Hermione Skrevet 8. juli 2003 #1 Del Skrevet 8. juli 2003 Endelig har vi bestemt oss for å prøve å lage baby! :D Har eigentlig vore mentalt klar i over eit år, men det har liksom ikkje passa pga studier og ustabil jobbsituasjon. Vi ville eigentlig at eg skulle klare å få meg ein fast jobb før vi begynte prøvinga, men det ser ikkje ut til at det er mulig å få til det. Har nettopp begynt i ny jobb med 1,5 års kontrakt og har funne ut at eg må benytte sjansen no. Har følelsen av at alle rundt meg er gravide, og eg orkar ikkje å vente lenger. Eg er 26 år og bur i Bergen med sambuaren som er 27. Vi har begge to hovudfag innanfor realfag (var der eg traff han 8) ) Har fulgt med her på Kvinneguiden i over eit år, men eg har ikkje vore spesielt aktiv med å skrive sjølv. Men det har eg tenkt å forandre på no! Skal prøve å skrive så ofte som mulig i dagboka. Trur den kan bli kjekk å lese i om nokre år. Og så er det sikkert hundreogørtiførti ting eg lurer på i forbindelse med prøving og graviditet som andre her på KG kan svare på. Eg trur faktisk at eg har eggløsning i skrivande stund, men sambo er i utlandet i forbindelse med jobben, så denne månaden trur eg ikkje det blir noko baby. Men fra og med neste månad kan eg begynne å håpe. Er litt redd for at eg skal begynne å stresse så masse med denne prøvinga at eg drep romantikken. Så eg har bestemt meg for å droppe temping og eggløsningstestar og ha sex når vi har lyst. Men eg kjem nok ikkje til å klare å la vere å telle dagar i syklusen og leite etter symptom på eggløsning. Får heller prøve å la vere å nevne det for Sambo sånn at han ikkje får prestasjonsangst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 8. juli 2003 #2 Del Skrevet 8. juli 2003 Hei Hermione Blikket ble *svoop* trukket til ditt innlegg, av den enkle grunn at jeg er en stor fan av Harry Potter-bøkene. Og at det viser seg å være en hyggelig jente bak nicket gjør jo bare ting enda bedre. Jepp, jeg er veldig 'flink' til å lese mye ut av det førsteinntrykket, og *kremt* ofte leser jeg veldig feil. MEN! Jeg er ikke redd for å innrømme at jeg har tatt feil heller. Lang historie kort? Jeg tror du er en knalljente :D Lykke til med prøvingen i alle fall - før jeg roter meg bort i alle ordene her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 8. juli 2003 #3 Del Skrevet 8. juli 2003 Heisann og velkommen til klubben vår!! Jaja, klubb og klubb, i alle fall velkommen som prøver her hos oss. Vi er veldig snille og det er mange supre jenter her som kan utrolig masse om EL, symptomer og gravideting. Og heldigvis så er det en del nybakte mammaer også som kan hjelpe oss på veien. Jeg er også fra Bergen og studerer realfag og skal begynne på master over jul om jeg orker etter at Knerten er født i november, men vi får se!! Lykke til i alle fall!! Klem fra Magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 8. juli 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 8. juli 2003 Takk for hyggelig velkomst! Jolie: Harry Potter er vanvittig bra! Eg held på med den siste TJUKKE boka for tida. Kan plutselig lese på senga no som Sambo ikkje er heime. Han får ikkje sove når eg har lyset på. Eg klarer ikkje å legge frå meg boka, så i natt vart klokka over ett før eg skrudde av lyset. Og eg skulle opp klokka seks! :o . Blei ein del kaffi på jobb. Grunnen til at eg valgte Hermione som nick er at eg kjenner igjen meg sjølv slik eg var då eg gjekk på skulen. Litt sånn irriterande skuleflink, men var veldig god å ha dagen før prøver og sånt. Huff, no høyrtes eg fryktelig kjedelig ut. :oops: Håpar eg ikkje øydela førsteinntrykket. Er ikkje så snusfornuftig og pliktoppfyllande som Hermione i Harry Potter altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 8. juli 2003 #5 Del Skrevet 8. juli 2003 Hei igjen Jeg leser også den siste boka nå - og jeg håper den ALDRI tar slutt! Jeg vil at den skal vare for evig og alltid. Også går kjæresten min rundt og sier at han vet noe som skjer og jeg er så nysgjerrig. Det har visstnok vært masse i media ang den ene greia som skjer, men drømmeren meg unngår gjerne nyheter som best jeg kan. Han mener at jeg vet det når jeg kommer dit - åh jeg er så nysgjerrig! :D De andre fire har jeg i pocketutgaver, og jeg ville ha den siste i pocket og (ting må jo matche må vite) men da måtte jeg vente i to måneder! :o Aldri, da kjøper jeg heller de andre innbundet istedet Jeg kan nok ikke skryte på meg skoleflinkheten til Hermione dessverre. Jeg er midt på treet, men med hardere jobbing (jeg har alltid vært altfor glad i å lese andre ting enn skolebøker..) ville jeg nok å kommet litt lenger ut på kvistene. Men dessverre er jeg ikke lagd som søstra mi - hun er skikkelig Hermione hun! Og selvfølgelig søt og snill og grei - blah! *ler* Trøsten min er at min lillesøs er way ute på jordene når det hjelder skjønnlitterære preferanser, men det er kanskje jeg og? Neida, i love my littlesister :blunke: Nix, jeg kan ikke si at du ødela førsteinntrykket. Og ingen som leser Harry Potter kan være kjedelige mennsker! Jeg tror fast og ærlig at man må ha et rikt indre liv for å i det hele tatt forstå hva bøkene handler om. Jeg mener.. en kjedelig A4-bleikfis godtar ikke et ord av hva som står i de bøkene. Hogwarts eksisterer altså, og jeg er så lei meg for at jeg ikke har fått noe brev i posten enda.. Ha en fortsatt bewitched aften :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 8. juli 2003 #6 Del Skrevet 8. juli 2003 Hei og velkommen som prøver og dagbokskriver!! Jeg har da en fortryllende datter på 5 mnd, ble gravid da jeg gikk på p-pillen... Ville bare si til deg at det å ta vare på dagboka er en god ide. Jeg skrev dagbok hele svangerskapet,den ligger under V, og ny dagbok på generell , og denne har jeg printet ut. Har laget en liten perm til lillemor hvor jeg samler div ting, og der har jeg satt inn dagboka. Da må jeg bare ønske dere lykke til med prøvingen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 8. juli 2003 #7 Del Skrevet 8. juli 2003 Velkommen som dagbokskriver. Startet min "karriere" her i januar... Masse flotte jenter her inne som gir råd, tips og oppmuntring når du trenger det... Ingen som kommer med sure kommentarer el. Ellers kan jeg anbefale deg www.snartgravid.com Men da som et suplemang til oss KG jenter - ikke istedetfor... Krysser fingrene for at dere snart lykkes og gleder meg til å bli bedre kjent med deg. Velkomstklem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 9. juli 2003 #8 Del Skrevet 9. juli 2003 Vil bare ønske deg velkommen som dagbokskriver :D Håper du lykkes fort. Uansett vil du alltid få masse gode råd og tips her inne når du trenger det. Klem fra Wit 23+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 9. juli 2003 #9 Del Skrevet 9. juli 2003 Vi har begge to hovudfag innanfor realfag (var der eg traff han 8) Samme med mannen min og meg Er dessuten HarryPotter fan jeg også, midtveis i siste boken, og var skikkelig Hermione (eller S'e barn som vi kalte det) på skolen. Og nå er jeg nybakt mamma, og det er snart du og! Velkommen og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. juli 2003 #10 Del Skrevet 9. juli 2003 Gratulerer med ny dagbok! Jeg håper du blir en aktiv skriver, alltid gøy å følge nye prøvere. Som jeg skrev inne hos Jolie tror jeg ikke det er så mange prøvere her inne for øyeblikket. Foruten deg er det Lillen, Lux, Jolie og meg (uh, håper ingen er glemt nå). Det er rimelig bra hit-rate her inne, og det pleier å gå i bølger. Det er en stund siden den forrige bølgen, så jeg tipper på en stor bunch mars/april-babyer. Lykke, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 10. juli 2003 #11 Del Skrevet 10. juli 2003 Takk for hilsen i dagboka mi :D Vi måtte bruke IVF siden jeg ikke lenger hadde eggledere. Måtte fjerne disse på grunn av sykdom for en del år siden. MEN, for oss fungerte IVF utmerket, og jeg angrer ikke på at jeg prøvde :D Det er slitsom med prøving og testing i forkant av en graviditet. Håper syklusen din har stabilisert seg og at du nå blir fort og greit gravid. Lykke til. Klem fra Wit 23+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. juli 2003 #12 Del Skrevet 10. juli 2003 hei og hjertelig velkommen til oss på denne dagboksida. Jeg vil påstå at dette er den mest hyggelige av dem alle. Her inne får du trøst, oppmuntring, heia rop og mye mer. Deilig å ha et sted å kunne skrive ned frustrasjoner og gleder også!! jeg ønsker deg all mulig lykke til, håper det klaffer snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 10. juli 2003 #13 Del Skrevet 10. juli 2003 Hei og velkommen som dagbokskriver og prøver :D Jeg er prøver på 4mnd nå og nyter godt av å kunne skrible ned litt tanker i dagboken min, tror mannen hadde blitt skremt dersom han visste hvor mye tid og hva jeg skriver her inne Skulle bare visst hvor mye "mas" KG "redder" ham fra Lykke til med prøvingen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 13. juli 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 13. juli 2003 Tusen takk for alle dei hyggelige helsingane i dagboka mi. Kjæresten min kom heim på torsdag, så etter det har det ikkje vore så masse tid til å surfe på kvinneguiden. Har for det meste brukt tida til kosing og til å fråtse i tax free snop som han hadde med seg heim. Skjermen min sa dessutan takk for seg for 3.gang på eit år (!!!!!!) :evil: på torsdag, så eg må låne skjermen på sambis sin PC kvar gang eg skal bruke min PC. Denne gangen trur eg at eg skal kreve å få ein splitter ny skjerm. Vi har ikkje bil, så det er ganske stressande å levere den inn på reparasjon heile tida. No er det endelig ferie! I mårra reiser eg og sambis til Frankrike. Skal vere der i to veker. Gledar meg! Trur det kan bli ein ganske romantisk ferie. Det er feil tidspunkt i syklusen til å lage baby, men vi kan jo øve oss masse likevel Og når eg kjem heim igjen har antageligvis veninna mi fått ein liten baby. Gledar meg til å sjå den! Men no må eg gå tilbake til koffert-pakkinga. Tilbake om 14 dagar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 13. juli 2003 #15 Del Skrevet 13. juli 2003 Så kjedelig med skjerm som takker for seg! Sambo sin har vært litt sånn, men nå begynner hele maskina hans å bli litt gammel, så det er ikke vits i å reparere. Så nå surfer vi på min noget mindre skjerm. Min data er ikke verdt å sette opp engang. Bare møkk med disse elektroniske duppedittene :D Jeg er ferdig med boka! Plutselig var jeg midt i noe spennende, og greide ikke å stoppe før jeg var ferdig gitt. Da var klokka sju.. (vi var ute på kvelden til ca halv fire, så jeg lå ikke SÅ lenge og leste da.. bare litt over tre timer ) Ok da, jeg har det siste kapittelet igjen, men det er vel bare et sånn oppsummeringshadetbranåerdetsommer-kapittel. Så nå må hun jammen komme med en ny bok snart! :fy: God tur! Kos deg masse masse masse! Så er det feil tid i syklusen - hvem bryr seg? Hihi :D Klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2003 #16 Del Skrevet 13. juli 2003 God tur til Frankrike! Kanskje vi sees ved Eiffeltårnet? Vi er også borte i 16 dager, vi får sammenligne opplevelser når vi er hjemme igjen! Adieu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 14. juli 2003 #17 Del Skrevet 14. juli 2003 Velkommen som dagbokskriver! Lykke til som prøver! God tur til Frankrike! Kos dere der, samma om det er "rett tid" eller ikke! Kjærligheten må pleies minst like mye som eggløsningen... Gled deg til å tilbringe litt tid her inne; Supergirls er støttende og koselige jenter. Enig med Kipa; Jeg velger å tro at dette er den koseligste dagbok-gruppen av dem alle! Så det så! De andre har jo ikke supergirls... Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 30. juli 2003 Då var ferien over! Kom heim seint i går kveld. Har hatt det veldig fint og brukt altfor masse pengar. Frankrike er eit ganske dyrt land å feriere i! Trur vi har brukt ca 35 000 kr på 16 dagar. :o Det gjekk mest pengar i Paris pga alle turistattraksjonane der som kostar flesk. 10 euro for å komme opp i Eiffeltårnet!! Var dessuten altfor varmt der. Hadde ikkje aircondition på hotellrommet, så eg holdt på å daue kvar natt. Var ikkje mykje vits i å ha vinduet opent, for det var like varmt ute. Dessuten låg hotellet rett ved sida av politistasjonen, så politisirenene vekte meg heile tida. Har ein mistanke om at politibilane som var på patrulje satte på sirene kvar gang dei var i nærheten av stasjonen for å hilse på politifolka inne på stasjonen. :evil: Men bortsett frå søvnproblemer og stive prisar var Paris ein veldig vakker by! Var likevel deilig å komme på rivieraen og slappe av litt og kjøle seg ned i sjøen. Starten på veka på rivieraen begynte heller dårlig med at eg mista veska mi med to VISA-kort, mobiltelefon, kodekort til nettbanken og nøkkelen til kofferten. Hadde veska over skuldra då eg gjekk av toget i Nice, men ca 500 meter frå togstasjonen oppdaga eg plutselig at den var vekke. Sambis blei igjen for å passe på koffertane medan eg sprang som ein idiot tilbake for å leite etter den. Fant den sjølvsagt ikkje. Leita overalt og spurte omtrent alle som jobba på togstasjonen om dei hadde sett den. Det verste var at det var omtrent ingen som kunne engelsk og eg kan ikkje fransk. Tilslutt konkluderte eg med at den nok var stjelt og at eg måtte få sperra korta og telefonen fort. Men eg hadde jo ingen pengar og ingen telefon og sambis var eit stykke unna. Når ein handlar med VISA-kort i utlandet bruker ein sjelden pinkoden, så eg såg for meg at ein eller anna idiot handla Gucci og Prada på mi rekning. Sprang som ein idiot for å finne sambis igjen og sprang rett i fanget på han utanfor togstasjonen. Han hadde blitt lei av å vente, så han hadde slept med seg all bagasjen tilbake for å finne meg. Var så glad for å sjå han og rimelig fortvila pga veska, så eg måtte grine ein liten skvett. :oops: Fekk heldigvis sperra kort og telefon før nokon fekk tappa kontoane. Måtte bryte opp kofferten min sidan nøkkelen var i veska som forsvant, så eg måtte kjøpe meg ny koffert før vi reiste heim. Var på politistasjonen og anmeldte tjuveriet, så eg reknar med at eg skal få dekka utgiftene på reiseforsikringa. På rivieraen budde vi på eit koselig, rimelig hotell i Nice med air-comdition og hadde det veldig bra! Stranda i Nice er ikkje så fin (grus og småstein), så vi tok toget til andre byar dei fleste dagane. Tar 35 minutt med lokaltig til Cannes og 20 minutt til Monaco. Eg likte best stranda i Juan les Pins, men det var veldig masse folk der! Måtte nesten trakke på folk for å komme oss uti vatnet. Fekk mensen tre dagar for tidlig den dagen veska forsvant (sikkert pga at eg var stressa) og den varte i 8 dagar. Vanligvis har eg ikkje mens meir enn 5-6 dagar, så det var skikkelig irriterande i og med at eg skulle bade masse og vi skulle kose oss. Men no er eg klar for babylaging! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 30. juli 2003 #19 Del Skrevet 30. juli 2003 Velkommen hjem igjen. Går utifra at ingen fikk utnyttet kortene dine da... Dumt med mensen som klart legger en demper på bading og feriehumør. Godt er det imidlertid at du ser på ovestått mens som signal på babylaging. <<<<<<<<<<<gravidevibber>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 4. august 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 4. august 2003 No er vi godt i gang med prøvinga! Er litt usikker på kva for ein dag eg er på i syklusen, for forrige mens var litt rar. Den varte i 8 dagar, men dei to første dagane kom det ikkje friskt blod, berre sånn brun guffe (beklager detaljane :oops: ). Las ein plass at ein skal rekne syklusen frå første dag med friskt blod. I såfall er eg på dag 12 no. Viss eg reknar frå første dag med brun guffe er eg på dag 14. Så vi får stå på denne veka. Er litt redd for å få urinveisinfeksjon sidan vi har sex så ofte. Det har skjedd eit par gangar før nemlig, og det er IKKJE noko gøy! I helga var eg på besøk hos veninna mi. Ho fekk ein liten gutt for tre veker sidan. Eit nydelig lite nurk med masse mørkt hår. Blei heilt forelska og kjente at det rasla litt ekstra i eggstokkane Og eg skal vere fadderen hans! Blei litt smigra over at ho spurte meg om det. Mine ungar skal ikkje døypast, så eg kan dessverre ikkje vise samme tilliten tilbake. Sambis er verken døypt eller konfirmert og har gitt klar beskjed om at det ikkje blir noko barnedåp. Eg er døypt og konfirmert, men anser ikkje meg sjølv som kristen, så det er ikkje så viktig for meg at ungane blir døypt. Sambis viste forresten litt engasjement i prøvinga utover den obligatoriske innputen i helga: Han insisterte på at eg kjøpte meg folat. Ein skal visst helst ta folsyre/folat allerede før ein blir gravid, men eg gløymer jo sånt. Bra at han passar på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå