Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På Tue Oct 20 2015 den 21.16, Mythic skrev:

...og bestefaren min! :ler:

Han var helt ekstremt gjerrig. Han spiste fisk som hadde ligget i fryseren siden 1977 som ikke en gang bikkja ville ha. Kan jo ikke kaste mat, må vite! Og han fikk det for seg at det var så dyrt å dra ned i do, at han pisset på et norgesglass og satte det inne i peisen :spy: (Han var ikke bare gjerrig, han var fryktelig uhygienisk også).

Han ga aldri bort gaver noen sinne. Eller forresten, da jeg giftet meg, fikk vi 25 kroner. Husker mamma omtrent krøp gjennom gulvet av flauhet og gjemte vekk konvolutten. 

Han skiftet aldri klær, og gikk i de samme klærne i årevis. Da han døde, fant vi sikkert 30 skjorter som fortsatt lå i plastikken. 

:hakeslepp:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.3.2009 den 14.00, Gjest Gjest skrev:

Jeg hadde en venninne som av og til var på vorspiel hos meg da jeg var student. Når vi skulle gå ut, ba hun meg om å få igjen flaskepanten for six-packen hun pleide å ha med seg.

De gangene jeg ikke hadde disse småpengene kontant, eller sa nei for jeg trodde hun tullet (i begynnelsen, før jeg lærte meg dette), måtte vi gå innom blokka der hun bodde med tomflaskene hennes, før vi gikk til byen.

Hva!?! :skratte:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2017 den 12.12, AnonymBruker skrev:

Mange "gode" gjerringknarkhistorier her, men ser også at mange blir betegnet som gjerrig om man er sparsommelig og økonomisk. Ut fra noen av historiene her blir nok jeg sett på som gjerrig, selv mener jeg det handler om prioriteringer. Jeg har f.eks ikke Netflix, mobildata, utvidet TV-pakke. Jeg har et kjøkken fra 1980 som fungerer utmerket, gammel komfyr som også fungerer perfekt, kjøper aldri noe jeg selv anser som unødvendig (f.eks nye pyntegjenstander, nye gardiner, ny påskepynt etc). Den 20 år gamle julepynten er flott i mine øyne. På den andre siden har jeg alltid penger til rådighet, er aldri blakk, kjøper skikkelige julegaver og bursdagsgaver. Kan godt bruke 40 000 kr på en sydentur og skal jeg først ta en tur på byen ønsker jeg en helaften, noe mange av mine venner ikke har råd til siden de har brukt penger på masse ting jeg ikke bruker penger på. 

Anonymkode: b3621...177

Har lest veldig mange av innleggene her og jeg syns det er merkelig at du føler deg truffet. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en vennine som vant 5 millioner i lotto. Hun brukte alle pengene på å kjøpe hus og ny bil og ingenting på å spandere på venner. En sydentur hadde vært på sin plass mener jeg. 

Anonymkode: 10bc0...7f6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.10.2016 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Bruke vannet fra de kokte potetene og grønnsakene til å drikke, i steden for å helle det ut (spart energi, hvis du allikevel skulle varme opp vann for å drikke). Evt bruk det varme overskuddsvannet fra kokingen til å vaske koppene i :) Oppbevar det på en termos til du skal ta oppvasken.

Bruk gamle tannbørster til annet (som rengjøring av sko (i steden for å kjøpe egen skobørste) , rengjøring av krinkelkroker på bad etc, i steden for å slite på klutene dine og bruke unødvendige mengder med skurekrem).

Gjenbruk pappesker som du får tilsendt pakker i, når du selv skal sende pakker.

Gjenbruk pappemballasje o.l.  fra div produkter, når du trenger å emballere gaver

Anonymkode: ea2ae...d2b

Med unntak av å bruke potetvannen til oppvask(!?), det kan man fint lage suppekraft på, ser jeg ingenting gjerrig med det der. Økonomisk? Ja, absolutt. Derimot ikke gjerrig.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jolene skrev:

Med unntak av å bruke potetvannen til oppvask(!?), det kan man fint lage suppekraft på, ser jeg ingenting gjerrig med det der. Økonomisk? Ja, absolutt. Derimot ikke gjerrig.

Å bruke gammelt kokevann til grønnsaker som oppvaskvann høres farlig ut.  Er jo en bakteriebombe av dimensjoner. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Boomonster skrev:

Å bruke gammelt kokevann til grønnsaker som oppvaskvann høres farlig ut.  Er jo en bakteriebombe av dimensjoner. 

Ja? Jeg sa jo ikke at det var en god løsning heller? Suppekraft kan man derimot bruke grønnsaksvannet til :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
4 minutter siden, Jolene skrev:

16 minutter siden, Boomonster skrev:

Ja? Jeg sa jo ikke at det var en god løsning heller? Suppekraft kan man derimot bruke grønnsaksvannet til :)

Grønnsaksvann er en bakteribombe? Man kan drikke det men ikke vaske opp med det? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Grønnsaksvann er en bakteribombe? Man kan drikke det men ikke vaske opp med det? :klo:

Ser hva du mener, og er enig med deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Å vaske opp i grønnsaksvann vil føre til at matrester legger seg som en hinne på hver eneste kopp og fat, og bakteriene formerer seg jo som kjent veldig raskt.  Grunnen til det er jo selvsagt at bakterier trives, lever og formerer seg  i mat for deretter å lage toksiner.   Rart at ikke dette er logisk for folk!     Drikker man det etter at det er avkjølt vil det gå greit, det er ikke sikkert det går greit hvis vannet får stå på benken i timesvis før du drikker det, da kan det være giftig. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
3 minutter siden, Boomonster skrev:

Å vaske opp i grønnsaksvann vil føre til at matrester legger seg som en hinne på hver eneste kopp og fat, og bakteriene formerer seg jo som kjent veldig raskt.  Grunnen til det er jo selvsagt at bakterier trives, lever og formerer seg  i mat for deretter å lage toksiner.   Rart at ikke dette er logisk for folk!     Drikker man det etter at det er avkjølt vil det gå greit, det er ikke sikkert det går greit hvis vannet får stå på benken i timesvis før du drikker det, da kan det være giftig. 

Man skyller jo av oppvasken, iallefall gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Den Lille Heksa skrev:

Man skyller jo av oppvasken, iallefall gjør jeg det.

Hvis man er så gniten at man ikke kan hive ut 1 liter kokevann i vasken tviler jeg sterkt på at samme person vil spandert på seg skyllevann til oppvaska. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
2 minutter siden, Boomonster skrev:

Hvis man er så gniten at man ikke kan hive ut 1 liter kokevann i vasken tviler jeg sterkt på at samme person vil spandert på seg skyllevann til oppvaska. 

Hehe, men han kan skylle i kaldt vann :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Den Lille Heksa skrev:

det er ikke sikkert det går greit hvis vannet får stå på benken i timesvis før du drikker det, da kan det være giftig

Grønnsaker, både rå og kokte, samt vannet som de er kokt i, kan trygt stå i timesvis på kjøkkenbenken uten å bli giftig. Jfr. kalde middagsrester. Etter flere dager der kan nok det sterile kokevannet bli reinfisert fra lufta og du risikerer magesjau. Men da vil heller ingen finne på å drikke det pga. lukten og smaken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Den Lille Heksa
10 timer siden, Vox_populi skrev:

Grønnsaker, både rå og kokte, samt vannet som de er kokt i, kan trygt stå i timesvis på kjøkkenbenken uten å bli giftig. Jfr. kalde middagsrester. Etter flere dager der kan nok det sterile kokevannet bli reinfisert fra lufta og du risikerer magesjau. Men da vil heller ingen finne på å drikke det pga. lukten og smaken.

Enig i det, jeg skrev ikke det du siterte, det var Boomonster :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ganske ofte ut og spiser middag med kollegaene mine, og en av dem er ram på å legge i penger sist og ta tipsen til servitøren. Syns det er sylfrekt, når resten av gruppa legger i 10-20% ekstra.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, elflinks skrev:

Går ganske ofte ut og spiser middag med kollegaene mine, og en av dem er ram på å legge i penger sist og ta tipsen til servitøren. Syns det er sylfrekt, når resten av gruppa legger i 10-20% ekstra.

Dette var vi ute for da vi var på ferie med to vennepar og hadde spist på en pizzarestaurant. Alle betalte for antall personer i sin familie og rundet opp. Mens vi styrte med unger og klær for å dra, så oppdaget en av oss at mannen til venninnen min gikk igjennom det som var i betalings"skålen" og kom frem til at det var nok til at han ikke betalte noe som helst. Dermed gikk servitøren som hadde bevertet 20 personer med store og små en hel kveld glipp av en betydelig tips, og vedkommende fyr m. fam. fikk et gratis måltid. Utrolig smålig, og han har sunket som en stein i anseelse hos meg. Jeg kan love at jeg passer på neste gang, og kommer til å kommentere det høyt og tydelig om han prøver tilsvarende stunt igjen.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...