kaprifolen Skrevet 24. juli 2015 #1881 Del Skrevet 24. juli 2015 Ja, for hadde mistanke om dette. Siden den gang legger jeg ikke så mye i gavene til deAnonymous poster hash: 69c1c...9f9 Blir du virkelig så fornærmet over at su har gitt bort en vinflaske mottaker ikke liker? Djeez.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1882 Del Skrevet 9. august 2015 Hadde ei gjerrig venninne på filmkveld igår. Jeg hadde kjøpt inn potetgull, sjokolade, druer og cola. Hun hadde med seg en pose smågodt. Bare til seg selv vel og merke Synes dette er en uting. Greit å kjøpe seg godteri til kino f.eks, med hjem til folk? Da synes jeg det er greit å dele.. iallfall det jeg er oppdratt til. Hun nærmest kastet seg over snackset jeg hadde satt fram, og når det var tomt satt hun med smågodtposen sin tett til brystet og nesten listet opp bit etter bit, slik at jeg ikke skulle legge merke til det.. Anonymous poster hash: 24199...da1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 9. august 2015 #1883 Del Skrevet 9. august 2015 Hadde ei gjerrig venninne på filmkveld igår. Jeg hadde kjøpt inn potetgull, sjokolade, druer og cola. Hun hadde med seg en pose smågodt. Bare til seg selv vel og merke Synes dette er en uting. Greit å kjøpe seg godteri til kino f.eks, med hjem til folk? Da synes jeg det er greit å dele.. iallfall det jeg er oppdratt til. Hun nærmest kastet seg over snackset jeg hadde satt fram, og når det var tomt satt hun med smågodtposen sin tett til brystet og nesten listet opp bit etter bit, slik at jeg ikke skulle legge merke til det..Anonymous poster hash: 24199...da1 Var det Ronja med godtesnopet? :-D 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommernatt Skrevet 9. august 2015 #1884 Del Skrevet 9. august 2015 Hadde ei gjerrig venninne på filmkveld igår. Jeg hadde kjøpt inn potetgull, sjokolade, druer og cola. Hun hadde med seg en pose smågodt. Bare til seg selv vel og merke Synes dette er en uting. Greit å kjøpe seg godteri til kino f.eks, med hjem til folk? Da synes jeg det er greit å dele.. iallfall det jeg er oppdratt til. Hun nærmest kastet seg over snackset jeg hadde satt fram, og når det var tomt satt hun med smågodtposen sin tett til brystet og nesten listet opp bit etter bit, slik at jeg ikke skulle legge merke til det..Anonymous poster hash: 24199...da1 Det var sikkert Ronja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 9. august 2015 #1885 Del Skrevet 9. august 2015 (endret) slettet. Endret 10. august 2015 av wintergirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1886 Del Skrevet 9. august 2015 Haha, denne historien er helt absurd, jeg hadde ikke trodd på det om jeg ikke hadde opplevd det selv: Jeg bor i Lillehammer og har penderleilighet i Oslo (byene er eksempler). Jeg skulle ha noe snekkerarbeid utført på huset i Lillehammer, og en venninne anbefalte sin svoger og formidlet kontakt. Svogeren jobber som snekker, og siden det var gjennom kjente skulle jeg få en kompispris, omtrent 80% av vanlig pris. Merk at det ikke var noe omfattende jobb som skulle gjøres, rundt to dagers jobb og alt ble gjort med kvittering. Jobben ble utført og snekkersvoger fikk betalt for timer og utstyr. Vel, i sommerferien ringte min venninne og lurte på om snekkersvogeren kunne låne pendlerleiligheten i Oslo. For han hadde jo tross alt vært så immari grei og utført snekkerarbeid hos meg, så jeg skyldte han visst en tjeneste! Ikke visste jeg at å utføre et arbeid mot avtalt pris var en tjeneste. Jeg har ikke møtt snekkersvoger verken før eller etter han var hjemme hos meg og snekret.Anonymous poster hash: 09863...1d6 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1887 Del Skrevet 9. august 2015 Har ila sommeren oppdaget at en i gjengen aldri har med seg noe når vi skal møtes til grillings, han satser på at andre har for mye pølse og lompe, og helst en øl i reserve også. Tar aldri med seg noe til fellesskapet. Ikke tjener han dårlig heller, full jobb, og bruker penger på mye annet. Anonymous poster hash: 72dd5...5eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1888 Del Skrevet 9. august 2015 Har en kompis som bor hjemme hos mor og far og jobber fulltid. Jeg og samboer studerer og jobber litt ved siden av. Tjener ikke spesielt mye. Han inviterer seg alltid til oss. Hvis vi snakker om å møtes, så sier han vi "må" være hos oss, fordi foreldrene hans er hjemme osv. Greit nok det, men vi avtaler som regel å møtes på nærbutikken for å handle inn det som trengs. Hvis vi feks avtaler å møtes på Rimi 17:00, kan han dukke opp på døra 1630, og si "kan vi ikke bare lage mat av det du har i kjøleskapet a?" De første gangene tenkte jeg ikke så mye over det, men det skjer hver gang. Nå har jeg blitt strengere og sier vi må handle. Da prøver han å snike seg unna å betale i kassen.. Men alt i alt har han spist/drukket mye gratis hos oss, uten at det har gått begge veier. En dag var han alene hjemme, og han sa han skulle invitere på middag. Han ba oss om å ta med poteter og spinat. Vi tenkte det var litt gjerrig, men lot det gå. Han skulle lage lasagne sa han. Da vi kom måtte vi lage maten. Denne lasagnen bestod av spinat, potetskiver og hvitsaus. Kun det. Kom en annen venninne også til maten som hadde med drikke. Hadde fått beskjed om å ta med det.. Han stilte opp med smør, melk og mel til sausen, ellers ingenting.. Anonymous poster hash: 347ea...0a3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 9. august 2015 #1889 Del Skrevet 9. august 2015 Ikke visste jeg at å utføre et arbeid mot avtalt pris var en tjeneste. Du opplyser jo selv at det var kompis-pris: 20% avslag. Han gjorde altså deg en tjeneste, verdt kanskje et par tusen. Så spurte han om å få ei tjeneste igjen. Ingenting rart med det! Du må ha misforstått fundamentalt om du tror at tjenester er noe en får, men aldri trenger å yte. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. august 2015 #1890 Del Skrevet 10. august 2015 Du opplyser jo selv at det var kompis-pris: 20% avslag. Han gjorde altså deg en tjeneste, verdt kanskje et par tusen. Så spurte han om å få ei tjeneste igjen. Ingenting rart med det! Du må ha misforstått fundamentalt om du tror at tjenester er noe en får, men aldri trenger å yte. Enig i dette. Jeg ville kanskje formulert det litt annerledes enn det venninnen til ts gjorde, men likevel... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1891 Del Skrevet 10. august 2015 Du opplyser jo selv at det var kompis-pris: 20% avslag. Han gjorde altså deg en tjeneste, verdt kanskje et par tusen. Så spurte han om å få ei tjeneste igjen. Ingenting rart med det! Du må ha misforstått fundamentalt om du tror at tjenester er noe en får, men aldri trenger å yte. Denne snekkeren er jo en helt fremmed. Jeg kjøpte tjenester fra FIRMAET hans. Fordi et firma valgte å gi meg 1200 i rabatt (det var summen jeg regnet meg frem til at jeg sparte) så skal jeg låne bort boligen min til en av de ansatte i en uke? Det sto ikke noe om det i vilkårene i kontrakten jeg mottok av dem. Hadde det vært en kompis som snekret for meg i bytte mot en kasse pils og en symbolsk sum hadde det vært noe helt annet. Men dette er et fremmed menneske og i og med at jeg fikk kontrakt og kvittering pg alt så annser jeg det som et profesjonelt forhold, ikke noe "vennetjeneste"-opplegg.Anonymous poster hash: 09863...1d6 40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 10. august 2015 #1892 Del Skrevet 10. august 2015 Denne snekkeren er jo en helt fremmed. Jeg kjøpte tjenester fra FIRMAET hans. Selvfølgelig gikk det gjennom firmaet hans, noe annet ville jo vært ulovlig. At han er fremmed, har ingen ting å si, annet enn at "regnskapet" dere to imellom startet på null. Så jobbet han gratis for deg i tre timer (16 t x 20%). Men når gjerrigknarken skal betale tilbake... forresten, det er feil ord å bruke, for å låne ut "hytta" koster ingen ting, det kreves bare litt velvilje. Uten tvil er du en som arbeider gratis i timevis for vilt fremmede mennesker uten tanke på å få noe igjen. Så uselviske er folk normalt ikke, faktisk. De fleste vil ha en slags balanse i regnskapet i det lange løp. Tror du snekkeren slo av på prisen for deg fordi han syntes du var en så knakende kjekk person? Neppe. Uansett, så tok han grundig feil. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 10. august 2015 #1893 Del Skrevet 10. august 2015 *SNIP*Anonymous poster hash: 347ea...0a3 Wow, snylting i laverste klasse.. Kudos til dere til holder ut med ham. Var også en tid jeg var tolerant mot "snylter"venner, men etterhvert tok tålmodigheten slutt og kuttet ut all kontakt med dem. Men hvis ting er såppass ille, er det ikke på tide å sette ham på plass litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1894 Del Skrevet 10. august 2015 Selvfølgelig gikk det gjennom firmaet hans, noe annet ville jo vært ulovlig. At han er fremmed, har ingen ting å si, annet enn at "regnskapet" dere to imellom startet på null. Så jobbet han gratis for deg i tre timer (16 t x 20%). Men når gjerrigknarken skal betale tilbake... forresten, det er feil ord å bruke, for å låne ut "hytta" koster ingen ting, det kreves bare litt velvilje. Uten tvil er du en som arbeider gratis i timevis for vilt fremmede mennesker uten tanke på å få noe igjen. Så uselviske er folk normalt ikke, faktisk. De fleste vil ha en slags balanse i regnskapet i det lange løp. Tror du snekkeren slo av på prisen for deg fordi han syntes du var en så knakende kjekk person? Neppe. Uansett, så tok han grundig feil. Låner du bort leiligheten din gratis til fremmede som har solgt deg en bukse på salg også? Ærlig talt.. Helt urimelig å forvente å låne en leilighet gratis fordi man har gitt en ukjent person litt rabatt på en håndverkertjenester. Folk gir som regel rabatt når de ikke klarer å selge nok til fullpris - og dette tilfellet kan da ikke sees på som en vennetjeneste i det hele tatt.Anonymous poster hash: f08d8...a51 32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1895 Del Skrevet 10. august 2015 Selvfølgelig gikk det gjennom firmaet hans, noe annet ville jo vært ulovlig. At han er fremmed, har ingen ting å si, annet enn at "regnskapet" dere to imellom startet på null. Så jobbet han gratis for deg i tre timer (16 t x 20%). Men når gjerrigknarken skal betale tilbake... forresten, det er feil ord å bruke, for å låne ut "hytta" koster ingen ting, det kreves bare litt velvilje. Uten tvil er du en som arbeider gratis i timevis for vilt fremmede mennesker uten tanke på å få noe igjen. Så uselviske er folk normalt ikke, faktisk. De fleste vil ha en slags balanse i regnskapet i det lange løp. Tror du snekkeren slo av på prisen for deg fordi han syntes du var en så knakende kjekk person? Neppe. Uansett, så tok han grundig feil. Jeg fikk avtalt rabatt på hvitevarer på Elkjøp også, skal de få boligene mine til fri disposisjon eller er det bare håndtverkere det gjelder? Anonymous poster hash: 09863...1d6 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1896 Del Skrevet 10. august 2015 Selvfølgelig gikk det gjennom firmaet hans, noe annet ville jo vært ulovlig. At han er fremmed, har ingen ting å si, annet enn at "regnskapet" dere to imellom startet på null. Så jobbet han gratis for deg i tre timer (16 t x 20%). Men når gjerrigknarken skal betale tilbake... forresten, det er feil ord å bruke, for å låne ut "hytta" koster ingen ting, det kreves bare litt velvilje. Uten tvil er du en som arbeider gratis i timevis for vilt fremmede mennesker uten tanke på å få noe igjen. Så uselviske er folk normalt ikke, faktisk. De fleste vil ha en slags balanse i regnskapet i det lange løp. Tror du snekkeren slo av på prisen for deg fordi han syntes du var en så knakende kjekk person? Neppe. Uansett, så tok han grundig feil. Er nok mange (inkludert meg selv) som ikke låner ut bolig til fremmedfolk. Om han skal ha dekket inn den rabatten han ga uten å avtale det på forhånd, så får han heller bare ta full pris i utgangspunktet. Hadde noen vært så frekk og tatt som en selvfølge at han skulle få låne leiligheten min en uke for 1200,-, hadde jeg gitt han 1200,- og bedt han dra en viss plass! Blir som de basarene i syden. Du går inn på en severdighet, og blir prakket på et sjal gratis på utsiden. Og når du kommer ut igjen, så blir du nesten angrepet om du ikke betaler det du skylder! Anonymous poster hash: 3837b...521 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1897 Del Skrevet 10. august 2015 På en date, Jeg hadde en drink da han kom. Han kjøpte en til seg selv men når vi var ferdig med det. så han sa det var så dyrt å drikke ute. så han tilbydde meg en tyggis siden den var gratis. Synes det er litt sært på en første date. og denne mannen tjener ganske så bra så veldig turn off. Anonymous poster hash: fafb9...630 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
365vinter Skrevet 10. august 2015 #1898 Del Skrevet 10. august 2015 Denne snekkeren er jo en helt fremmed. Jeg kjøpte tjenester fra FIRMAET hans. Fordi et firma valgte å gi meg 1200 i rabatt (det var summen jeg regnet meg frem til at jeg sparte) så skal jeg låne bort boligen min til en av de ansatte i en uke? Det sto ikke noe om det i vilkårene i kontrakten jeg mottok av dem. Hadde det vært en kompis som snekret for meg i bytte mot en kasse pils og en symbolsk sum hadde det vært noe helt annet. Men dette er et fremmed menneske og i og med at jeg fikk kontrakt og kvittering pg alt så annser jeg det som et profesjonelt forhold, ikke noe "vennetjeneste"-opplegg.Anonymous poster hash: 09863...1d6 Enig med deg. Rabatt kan det jo også hende man får av konkurransemessige hensyn - de ga deg prisavslag fordi de visste du trengte tjenesten slik at du ikke skulle se etter noen andre. Forstår ikke at enkelte mener at det å låne bort en bolig til en vilt fremmed er en rimelig måte å "gi tilbake" på. Herregud. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1899 Del Skrevet 10. august 2015 Fam medlem som sørger for at de er bedt bort alle juledag til middag. Slipper å invitere selvAnonymous poster hash: 69c1c...9f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann1979 Skrevet 10. august 2015 #1900 Del Skrevet 10. august 2015 Hadde en klassekamerat som alltid bomma røyk, hadde med engang i blant halve til 1/4 filtersiggaretter med lebestift avtrykk på med seg i lomma, fra moras askebeger Hadde an tobakk selv trillet han så tynne den kunne holde noen uker, men om han fikk trille av andre, trillet han dem tykke å god, men han sluttet å bomme av meg etter jeg hadde trillet en røyk til ham, jeg trilla en god tykk en med en gummistrikk inni, han røyka opp hele men jeg kjente at den lukta av svidd gummi, å han bomma ingen av meg etterpå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå