AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #1861 Del Skrevet 23. juli 2015 Når folk gjemmer på gaver de selv har fått. Gir de bort til jul til andre. Spesielt når du har sett gaven hjemme hos de. Ga vekk en flaske dyr vin til noen. Dyr i Norge, men billigerei et annet land. Jeg laget et merke i bunnen av flasken. Et annet fam medlem fikk den til jul.Anonymous poster hash: 69c1c...9f9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #1862 Del Skrevet 23. juli 2015 Gikk på skole et år. Tok buss. Nær hjemmet,og stoppet ved skolen. Kun voksne. Så sier en at fire av oss kunne kjøre med henne. Det ville bli billigere for oss alle,mente hun.og raskere. Hun krevde full busspris av oss alle. Så var det....Skal bare innom å handle mat. Vi ventet. Så hun kjørte gratis selv to av oss beg med buss igjen.Anonymous poster hash: 69c1c...9f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #1863 Del Skrevet 23. juli 2015 Tlf ja. Spurte nabo om han kunne ringe etter taxi. 5 krAnonymous poster hash: 69c1c...9f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 23. juli 2015 #1864 Del Skrevet 23. juli 2015 Når folk gjemmer på gaver de selv har fått. Gir de bort til jul til andre. Spesielt når du har sett gaven hjemme hos de. Ga vekk en flaske dyr vin til noen. Dyr i Norge, men billigerei et annet land. Jeg laget et merke i bunnen av flasken. Et annet fam medlem fikk den til jul.Anonymous poster hash: 69c1c...9f9 Laget du et merke i bunnen av flaska for å se om den ble gitt videre? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #1865 Del Skrevet 23. juli 2015 Laget du et merke i bunnen av flaska for å se om den ble gitt videre? Ja, for hadde mistanke om dette. Siden den gang legger jeg ikke så mye i gavene til deAnonymous poster hash: 69c1c...9f9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #1866 Del Skrevet 23. juli 2015 Gikk på skole et år. Tok buss. Nær hjemmet,og stoppet ved skolen. Kun voksne. Så sier en at fire av oss kunne kjøre med henne. Det ville bli billigere for oss alle,mente hun.og raskere. Hun krevde full busspris av oss alle. Så var det....Skal bare innom å handle mat. Vi ventet. Så hun kjørte gratis selv to av oss beg med buss igjen.Anonymous poster hash: 69c1c...9f9 Denne skjønte jeg ikke. Forventet du å sitte på gratis?Anonymous poster hash: d3ecb...246 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #1867 Del Skrevet 23. juli 2015 Vet om en jente fra studiet som utelukkende levde på maten som de andre i kollektivet hadde i kjøleskapet. Hun brukte en hver anledning til å låne penger av folk og få andre til å legge ut for henne - og hadde ingen planer om noen sinne å betale dette tilbake. Hun var også frekk nok til å late som om hun ikke visste hva de i kollektivet snakket om hver gang de prøvde å konfrontere henne. I ettertid har hun skrytt av at hun har klart å spare opp 100.000 kr. Anonymous poster hash: b1fa2...316 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #1868 Del Skrevet 23. juli 2015 Når folk gjemmer på gaver de selv har fått. Gir de bort til jul til andre. Spesielt når du har sett gaven hjemme hos de. Ga vekk en flaske dyr vin til noen. Dyr i Norge, men billigerei et annet land. Jeg laget et merke i bunnen av flasken. Et annet fam medlem fikk den til jul.Anonymous poster hash: 69c1c...9f9 Det kan jo hende at de ikke drikker alkohol? Anonymous poster hash: b1fa2...316 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #1869 Del Skrevet 23. juli 2015 Det beste gjerrigknark historien jeg har hørt er den fra bryllupssidene her, hvor brudeparet tok inngangspenger i bryllupet sitt. Ikke småpenger heller. Bryllup koster jo fort ett par hundre tusen, så hvis det var et ungt par skjønner jeg godt at de ikke ville sette seg i stor gjeld når de kanskje har både bosted og kommende unger å betale på. Folk kunne jo ha takket nei til invitasjonen hvis det var et problem, og så ville bryllupet blitt tilsvarende billigere. Anonymous poster hash: b1fa2...316 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 23. juli 2015 #1870 Del Skrevet 23. juli 2015 Bryllup koster jo fort ett par hundre tusen, så hvis det var et ungt par skjønner jeg godt at de ikke ville sette seg i stor gjeld når de kanskje har både bosted og kommende unger å betale på. Folk kunne jo ha takket nei til invitasjonen hvis det var et problem, og så ville bryllupet blitt tilsvarende billigere. Anonymous poster hash: b1fa2...316 Har man ikke råd til å ha stort bryllup så enten sparer man eller har et mindre, man tar ikke 1500kr i inngangspenger. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 23. juli 2015 #1871 Del Skrevet 23. juli 2015 Denne skjønte jeg ikke. Forventet du å sitte på gratis?Anonymous poster hash: d3ecb...246 Jeg skjønner ikke at du ikke skjønte den. Synes du det er greit at en avtale utelukkende er til fordel for én av partene? De fire andre sparte jo verken tid eller penger. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 23. juli 2015 #1872 Del Skrevet 23. juli 2015 Denne skjønte jeg ikke. Forventet du å sitte på gratis?Anonymous poster hash: d3ecb...246 Litt rart å tilby seg å kjøre noen gratis for så be om penger da. Er noe annet hvis man spør om man kan sitte på. Det vblir litt som om noen skal spørre om du vil ha en kaffe for så å si at de vil ha 20kr. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 24. juli 2015 #1873 Del Skrevet 24. juli 2015 Det kan jo hende at de ikke drikker alkohol? Anonymous poster hash: b1fa2...316 Jeg vet at jeg kunne gjort dette. Altså gitt en flaske dyr vin videre. Fordi de aller fleste gir bort rødviner, som verken jeg eller samboer tåler. Hadde jeg da fått en sånn flaske av noen i familien (alle vet at vi ikke tåler rødvin), hadde jeg gladelig gitt den bort. Hvorfor skal en vin gå til spille bare fordi man ikke tåler den? Dessuten er det ikke alle som liker å få alkohol i gave, hvilket man skal respektere. Da er det ingen grunn til å gjenta det tenker jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #1874 Del Skrevet 24. juli 2015 Jeg vet at jeg kunne gjort dette. Altså gitt en flaske dyr vin videre. Fordi de aller fleste gir bort rødviner, som verken jeg eller samboer tåler. Hadde jeg da fått en sånn flaske av noen i familien (alle vet at vi ikke tåler rødvin), hadde jeg gladelig gitt den bort. Hvorfor skal en vin gå til spille bare fordi man ikke tåler den? Dessuten er det ikke alle som liker å få alkohol i gave, hvilket man skal respektere. Da er det ingen grunn til å gjenta det tenker jeg. Jeg har også gitt vin videre til andre, da jeg meget sjelden drikker vin. Da er det bedre at andre an kose seg meg den flasken. Anonymous poster hash: 211f1...fe1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 24. juli 2015 #1875 Del Skrevet 24. juli 2015 Jeg har også gitt vin videre til andre, da jeg meget sjelden drikker vin. Da er det bedre at andre an kose seg meg den flasken. Anonymous poster hash: 211f1...fe1 Ikke sant. Jeg ser virkelig ikke problemet med å gjøre dette. Spesielt når vinen er dyr er det jo desto bedre at noen faktisk får glede av den. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #1876 Del Skrevet 24. juli 2015 Denne skjønte jeg ikke. Forventet du å sitte på gratis?Anonymous poster hash: d3ecb...246 Tror den som skrev historien mente at hun/han første kjørte buss, for deretter å bli tilbudt å sitte på med en person. Problemet var bare at hun/han og de tre-fire andre som satt på måtte betale like mye til sjåføren som de måtte betale for å ta bussen, samtidig som sjåføren gjorde små stopp på vei til/fra, slik at det gikk ekstra tid (dro på butikken tydeligvis), og da sparte de altså ikke en krone på å sitte på, samtidig som sjåføren kjørte rundt gratis (jeg vil troverdien av tre-fire bussbilletter mer enn dekker bensinutgiftene denne personen hadde). Anonymous poster hash: 966cb...9a5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 24. juli 2015 #1877 Del Skrevet 24. juli 2015 Vet om en jente fra studiet som utelukkende levde på maten som de andre i kollektivet hadde i kjøleskapet. Hun brukte en hver anledning til å låne penger av folk og få andre til å legge ut for henne - og hadde ingen planer om noen sinne å betale dette tilbake. Hun var også frekk nok til å late som om hun ikke visste hva de i kollektivet snakket om hver gang de prøvde å konfrontere henne. I ettertid har hun skrytt av at hun har klart å spare opp 100.000 kr. Anonymous poster hash: b1fa2...316 Makan til frekkhet skal man lete lenge etter. Studenter og folk som bor i kollektiv er ofte overbeskyttende ovenfor mat, kosmetikk og andre ting. Men det er en grunn til det - for studenter flest har dårlig råd. Hun klarte å spare opp penger fordi hun var gnien og kjip, på kanten til å kalles tyv. Tror faktisk jeg hadde pisset på tannkosten hennes om jeg hadde bodd sammen med henne. Eller tatt tak i henne i action film stil og smekt henne oppetter veggen, og spurt henne med et creepy smil på fjeset mitt om hun var den som spiste opp lapskausen min Nei, herlighet, dette innlegget traff meg rett i brystet på en dårlig måte, for det er så altfor mange unge folk som tror de kan leve på andre kun fordi de er unge, dumme og ikke forstår seg på penger. Eller så har de bare en sparementalitet som gjør at de skyr ingen midler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #1878 Del Skrevet 24. juli 2015 Makan til frekkhet skal man lete lenge etter. Studenter og folk som bor i kollektiv er ofte overbeskyttende ovenfor mat, kosmetikk og andre ting. Men det er en grunn til det - for studenter flest har dårlig råd. Hun klarte å spare opp penger fordi hun var gnien og kjip, på kanten til å kalles tyv. Når man tar noe som ikke tilhører en selv og man vet man ikke får lov så er man tyv, ikke bare på kanten til det. Anonymous poster hash: e21ec...dc6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 24. juli 2015 #1879 Del Skrevet 24. juli 2015 Når man tar noe som ikke tilhører en selv og man vet man ikke får lov så er man tyv, ikke bare på kanten til det. Anonymous poster hash: e21ec...dc6 Faktisk, ja, du har helt rett. Det er faktisk tyveri. Jeg fatter ikke hvordan folk kan slippe unna med det, men dessverre er det mange som klarer å holde på sånn uten større problemer. Spesielt om man er jente, da er det liksom... Buhu, stakkars meg, jeg er en fattig student som ikke vet bedre, ta vare på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 24. juli 2015 #1880 Del Skrevet 24. juli 2015 En gjeng pleide å møtes på kafe for en kaffekopp, prat og litt mat - mest pensjonister, men også noen andre dagdrivere. En som var kjent for å være gjerrig, ville ha kjøttkakemiddag og spurte etter det. - Nei, det blir for mye! Har du barneporsjon? Jo, verten hadde nå det. - Og så en ekstra potet! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå