Gå til innhold

Hvilken bil ver du minst fornøyd med?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Du som har kjørt bil i noen år,har kanskje byttet bil noen ganger og sitter kanskje med erfaringer om forskjellige bilmerker. Hvilken av dine biler er du minst fornøyd med, og hva var problemet med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt ekstremt mye biler, dels fordi jeg er svært interessert i biler og liker å se det tekniske kombinert med kjøregleden. Biler er gøy og avslappning for meg, jeg er vokst opp i en bil-familie og har tilhørt en god del motormiljøer opp gjennom tidene. Noen biler har blitt lenge, andre har fått nye eiere etter kort tid. Et par har jeg vært uheldige med, andre har jeg ikke kunnet bli kvitt fort nok.

Av de verste opplevelsene vil jeg sette fire stykker på toppen.

- 1994 BMW M3

- 1996 BMW 540 Hartge

- 1996 Audi A6

- 1992 Opel Calibra Turbo

For å begynne med M3en, som også kan sies å være den største skuffelsen fordi jeg gledet meg slik til å få den bilen, så kan man trygt si at det var en DYR fiasko. En M3 er bygget for å være en rask og villig sportsbil, men jeg fikk smertelig erfare at det er en del maskinelle deler som kanskje burde vært litt mer gjennomtenkt.

Opplevelsen min ble ganske ettertrykkelig ødelagt da jeg ruset motoren og slapp bilen løs på litt høyt turtall. To ventiler berører stemplene idet jeg slipper clutchen og hele motoren raser. Det viste seg være temmelig ufiksbart, og ny motor ble eneste løsningen. Dette er slike ting dyre og raske biler bør kunne forventes å tåle, men dengang ei.

540 var min siste BMW-opplevelse, dette var en svært dyr bruktbil som knapt var brukt da jeg hentet den. Jeg var storfornøyd etter å ha hentet den i Oslo, men så begynte ting skjøre seg straks jeg var tilbake på vestlandet. Jeg skulle ganske enkelt skifte fra grøftelys til kjørelys - de som kjenner til BMW vet hen de respektive bryterne jeg da benyttet sitter. De som kjenner hakeslipp kan lett forestille seg hvordan det ser ut når jeg sitter med ene bryteren i hånden. Fult av slike feil bare ballet på seg, aldri noen vesentlig større feil - men allikevel feil jeg ikke aksepterer på en så dyr bil. Dørlåser (ikke nøkkelen, men selve låsen) som ikke funker i kulde, lyspærer som går hele tiden, elektriske detaljer som får hikke og oppfører seg helt pent neste gang jeg vrir om tenningen, og ikke minst bakre hjulstilling som HELE tiden måtte justeres.

Audi er noe jeg kjøpte mot bedre viten, jeg VET at Møller og kundeservice er like aktuelt som slalom i Libya. Jeg VET at det er forhjulsdrevet og at det er mye slit med endeledd og girkasser. Jeg ante derimot ikke at jeg skulle få oppleve alt så og si med en gang. Jeg nevner i fleng. Girkasse som ikke tåler en fjert, understell fra helvete, idiotiske seter, en helvetes enorm blindsone, RUST!, bensinpumpekødd, pusteproblemer, merkeverksted som fremstår som komplette idioter når de ikke greier finne enkle feil... Absolutt alt som kunne gå skjevt har gått skjevt med Audien, jeg kommer aldri til å vurdere det en eneste gang igjen. Plutselig forstod jeg verditapet på disse bilene.

Calibra hadde jeg for mange år siden, og det var også en bil jeg gledet meg veldig til å få. Det mest soleklare først. Opel ruster, det har de alltid gjort, men jeg ante ikke at det var snakk om SÅ enormt hurtig rustdannelse. En del konstruksjonsmessige ting i hjulhus og bakre del av understellet gjør at jeg forstår også hvorfor det fort blir et problem. Men det store aberet var hvordan den for meg gikk fra å være etterlengtet sportsbil til en skikkelig kjedelig gubbebil som egentlig føltes temmelig vinglete på veien. Et av mine korteste eierforhold, solgt etter 8 dager.

Så kan jeg jo såklart nevne at Ford Escort er papp-bil. Golf 3. gen har en elendig "bakaksel". Chevrolet sin 6.2 diesel er en elendig motor som ikke burde vært lovlig å selge i siviliserte land. Ford Scorpio er.. ja.. skrot. Ford Sierra er like mye skrot, men tross alt rimeligere enn Scorpio. Ford Mondeo 1. gen er nyere skrotutgave av Ford Sierra, bare dyrere og mindre enn Scorpio igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har hatt ekstremt mye biler, dels fordi jeg er svært interessert i biler og liker å se det tekniske kombinert med kjøregleden. Biler er gøy og avslappning for meg, jeg er vokst opp i en bil-familie og har tilhørt en god del motormiljøer opp gjennom tidene. Noen biler har blitt lenge, andre har fått nye eiere etter kort tid. Et par har jeg vært uheldige med, andre har jeg ikke kunnet bli kvitt fort nok.

Av de verste opplevelsene vil jeg sette fire stykker på toppen.

- 1994 BMW M3

- 1996 BMW 540 Hartge

- 1996 Audi A6

- 1992 Opel Calibra Turbo

For å begynne med M3en, som også kan sies å være den største skuffelsen fordi jeg gledet meg slik til å få den bilen, så kan man trygt si at det var en DYR fiasko. En M3 er bygget for å være en rask og villig sportsbil, men jeg fikk smertelig erfare at det er en del maskinelle deler som kanskje burde vært litt mer gjennomtenkt.

Opplevelsen min ble ganske ettertrykkelig ødelagt da jeg ruset motoren og slapp bilen løs på litt høyt turtall. To ventiler berører stemplene idet jeg slipper clutchen og hele motoren raser. Det viste seg være temmelig ufiksbart, og ny motor ble eneste løsningen. Dette er slike ting dyre og raske biler bør kunne forventes å tåle, men dengang ei.

540 var min siste BMW-opplevelse, dette var en svært dyr bruktbil som knapt var brukt da jeg hentet den. Jeg var storfornøyd etter å ha hentet den i Oslo, men så begynte ting skjøre seg straks jeg var tilbake på vestlandet. Jeg skulle ganske enkelt skifte fra grøftelys til kjørelys - de som kjenner til BMW vet hen de respektive bryterne jeg da benyttet sitter. De som kjenner hakeslipp kan lett forestille seg hvordan det ser ut når jeg sitter med ene bryteren i hånden. Fult av slike feil bare ballet på seg, aldri noen vesentlig større feil - men allikevel feil jeg ikke aksepterer på en så dyr bil. Dørlåser (ikke nøkkelen, men selve låsen) som ikke funker i kulde, lyspærer som går hele tiden, elektriske detaljer som får hikke og oppfører seg helt pent neste gang jeg vrir om tenningen, og ikke minst bakre hjulstilling som HELE tiden måtte justeres.

Audi er noe jeg kjøpte mot bedre viten, jeg VET at Møller og kundeservice er like aktuelt som slalom i Libya. Jeg VET at det er forhjulsdrevet og at det er mye slit med endeledd og girkasser. Jeg ante derimot ikke at jeg skulle få oppleve alt så og si med en gang. Jeg nevner i fleng. Girkasse som ikke tåler en fjert, understell fra helvete, idiotiske seter, en helvetes enorm blindsone, RUST!, bensinpumpekødd, pusteproblemer, merkeverksted som fremstår som komplette idioter når de ikke greier finne enkle feil... Absolutt alt som kunne gå skjevt har gått skjevt med Audien, jeg kommer aldri til å vurdere det en eneste gang igjen. Plutselig forstod jeg verditapet på disse bilene.

Calibra hadde jeg for mange år siden, og det var også en bil jeg gledet meg veldig til å få. Det mest soleklare først. Opel ruster, det har de alltid gjort, men jeg ante ikke at det var snakk om SÅ enormt hurtig rustdannelse. En del konstruksjonsmessige ting i hjulhus og bakre del av understellet gjør at jeg forstår også hvorfor det fort blir et problem. Men det store aberet var hvordan den for meg gikk fra å være etterlengtet sportsbil til en skikkelig kjedelig gubbebil som egentlig føltes temmelig vinglete på veien. Et av mine korteste eierforhold, solgt etter 8 dager.

Så kan jeg jo såklart nevne at Ford Escort er papp-bil. Golf 3. gen har en elendig "bakaksel". Chevrolet sin 6.2 diesel er en elendig motor som ikke burde vært lovlig å selge i siviliserte land. Ford Scorpio er.. ja.. skrot. Ford Sierra er like mye skrot, men tross alt rimeligere enn Scorpio. Ford Mondeo 1. gen er nyere skrotutgave av Ford Sierra, bare dyrere og mindre enn Scorpio igjen.

Enten har du utrolig med uflaks, eller så er bilene blitt dårlig tatt vare på. Men man skal da heller ikke prøve å burne med en bil, skal man vel? Man må også være forsitkitg når man kjøper seg biler som dette, siden BMW ofte kan være biler som er blitt kjørt hardt av ungdom som ikke har greie på vedlikehold. Jeg har aldri hatt problemer med noen BMW hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_olga_*

Den bilen jeg har hatt mest trøbbel med, var en vw passat 88 mod. Bare trøbbel fra første dag. Alt var feil med den. Ja, så maaange feil, at det ville ta for lang tid å beskrive de her. Kan vel telle på en hånd, det som IKKE var feil med den, for å sette det litt på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ekstremt mye biler, dels fordi jeg er svært interessert i biler og liker å se det tekniske kombinert med kjøregleden. Biler er gøy og avslappning for meg, jeg er vokst opp i en bil-familie og har tilhørt en god del motormiljøer opp gjennom tidene. Noen biler har blitt lenge, andre har fått nye eiere etter kort tid. Et par har jeg vært uheldige med, andre har jeg ikke kunnet bli kvitt fort nok.

Av de verste opplevelsene vil jeg sette fire stykker på toppen.

- 1994 BMW M3

- 1996 BMW 540 Hartge

- 1996 Audi A6

- 1992 Opel Calibra Turbo

For å begynne med M3en, som også kan sies å være den største skuffelsen fordi jeg gledet meg slik til å få den bilen, så kan man trygt si at det var en DYR fiasko. En M3 er bygget for å være en rask og villig sportsbil, men jeg fikk smertelig erfare at det er en del maskinelle deler som kanskje burde vært litt mer gjennomtenkt.

Opplevelsen min ble ganske ettertrykkelig ødelagt da jeg ruset motoren og slapp bilen løs på litt høyt turtall. To ventiler berører stemplene idet jeg slipper clutchen og hele motoren raser. Det viste seg være temmelig ufiksbart, og ny motor ble eneste løsningen. Dette er slike ting dyre og raske biler bør kunne forventes å tåle, men dengang ei.

540 var min siste BMW-opplevelse, dette var en svært dyr bruktbil som knapt var brukt da jeg hentet den. Jeg var storfornøyd etter å ha hentet den i Oslo, men så begynte ting skjøre seg straks jeg var tilbake på vestlandet. Jeg skulle ganske enkelt skifte fra grøftelys til kjørelys - de som kjenner til BMW vet hen de respektive bryterne jeg da benyttet sitter. De som kjenner hakeslipp kan lett forestille seg hvordan det ser ut når jeg sitter med ene bryteren i hånden. Fult av slike feil bare ballet på seg, aldri noen vesentlig større feil - men allikevel feil jeg ikke aksepterer på en så dyr bil. Dørlåser (ikke nøkkelen, men selve låsen) som ikke funker i kulde, lyspærer som går hele tiden, elektriske detaljer som får hikke og oppfører seg helt pent neste gang jeg vrir om tenningen, og ikke minst bakre hjulstilling som HELE tiden måtte justeres.

Audi er noe jeg kjøpte mot bedre viten, jeg VET at Møller og kundeservice er like aktuelt som slalom i Libya. Jeg VET at det er forhjulsdrevet og at det er mye slit med endeledd og girkasser. Jeg ante derimot ikke at jeg skulle få oppleve alt så og si med en gang. Jeg nevner i fleng. Girkasse som ikke tåler en fjert, understell fra helvete, idiotiske seter, en helvetes enorm blindsone, RUST!, bensinpumpekødd, pusteproblemer, merkeverksted som fremstår som komplette idioter når de ikke greier finne enkle feil... Absolutt alt som kunne gå skjevt har gått skjevt med Audien, jeg kommer aldri til å vurdere det en eneste gang igjen. Plutselig forstod jeg verditapet på disse bilene.

Calibra hadde jeg for mange år siden, og det var også en bil jeg gledet meg veldig til å få. Det mest soleklare først. Opel ruster, det har de alltid gjort, men jeg ante ikke at det var snakk om SÅ enormt hurtig rustdannelse. En del konstruksjonsmessige ting i hjulhus og bakre del av understellet gjør at jeg forstår også hvorfor det fort blir et problem. Men det store aberet var hvordan den for meg gikk fra å være etterlengtet sportsbil til en skikkelig kjedelig gubbebil som egentlig føltes temmelig vinglete på veien. Et av mine korteste eierforhold, solgt etter 8 dager.

Så kan jeg jo såklart nevne at Ford Escort er papp-bil. Golf 3. gen har en elendig "bakaksel". Chevrolet sin 6.2 diesel er en elendig motor som ikke burde vært lovlig å selge i siviliserte land. Ford Scorpio er.. ja.. skrot. Ford Sierra er like mye skrot, men tross alt rimeligere enn Scorpio. Ford Mondeo 1. gen er nyere skrotutgave av Ford Sierra, bare dyrere og mindre enn Scorpio igjen.

Hvilken bil har du vært mest fornøyd med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste bil jeg har hatt: uten tvil VW Caravelle fra midt på nitti-tallet. Bare trøbbel, den dro med hele husholdningsbudsjettet. Har hatt mange biler siden 70-tallet av forskjellige merker, men VW har vært verst. Beste har vært Peugeot og Toyota..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg har nå bare hatt to biler hittil:

Peugot 309, 91-modell

og

Ford Fiesta, 2000-modell (nåværende bil)

Jeg er minst fornøyd med Forden, selv om den kommer seg overraskende bra frem etter store snøfall til å være liten bil, er det ofte noe som ryker på den, delene er som regel dyre. Har på følelsen av at den er laget av isopor, papp og superlim av og til. Mulig jeg er litt farget av hva mange forhenværende Fordeiere har å si om sitt tidligere pengesluk da.... Men den er nå god å kjøre da, når alt er som det skal med den. Og så er den sparsom på bensinen.

Peugoten var en gullegod bil, ikke så det ut som en typisk "kjerringbil" heller. Fikk tak i billige deler om noe måtte fikses på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Generelt sett Ford. Forferdelige bilder å kjøre.

Hvordan kjører man bilder? ;)

Men altså, det var en veldig bombastisk uttalelse. Har du prøvd alle forder?

Jeg har hatt gode og dårlige forder. For øyeblikket har jeg en Focus, som er den beste jeg har hatt noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 4 biler:

Toyota Corolla 97 mod

Golf 4d comfort 98 mod

Mazda 323 93 mod

Peugeot 307 01 mod

Golfen var det bare trøbbel med, den ga meg så store verkstedregninger at jeg orket ikke mer og solgte den. Jeg syns egentlig ikke den var nevneverdig komfortabel å kjøre heller.

Mazdaen gikk som en kule året rundt, og den var veldig god å kjøre. Svært rimelig å holde i drift.

Peugeot'en var vedig god å kjøre, men jeg har ikke så mye til overs for setene. Toyotaen var veldig god, men den modellen var jaggu en gubbebil :)

Konklusjonen er at Mazdaen var rimeligst i bruk og mest driftssikker, men den manglet abs, airbags og aircon. Sånn sett vinner Peugeot'en 1ste plassen hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil har du vært mest fornøyd med da?

'91 Acura NSX. Krembil, rett og slett utrolig enkel å kjøre, og samtidig en artig og villig bil når man føler for å bli tung på gassfoten.

'95 Seville STS, fantastisk god og stor bil, utrolig sterk motor med et forvirrende lavt forbruk. Desverre forhjulsdrevet, men jeg ser mellom fingrene der.

'93 Volvo 940 TIC, har tålt ALT på tross av at den har hatt et temmelig hardt liv. Plass til alt jeg måtte ønske å ha med meg også. Sitter som en konge i setene også.

'98 Volvo S70, problemfri, billig å eie og en aldri så liten "sleeper". Desverre er kundeservicen hos Frydenbø her i Bergen et sant lite helvete, jeg har konsekvent kjørt til Voss med alle Volvoene jeg har hatt.

Klarer ikke velge noen generell favoritt av de fire, de har vært savnet når jeg har stått der med en eller annen idiotbil og angret på at jeg gadd selge.

Og, til gjest som mener at en M3 ikke er bygget til å børne med... Hæ? Vet du i det hele tatt hva biler som M3 har som kundegruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mekaniker

Hatt endel biler oppgjennom årene,6-7 stk VW,Mercedes,opel,volvo,BMW,Subaru og Peugeot.

VW-gode og enkle biler,funker helt ok

Mercedes-Uslitelig gammelmannsbil.....kjedelig

Opel-huff

BMW-Veldig ok men dyr å holde vedlike,nydelig å kjøre(har en av denne nå)

Peugeot-VELDIG HUFF,enormt med feil

Subaru-Min favoritt.Den bare gikk å gikk å gikk å gikk........Ingen feil,sviktet ALDRI,anbefales.

Volvo-Traktor ja,dyr i drift ja.

Har også hatt et par Forder,men gidder nesten ikke nevne de....HÆRREGUD for no dritt.Har aldri vært mer plaget med bil,ny feil nesten daglig.Ga de nesten vekk begge to bare for å bli kvitt de.

Nå er jo dette nesten umulig å finne en slags fasit på.Alt avhenger av bruk og selvfølgelig hvor godt de blir tatt vare på.Noen liker volvo`s "stor,tung traktorfølelse",andre ikke.Kjenner folk som har kjørt ford hele livet,å aldri klaget på noe.

De fleste av mine biler,blir brukt MYE.Å da mener jeg at jeg ofte passerer 50000 km pr år.Ikke kjører jeg spesielt pent heller(ikke taxi dette,hehe).

Men jeg følger servicene nøye og er nøye med vedlikehold ellers.

Nr 1 er som sagt Subaru.Den hadde rullet over 360000 km da jeg solgte den,helt uten problemer.ALT funket som det skulle hele veien.

Så egentlig er mitt råd til de som ikke vet helt hva de skal satse på når de skal kjøpe bil:Finn ut hvor stor bil du trenger og kjøp egentlig hva som helst,men ta godt vare på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror det er veldig varierende hvilke erfaringer folk gjør seg med biler. Det er i allefall mitt inntrykk. To personer med akkurat samme bilmodell i samme årsklasse, kan ha vidt forskjellig opplevelse av bilen sin. Det er i grunnen litt pussig, for to helt like bilmodeller produseres jo med akkurat de samme delene, og på akkurat den samme fabrikken?? Selv om folk selvfølgelig behandler bilene sine forskjellig, og at det kan spille inn, så er det merkelig hvor stor forskjell det kan være. En slektning av meg hadde en vw golf, 92 mod, som det var masse problemer med hele tiden. En annen jeg kjenner, hadde akkurat samme bil, men var storfornøyd, og hadde ingen store problemer. Ingen av disse kjører spesiellt hardt.

Er det noen her som har en forklaring på hvorfor det er slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opel kadett, møkkabil, elendig å kjøre, alt røyk og måtte skiftes, masse masse rust.. En gang opel, ALDRI opel.

vw golf, samme her, alt gikk i stykker, elektriske problemer, rust. Elendig bil det å.

Har nå en ford fiesta, bedre bil skal man lete lenge etter, etter 3 år har det enda ikke vært noe galt med den :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min aller første bil; en Renault 5TL. Makan sorry excuse av en bil :roll: Men, den var billig, hadde dekk, ratt og gikk fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min aller første bil; en Renault 5TL. Makan sorry excuse av en bil :roll: Men, den var billig, hadde dekk, ratt og gikk fremover ;)

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du som har kjørt bil i noen år,har kanskje byttet bil noen ganger og sitter kanskje med erfaringer om forskjellige bilmerker. Hvilken av dine biler er du minst fornøyd med, og hva var problemet med den?

Uten tvil Peugot 405! (og generelt peugot) Elektriske feil. Og dyre deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Audi, Audi og Audi.

A4: Helt fra ny av problemer med det elektriske, mange stopp langs veien, topp røk etter et halvt år, forstilling er underdimensjonert og delene er rådyre.

A3 (konas bil) har omtrent samme mangler som A4, men har i tillegg et vanvittig drivstoffforbruk og livsfarlige kjøreegenskaper med full bil.

007 mod Allroad 2.7 TDI: Totalhavarert motor grunnet oppspiste kammer allerede på 34000 km, samtidig ble omtrent hele forstillingen byttet + deler i bakhjulsoppheng.

En mnd etter at ny motor var satt inn røk dieselpumpa, og noen dager etter det turboen.

Gearkassen har begynt å oppføre seg merkelig, så lukter store utgifter der også.

Ellers så er det de vanlige VAG feil, vinduer og soltak lever sitt eget liv selv når bilen er parkert og låst, festlig når det snør eller regner.

Har til nå hatt utgifter på nesten 200tusen i reperasjoner, får kanskje dekket noe fra importør men er ikke optimistisk.

Bilen er ikke overbelastet eller hardt kjørt, den har ikke engang slepekrok montert.

Da service fra forhandler og importør er under enhver kritikk blir dette mitt siste VAG produkt noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har grått mange tårer over den j...... Audien vår som ikke ville starte. Syns det har vært ett eller annet konstant. Og svindyre deler.

Fin bil, men alt for mye trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...