekopper. Er meldt allright vær også, så dette blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:vinke:

Dette var lenge siden *skamme meg*

Hvordan går det med deg?? Håper resten av sommeren har vært bra også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Strix!

Jeg er ikke noe bedre til å stikke innom selv... :sjenert:

Sommeren har vært helt nydelig. Da vi dro nordover, kom sommeren for alvor der oppe, så vi har hatt nydelig sommervær i nesten tre uker og jeg og bikkja har badet hver dag. Herlig.

Nå er vi tilbake, og bedriver forfallende husarbeid samtidig som vi leker turister i egen by. Plukker litt bær, venter på soppen...

Har begynt å glede meg til Amsterdam. Blir deilig å komme en tur bort,uten hund eller familie på slep også. Og så skal vi vel en tur til Røros også om ikke så lenge. For tida er det viktig å ha ting å se fram til.

Var en tur på Noa Noa også i dag, og har prøvd meg gjennom omtrent hele kolleksjonen. :sjarmor: . Nå sløkker jeg på sofaen og venter på at bikkja skal bli klar for tur, hun må bare fordøye middagsmaten litt først. Jeg har skrudd opp tempoet på turene litt, og går litt lengre. Har nye joggesko også, og det er digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Stadig like mye skriving i denne boka. Lizm.

Vel, høsten har så langt ikke bragt med seg så mye nytt. Jeg jobber. Mannen jobber. Jeg og hunden er rett som det er observert pesende opp en og annen bakke. Hunden prøver å tisse, jeg maser "kom igjen,hund"...

Jeg er ihvertfall mye blidere enn jeg var for en måneds tid siden, og det må da telle for noe. Føler at livet er vakkert og åpent, fryder meg over høstfarger og soppsesong og annet som er bra og tenker generelt at "det årner seg". Ikke verst. det er slitsomt å tenke Store Tanker, så jeg kaster ikke vrak på det å leve i nuet.

Vi skal forresten ha nytt kjøkken. Vårt heslige, 30 år gamle Noremakjøkken skal DØ, og lekkert nytt fra IKEA skal overta plassen. Ååååå, så herlig det skal bli! Det blir matt sort (tror det vil passe godt til vårt standard 70talls husbankhus), men knotter skal jeg kjøpe et annet sted enn IKEA, jeg skal bruke dem til sette preg på kjøkkenet vårt. For en matnerd som meg er nytt kjøkken en glede som toppes av få andre, bare så dere vet det. Induksjon.....ny stekeovn.......å,lykke....<3

Nå skal det soves, for i morgen skal jeg feire Jo Nesbøs nyeste bok. Løp og kjøp, alle sammen!

(jeg skal ikke "drikke-feire", jeg skal blåse opp oransje balllonger og feire på jobb...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...