Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Xmasclovn said:

Ikke personlig erfaring, men jeg kom over en «leve billig» gruppe på Facebook, der en dame tipset om hvordan gjøre cafeturen billig: Å ha med seg pulverkaffe hjemmefra og be om å få varmt vann og evt melk (gratis) på cafeen.

Å herregud :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg jobbet på matbutikk var en kollega uheldig og slo inn pose til en dame som tydeligvis ikke skulle ha pose. Da dama skulle pakke varene og oppdaget posen i bunnen av kassabåndet klikket hun helt. Forlangte å få tilbake pengene sine. Pose kostet 60 øre dengang, så kollega måtte rote rundt i alle kasser ettersom vi ikke hadde penger i kassene fordi det var sånn kasse med myntholder man selv putter penger på. Dama fikk 50 øre tilbake fra kollega, men mente hun skulle ha 1 kr fordi det skulle rundes oppover. Så kollega måtte rundtur innom alle oss som satt i kassene for å finne flere mynter. Halve butikken fikk med seg opptrinnet ettersom andre handlende snudde seg og så på, hvisket seg imellom.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Xmasclovn skrev:

Da jeg jobbet på matbutikk var en kollega uheldig og slo inn pose til en dame som tydeligvis ikke skulle ha pose. Da dama skulle pakke varene og oppdaget posen i bunnen av kassabåndet klikket hun helt. Forlangte å få tilbake pengene sine. Pose kostet 60 øre dengang, så kollega måtte rote rundt i alle kasser ettersom vi ikke hadde penger i kassene fordi det var sånn kasse med myntholder man selv putter penger på. Dama fikk 50 øre tilbake fra kollega, men mente hun skulle ha 1 kr fordi det skulle rundes oppover. Så kollega måtte rundtur innom alle oss som satt i kassene for å finne flere mynter. Halve butikken fikk med seg opptrinnet ettersom andre handlende snudde seg og så på, hvisket seg imellom.

Akkurat dette skjedde meg som kassaarbeider, bortsett fra at damen insisterte på at jeg skulle sette inn de 70 ørene posen kostet tilbake på bankkortet hennes... hun fikk igjen 50 øre og ble svært furten. Hun hadde sagt ja til pose da.

Anonymkode: fc28f...f3c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les arveloven.

Anonymkode: 85359...b80

OK, skal se på den. Da må den være endret siden jeg hadde emnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva jeg er ikke så interessert at jeg gidder å lete etter et innlegg som er blitt skrevet for et par dager siden i en veldig populær tråd hvor det blir skrevet mye.

Elsker folk som er hjelpsomme.. Og lykke til med å få svar..

Anonymkode: 8f2f4...347

Fikk svar, fra vedkommende jeg spurte...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, madsegen skrev:

Er det virkelig vits i være vrang?

Kan du ikke bare svare?

Jesus...

Noen MÅ bare være krangelfanter over filleting.

Fint at du innser at du er kranglefant

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det gidder jeg ikke, fordi jeg ikke gidder å gå rundt med fysiske penger på meg, i likhet med majoriteten av befolkningen. 
Er ikke 90 år heller liksom.

Anonymkode: 3ce02...740

Nei vel, det blir opp til deg. Jeg synes altså det er enklere å gå rundt med et par kronestykker i lomma enn å måtte dra fram et kort hver gang jeg trenger å betale for en pose ekstra. 
Og jeg vil heller mistenkes for å være 90 år enn å være så bortreist at jeg bryr meg om hva din omgangskrets måtte mene.

Anonymkode: d29d3...5c4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei jente jeg var FF med en stund var ganske snål når det kom til penger. Jeg spurte henne en gang om hun kunne kjøpe med kondomer siden jeg var tom. «Jepp, klart det».

Når hun kom så tok jeg frem en 200-lapp og sa jeg ikke hadde mindre. «Det går fint det».

øh ok. Dagen etterpå så såg jeg på kondompapiret som låg ved siden av senga at dette var slike gratiskondomer som deles ut 😂😂

Jeg sa aldri noe, men føltes nesten som om jeg kjøpte sex den kvelden.

Anonymkode: 7a22a...863

Hvis du betalte kondomene ellers,så er det da virkelig hennes tur å betale. Skjønner ikke at du gav henne penger i det hele tatt. Prevensjon er et felles ansvar, derfor deler man det. (Derfor mener jeg også at mannen skal være med å spleise på p-piller og lignende også)

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, altflyter skrev:

Hvis du betalte kondomene ellers,så er det da virkelig hennes tur å betale. Skjønner ikke at du gav henne penger i det hele tatt. Prevensjon er et felles ansvar, derfor deler man det. (Derfor mener jeg også at mannen skal være med å spleise på p-piller og lignende også)

Du har en skål på nattbordet hvor nattens utvalgte kan legge igjen penger for kondomen? (det var det bildet jeg fikk opp..)

Anonymkode: e3f25...577

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, sofie777 skrev:

Til dere over som lurer på noe som står tidligere i tråden: I ruten der noe er sitert, er det en pil helt til høyre, den blir synlig når du tar pilen over (på pc, vet ikke hvordan det er på mobil). Når du trykker på pilen, finner du der sitatet sto originalt. Da er det bare å "pile" seg tilbake til du finner svar på det du spør om uten å måtte scrolle gjennom alle sidene :)

Waow!! Takk :D Du aner ikke hvor mange ganger jeg har bladd meg bakover i eviglange tråder for å finne noe som er blitt sitert som ble skrevet for evigheter siden!! Også var dte jo så lett!! :mynona:

Anonymkode: 5a2cd...4f3

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, altflyter skrev:

Er enig jeg altså, men i praksis så et det jo ikke noe en tar opp til diskusjon dersom vedkommende ikke forstår det selv 😆

Anonymkode: 7a22a...863

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har en skål på nattbordet hvor nattens utvalgte kan legge igjen penger for kondomen? (det var det bildet jeg fikk opp..)

Anonymkode: e3f25...577

Jeg er ikke en one night stand-person, så i mitt tilfelle er det snakk om når man er i et fast forhold. Om man ligger med noen slik som i innlegget jeg siterte, ville jeg tenkt at man kjøper kondomene annenhver gang eller noe :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Xmasclovn said:

Å djeezz. Tror jeg hadde håpet at jeg hadde en tier i en lomme, slengt den i disken til henne og sagt at her hadde hun til de ti neste gnipungturene sine til butikken. Og jeg banner på at det hadde blitt full applaus fra hele køen. Slike folk er bare grusomme.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Xmasclovn skrev:

Og jeg har opplevd det motsatte: 

Var og handlet med mannen. Han la på varene og jeg skulle pakke de inn. Kassereren, en godt voksen mann, spurte om vi skulle ha pose. Jeg svarte nei siden jeg hadde handlenett i veska. Likevel kom det en pose ned båndet, og jeg valgte å ikke gjøre noe nummer ut av at han tydeligvis ikke hadde hørt etter hva jeg sa, men begynte å pakke varene i posen. Da snudde kassereren seg, lente seg nedover båndet og sa høyt: «Ånei, den er ikke din! Prøvde du å få deg en gratis pose du nå da?!» mens han lo av hvor «frekk» jeg tydeligvis. Det var lang kø bak oss i kassa og jeg syntes faktisk det var temmelig pinlig. Jeg trodde jo han hadde slått inn posen (evt. kunne han fortsatt ha gjort det siden mannen min ikke hadde rukket å betale enda) 

Anonymkode: f90f4...feb

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg har opplevd det motsatte: 

Var og handlet med mannen. Han la på varene og jeg skulle pakke de inn. Kassereren, en godt voksen mann, spurte om vi skulle ha pose. Jeg svarte nei siden jeg hadde handlenett i veska. Likevel kom det en pose ned båndet, og jeg valgte å ikke gjøre noe nummer ut av at han tydeligvis ikke hadde hørt etter hva jeg sa, men begynte å pakke varene i posen. Da snudde kassereren seg, lente seg nedover båndet og sa høyt: «Ånei, den er ikke din! Prøvde du å få deg en gratis pose du nå da?!» mens han lo av hvor «frekk» jeg tydeligvis. Det var lang kø bak oss i kassa og jeg syntes faktisk det var temmelig pinlig. Jeg trodde jo han hadde slått inn posen (evt. kunne han fortsatt ha gjort det siden mannen min ikke hadde rukket å betale enda) 

Anonymkode: f90f4...feb

Og så? Mener du å si at han i kassa var gjerrig som solgte deg en pose du ikke skulle ha?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...