Gå til innhold

Avløpet


Maleficent

Anbefalte innlegg

Babylykke og tykke bollekinn gidder jeg ikke å høre så mye om. Trassalder er velkomment.

Jeg kan bidra med jeksler på vei og dertil hørende hysterisk gråt midt på natten. Jeg kan love deg at det ikke er særlig sjarmerende, uansett hvor tykke bollekinn det er utenpå de kommende jekslene.

Godkjent?

Trist å høre om dårlige nyheter hos dere. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yo!

Skjønner hvordan du har det med de venninnene, Strix. :klemme:

Mine har vært en kjempefin støtte for meg, og det er jeg utrolig takknemlig for, sjøl om de har sitt å holde på med. Hvis familien begynner å gnåle (onkler og tanter) så sier jeg sånt som at "vi er ikke så veldig glad i barn", foreløbig. Det pleier å få dem til å holde smella. :sjarmor:

Og jeg er jo egentlig ikke verdens største barnefan heller, hihi, har aldri falt i staver over ukjente babyer, og syns ganske mange små bråkeunger er alldeles skrekkelige, men det er vel noe annet når det er ens egne avkom som bajaser rundt.

Vi har tenkt- og snakket-ganske mye rundt denne donorbiten i det siste. For hvis ingen av prøvene til mannen viser noe liv, eller behandling ikke funker, så er det jo et reellt alternativ. Litt skummelt, man gjør seg mange tanker. Jeg syns det er viktig å få formidlet til mannen at jeg ikke syns begrepet "far" er låst til noen som er biologisk far. Det er den som oppdrar barnet, er til stede for det, gor det kjærlighet og tilhørighet,og lærer det å bli et helt og lykkelig menneske som kan få den merkelappen, ikke nødvendigvis en, som kanskje tilfeldig, bidro med en liten sprut. Min far har jeg faktisk aldri kalt "pappa". Han fortjente aldri den betegnelsen.

Så utrolig sant det du skriver her!!!

Håper du har hatt en knæll helg i Oslo. Jeg har vært gressenke mens Husbond har lekt kåbbåi og inianer i skauen. Han er heldigvis kommet hjem nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Tilbakevendt fra Oslohelg! Det var storkoselig, fikk med meg to kjempetrivelige middager, en tur innom det fantastiske parfymeriet "Heaven Scent" i Jacob Allsgt., og lunsj på Pascal. I tillegg var det en utrolig koselig navnedagsfeiring søndag, før vi vendte nesen nordover igjen. Var ikke hjemme før nærmere 2 i natt, og er litt småtrøtt i dag. Registrerer også, til stor glede at masse snø har blitt borte her i løpet av helgen også. Yehaaa, det går framover!

I dag MÅ det gjøres en del husarbeid, jeg har lyst på hjemmelaget tomatsuppe, og hvis jeg bare får fingeren ut så skal jeg på posten og hente pakke fra Hildegard. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det MÅ aldri gjøres husarbeid!

(Det hender det ser sånn ut, men da gjelder det å vise skikkelig selvdisiplin, se en annen vei og gjøre noe gøy)

Bra du koste deg i Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

Hai.

Jeg tok dine ord til etteretning, Fjellrypa, og ga bæng i å gjøre omtrent noe som helst. :sjarmor: Får se hva Inspirasjonen tilsier i dag.

Strix, jeg brukte denne: http://www.matnyttig.no/oppskrifter/ittomatsuppe.html

denne gangen, og den ble god. Har ikke funnet meg noen fast oppskrift ennå, driver og prøver meg fram. :)

Snødd i natt igjen. Tidlig vår er egentlig oppskrytt, det vingler mellom vinter og vår i en evindelig slåsskamp. Me no like. Eneste som er happy er den tullete bikkja.

I går kjøpte jeg bittesmå konfekt-påskeegg til å fylle et lite blikk-påskeegg med! Ikke farao om jeg skal ha et påske-koseegg fyllt med finn-crisp eller rugfras, no way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: ikke rugfras i påskeegget altså??

Jeg har fått av mamma og pappa hvert år, blir like overrasket hvert år, mannen elsker skikken ;)

Håper dere også får vår snart, nå trooor jeg den har kommet for å bli her, jeg har i alle fall ryddet i bedene og koser meg med at det er lyst så lenge om kveldene :jepp:

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen. Tilbake til rugfraset etter en deilig påskeuke. Egentlig spiser jeg ikke rugfras, det ble vel mer en lignelse.

Påsken ble deilig, som sagt, med både båttur og anna tur og til og med en ekte harrytur. Hadde trivelig besøk hele påsken, så dagene har bare flydd avgårde. Nå er hverdagen her,og jeg skal liksom prøve å motivere meg for studier. Har en halvferdig oppgave jeg sliter litt med, og det er mye annet som trekker...som for eksempel den spennende krimmen jeg ikke ble ferdig med i går...

Gjør meg en del tanker rundt disse babygreiene også, det er ikke fritt. Nå for tida er jo barn blitt det virkelig store statussymbolet, og alt som har med barn å gjøre har fått en sånn enorm fokus- det popper opp babybutikker og babykafèer over alt. Syns det er litt påtagelig. Og jeg syns ikke babyfasen er det mest spennende med barn,heller. De er mye mer gøy når de begynner å snakke og får egne,fikse idèer. I tillegg tenker jeg sånn at det er ikke alt om å gjøre at jeg får barn som har mine gener. De er verken spesielt gode eller dårlige- jeg har heller ikke noe kjempebehov for å kjenne igjen svigerfrøet eller noen av mine foreldre i et evt. avkom. Så jeg tenker som så at jeg gjerne vil ha barn i livet mitt, på det ene eller andre viset. Viser det seg at sjangsene for egne barn er null eller tett på null, er donor ganske uaktuelt. Ergo kommer vi til å søke adopsjon. Fosterbarn er også noe vi tenker ganske mye på muligheten for. Men det er ting som ligger et stykke fram, om enn tankearbeidet godt kan påbegynnes nå.

Inntil vi eventuelt bli flere i denne familien er det mye å ta tak i. Jeg har et gjesterom jeg gjerne vil ha ferdig i løpet av våren/sommeren, vi skal sjaine litt mer opp i hagen, og vi skal nyte at det blir grønt. Etter denne lange vinteren skal jeg ikke klage over manglende badevær et øyeblikk. At det faktisk blir grønt igjen, holder i lange baner.

Masse babling, noe usensurert her. Mister dere tråden er ikke dèt noe rart, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei snuppa :klem:

Jeg får av en eller annen grunn ikke varsling på dagboka di :sur:

Men nå er jeg her igjen.

Kjenner meg igjen i noen av tankene dina ja. Babyer er er et slags statussymbol... merkelig nok. Ikke at det er derfor vi ønsker oss barn, men du blir liksom uglesett om du ikke skaffer deg barn og det er jo bare sååååå unaturlig, da er du ikke en av "oss".

Akk ja, jeg har tenkt litt på dette med eggdonasjon dersom vi skulle være veldig uheldig med alt det andre. Det er nesten sikrere enn adopsjon og jeg får en graviditet på kjøpet. Men jeg håper inderlig, inderlig vi får det til nesten på naturmetoden :)

Kos dere med våren, det er jo kjempedeilig :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive om barne-problematikken, så derfor er jeg litt treg til å svare her. Skjønner at det er slitsomt og tungt, men synes du har mange fornuftige tanker. Håper dere finner en løsning som fungerer for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida..så innmari treig jeg har vært..har jo ikke oppdaget denne før nå jeg :sjenert:

Leit å lese om dårlige nyheter :klem:

(og jeg legger deg til på bloggen min jeg, selv om den ikke er sånn voldsomt interessant om dagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest hogwash
Men de kan vel stikke "hull på mannen" og hente ut noen svømmere om det finnes noen lagret, der de lagres...

:O

Der fikk jeg morgenkaffen i halsen gitt!

Heldigvis ikke meg som skal stikkes hull på ;)

Lykke til med bebisser Maleficent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Haha, her er jeg igjen!

I dag har jeg faktisk bursdag, så da syns jeg det var en finfin anledning til å skrive litt igjen. Hurra for meg!Kake til alle! :gratulerer:

Nå er det en herlig tid, folkens! Jeg går bare rundt og nyter våren- nyter alt som springer ut, hilser på løvetann (før jeg røsker den ut av bedene mine) og sniffer på heggeblomst. Life is good.

Tenker ikke så mye på disse bebygreiene- det får nesten bare gå som det går, det er litt utenfor min og vår kontroll. Godt å kjenne at det ikke er noe som dominerer livet, at det ikke er noe som setter premissene for om man har det knall eller ikke.

I dag skal jeg trøkke trynet fullt av kake, spise sushi og drikke et glass vin eller fem. Hurra for meg, hurra for våren og hurra for at man kan bli glad av små ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: :hoppe::bursdag::hoppe: :hoppe: :hoppe:

Gratulerer så mye med dagen Maleficent :klem:

Kjekt å se deg her igjen! Ja, våren er en deilig årstid, virkelig, jeg koser meg også med alt som spirer og gror, fuglekvitteret og av og til noen solglimt!

Ha en flott bursdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra og gratulerer med dagen! Kake, sushi og vin er deg meget vel unt.

Våren er deilig, selv om det ikke akkurat er mye sol her i dag.

Jeg har forresten åpnet ny dagbok, dersom du skulle være interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter, og tusen takk for gratulasjoner! :kyss:

Dagen i går ble kjempefin, og sushien var nydelig og vinen alldeles herlig :).

Gaver fikk jeg også.

Bikkjelurva har også fått sansen for sushi- hun blir eldre og frekkere for hvert år som går, i går satt hun ved siden av meg og formeligdirret av fristelse mens jeg stappet i meg fiskebit etter fiskebit med ris og tang og gode greier. Til slutt fikk hun ei rå reke. Ingen skal si jeg ikke er snill og generøs!

Jeg føler forresten jeg har vært kjempeflink siden sist. Står opp tidlig hver morgen, spiser hver tredje time og går tur sånn gjennomsnittlig 2 timer hver dag. Og jeg merker effekten. Veldig greit og ganske deilig, må jeg innrømme. Jeg får et kick av det.

Nå skal jeg sele på og ta med meg min firbeinte ut i kvist og kvas igjen- dere får ha en fin dag så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...