Gå til innhold

Avløpet


Maleficent

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg er nygammel.

Gammel som alle hauger, kjennes det ut som i dag, for jeg og mannen har nettop fått en tung beskjed. Vi prøver å få barn, men han har ikke noen sprellere, ergo har vi en lang vei foran oss. Jeg skal også på slankern, så om noen hører at jeg spiser rømmesaus; Dælj meg i hodet!

Føler at jeg trenger et sted for å få utløp for tanker og frustrasjoner, det er ikke enkelt, dette her. Babylykke og tykke bollekinn gidder jeg ikke å høre så mye om. Trassalder er velkomment.

Ellers tenkte jeg dette kunne være et fristed for "rett fra levra"; Her kan man snakke om all drit som finnes i verden! En spypose, nesten!

Og man kan gjerne dele oppskrifter på sunne ting, motivere hverandre til å stå på gjennom en tøff hverdag, og kanskje til og med, i ekstreme tilfeller, spre litt solskinn og smålykke.

Hu hei, for ei helvetes bra bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på visning i dag, og vi kunne glatt ha flyttet rett inn! Men har vi råd? Åneida! Så vi må nok bo her i mange, mange år til.

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEEEEEEEEEEEEEEEEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg istemmer; FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!

Noe så rumpe! Hva de folka skal ha så masse for huset sitt for? Det er skikkelig frekt! Faraomeg langt inni grautkrattet! Nøff!

:kjefte::rope:

Jeg har hatt en lang og rimelig jævlig dag. Vekselsvis vil jeg bare gråte, og vekselsvis er jeg litt meg selv. Hele kroppen føles ut som et svart hull. Men dette må bare gå over, sånn at vi kan gå videre. Vi gir ikke opp foreløbig, selv om mulighetene er kraftig innskrumpet. Videre utredning fortsetter om etpar-tre mnd når vi har svarene på flere prøver fra mannen. Inntil da får vi bare prøve å kare oss tilbake til normalen igjen.Eller en eller annen form for noe som er bedre enn dette. Må bare gi det noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! At det går an å være så vrange!Nå har jeg nettop ringt til legen for å prøve å bestille hormonprøver, samt hiv/hepatitt-test, som er obligatorisk i fobindelse med assistert befruktning. Hormonprøven tas 2 eller 3 mensdag, som betyr i morgen eller freddan, men dæsken så komplisert det var å få til det! Nå må jeg ringe tilbake i morgen 0815 for å få satt opp en time. Føler meg ikke akkurat kjempegodt ivaretatt...

Og så snør det igjen...farao!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hvor vanskelig kan det være da? Blodprøven er jo tatt på to minutter! Håper du får skviset det inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du si....hun argumenterte for at "hvis prøvesvarene dine kommer tilbake, skjønner legen ikke hva det er snakk om...." og hiv/hepatitt-test, ne det skjønte hun da viiirkelig ikke noe av. Snakk om grønske! Jeg har forresten startet blogg. Du har adgang. Ligger under "blogger"...for en overraskelse....hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg! Vært en tøff uke, dette, så litt sjølpleie og en og anna god film skal bli deilig.

Her sildrer regnet ned i strie strømmer, og tar knekken på utallige kilo med snø som lå fordelt utover plenen. I dag kom spirende krokus fram. Herlig!

På Ultra har de 25% på alle økologiske produkter, så vi har kjøpt inn både kylling og svinefilet til helga. Skal bli jummy. En flaske vin kan også komme til å ende sine dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiiiiiiisann :hoppe:

Så kjekt å se deg her, men ikke så morsomt å lese hva de har funnet ut av :roll::klemmer:

Men de kan vel stikke "hull på mannen" og hente ut noen svømmere om det finnes noen lagret, der de lagres...

Var det en legesekretær som var så grønn på blodprøver eller?? Håpløse mennesket :klaske: En forventer jo proffe mennesker i sånne jobber, som vet litt om hva de snakker om!

Her er det også krokuser, kjempefint :)

Hehe, kos dere med god mat, vi har drukket jevnt og trutt i en uke nå :fnise:

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Strix! :kline:

Ja, det var nok en legesekretær....men skulle trodd hun var noe helt annet. tyggegummisekretær, for eksempel. Heldigvis ikke henne jeg møtte på da jeg skulle ta prøvene, da tror jeg at jeg hadde klikka litt.

Jaja, jeg har nå vært flink denne første uka da, med både regelmessig spising og trim, så nå får vi se om dette ikke kan gå veien. Det måtte jo selvsagt SNØ noe så innihampen i natt og i dag, så mine planer om å så smått ta fram sykkelen falt jo i dass.

Prøver å ikke tenke for mye på Prosjektet, jeg blir bare deppa og grineklar. Prøver å tenke at det er kult med et House-aktig haleheng av leger, men er ennå ikke helt sikker på om det funker.

Neste helg skal vi i navnefest, og det kan bli en utfordring. Føler ikke helt for å drive og feire babyer for tida, det er som å pirre gråtebehovet unødig, men det er gode venners barn, så får bare skjerpe meg.

Har du fortsatt blogg, Strix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Strix! :kline:

Ja, det var nok en legesekretær....men skulle trodd hun var noe helt annet. tyggegummisekretær, for eksempel. Heldigvis ikke henne jeg møtte på da jeg skulle ta prøvene, da tror jeg at jeg hadde klikka litt.

Jaja, jeg har nå vært flink denne første uka da, med både regelmessig spising og trim, så nå får vi se om dette ikke kan gå veien. Det måtte jo selvsagt SNØ noe så innihampen i natt og i dag, så mine planer om å så smått ta fram sykkelen falt jo i dass.

Prøver å ikke tenke for mye på Prosjektet, jeg blir bare deppa og grineklar. Prøver å tenke at det er kult med et House-aktig haleheng av leger, men er ennå ikke helt sikker på om det funker.

Neste helg skal vi i navnefest, og det kan bli en utfordring. Føler ikke helt for å drive og feire babyer for tida, det er som å pirre gråtebehovet unødig, men det er gode venners barn, så får bare skjerpe meg.

Har du fortsatt blogg, Strix?

Ohh, litt smaskings til gammelt :sjarmor::kline:

Hmm, dårlig av legesekretæren, frustrerende når de ikke kan jobben sin skikkelig og ikke gjør den godt nok!!

Sykling i snø er ikke den beste ideen kanskje nei, håper dere slipper unna den snart dere også. Her er det vår og sol og det er så herlig! I dag vurderte jeg en joggetur, men jeg MÅ ha mat først opg da vil jeg ha middag og så blir jeg så mett og så må jeg vente så lenge og så blir jeg litt latere og så blir det mørkt og så... Hehe, men jeg tenkte Wii`e litt :jepp: Ikke så verst trening det heller.

Ja, jeg skal ikke mase på deg om prosjektet, men jeg syns det er spennende å følge med. En ganske uvirkelig situasjon å befinne seg i. Det er sånt som bare skjer med andre, og liksom ikke så mange heller tenker man gjerne :roll:

En må vel bare ta seg litt sammen i sånne situasjoner, men jeg forstår at det ikke er noe høydepunkt i kalenderen din. Vet noen om situasjonen deres irl?

Jeg ringte hjem her for ikke så lenge siden og da fikk jeg siste nytt om alle som var gravide og som snart skulle ha og hele den leksa. Ja, jo, greit å vite, men jeg VIL også!!

Javisst har jeg blogg og jeg ga deg tilgang for noen minutter siden, ikke så rask i vendingen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluuuu.....

Er bare å mase, for jeg har bare godt av å skrive om det, i stedet for å brenne inne med ting. Jeg har tre venninner, ei søster og ei mor som vet hva som skjer. Er egentlig litt greit, siden alle de tre venninnene har fått barn det siste året, og mamma nok har lurt på hvorfor vi var så "treige". Så kan hun være en buffer mot masete slektninger også, tenker jeg.

Jeg føler meg så forbaska sunn for tida! Er ute i all slags vær og knasker i meg bare sunne ting- føler dette må gå veien! I dag skal jeg avgårde og klippe meg også. Herlig! og i helga skal vi på stikk-av-tur til Osloooooo. Knæll. Har planer om å komme meg til Heaven Scent- et lite parfymeri i Jacob Aallsgt. som selger litt sære, men vidunderlige parfymer, samt en tur innom Lille Vinkel Sko.

Men nok om det. Solen skinner ihvertfall som besatt. I say; Snow, you're dooooomed! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss er det 2 venninner av meg, den ene med mann og så en søster for meg som vet om det. Men jeg angrer litt på at de venninnene vet om det. Den ene har noen barn selv og har flere ganger liksom "viftet det bort" med at de og de prøvde en stund og si og så, men vi snakker ikke år og de måtte ikke gjennom ivf!!

Den andre har jeg mindre og mindre kontakt med og når hun spør hvordan det går/hva som skjer etc. generelt spm. og jeg bla. nevner at vi fortsatt sliter med dette og nå må på sykehus. Ja, da overså hun dette fullstendig og pjattet videre om noe annet :overrasket:

Jeg forstår at det ikke er så lett å ta opp kanskje, men når hun spør hva som skjer i livet mitt og jeg nevner det så går det jo an å si noe da :roll:

Så det at de vet det betyr liksom ingenting, det er verken en lettelse eller en byrde, bare meningsløst. Min søster er den som er fantastisk å snakke med, som bryr seg og syns det er spennende, tross alt. Siden det er så fjernt(noe det var for meg også for noen måneder siden). Hun har selv begynt å tenke på sin egen situasjon. Kuttet ut hormonprevansjon bla. og lignende siden de før eller senere vil prøve :)

Jeg blir mest sint jeg oppi alt dette. Det er lenge siden tårene har tatt meg. De kommer nok om det går skeis på forsøket nå. Jeg kjenner at jeg har veldig lite lyst til å holde på med forsøk i all evighet :sjenert:

Nei, la oss nyte våren, mannfolka våre og god, sunn mat :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo!

Skjønner hvordan du har det med de venninnene, Strix. :klemme:

Mine har vært en kjempefin støtte for meg, og det er jeg utrolig takknemlig for, sjøl om de har sitt å holde på med. Hvis familien begynner å gnåle (onkler og tanter) så sier jeg sånt som at "vi er ikke så veldig glad i barn", foreløbig. Det pleier å få dem til å holde smella. :sjarmor:

Og jeg er jo egentlig ikke verdens største barnefan heller, hihi, har aldri falt i staver over ukjente babyer, og syns ganske mange små bråkeunger er alldeles skrekkelige, men det er vel noe annet når det er ens egne avkom som bajaser rundt.

Vi har tenkt- og snakket-ganske mye rundt denne donorbiten i det siste. For hvis ingen av prøvene til mannen viser noe liv, eller behandling ikke funker, så er det jo et reellt alternativ. Litt skummelt, man gjør seg mange tanker. Jeg syns det er viktig å få formidlet til mannen at jeg ikke syns begrepet "far" er låst til noen som er biologisk far. Det er den som oppdrar barnet, er til stede for det, gor det kjærlighet og tilhørighet,og lærer det å bli et helt og lykkelig menneske som kan få den merkelappen, ikke nødvendigvis en, som kanskje tilfeldig, bidro med en liten sprut. Min far har jeg faktisk aldri kalt "pappa". Han fortjente aldri den betegnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I familien er det få som gnåler, foreløpig i alle fall. Men vi er jo gift og i den "rette alder" så det kommer vel muligens etterhvert. men jeg har blitt passe god på å svare at vi får se og kanskje i fremtiden og sånne svada svar...

Jeg er heller ikke den som faller i staver over babyer og uoppdragne, frekke små barn, blæh!! Men vi har en klar formening om at vi skal gjøre en god jobb med våre egne(om det blir noen) og jeg tror nok jeg kommer til å bli temmelig betatt av et eget barn.

Donor ja... Jeg vet ikke hvorfor, men jeg ser ikke for meg det eller å adoptere. Jeg kan virkelig ikke sette fingeren på det, men en stund da vi mistenkte at det var mangel på eten svømmere eller egg så fikk jeg meg ikke til å forestille meg å skulle benytte meg av donasjon på den ene eller andre måten :roll:

Jeg har ingen verdens problemer med at andre gjør det, men ser ikke for meg å gjøre det selv, vil vel ha egne-egne. Tanken på å f.eks skulle benytte oss av eggdonasjon og bruke mannens svømmere... Da ville liksom barnet være halvt hans og ikke noe meg, om du skjønner tankegangen. Litt dumt kanskje, men så lenge det bare går utover meg/oss så er det vårt "problem".

Så spørs det da, er vi så heldige at det vil fungere for oss å få egne, eller må vi ta stilling til alternativer. F.eks å adoptere. Jeg velger å konsentrere meg om her og nå i første omgang. Og bruke all positiv energi på det ;)

Enig med deg i det med definisjoner egentlig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tilbake joh!!! :hug: Jammen bra du ga deg til kjenne i boka mi, ellers hadde jeg aldri tilgitt deg altså.

Trist å lese om utfordringene deres for tida da :kose: Godt du har gode støttespillere, det hjelper. Jeg klarer ikke å sette meg inn i det å ønske seg barn så sterkt, for det gjør egentlig ikke jeg, men jeg er litt mer opptatt av det nå merker jeg, som vi har vært uten prevensjon i ett år. Fikk besøk av tante rød i dag og begynner å tenke at det nok ikke vil klaffe for oss. Men foreløpig føler vi at vi kan leve med det. Så jeg skal ikke si at jeg skjønner hvordan du har det. Men jeg følger med og håper det ordner seg for dere tilslutt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...