meta Skrevet 26. august 2004 #301 Del Skrevet 26. august 2004 Den samme reaksjon har jeg av sex.. Mensmurringer og kynnere. IKKE godt nei. Men kanskje det er modning? Og at di kommer snart? Ja det syns jeg var en fin teori Lykke til hos legen i morgen. Du skal se det ikke er lenge igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 26. august 2004 #302 Del Skrevet 26. august 2004 Bare innom med en klem jeg Venter spent, og håper vesle frøkna snart syns tiden er moden for å hilse på mor og far utenfor magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 27. august 2004 #303 Del Skrevet 27. august 2004 ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 27. august 2004 #304 Del Skrevet 27. august 2004 Hei Er det ikke på tide med en oppdatering her ? Lurer meg grønn på om det har skjedd noe...... Og om det har det, så heier jeg på deg Hermione, dette går veien :enig_animasjon: Tenker på deg vet du... Hilsen en småbekymra Pludre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 27. august 2004 Forfatter #305 Del Skrevet 27. august 2004 Endelig heime etter lang og slitsom dag! Var hos legen i dag tidlig på svangerskapskontroll. Dagens tall: Vekt: +0,6 kg sidan forrige kontroll (masse snop siste veka :oops: ). Ca +14 kg totalt. BT: 120/76 Urin: +1 på protein Ødem: 1 Hjertelyd: 120 Leie: Hode, men han var plutselig litt usikker på om det var heilt festa. Sjølv om jordmor har sagt at det er festa. SF-mål: 34 cm. Under den røde streken, men innanfor normalen. Eg fortalte at eg hadde mistanke om fostervanns-lekkasje. Etter å ha sett etter med UL-apparatet sitt kom han fram til at det var litt lite fostervatn, så han ringte opp på KK. Dei ville ha meg opp på kontroll og sa at viss det var lekkasje ville dei sette i gang fødselen :o Så då reiste vi heim og henta bagen og køyrte inn. Måtte ligge ein halvtime med sånn CTG-registerering då eg kom inn. Sidan legen hadde sagt i telefonen at han ikkje var sikker på om hodet var festa sa sjukepleieren at eg måtte ligge flatt i tilfelle vatnet virkelig hadde begynt å lekke. Litt tåpelig i og med at eg faktisk kom gåande inn døra på klinikken :klø: Etter ei stund kom det eit rivjern av ei jordmor for å kjenne om hodet var festa. Ho var 10 gangar meir hardhendt enn den jordmora eg går til kontroll hos, så eg holdt på å hyle av smerte. Hodet var heldigvis festa, så då fekk eg sitte litt meir oppreist. Og så fekk eg på meg ei sånn vakker netting-truse med eit tørkle oppi sånn at dei fekk tatt ei prøve av det som renn ut av skjeden :-? Etter to og ein halv evighet kom det ein kvinnelig utenlandsk lege som skulle ta GU på meg. Hadde ein grusom GU i sist gang eg var på KK i forbindelse med MA'en i fjor, så det er mulig eg var litt anspent. Det gjorde iallefall forferdelig vondt. Rivjern-jordmora, som viste seg å vere ganske grei, strauk meg over håret og prøvde å få meg til å slappe av, men det var ikkje så lett :cry: . Var så vondt at eg blei kvalm og svimmel . Veit ikkje heilt kva ho gjorde inni der, men eg begynte iallefall å blø ganske kraftig etter ei stund. Mannen satt sånn at han hadde ganske god utkikk til kva ho holdt på med, og utifrå ansiktsuttrykket hans var det ikkje bra Fekk med meg at ho la inn fleire kompressar for å stoppe blødninga. Hadde jo tenkt å be ho sjekke om eg var moden og alt det der, men eg blei så kvalm at eg ikkje fekk fram eit ord. Men ho sa iallefall at livmorhalsen var heilt lukka. Og etter å ha tatt ein test på det som rant ut av skjeden min kom ho fram til at det ikkje var fostervatn. Ho tok og UL og fant ut at mengde fostervatn var normal. Så då var det berre å reise heim igjen. Var oppom jobben til mannen og satt i kantina der ei stund. Fekk tilbud om masse babyklær frå ein som har 6mnd gamle tvillingar, så det var veldig kjekt! Tok bussen heim igjen etterpå, og det var ikkje noko stas. Det var heilt stappfullt, så eg måtte stå nesten heile vegen. Syns absolutt at nokon kunne gitt meg plassen sin Blør fremdeles litt og er litt øm nederst i magen. Forhåpentligvis har den hardhendte behandlinga fått litt fortgang i sakene. Kanskje det blir fødsel i løpet av helga :-) Men eg reiser ikkje opp igjen på KK før eg er 100% sikker på at det er noko på gang. Vil ikkje ha fleire GU enn det som er absolutt nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 27. august 2004 #306 Del Skrevet 27. august 2004 Dette hørtes helt forferdelig ut!! Godt at du ble sjekket, men på den måten da.. Fysj :evil: Sender masse klemmer til deg og håper på litt forgang i sakene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 27. august 2004 #307 Del Skrevet 27. august 2004 Uff - kjip behandling... :trøste: Men godt at alt var i orden! :D Ønsker deg GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 28. august 2004 Forfatter #308 Del Skrevet 28. august 2004 Ein dag igjen til termin! :o Men det blir nok ikkje noko fødsel i dag heller. Kjenner ingen antydning til hverken mens-smerter, kynnere eller rier. Sov faktisk bedre i natt enn eg har gjort på lenge. Slutta å blø utpå ettermiddagen i går, men no i stad oppdaga eg masse slim med blod i då eg var på do. Er litt usikker på om det er slimproppen eller restar etter den hardhendte behandlinga i går. Trur helst det siste, for det var ikkje noko propp. Berre masse slim på papiret :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 28. august 2004 #309 Del Skrevet 28. august 2004 Hei Er slett ikke umulig at det er slimproppen som holder på å gå, og den ser ikke nødvendigvis ut som en propp. Hos meg var det masse seig, blodblandet slim, og det oppdaget jeg da jeg var på do. Var da allerede innlagt på Obs-posten på KK, og ringte på jordmor. Hun sa at det mest sannsynlig var slimproppen, og at propp er litt misvissende å kalle den. Tror ikke det er lenge før det setter i gang for alvor hos deg jeg :enig_animasjon: Håper du får sove like godt til natta også, du trenger de kreftene du kan få til den store bragden som står foran deg. Masse fra Pludre, som følger spent med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 28. august 2004 #310 Del Skrevet 28. august 2004 Du er nok mamma før du vet ordet av det! Håper du slipper å gå så mye lenger nå, skjønner at du er lei. Jeg gikk 9 dager over tida, og det føltes som et år...men når han var født var det også glemt..i tillegg til alt annet men den behandlingen du fikk på KK, den hørtes rett og slett jævlig ut!! :evil: :trøste: Lykke lykke til, følger spent med!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 29. august 2004 Forfatter #311 Del Skrevet 29. august 2004 Då var den store dagen her! 40+2 og UL-termin Men det skjer dessverre ikkje så mykje... Fremdeles slim med litt blod i på papiret når eg er på do, men lite kynneraktivitet og ingen rier. Har nettopp gått laaang tur med mannen. Var heilt utslitt då eg kom heim. Og no har eg stivna totalt i bekkenet, så eg klarar nesten ikkje å gå :-? Får håpe at det hadde litt effekt iallefall! No skal eg slappe av litt og så skal eg prøve å vaske litt her viss bekkenet blir bedre. Mannen masar om at vi skal gå ut og øvelseskøyre med bil sidan eg pleier å få kynnere når eg blir stressa, men veit ikkje om eg orkar. Trur eg er litt for sur og irritabel til å køyre bil i dag. Farlig i trafikken :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 30. august 2004 Forfatter #312 Del Skrevet 30. august 2004 Sov skikkelig dårlig i natt . Umulig å finne ei komfortabel liggestilling :-x Fekk ikkje sove igjen etter at mannen stod opp klokka 6, så litt over 7 stod eg og opp. Får heller sove litt seinare i dag i tilfelle det skulle bli fødsel i kveld. Det er nemlig fullmåne i dag, og eg syns eg har lest ein plass at det kan sette fødselen i gang. Då eg var på svangerskapskurs på Storken sa jordmora at dei ikkje hadde observert fleire fødslar ved fullmåne der, men det drit eg i Velger å tru at det er noko i det for å holde optimismen oppe. Har ikkje sett noko slim med blod i dag. Men det kan jo vere at det skjer noko i dag likevel ? Mannen er minst like utolmodig som meg no. Han hadde rekna med at han ikkje skulle på jobb denne veka, så han blei nok litt sur i dag tidlig når det hadde gått endå ei natt uten at fødselen hadde starta :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 30. august 2004 Forfatter #313 Del Skrevet 30. august 2004 Søstra til mannen juksar :o Ho har ikkje termin før 5.september, men no er fødselen i gang. Ser ut til at fullmånen har effekt på ho iallefall Vil ikkje føde samme dag som ho, så då får eg vel vente til i mårra eg då :-( Nytt bilde i avataren, tatt i går på termindato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 31. august 2004 #314 Del Skrevet 31. august 2004 Magen er fremdeles FLOTT , men skjønner at du er lei nå! Blir kanskje litt ekstra leit når svigerinnen "jukser".. Sender over noen klemmer og ønsker om at dere snart får se mirakelet dere venter så på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 31. august 2004 Forfatter #315 Del Skrevet 31. august 2004 Takk for oppmuntring, Bizzy. Er i litt bedre humør i dag, sjølv om det ikkje er noko fødsel på gang. Blei filletante til ein liten gutt i går! 52 cm lang og 3700 g Han var ute ein time etter at svigerinna mi kom til KK. Kjapt levert! Reknar med at eg kjem til å bruke ein smule lengre tid enn ho sidan eg er førstegangs I dag har eg vore ute og leita etter presang til gutten. Og det var ikkje så lett! Er mykje lettare å finne fine jenteklær. Men eg fant noko til slutt, og så skal han få ein liten blå bamse. Var heilt utslitt og stiv i bekkenet etter å ha gått i butikkar i 3 timar. Dessuten har eg problem med at venstre foten plutselig sviktar under meg. Begynte i går kveld :klø: Det skjer ikkje så ofte, men det skjer like plutselig kvar gang. Håpar det skjer noko i kveld! Har hatt ein del slimete utflod i går og i dag og hyppig kynneraktivitet når eg går. Men ellers skjer det ikkje mykje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 31. august 2004 #316 Del Skrevet 31. august 2004 Han var ute ein time etter at svigerinna mi kom til KK. Kjapt levert! Reknar med at eg kjem til å bruke ein smule lengre tid enn ho sidan eg er førstegangs Ikke sikkert det, jeg brukte vannvittig kort tid. (Sånn at mamma er kjempenervøs ved evt nestemann, for da går det som regel så og så mye kjappere...haha) Det viktigste er at det blir en god opplevelse, har inntrykk at man glemmer hvor lang tid det tok før gullungene endelig kom ut. Syns det var litt gøy at mannen vil ha deg med ut å øvelseskjøre for å få deg stressa Han er nok utålmodig han også, men sikkert ikke mer enn deg. Det begynner vel å bli tung. Men du er vannvittig nærmt målstreken nå....og her inne er det en haug spente jenter som gleder seg til fortsettelsen. Håper tulla ikke tar seg for god tid med å finne utgangen. Mamman vil så gjerne hilse på nå! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 31. august 2004 #317 Del Skrevet 31. august 2004 hei du! det er spennende tider for oss nå.. ville bare ønske deg lyke til, håper alt snart er vel overstått :-) kanskje er det noe på gang ja - slimete utflod har jeg også hatt rikelig av den siste lille uka, og iflg gynekolog er det "klargjøring" - og kynnerer gjør iallefall ikke vondt værre igjen, LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 1. september 2004 Forfatter #318 Del Skrevet 1. september 2004 No er øvelseskøyring prøvd ut, Ionaa :-) Tok ein laaaang tur som inkluderte både motorveg, bykøyring, krysset på Danmarksplass og diverse rundkøyringar. Blei rimelig stressa og fekk den eine vonde kynneren etter den andre. Men når vi parkerte bilen heime etterpå blei alt rolig igjen Etterpå reiste vi opp på Storken og helste på den nye nevøen til mannen. Han var veldig søt, men lukta litt tiss Tøybleier er nok ikkje så effektivt til å hindre lukt. Hadde håpt at viss eg holdt han ei stund så kom det til å sette ein del hormon i sving hos meg sånn at fødselen starta, men det skjedde ingenting I dag har eg bakt skillingsbollar. Er eigentlig ei stor kløne på kjøkkenet, så eg er ganske stolt over å ha fått det til. Har ikkje smakt på dei endå, men dei ser iallefall gode ut. Baking var jo eit av dei prosjekta eg skulle holde på med dei siste tre vekene før terminen. Kom aldri så langt, men sidan eg går på overtid får eg visst tid til det likevel. Skal lage sjokolademuffins i mårra viss det ikkje skjer noko i kveld/natt. Greit å ha noko å gjere for å få tida til å gå. Skal til jordmor og i mårra. Forhåpentligvis siste kontrollen eg skal på. Har ikkje bestilt ny time hos legen fordi eg var så overbevist om at eg kom til å føde omtrent på termin. Men eg får vel ringe og bestille ein time i tilfelle eg blir gåande heile neste veke og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 2. september 2004 #319 Del Skrevet 2. september 2004 Flink du er som baker da Snart kommer din egen lille tisseluktende baby Jeg er spent jeg Klem fra Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 2. september 2004 Forfatter #320 Del Skrevet 2. september 2004 Jaja.... nok ein dag med baby i magen Har vore på kontroll hos jordmor i dag. Alt var bra bortsett frå litt blod og leukocytter i urinen. Urinen var og ganske grumsete, så eg trur kanskje eg har fått litt utflod oppi den :oops: Har jo hatt litt blod i utfloden etter den undersøkelsen på KK, så det ville iallefall forklare kvifor eg har blod i urinen. Mesteparten av timen gjekk med til å snakke om kva som blir gjort ved overtidsvurdering på KK og korleis igangsetting av fødselen foregår. Kjente eg blei litt motlaus når ho begynte å snakke om det. Har jo heile tida trudd at eg skulle klare det her heilt av meg sjølv og at eg skal føde på Storken. Men no bør eg nok prøve å forberede meg psykisk på at det kan bli igangsetting på vanlig fødeavdeling :-( Var innom legekontoret etterpå og bestilte kontroll for neste veke. Då skal han ringe opp på KK og gi beskjed om at eg skal på overtidsvurdering fredag 10.september. Håpar virkelig at eg ikkje får bruk for den timen. Kjøpte meg eit nytt dataspel før eg gjekk heim igjen. Må ha noko å gjere på og er møkk lei av dei spela vi har. Kjøpte eit Adventure spel som heiter Broken Sword. Men då eg kom heim igjen oppdaga eg at PC'en min mest sannsynlig er for gammal og treig til det spelet :evil: . Så no må eg enten få låne mannen sin PC eller så får han oppgradere min . Går greit å låne hans på dagtid, men om kvelden er den som oftast veldig opptatt :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå