meta Skrevet 6. mars 2004 #161 Del Skrevet 6. mars 2004 Bare innom og ønsker deg en GOD helg! Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 6. mars 2004 #162 Del Skrevet 6. mars 2004 Håper du har en fin-fin helg Masse klemmer fra ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 8. mars 2004 Forfatter #163 Del Skrevet 8. mars 2004 Takk for helsingar Pludre, bizzy, meta og ny dag! Blir kjekt å treffe alle sammen på torsdag. Eg har hatt ei veldig bra helg! På laurdag fekk vi endelig kjøpt maling til vaskerommet (har planlagt å male det i 2 år allerede :oops: ), og så køyrte vi rundt og såg litt på fliser til golvet. Eg kan ikkje male med oljebasert maling når eg er gravid, så det er mannen som må gjere sjølve jobben. Kanskje det var litt lurt å utsette det så lenge likevel Om kvelden lånte vi DVD og kjøpte pizza som vi tok med heim. Såg 'Catch me if you can' med Tom Hanks og Leonardo DiCaprio. Ganske bra film! I går var vi på skitur i skikkelig nydelig vær! Knallblå himmel og ganske varmt i lufta. Eg er absolutt ingen ski-entusiast, men så lenge eg får kvikklunsj og appelsin og mange pauser kan eg godt gå på tur ein gang i blant. Vi gjekk vel kanskje ein time til sammen. Resten av tida gjekk med til kvikklunsj- og appelsinpauser. Hadde vondt i korsryggen om kvelden, så det var sikkert like greit at vi ikkje gjekk lengre. I dag er eg litt deppa, for mannen har reist på heimevernsøvelse/ kurs for befal. Skal vere vekke heile veka. Eg er litt husredd om natta, så eg trur det kjem til å bli litt skummelt. Må jo alltid på do minst ein gang for natta. Trur eg må ha på litt lys rundt omkring. Før han reiste såg vi litt på årsprogrammet for heimevernet, og då oppdaga vi at han skal på ny 5-dagers øvelse på Mjølfjell 28.august til 1.september! Det er heilt uaktuelt, for då skal eg føde! Håpar virkelig at det er god nok grunn til å få utsettelse. Det tar berre ca 2 timar å køyre frå Mjølfjell, men eg vil ha han her! Og når det gjeld den nye avateren min, så ser eg ikkje heilt sånn ut endå altså :-) Har planlagt å legge inn eit bilde av magen min snart, men venter eit par veker til det blir litt meir å vise. Dessuten må eg overtale mannen først. Han er nemlig heilt i mot det, fordi han ser for seg at ein eller anna gris kjem til å onanere til magen min eller noko sånt :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 8. mars 2004 #164 Del Skrevet 8. mars 2004 Heisan Nå har jeg bestilt bord til åtte på Friday's på torsdag kl 18. Bordet er bestilt i Maya Nilsen (skulle egentlig være Larsen, men jeg har hengt meg sånn opp i Nilsen at det bare ploppet ut ) Håper du kommer Klem Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 11. mars 2004 #165 Del Skrevet 11. mars 2004 :danse: I dag er det treff :danse: Ja for du kommer du sånn som du sa?? Jeg vil GJERNE treffe deg igjen nemlig :danse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 11. mars 2004 #166 Del Skrevet 11. mars 2004 Hmm... Lurer på om de samkjører listene for når vi bedre halvdeler nedkommer jeg...? Samme skjedde her nemlig: Samboer er også befal i heimevernet... Godt å høre at bekkenet er bedre. Ville bare innom og si kos dere på treffet i dag. Kommer forhåpentligvis neste gang. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 12. mars 2004 #167 Del Skrevet 12. mars 2004 Tusen takk for en kjempefin kveld! Det er en sånn fin gjeng dette her!! Det må ikke bli lenge til neste gang heller!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 12. mars 2004 #168 Del Skrevet 12. mars 2004 Hei Kjapt innom en tur for å ønske deg en riktig god helg, før jeg setter igang med for helga Kan ikke si at jeg gleder meg til å begynne, men det må jo gjøres for det gjør seg jo ikke selv Og ikke minst, tusen takk for en kjempekoselig kveld igår !! Helge fra Pludre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 14. mars 2004 #169 Del Skrevet 14. mars 2004 Hei og takk for sist. Veldig koselig å treffe deg igjen. Artig at samboeren din fant ut hvem jeg var og at vi har samme jordmor. Jammen liten verden (eller liten Bergen) :o Håper du har hatt en fin helg sålangt, Slappet av og samlet krefter til ny jobb-uke. Masse klemmer fra ny dag :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 14. mars 2004 Forfatter #170 Del Skrevet 14. mars 2004 Oi! Her var det komt masse nye helsingar i dagboka mi sidan sist. Var veldig koselig på treffet på torsdag! No når kvalmen har forsvunne og eg likar brus igjen kunne eg endelig benytte meg av det fantastiske tilbudet med gratis påfyll. Var oppe på do to gangar om natta, sjølv om eg gjekk på do før eg la meg :-) På fredag kom endelig mannen heim frå heimevernsøvelse. Er litt husredd, så det har vore litt småguffent å vere aleine. Åt store mengder taco og slappa av foran TV heile kvelden. På laurdag var vi ute og shoppa nye klær til mannen. Han hatar å prøve/kjøpe klær, så det blir stortsett ein gang i året. Kjøpte fire bukser, så no treng han ikkje å kjøpe det på ei stund. I dag hadde eg besøk av ei veninne og den 1 år gamle dattera hennas på formiddagen, og så var vi på middagsbesøk hos søstra til mannen etterpå. Det første eg la merke til då eg kom inn døra var at ho hadde lagt mistenkelig mykje på seg over magen sidan sist. Var der for 14 dagar sidan, og då lurte eg eit lite sekund på om ho var gravid før eg slo det frå meg. Denne gangen var eg 90% sikker, men turte ikkje spørre i tilfelle ho berre hadde lagt på seg. Men tilslutt spurte svigermor rett ut, og då innrømte ho det. Det viser seg at ho har termin 9 dagar etter meg! :o Eg syns det er veldig kjekt, men dette spolerer alle planar om å låne seng, leikegrind og vippestol av dei. Har vore litt snurt over at ho ikkje har spurt om vi ville låne utstyr og klær, men no fekk vi jo forklaringa på det. Ho hadde større mage enn meg, men det er kanskje pga at ho har to ungar frå før. Det er jo ikkje berre fordelar med at det blir født to barn i ein famile samtidig. Er lett for at babyane blir samanlikna mot kvarandre med tanke på størrelse, utvikling og søvn- og matvaner. Men forhåpentligvis går det heilt fint. Eg får berre heve meg over det viss nokon skulle kommentere at den andre er mykje flinkare til å sove om natta enn min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 15. mars 2004 #171 Del Skrevet 15. mars 2004 Takk for sist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 18. mars 2004 #172 Del Skrevet 18. mars 2004 Bare innom med en klem og en takk for støtte i dagboken min Så du skal bli tante også du?? Så koselig Jeg har også vært litt redd for de der sammenlikningsgreiene.. Har en fantastisk nevø som tilfeldigvis er vanvittig flink til å snakke og sånt. Også er han bare herlig ellers.. (er vel muligens ikke så veldig objektiv ) I tillegg fikk jo broren til mannen og damen et barn nettopp.. Men, men.. Tror ikke man kommer utenom sånt. Men ALLE barn er spesielle på sin måte, så det tror jeg går veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 19. mars 2004 Forfatter #173 Del Skrevet 19. mars 2004 I dag fekk eg vite at det er endå ei på jobben som er gravid! :o Og ho skal ha tvillingar ! Så no er vi tilsammen 5 damer som ventar 6 barn i perioden juni-oktober. Ganske morsomt! Kanskje vi kan begynne med gravid-treff i lunsjen Det er ein viss sjanse for at svigerinna mi også ventar tvillingar. Ho har mykje større mage enn meg sjølv om ho har termin 9 dagar etter meg. Ho skulle på ekstra ultralyd i går for å sjekke det ut. Har ikkje snakka med ho etterpå, så eg veit ikkje korleis det gjekk. Men det kan jo vere at ho er litt ekstra stor fordi ho har født to gangar før. Håpar nesten for hennas del at det berre er ein, for ho har ein veldig aktiv 6-åring som må passast på heile tida og ei 3 år gammal jente. Trur det ville blitt litt for mykje for dei å få to til no. :-? Har litt blanda følelesar i forhold til at ho er gravid. Selvfølgelig er det veldig kjekt at vårt barn for ein fetter eller ei kusine på samme alder. Og det blir sikkert kjekt å kunne tilbringe tid ilag med ho og babyen på dagtid når eg er i permisjon. Og så skal eg jo bli tante! Men det tar jo heilt klart ein del oppmerksomhet vekk frå oss og vårt barn. Bestemor må plutselig fordele oppmerksomheten på to nye barnebarn i staden for å konsentrere seg om eit. Det vil nok få konsekvensar for oss reint økonomisk og. For det første hadde vi jo planlagt å låne ein del utstyr som vi no ikkje kan låne likevel. Og så hadde vi jo planlagt at mora til mannen skulle betale halvparten av vogna eller kjøpe seng. No spørs det om vi kan håpe på det sidan ho no må passe på at ho ikkje gjer forskjell på dei to nye barnebarna. Ho har nok ikkje råd til å spandere 3-4000 på kvar, så då får vi kanskje mindre enn vi hadde fått viss det berre var eit barnebarn på veg. Mi mor har endå ikkje sagt noko om kor mykje ho har tenkt å bidra i forhold til kjøp av utstyr, så eg er litt bekymra. Men det ordnar seg vel. Mannen har holdt på med å male vaskerommet heile denne veka. Måtte ha 4 strøk før det blei bra! Vi skal nemlig ha det nesten heilt kvitt, og fargen som var der frå før var veldig mørk. Sidan det stinker maling i heile leligheita har eg ikkje fått lov til å vere heime om ettermiddagen mens han held på. Så eg har traska litt rundt og sett på babyutstyr og mamma-klær. Men så kom eg på at eg skal til London før eg får neste lønning, så eg kunne ikkje kjøpe noko. Må jo ha litt pengar å sløse vekk der! Er veldig usikker på dette med vogn, men veit i alle fall at det er kombivogn eg skal ha. Men så var det dette med merke og farge då . Har tenkt litt på Teutonia Mistral. Har ei veninne som har den, og ho er veldig fornøyd. Og så veit vi at den er liten nok til å gå inn i bilen. Har nemlig testa Men Emmaljunga Crossway og Cerox er jo og fine! Alle tre er sportsvogner som kan gjerast om til kombivogn med softbag. Problemet med Mistral er at eg muligens må kjøpe den uten å ha sett fargen 'live' . Det er nemlig ingen butikkar i Bergen som har den utstilt i dei fargane eg vil ha. Og det er eg litt skeptisk til. Ser ofte annerledes ut på eit lite bilde enn i virkligheten. Men eg skal ikkje kjøpe vogn før i mai uansett, så eg har god tid til å tenke på det endå. I dag er eg 17+1! Syns tida plutselig har begynt å gå veldig fort! I begynnelsen når eg var dårlig syns eg at eg aldri kom til 12 veker. Og no er det plutselig snart ordinær ultralyd! Berre 1,5 veke igjen. Har litt mage no, men klarer heilt fint å gå i dei vanlige buksene mine. Syns ikkje dei strammar. Men alle buksene mine er stretch-bukser, så det er kanskje derfor dei fremdeles er behagelige og ha på. Har endå ikkje kjent bevegelse. Mannen er minst like utolmodig som meg og kjenner etter kvar dag. Men eg veit jo at det kan ta litt tid når det er førstemann. Så eg er psykisk forberedt på at eg kanskje ikkje kjem til å kjenne noko før veke 19-20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 19. mars 2004 #174 Del Skrevet 19. mars 2004 Heisann, er innom for å ønske deg en strålende helg også må jeg nevne at jeg også liker Mistral-vognen godt. Er så bra at du bare kan vippe over styret, også liker jeg at den har fire hjul (altså at det ikke er en tre-hjuling). Men jeg liker ikke softbagen - så vi har endt opp med en god og romslig dypvogn fra Simo. Det er bare en bagvogn, så vi må kjøpe sportsvogn eller trille når babyen nærmer seg et år (sånn ca.). Vi har ikke hentet vognen i butikken ennå - men det blir nok ikke så lenge til nå. Gleder meg å få den i hus Klem ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 22. mars 2004 Forfatter #175 Del Skrevet 22. mars 2004 No har eg og endelig kjent babyen i magen ! Kjente 2-3 små dult i går og endå fleire i dag. Kjennest ut som litt kraftig leamus nederst på venstre side. Er 17+4 i dag, så det var jammen på tide! Meta har jo kjent det lenge endå ho har termin etter meg. Denne veka skal eg på seminar på Voss med jobben. Skal bu på hotell og ete masse god mat. Vi skal blant anna få vere med på vinsmaking om kvelden, men det kan jo ikkje eg vere med på :-? Foreslo for mannen at eg kunne spytte alt ut igjen, men det gjekk han ikkje med på :fy: Så eg får holde meg til brus, men det gjer ingenting. Er ikkje SÅ avhengig av vin. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 22. mars 2004 #176 Del Skrevet 22. mars 2004 Så gøy Det er jo bare SÅ kjekt å kjenne vesle nurket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2004 #177 Del Skrevet 23. mars 2004 Ååååå, så koselig å kjenne babyen! Det er en fantastisk nydelig tid du går inn i nå. En bitteliten kul på magen, og baby som du kan kommunisere med. Er det ikke utrolig? 17+4 - da er det vel tid for ordinær ultralyd snart da? Jeg håper du koser deg masse Hermione. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 23. mars 2004 #178 Del Skrevet 23. mars 2004 Kjennes litt ut som lett bobling til å begynne med. Så går det kanskje over i rene karatespark... En jeg gikk i klasse med brakk faktisk et ribben fordi babyen sparket så kraftig... :o Når er det du skal på ultralyd da? Vil dere vite kjønn...? Spennende... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 23. mars 2004 #179 Del Skrevet 23. mars 2004 No har eg og endelig kjent babyen i magen ! Kjente 2-3 små dult i går og endå fleire i dag. Kjennest ut som litt kraftig leamus nederst på venstre side. Er 17+4 i dag, så det var jammen på tide! Så gøy Ellers tusen takk for gratulasjonsmelding inne hos meg Ha en strålende uke. Mesk deg på Voss Nydag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 24. mars 2004 #180 Del Skrevet 24. mars 2004 Heisann Åhh, så kos at du har kjent liv Glemmer aldri den følelsen selv, når man kjenner det første lille dunket Hos oss venter vi på IKM, den er ventet på lørdag, men jeg har mistanker til at noe er på gang, for jeg er så utrolig trøtt, kunne sovet hele dagen jeg Og ikke har jeg det minste snev av PMS heller, og det pleier jeg jo å ha HELE uka før mens. Men den som venter får se........ God fra Pludre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå