Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De trusene er ikke engangs og kan vaskes på 60 gr i åresvis. 

Anonymkode: 1ac60...f4d

Riktig. 

De gjenbrukes på sykehjemmet hvor jeg jobbet tidligere 

Anonymkode: 113a2...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apekatten skrev (3 timer siden):

Hva er gjerrig med det? Jeg bruker også Toro, jeg kan ikke å bake. Hyggelig av han å bake til deg.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan var han gjerrig? Hyggelig at han bakte til deg. 

Anonymkode: 41025...8fd

Jeg er ikke brukeren som skrev om kaka, men jeg oppfattet ikke at hun mente at det var å bake Toro sjokoladekake som gjerrig, men at han serverte henne den kaka i én og en halv uke, selv etter at den hadde blitt skikkelig tørr. Tørr kake er jo forjævlig.

Anonymkode: 326ff...512

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venn som stadig inviterte til middagsselskap for vennene sine og tok betalt per person som kom samtidig som vedkommende jobbet som kokk og tok med all maten som han lagde fra jobben sin så han ikke behøvde å betale noe for maten selv. Han skrøt alltid av at han tjente gode penger på å invitere venner på middag. 

Anonymkode: 8e82a...304

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Riktig. 

De gjenbrukes på sykehjemmet hvor jeg jobbet tidligere 

Anonymkode: 113a2...644

Da jeg begynte i 2006 var de vanlige med innlegg/bleier inni.  Men så begynte vi å bruke slip og flexibleier og da ble de mye mindre brukt.   Men husker jeg blødde gjennom trusa mi engang og stjal en nettingtruse og la bind i.  De var ikke gode å ha på seg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

*DA

Anonymkode: 96671...866

Det er ikke gjerrighet. Det er tyveri. 

Anonymkode: 114f3...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (10 timer siden):

Når jeg fikk min førstefødte, så rappa jeg noen gulpekluter på sykehuset, for de var så store og myke 🫣🫣🫣

Det er ikke gjerrighet. Det er tyveri

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen min hadde alltid med seg både kontanter og kort. Handlet han på butikken og det ble 132,20 kr, Så betalte han kontant ettersom kassen da runder ned. Så da sparte han 20 øre da 😅 samme hvis noe kostet 132,80 kr. Det hadde blitt rundet opp til 133 om han hadde betalt kontant, så da betalte han med kort og ‘sparte’ 20 øre 😂 

altså, det er jo ikke dumt, men det er jo veldig spesielt å tenke så på øra. Men for all del 😆 

Anonymkode: 3d125...2b1

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eksen min hadde alltid med seg både kontanter og kort. Handlet han på butikken og det ble 132,20 kr, Så betalte han kontant ettersom kassen da runder ned. Så da sparte han 20 øre da 😅 samme hvis noe kostet 132,80 kr. Det hadde blitt rundet opp til 133 om han hadde betalt kontant, så da betalte han med kort og ‘sparte’ 20 øre 😂 

altså, det er jo ikke dumt, men det er jo veldig spesielt å tenke så på øra. Men for all del 😆 

Anonymkode: 3d125...2b1

Da frimerkene ble satt opp fra å koste 3.50kr til å koste 3.70kr så husker jeg de viste et innslag på nrk om hvordan man kunne spare penger om man kjøpte ett og ett frimerke. 

Det var sikkert et humoristisk innslag. Men etter kort tid ble prisen satt opp til 3.75, så brått var det lurt å kjøpe flere enn ett 😂

Anonymkode: 830a7...c33

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var lita og skulle få min første nye sykkel (hadde bare arvet tidligere), så kjøpte Pappa guttesykkel til meg for den var billigere enn jentesyklene. Som jeg hatet å ha sykkel med stang! 

Anonymkode: 6c2e5...631

• Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 6.30):

Jeg har en!

For en del år siden jobbet jeg som helgevakt i et bofellesskap. Der ble det hver dag laget en felles middag, som pasientene og de ansatte spiste sammen. Helgevaktene måtte betale noe sånt som 20 kroner per middag, så det var jo ganske billig, men samtidig føltes noenlunde innenfor som kostpris for en porsjon fiskepinner med ris og frosne grønnsaker. Da økonomiansvarlig sluttet, kom det frem at de faste ansatte i full stilling hadde betalt type 100 kroner i måneden for 3-4 middager i uken, mens pasientene måtte betale 2000 i måneden for 6 middager i uken - dvs at pasientene subsidierte de ansattes middager. Pasientene levde jo da av uføretrygd og hadde kanskje 50-100 kroner igjen i lommepenger når de faste utgiftene var betalt. Da dette ble presisert var det en del av de ansatte som ble flaue - de hadde jo vært fornøyd med billige middager, men ikke helt tenkt over hvordan det hele hang sammen. Bortsett fra en! Han ble ikke flau, han ble rasende, fordi hans personlige økonomi kunne tydeligvis ikke tåle at han faktisk måtte betale kostpris for maten han spiste på jobb. Etter at nytt system for betaling var innført, «sluttet» han å spise på jobb, eller, han spiste ikke sammen med pasientene, men meldte seg alltid til å vaske opp, og sto så på kjøkkenet og spiste opp restene. Da mente han at han at han ikke skulle betale noe, for restene hadde jo blitt kastet uansett..  

(Restene ble forøvrig ellers ofte fryst ned og brukt til lapskaus eller restemiddag senere)

Anonymkode: 448eb...af6

Vi hadde en lignende ordning, hvor personalet åt med brukerne både for å være rollemodeller, og for det sosiale. Med jevne mellomrom ble det foreslått at personalet skulle betale. Jeg sa ifra hver gang at det var uaktuelt for meg å betale for å gjøre jobben min. Da vil jeg heller spise valgfri mat i ro og fred uten smatting og grising. Det ble aldri innført betaling.

Jeg har nok bikket jeg også, men ikke med vilje. Da jeg var ca 18 år, var vi tre stk ute og åt. Vi delte på regningen, men av en eller annen grunn så betalte jeg bare restsummen da de andre hadde lagt sine penger på (i den tiden man vanligvis betalte med kontanter), og tenkte ikke på at de også hadde lagt til tips. På vei hjem kom jeg på hvordan det egentlig var, og ble dritflau. Har aldri turt å ta det opp med dem, vil helst fortrenge det🙈

Anonymkode: b18df...8f4

• Liker 9
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde engang en kollega som var utrolig kjip. Han var såklart mangemillionær etter å ha jobbet seg ihjel og gnukket på kronene hele livet. Og han er snar med å forsyne seg av ting andre kjøper og legger på pausebordet. Om det er kjeks, konfekt, kake eller uansett, så suger han seg på det. 

En kveld på jobb spurte han meg og to til om vi hadde lyst på risengrynsgrøt til kveldsmat. Han hadde en pakke liggende, og det var tross alt lørdag. Vi takket ja, for det var et uvanlig tilbud for han å være. Så han kokte grøt til oss, hvor vi brukte av mitt sukker og en annens smør og kanel, og spiste opp alt. Når vi var ferdige å spise ba han oss om 15 kr hver for grøtpakken, samt litt ekstra siden han hadde tatt på seg jobben. Han skulle med andre ord tjene seg noen skarve kroner på oss den kvelden.... 

Helt utrolig at folk er slik! 

Anonymkode: 2e6d1...863

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi hadde en lignende ordning, hvor personalet åt med brukerne både for å være rollemodeller, og for det sosiale. Med jevne mellomrom ble det foreslått at personalet skulle betale. Jeg sa ifra hver gang at det var uaktuelt for meg å betale for å gjøre jobben min. Da vil jeg heller spise valgfri mat i ro og fred uten smatting og grising. Det ble aldri innført betaling.

Jeg har nok bikket jeg også, men ikke med vilje. Da jeg var ca 18 år, var vi tre stk ute og åt. Vi delte på regningen, men av en eller annen grunn så betalte jeg bare restsummen da de andre hadde lagt sine penger på (i den tiden man vanligvis betalte med kontanter), og tenkte ikke på at de også hadde lagt til tips. På vei hjem kom jeg på hvordan det egentlig var, og ble dritflau. Har aldri turt å ta det opp med dem, vil helst fortrenge det🙈

Anonymkode: b18df...8f4

Hvem mener du skal betale for maten du spiser på jobb?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang var jeg på Vinmonopolet og skulle betale fo varene mine. Foran meg i kassa sto det en herre, pen kledd mann og sa til kassadamma:

- Du, dere skylder meg 1 krone. En gang var jeg og handlet her, og dere ikke hadde 1 krone å gi meg tilbake.

Dammen sa:

- Jo, du skal få 1 krone.

- Nei, nei - var svaret hans. Jeg vil bare gi beskjed.

Og jeg sto bak og måpte. Glemmer det aldri.

Anonymkode: 24ae0...f07

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er ikke gjerrighet. Det er tyveri

Ja det er jo det. Så slapp jeg å kjøpe dem da...Er ikke stolt over det akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkef skrev (På 10.9.2024 den 22.21):

Min kjære far døde alt for tidlig og året var 2000. Den første telefonen jeg fikk etter det var dagen etter at han døde,fra min onkel, som spurte om å få klokken og å få kjøpe bilen etter min far så billig som mulig. Da han og min tante neste dag kom på besøk til oss med kondolanseblomster, satt de og snakket og klagde i flere timer på at de syntes at 70 kroner var alt for mye for den blomsterkvasten.

Da han skulle kjøre til begravelsen til min far, lot han sin søster ( min mor) og jeg sitte på i bilen. Da vi kom frem avkrevde han min mor, som nettopp var blitt enke, for 50 kroner for kjøreturen. Da min fars kiste skulle senkes ned i jorden, kommenterte min onkel at kisten var for fin til å begraves og at den ikke burde graves ned og at faren min burde hatt billigere kiste.

Min mor, som hadde brukket lårhalsen, hadde det vanskelig som enke og minstepensjonist. Jeg var handicappet og forsøkte likevel å hjelpe henne så godt jeg kunne. Ingen av oss hadde bil eller førerkort. Min mor spurte min onkel og hans kone om hjelp til å handle litt melk i nærbutikken ( dette var før man kunne bestille ferdig tilkjørte varer). Deres svar var følgede:» Du får ta deg en tur med bussen og handle sjøl»!

🤮🤮

Det skal vel mye til å toppe dette… for noen drittfolk! Både gjerrige og fullstendig uempatiske! Her hadde jeg lett brutt all kontakt.

Anonymkode: 62d91...294

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg allerede har skrevet denne, men jeg var for noen år siden i byen med ei venninne og datteren hennes. Venninnen min fikk plutselig så veldig lyst til å spise på restaurant, noe jeg ikke hadde råd til der og da. 

Så forslaget hennes var da om ikke jeg og datteren hennes kunne vente utenfor restauranten, mens hun var inne og spiste. 

😅😅

Anonymkode: 54eae...490

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en dame som ble med sin søster og søsterens ektemann på storbyferie litt på impuls, og hadde derfor ikke forhåndsbestilt hotell. Om kvelden da søster og ektemannen skulle gå og legge seg, skulle denne damen ha rom, men ble bestyrtet over prisene! Hun spurte da resepsjonisten om det ikke var sovesofa på rommet til søster og mannen? Jo, det var det, og de kunne re opp den for et tillegg på 300 kr. Gjett om damen var fornøyd, storbynatt for bare 300 kr! For det ramlet henne ikke inn at søster og mannen allerede hadde betalt nesten 2000. 

Anonymkode: 6f37d...9cb

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkef skrev (På 10.9.2024 den 22.21):

Min kjære far døde alt for tidlig og året var 2000. Den første telefonen jeg fikk etter det var dagen etter at han døde,fra min onkel, som spurte om å få klokken og å få kjøpe bilen etter min far så billig som mulig. Da han og min tante neste dag kom på besøk til oss med kondolanseblomster, satt de og snakket og klagde i flere timer på at de syntes at 70 kroner var alt for mye for den blomsterkvasten.

Da han skulle kjøre til begravelsen til min far, lot han sin søster ( min mor) og jeg sitte på i bilen. Da vi kom frem avkrevde han min mor, som nettopp var blitt enke, for 50 kroner for kjøreturen. Da min fars kiste skulle senkes ned i jorden, kommenterte min onkel at kisten var for fin til å begraves og at den ikke burde graves ned og at faren min burde hatt billigere kiste.

Min mor, som hadde brukket lårhalsen, hadde det vanskelig som enke og minstepensjonist. Jeg var handicappet og forsøkte likevel å hjelpe henne så godt jeg kunne. Ingen av oss hadde bil eller førerkort. Min mor spurte min onkel og hans kone om hjelp til å handle litt melk i nærbutikken ( dette var før man kunne bestille ferdig tilkjørte varer). Deres svar var følgede:» Du får ta deg en tur med bussen og handle sjøl»!

🤮🤮

Har en litt tilsvarende historie:

Min venninne har en datter på 13 år, hun har full omsorg for datteren fordi far heller vil være ungkar og spellemann på fulltid. Bestefar (farfar) til jenta døde nå i vår, og tanta (fars søster) tilbød seg å ta med jenta på begravelsen. Min venninne og datteren bor på veien (og fire minutter i bil) fra kirka/lokalet minnestunden var i, så for tanta var det bare et stopp og ikke en omvei. Min venninne hadde i utgangspunktet tenkt å være med datteren, både praktisk med kjøring men også for som emosjonell støtte til datteren som jo har mistet bestefar. Men da tanta tilbød seg så var det den beste løsningen, for da kunne hun være med tante og onkelnog søskenbarn. Etter begravelsen og minnestunden kom jenta hjem og fortalte at tanta hadde krevd 100kr på vipps i bensinpenger.

• Liker 15
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (10 minutter siden):

Har en litt tilsvarende historie:

Min venninne har en datter på 13 år, hun har full omsorg for datteren fordi far heller vil være ungkar og spellemann på fulltid. Bestefar (farfar) til jenta døde nå i vår, og tanta (fars søster) tilbød seg å ta med jenta på begravelsen. Min venninne og datteren bor på veien (og fire minutter i bil) fra kirka/lokalet minnestunden var i, så for tanta var det bare et stopp og ikke en omvei. Min venninne hadde i utgangspunktet tenkt å være med datteren, både praktisk med kjøring men også for som emosjonell støtte til datteren som jo har mistet bestefar. Men da tanta tilbød seg så var det den beste løsningen, for da kunne hun være med tante og onkelnog søskenbarn. Etter begravelsen og minnestunden kom jenta hjem og fortalte at tanta hadde krevd 100kr på vipps i bensinpenger.

Når jeg leser slike historier så føler jeg meg ikke lenger som det verste mennesket på jord. Dette kunne jeg aldri funnet på

Anonymkode: 0feed...512

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 22.44):

Var sammen med en indisk nyutdannet lege som baket toro sjokoladekake…

tror vi spiste den kaka hver dag i 1,5 uke ..så tørr den ble..

Anonymkode: 7a75f...d79

Kva har det med saka å gjere at han var indisk? Eller nyutdanna? Eller lege? :vetikke:

Anonymkode: e6ff4...677

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...