Gå til innhold

Hermione og Malin


Hermione

Anbefalte innlegg

Tittei!! Takk for sist :hjertesmil: :hjertesmil: Kjempekoselig å treffe deg...blir nesten beæret over at du valgte oss fremfor en avskjedspizza med jobben :wink: Det var i allefall en kjempegod ide!!! Blir spennede å følge med magen etterhvert som den vokser...helt plutselig så bare "poffer" den ut.

I helga var eg heime hos mamma og fortalte alle vennane mine der at eg er gravid. Litt morsomt å sjå reaksjonen! Trur dei fleste vart litt overraska, for dei trur at eg er sånn karriere-kvinne som ikkje vil ha barn før eg har passert 30. Men der tok dei feil!

Hehe...stilig. Kjenner nesten til det ja. De fleste av mine venner blei temmelig overraska også...men det har litt med at jeg har litt "baby-skrekk" å gjøre :ler: Det er i allefall ekstra morsomt å fortelle en sånn nyhet når det virkelig er en overraskelse

Masse klemmer fra Ionaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var veldig kjekt på treffet! Var ikkje skummelt i det heile tatt jo!

Så eg blir nok med neste gang og! Alle sammen var kjekke,greie jenter.

Men det blei litt i seinaste laget for meg. Var fryktelig :Gjesp: og :kvalm: i går. Kjentest ut som om eg hadde vore på fylla :hoho:

Har forresten plutselig fått litt mage! I går kveld når eg gjekk rundt og vatna blomster sa plutselig mannen 'No trur eg du har fått mage, og ikkje berre litt heller. Trur du må gå og sjå deg i speilet'. Og jammen hadde han rett!

Hittil har det berre vore luft+ litt gammalt flesk, men no ser eg tydelig at det er noko meir heilt nede under navlen. Ser det lett sjølv om eg har bukse på meg. Bra at eg fortalte det på jobben på tirsdag, for no trur eg at eg kunne blitt avslørt. Ei av damene på jobben har forresten termin 22.august, så det er mulig vi havnar på KK på samme tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
'No trur eg du har fått mage, og ikkje berre litt heller. Trur du må gå og sjå deg i speilet'. Og jammen hadde han rett!

Hittil har det berre vore luft+ litt gammalt flesk, men no ser eg tydelig at det er noko meir heilt nede under navlen. Ser det lett sjølv om eg har bukse på meg.

Jeg kunne nå ikke se verken luft eller gammalt flesk jeg... :klem:

Flott jente er du.

Magnhild og jeg hadde jo termin med 2 dagers mellomrom:

Men guttene våre ble født med 3 ukers mellomrom...

Du får ha en intern konkuranse med meta og hun på jobben nå da...

Håper formen er bedre og at vi ikke tar knekken på deg... :trøste:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Mayamor :Nikke:

Takk for sist!

Det var kjempehyggelig å møte deg!

Nå ble jeg jo veldig nysgjerrig på den nye magen din da.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det søren meg mandag igjen :-x

Denne helga gjekk altfor fort! Hadde besøk av ei veninne med 7 mnd gammal son frå fredag til laurdag. Eigentlig skulle ho komme laurdag og vere til søndag, men då eg stod opp fredag morning hadde eg plutselig fått ei tekstmelding der det stod at ho kom fredag i staden for, og at ho allerede satt i bilen :o .

Då fekk eg lettare panikk, for eg skulle jo på jobb og leiligheita såg ut som ein svinesti sidan eg har vore så slapp og dårlig siste vekene. Har ikkje gidda å vaske og rydde noko særlig. Det endte med at både eg og mannen gjekk heim ein time tidligare frå jobb sånn at det såg sånn nokonlunde ok ut då ho kom. Baby-gutten var utrulig søt og sjarmerande.

Men han var redd kjæresten min! Skulle IKKJE sitte på fanget hans. Han er visst sånn med alle menn for tida. Bortsett frå pappaen sin då.

Og om natta fekk han vondt i magen sin, stakkar! Så vi fekk ein liten forsmak på nattevåken vi har i vente.

Laurdag kveld var vi hos søstra til mannen, så vi fekk endelig fortalt ho og at vi er gravid. Det blei veldig seint før vi kom oss heim så i går var eg heilt pumpa etter to netter med lite søvn. Det var jo skikkelig flott vêr i Bergen, men eg orka ikkje å gjere noko anna enn å ligge på sofaen og sjå film. Såg 'United' på DVD. Ganske morsom film! Men 'Buddy' var bedre. Har vore mange bra norske filmar dei siste åra.

Og så køyrte eg bil med mannen i går! Har nemlig endå ikkje klart å skaffe meg lappen i ein alder av 26 år :oops: No som vi har bil har eg ikkje noko unnskyldning lengre, så forhåpentligvis klarer eg å få lappen i løpet av året (eller i alle fall i løpet av permisjonen). Foreløbig har eg berre køyrt på parkeringsplassar. Må nemlig lære meg litt trafikkreglar før eg vågar meg ut i trafikken. Er heilt grønn på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Pst... Jeg kjørte opp til sertifikatet 26.november 1996.

Hadde termin 7 desember.

Men fødte ikke før 23.desember.

Kom an igjen - du klarer det... :wink:

Det er lenge til du er like langt på vei som Iona... :ler:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fy: Mayamor da; kan ikke bruke Ionaa som eksempel. Vil jo ikke at alle barn skal fødes seks uker før tiden. (2 er greit...)

Lappen er god å ha skal jeg si deg!!!!

Men man blir fryktelig lat med en gang man får bil... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja Magnhild, jeg skriver under på den! Nå har vi ikke bil i Oslo for øyeblikket, og godt er det for da MÅ jeg gå til jobb. Men på sommeren kommer biken til sambo fram, og da er det bedende øyne på meg hver morgen: 'Kan du kjøre meg til jobb? *blunk blunk*'. Men det er jo selvfølgelig fordi det er så kult å sitte på 8) :ler:

Hvor langt på vei er du nå Hermione? Jeg er så dårlig på å huske sånt, jeg :oops:

Og jeg vil også til Bergen! Tror jeg må legge inn forslag om å flytte dit - dere har det jo så morsomt! :D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen inne hos meg.

Det er veldig kjekt å kjøpe babyklær. Gled deg - og begynn i det små etter UL om du vil det. Gjør det du har lyst til og kos deg mens du gjør det :wink:

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt London-tur i påska ! :danse:

Kom over nokre billigbillettar på nettsidene til SAS, så då slo vi til.

1922 kr for to personar tur-retur! Det er jo nesten ingenting!

No gjenstår det berre å finne eit anstendig hotell som ikkje kostar skjorta.

Skal vere der frå palmesøndag til langfredag. Gledar meg!

Har aldri vore i London før, så eg må få med meg alle attraksjonane.

Og så håpar eg at eg skal komme over litt fine gravid-klær der. Reknar med at mine eigne klær er for trange på den tida. Og så kansskje litt baby-klær.......

Er forresten 14+0 i dag. Går stadig framover! Men veldig seint......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuuuuu :cry:

Våkna med voldsomt vondt nederst i ryggen ved høgre hofte i dag. Var såvidt eg klarte å komme meg ut av senga og ut på badet. Vondt når eg løftar det høgre beinet. Kan vel ikkje vere bekkenløsning så tidlig vel? Og så sånn kjempebrått over natta? Trur nok heller eg har fått ein kink i hofta eller noko sånt. Vondt uansett! Er litt bedre no, men det verker fremdeles. Mulig eg satt litt for lenge foran PC i går. Først heile dagen på jobb og så heile kvelden heime fordi eg måtte leite etter hotell på nettet (Og sjå litt på barnevogner.....)

Fant forresten eit bra hotell rett ved Victoria Station. Litt dyrt (80 pund per natt), men eg syns vi fortjener det. Blir antageligvis einaste ferieturen vår i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Håper ryggen og hoften er blitt bedre, og at det ikke er tidlig bekkenløsning/låsning du har fått.

Jeg vil også ha med meg mannen min til London i påsken! Vi hadde egentlig planlagt tur til Praha, men var visst litt sent ute med bestilling av billetter for å få det billig..

Dere fortjener helt sikkert det flotte hotellet :Nikke:

GOD HELG :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Høres fornuftig ut med en skikkelig ferie som par. :kline:

Tidsnok blir det en liten sjef å ta hensyn til... :wink:

Håper du ikke blir så plaget med bekkenet ditt.

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meta og jeg har bestemt oss for at vi vil treffe dere alle igjen på neste tirsdag. Hvilken dag det blir er jeg jammen ikke sikker på, men det går kanskje an å finne ut av...

Skalvise: det blir 9. mars det.

Skal vi si kl 18.00 på Fridays?

Da blir det ikke så seint kanskje? (Ja for det kan vi tro...)

Håper du også vil være med!!

Klem Magnhild og meta...

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er på runde i alle dagbøkene.. Ny Dag kan ikke være med på treffet som Magnhild og jeg foreslo. Det hadde jo vært koselig om alle kunne være med, så da vil vi gjerne gjøre et forsøk på å finne en dag alle kan. Det som da er spørsmålet er: hvilken dag kan du evt. neste uke??

Ny dag kan ikke tirsdag eller onsdag. Kan ikke du gi meg eller Magnhild en melding (pm eller i dagboken) om når du kan??

Håper ellers at uken din blir kjempefin!!

Hilsen Magnhild og Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg vore hos jordmor! :P

Veldig koselig dame. Mannen syns ho var litt overkoselig. Satt der ein heil time :o. Ho hadde ein jordmorstudent med seg, så ho tok seg sikkert litt ekstra god tid pga det.

Og så sa ho at ho pleide å bruke litt ekstra tid første gangen for å informere om kosthold og mosjon og sånt.

Fekk høyre hjertelyden og det var veldig kjekt!

132 slag i minuttet :hjerter:

Blei vist korleis eg skal kjenne etter livmor-kanten og. Har nemlig leita etter den uten å finne den.

Ho sa eg kunne veie meg heime sjølv, så eg veit ikkje om eg har gått opp i vekt. Trur kanskje eg har lagt på meg 1 kg. Og det er ikkje så ille!

Symfysemålet låg litt under gjennomsnittet, men innanfor det grønne feltet. Urinen var negativ og blodtrykket heilt fint. Så eg er i superform!

Har ikkje vondt i ryggen/bekkenet lengre heller, så eg hadde nok berre fått ein liten kink.

Meta: Har sendt deg pm. Vil gjerne vere med på treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Hermione

Må jo inn og si hei til alle sammen som skriver dagbok her inne, jeg er jo helt fersk her inne og har bare såvidt kommet igang med skrivinga.

Har titta litt i dagboka di og sett at alt går bra med graviditeten,og det er så kjekt :)

Jeg har selv to barn, en på 2år og 7 mnd og en på syv mnd, og vi har tenkt på å begynne prøving på en til litt utpå året, har akkurat nå nok å henge fingrene i, og skal snart begynne i jobb igjen etter å ha gått hjemme siden vi fikk nr 2.

Skal bli så deilig å sette seg bak rattet igjen, kjører buss nemlig, og det er noe jeg har savnet noe vanvittig :wink:

Er så kjekt å ha folk rundt seg hele dagen, og jeg bare digger den jobben :Nikke:

Koselig å se at så mange er fra Bergen her inne. Jeg kjenner Magnhild og Mayamor fra før, og vi har vært på mange koselige treff.

Skal bli moro å følge deg fremover.

Klem fra Pludre som bor i hybelen noen hakk under deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så flott at jormorbesøket gikk bra - og at du fikk høre hjerteslagene til den lille i magen :)

Mannen min ahr vært med en gang til jordmor - forrige gang - og han syntes også at hun var litt "overkoselig". No kan det jo være at vi går til samme jordmor også - eller? Det hadde jo vært litt "tidig".

Godt at du ikke har vondt i bekkenet lenger. Ble litt bekymret når jeg leste at du hadde vondt.

Når man har vondt nederst i ryggen kan det være en låsning i en ryggvirvel. Om det kommer igjen ville jeg oppsøkt en kiropraktor. Jeg har navn på neon jeg kan anbefale, som jeg vet jober med bl.a. bekkenlåsing og låsninger i ryggen. Jeg hadde selv en stor låsning på høyre side når jeg først kom til behandling. Jeg fikk vondt i uke 14, og smerten satt bare på en side (høyre). Men ikke akkurat bare i ryggen, mer nedover i setet, mot halebeinet og ut mot hoften...

Kanskje du bør prøve å ikke belaste så mye og gjøre det meste du kan symmetrisk (altså ikke løfte en fot, men ha beina samlet når du kan). F.eks. samle beina når du går ut av bilen, sitte når du tar på strømper, bukse, sko osv. Sånne ting kan forebygge hvis du er litt utsatt.

Men forhåpentligvis var nok dette bare et kink som gikk over av seg selv. Krysser fingrene for at du ikke blir mer plaget!

Høres deilig ut med London-tur. Koselig :)

Håper vi kan treffes neste uke - hadde vært veldig kjekt å se deg igjen :wink:

Klem nydag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå har de fleste svart på hva som passer neste uke, så da blir det treff torsdag isteden. Det er den dagen ingen som ikke kan så langt ihvertfall. Håper det passer!

Altså: Da treffes de som kan på Friday's torsdag 11.03 kl 18.00.

Håper det passer :D

Klem Meta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for kjempeoppløftende og støttende melding i dagboken min! Det hjalp masse :kose:

Er nok litt snill pike som du nevte ja, men jeg skal bli flinkere til å si i fra, må bare jobbe litt med saken :roll:

Gleder meg til treff torsdag, blir artig å møte deg igjen :hoppe:

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...