Gå til innhold

Hvilken bil ver du minst fornøyd med?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har hatt Toyota Corolla 89-modell, Passat 99-modell, Toyota rav4 01-modell. Toyotaene har vært bra, men passaten har det vært mye tull med. God å kjøre, men dyre verkstedregninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Løve66

Av de bilene jeg har hatt er det definitivt min Audi A3 (02-mod.) det har vært mest galt med. Stadig noe som må repareres eller byttes. Så snart det ene er utbedret dukker det opp noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
'91 Acura NSX. Krembil, rett og slett utrolig enkel å kjøre, og samtidig en artig og villig bil når man føler for å bli tung på gassfoten.

'95 Seville STS, fantastisk god og stor bil, utrolig sterk motor med et forvirrende lavt forbruk. Desverre forhjulsdrevet, men jeg ser mellom fingrene der.

'93 Volvo 940 TIC, har tålt ALT på tross av at den har hatt et temmelig hardt liv. Plass til alt jeg måtte ønske å ha med meg også. Sitter som en konge i setene også.

'98 Volvo S70, problemfri, billig å eie og en aldri så liten "sleeper". Desverre er kundeservicen hos Frydenbø her i Bergen et sant lite helvete, jeg har konsekvent kjørt til Voss med alle Volvoene jeg har hatt.

Klarer ikke velge noen generell favoritt av de fire, de har vært savnet når jeg har stått der med en eller annen idiotbil og angret på at jeg gadd selge.

Og, til gjest som mener at en M3 ikke er bygget til å børne med... Hæ? Vet du i det hele tatt hva biler som M3 har som kundegruppe?

Så du tror en M3 er bygget for å burne! At en bil er bygd for fart er noe ganske annet enn burning skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Verste bilen jeg har hatt er en Ford Scorpio 85-modell. Hadde den i 1997. Mye feil på den bilen, gitt. DRITTBIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror en M3 er bygget for å burne! At en bil er bygd for fart er noe ganske annet enn burning skjønner du.

Noen idé om hva som skjer i startfasen før du får bygget opp fart på bilen, smartypants? Ikke til å unngå litt tiresquealing da, og jeg har ikke eid en eneste bil i den klassen der som ikke har tålt det helt fint - utenom M3-klumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Noen idé om hva som skjer i startfasen før du får bygget opp fart på bilen, smartypants? Ikke til å unngå litt tiresquealing da, og jeg har ikke eid en eneste bil i den klassen der som ikke har tålt det helt fint - utenom M3-klumpen.

Så du klarer ikke å ta i gang med en bil uten å få litt "tiresquealing"? Jeg er 100% sikker på at en BMW M3 som er tatt skikkelig vare på tåler å bli tatt i gang litt hardt med. Også må du jo huske at alle biler, selv sportsbiler og superbiler er ikke bygd for å bli grisekjørt med HELE tiden, de må tas vare på og blir varme før man kan begyne med litt "aktiv kjøring".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du klarer ikke å ta i gang med en bil uten å få litt "tiresquealing"? Jeg er 100% sikker på at en BMW M3 som er tatt skikkelig vare på tåler å bli tatt i gang litt hardt med. Også må du jo huske at alle biler, selv sportsbiler og superbiler er ikke bygd for å bli grisekjørt med HELE tiden, de må tas vare på og blir varme før man kan begyne med litt "aktiv kjøring".

Du er et sjarmerende forumtroll, det skal du ha. Hen så du noe om "hele tiden"? Hvor har du fra at bilen ikke var godt tatt vare på?

Jeg synes det er horribelt om en nesten ny bil ikke overlever slikt, det har uansett ingenting med alderen om ventiler slår borti stempler og "skyter" toppen.

Hvis du også i tillegg tar deg en prat med folk som skrur mye M-motor så vil du få høre at tidligere generasjoner hadde en del slike uheldige sider, også at den hadde alt for dårlig intern smøring ved lave temperaturer. Nøyaktig hva som låser seg i sekvens kan jeg desverre ikke gjengi idag, ikke tror jeg du har noen interesse av å vite det heller siden det er kverulering som virker å stå på matlisten din idag, gjest. Men at det er en uheldig rekke med konsekvenser pga en idiotfeil på en motor i en bil som er bygget for å tåle slikt; det bør jaggu meg være klinkende klart.

Tror du skal ta logikken med utenfor døren, lufte den litt og se på solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du er et sjarmerende forumtroll, det skal du ha. Hen så du noe om "hele tiden"? Hvor har du fra at bilen ikke var godt tatt vare på?

Jeg synes det er horribelt om en nesten ny bil ikke overlever slikt, det har uansett ingenting med alderen om ventiler slår borti stempler og "skyter" toppen.

Hvis du også i tillegg tar deg en prat med folk som skrur mye M-motor så vil du få høre at tidligere generasjoner hadde en del slike uheldige sider, også at den hadde alt for dårlig intern smøring ved lave temperaturer. Nøyaktig hva som låser seg i sekvens kan jeg desverre ikke gjengi idag, ikke tror jeg du har noen interesse av å vite det heller siden det er kverulering som virker å stå på matlisten din idag, gjest. Men at det er en uheldig rekke med konsekvenser pga en idiotfeil på en motor i en bil som er bygget for å tåle slikt; det bør jaggu meg være klinkende klart.

Tror du skal ta logikken med utenfor døren, lufte den litt og se på solen.

Så hvis man ikke er enig med deg er man et forumtroll? Dette er et forum hvor det er rom for diskusjoner, da må man regne med at ikke alle er enig. Ingen grunn til å kalle opp folk for smartypants av den grunn. Lar diskusjonen bli med dette. Skjønner jeg har møtt min overmann når det gjelder bil, nå går jeg ut i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er på min 6 bil nå pga. mye flytting mellom Norge og andre land. I studenttida hadde jeg noen skikkelige billigbiler som var rene marerittene...

Golf 1.2 (tror jeg det var) 1985-modell...Aiai, for en skitbil. Der gikk det med endel til å fikse bremser, startmotor osv. Men så trengte en omtrent bare hyssing, teip og gamle strømpebukser for å lappe den sammen også da! :fnise:

Værste opplevelsen var da vi skulle på langtur og hadde kommet opp til et øde skogsområde i 5-tida om morgenen da brua brakk midt i en 80-sone....

Nissan Pulsar 1988 modell. Ikke såverst, men hadde automatgir som hang seg opp til stadighet...

Mazda 626 91-modell. Kjempebil!

Ford Fiesta 90-modell. Uffameg, for en katastrofe! Bla. var bagasjerommet umulig å åpne. I tillegg gikk den av seg selv leeenge etter at jeg tok nøkkelen ut av tenninga. Den bel solgt pga. at den ble for dyr å fikse i lengden! :filer:

Hyundai excel sport 92-modell. Den eneste bilen jeg har hatt som var allergisk mot regnvær....Uansett hvor mange ganger den fikk besøke en mekaniker brøt den sammen hver gang det begyndte å regne. Heldigvis var det rimelig tørt det året!

Mazda 626 2.0 kombi 93-modell. Superbilen min! Den går og går og går :jepp: Ingen store problemer sålangt, og valser gjennom eu-kontrollen gang på gang.

Ingen problemer med å anbefale Mazda!

(Ps. vi har i tillegg en Golf 97-modell nå, og den er en upålitelig sak på linje med min første. Ingen grunn til å anbefale VW!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...